2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Heippa!

eli hyviä uutisia kontrolliultrasta :) kaveri oli oikein vilkas sikiö :) siellä se vilkutteli äidille :) :heart: eli siis oli edelleen sen 4 päivää pienempi mutta muuten kasvanut sen mukaan tasaisesti :) laskettua-aikaa en saanut mut jos se nyt sen kasvaa sen 9+3 mukaan niin sitten 14.8 periaatteessa lääkäri sanoi että mennään sen 10+0 mukaan mutta np ultra sen sitten määrittää??veikkaan kyllä että neuvola niin sitten se on 10.8 ens viikolla sen sitten näkee :)
sekavasti kirjotettu mutta nyt saa rentoutua :)

RP 9+3 (10+0)
 
  • Tykkää
Reactions: jag78
Tosi kiva kuulla RP:n iloisia ultrakuulumisia! :)

Täälläkin np-ultrassa käyty reilu viikko sitten ja siellä pikkuisella vaikutti kaikki olevan mallillaan. Meilläkin on siis ollut pientä viivettä kasvussa ivf:n laskukaavan mukaan, mutta tuossa koko vastasi päivälleen sitä mitä pitikin. Sitten taas toisissa ultrissa on ollut edelleen vähän (2-4 päivää) pienempi kuin viikot edellyttäis. Äh, en kyllä enää jaksa sitä murehtia yhtään! :) Kovasti jännitin myös tuota niskaturvotusta ja veriseulaa, mutta puhtain paperin siitä onneksi selvittiin. Pikkuhiljaa on vihdoin alkanut uskaltaa kertoa raskaudesta töissä ja kavereille, vaikka pieni pelko varmasti seuraa loppuun asti. Tänään onneksi sain kotidopplerilla taas sydänäänetkin kuuluviin, maaiman ihanin ääni <3
 
Meiltäkin kuulumisia:
Käytiin keskiviikkona ultrassa, rv 11+5. Minä en päässyt verikokeeseen (työreissu) ja päätin jättää sen sitten välistä. Niskaturvotus oli 1,2mm eli sen suhteeen ei huolta :)

Mutta sitten aivojen perhoskuvio ei erottunut kunnolla, kuulemma ei erotukaan näillä viikoilla. Lisäksi mahalaukkua ei pystynyt paikallistamaan, sekin on kuulemma piste ja kuva sen verran rakeinen kun suurensi, ettei mitään poikkeavaa siinäkään. Näistä syistä ultra uusitaan rv 13+ Mies on nyt ihan hermona, vaikka meille sanottiin että kaikki on kunnossa. Tiedä itse nyt miten tässä vielä viikon olisi miehen hermoillessa. Ultraaja sanoi että on mukavampi katsoa vauvaa viikolla 13, hän itse tykkää kun näkee paljon enemmän. Lisäksi sanoi, että meidän pitkän lapsettomuustaipaleen vuoksikin hän mielellään tarjoaa uuden ultran, koska neuvola oli antanut näin aikasin ultra-ajan. Kävi toinenkin ultraaja, joka sanoi että perhoskuvion "sarvet" jo erottuvat, eli hänestäkin täysin normaali viikkoihin nähden.

Tulipa purkauduttua, kai odotan vielä sen viikon, ultra ma 23.1. että kerron töissä.

jag78 rv 12+1
 
Heippa!

kiva että muillakin on hyviä ultrakuulumisia :) ja jag kyllä uskon että se miehes nyt pikkasen turhaan hermoilee :) mun mies ihan samanlainen :D pelkää kokoajan että jotain on pielessä :)

wonder toi angelsound doppleri kyllä ihanasti rentouttaa mieltä kun pääsee kuulemaan sydänäänet.hommasin silloin esikoisen aikana sen ennen np-ultraa kun hermoilin että onko vielä elossa.ja sainkin sydänäänet kuulumaan sillä jo rv 11 :) nyt yritin kanssa mutta ihan ei vielä kuulunut vaan kun istukan suhinaa :)

Niin täytyy kommentoida tuota esikoisen ja tulevan ikäeroa meille sitä tulee noin 1v9kk,mutta meillä on onnistunut siis ihan loistavasti hoidot eli ekasta icsistä meillä siis poika ja 3 saatiin silloin pakkaseen.syksyllä siirrettiin se blastokysti joka oli luultavasti kemiallinenraskaus ja nyt kahdesta sulatetusta toinen selvisi ja uiskentelee nyt masussa :) oon miettinyt kun meillä siis johtuu täysin miehestä lapsettomuus että taidan olla tosi superhedelmällinen :) niin ja lähdimme siis näihin pas.eihin ihan sillä asenteella että tulee jos tulee,että meille riittää yksikin tosi rakas lapsi :) mutta hyvin kävi :)

toivottavasti teille muille sitten esikoisia odottaville käy toisen kanssa yhtä helposti :) ja mun mielestä yksikin lapsi näillä rankoilla hoidoilla on jo lottovoitto :)

tais tulla joku henkinen avautuminen tässä mieli on ollut aika herkässä :)

RP
 
Tuosta lasten ikäerosta sen verran, että meillä sitä tulee paljon enemmän kuin olisin toivonut (yli 4v) ja olen sitä kovasti murehtinut. Esikoinen sai alkunsa ekasta ivf:stä (useiden inssien jälkeen) ja jotenkin ajattelin, että toinen tärppäis yhtä helposti ja lykättiin yrityksen aloittamista näin jälkeenpäin ajateltuna liian kauan. Tätä pikkukakkosta tehtiin 1,5v ja päätin että tää on viimeinen hoitoritys ja annetaan periksi jos nyt ei onnistu. Otti henkisesti niin voimille :( Minäkin ensin ajattelin, että yksi lapsi riittää vallan mainiosti, mutta sitten kun kakkosta alkoi yrittämään niin yllättävän tärkeäksi asiaksi sekin muodostui. Ikäero ei siis ole ihanteellinen, mutta sekin asia menetti äkkiä merkityksensä kun alkoi näyttää ettei toista lasta saada ollenkaan.

Jag, minäkään en yhtään murehtisi vaan enemmänkin niin päin, että kiva kun pääsee vielä uuteen ultraan moikkaan pikkuista. Meillä myös mies tosi pessimistinen ja välillä tuntuu ettei se usko tämän raskauden olemassaoloonkaan, mutta itse on pakko yrittää pitää positiivista mielialaa yllä ettei mene aivan höpöksi koko raskausaika. Ainahan sitä jotain murehtimista ja pelkäämisen aihetta on (itsekin jo jännityksellä odotan rakenneultraa ja sen tuloksia) mutta pitää yrittää nauttia silloin kun ei mitään isompia ole mielenpäällä.

Wonder ja pieni 14+5
 
T0iv0, RouvaPapunen, Jag ja Wonder onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Kiena mullakin tuntuu tuo väsymyksen taso vaihtelevan tosi paljon. Välillä jaksaa vaikka mitä ja välillä on ihan kuollut olo kun tulee töistä. Ja sit toisaalta tuntuu välillä ettei saa edes yöllä nukuttua kunnolla vaikka olis miten kova väsy. Tosi tuskaista! Mullakin on hemoglobiini ollut aika hyvä, nyt viimeksi jotain 135 kun kävin neuvolassa. Maha on sen verran kasvanut, että nyt jo huomaa että kääntyily sängyssä ei tapahdukaan ihan niin nopeesti kuin aiemmin. Äkkinäiset liikkeet saattaa vihlaista ikävästi ja sitten taitaa olla magnesiumin puutetta kun on alkanut tulla suonenvetoja, mitä mulla ei juurikaan aiemmin ole ollut.

Vieläkään en oikein tiedä olenko tuntenut liikkeitä vai en. Mitään perhosenlepattelua en ainakaan, niinku monet sanoo. Lähinnä välillä on tullut sellasia pieniä "tönäisyjä" niinkuin lihasnykäys tai jotain, joten ehkä ne ei sitten ole vielä liikkeitä vaan esim. sitä että kohtu kasvaa tai jotain...
Parin viikon päästä olisi rakenneultra. Sais noita ultrauksia kyllä olla vähän enemmän, kun se on aina niin ihanaa nähdä se alien siellä sisällä heiluttamassa käsiä ja jalkoja. =) Tuon ultran jälkeen olen sit ajatellut uskaltautua myös vaunukauppaan kurkistamaan valikoimaa. TOistaiseksi olen vähän katsonut vain netistä, mutta kun ei oikein tiedä, mitä pitäis katsoa tai millaisia ominaisuuksia niissä saisi olla niin myyjän apua taidan kaivata.

Ja huomasin just, että Heidarilla on enää tasan kuukausi laskettuun aikaan! Toivottavasti pidät meitä ajantasalla kuulumisista, minä ainakin täällä jännittelen jokaisen puolesta! :heart: Niin ja Sinirusko tulee heti siinä perässä! "huhuilee Siniruskoa"

Kevätkello ja masuasukki 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Oltiin parin viikon lomareissulla, ja siellä maha pullahtikin vihdoin näkyviin. Varsinkin syömisen/juomisen jälkeen oli aina hirveä pönkötys. Ihanaa oli sitten pitää joustavia ja kevyitä kesävaatteita. Kotiin tullessa karu totuus selvisi, eikä menny farkut enää lähimaillakaan kiinni... Eikun ekoja mammahousuja ostamaan. Pitää varmaan jotkut halpatoppahousutkin käydä etsimässä (kokoa SUURI), kun eilen piti lähteä pakkaseen koiraa viemään, eikä toppahousuissakaan ollut mitään toivoa saada edes vetskaria vähän matkaa kiinni!

Reissusta paluun jälkeen piti nopsasti taas töissä ultralla vilkaista, että ollaanko siellä mahassa vielä virkeänä, koska mitään liikkeitä en edelleenkään ole tuntenut. Siellä se Pulla iloisesti vilkutteli onneksi. :) Pari viikkoa vielä rakenneultraan, jossa joku viisaampi ultraaja toivon mukaan kertoo vain hyviä uutisia ja ehkäpä sukupuolenkin...

Vointi ollut aikas normaali, mutta reissussa kuumuus tuntui vielä raskaammalta kuin ennen. Pitkät kävelyretket aiheuttivat ikäviä jomotteluja kohdun alueella, mutta onneksi sitten loppuosa lomasta olikin löhöilypainoitteista.

Onnittelut vielä kaikille mukavista ultrakuulumisista ja tsemppiä lisäultria odotteleville ja loppusuoran kulkijoille!

Armi ja Pulla (18+6)
 
Huomenta naiset,

Taalla on pino ollut hiljaisena viime aikoina..!

Meilla on saatu viikonlopun aikana vihdoin aikaiseksi, kaytiin ostamassa lauantaina vauvalle sanky ja lipasto, ja eilen maalattiin vauvan huone! :D
Ihanaa, kun alkaa olla valmista. Vaunut on kotona jo, ja ostin perjantaina kantorepunkin valmiiksi :heart:

Kamala huoli on ainoastaan noiden koirien puolesta, kun nekin pitaisi saada sinne Italiaan mukana, ja pelkaan, etta raukat stressaantuu lentomatkalla tai saa sydarin.. :( Ne on molemmat pienikokoisia, mutta lentoyhtioiden rajoitukset kuljetusvalineen koosta rajoittaa sen verran, etteivat taida matkustamoon mahtua sitten millaan. Ostin yhden kantolaukunkin elainkaupasta kokeeksi, jonka voisi ottaa koneeseen mukaan, mutta vain tuo tytto mahtuu sinne, meidan poika on just sen verran paljon isompi, ettei mahdu makaamaan mukavasti siella.

Voi voi voi... Tekis mieli vuokrata auto ja ajaa sinne Roomaan, mutta kun valissa on joko Itavallat tai Austria, mies ei uskalla ajaa lumisen vuoriston lapi kun kyydissa on raskaana oleva mamma. Hmph.

Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin, han on edelleen hirmu aktiivinen, potkii niin maan pirusti! :heart:
Perjantaina kavin taas "neuvolassa" ja verenpaineet edelleen hyvat, hemoglobiini hyva, jne.. Sain jonkun imetysoppaan ja vihdoinkin siis ekan esitteen/kirjasen englanniksi, kun yleensa ne on kaikki hollanniksi ja jaa kylla lukematta :LOL:
Pitaisi viela yrittaa kerata rohkeutta kertoa niille, etten aio synnyttaa Hollannissa vaan pakenen sinne Italiaan ennen h-hetkea :D

Huomenna olis taas ultra, joka piti kylla perua, kun istukan sijainti saatiin jo selvitettya 3 viikkoa sitten, mutta mennaan silti, kun halutaan nahda pikkuinen, hihihi.. Vakuutus ei taida tata maksaa, mutta hinta on huimat 31euroa, joten eipa silla niin valia!

Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista! :flower:

Kevatkello Kylla ne taitaa likkeita olla mita siella tunnet, niita paljon puhuttuja "perhoskosketuksia" en minakaan tuntenut kun yhden kerran, vko.14 nukkumaan mennessa, enka tiennyt onko eksynyt pieru vai mika :D Sitten seuraavat liikkeet olikin ihan jo muksintaa, joskus 16. viikolla bussissa istuessa. Siita se sitten alkoi pikkuhiljaa voimistumaan ja jo viikon paasta mieskin tunsi ekan liikkeen vatsan lapi!

Jos nyt sitten lahtis suihkuun, etta paasee toihinkin. Olin koko viime viikon sairaslomalla, kun tama flunssa on kylla aikamoinen! Vielakin on nena tukossa ja hirvea yska, mutta pakko jaksaa raahautua toihin, en kehtaa ottaa enempaa saikkuakaan..

Kivaa paivaa kaikille!
 
Ihania kuulumisia teillä kaikilla :)
Laittelenpa minäkin meidän kuulumisia pitkästä aikaa :) Enimmäkseeen pyöriskelen monikko-onnea palstalla.
NT-ultra oli viime viikolla. Siellä ne molemmat liikuskeli hienosti. Niskaturvotus toisella 1,2mm ja toisella 1,4mm. Sanoivat sen olevan normaali. Veriseulassa en käynytkään, kun se kuulemma näyttää ihan päin seiniä monikkoraskauksissa.

Paha olo on edelleen päivittäinen seuralainen, kuten myös armoton väsymys. Töissä olen kuitenkin jaksanut olla, vielä ainakin :) Ja kyllähän tämän kestää, kun tietää mitä palkintona on.
Hankintoja ollaan aavistuksen mietitty, ja mies haluaa ehdottomasti jälleen Brion vaunut :D Kellään kokemusta Brion tuplista? Täytyy nyt sitten vielä miettiä ja katsella vaihtoehtoja.

Mukavaa päivää ja viikkoa kaikille!
 
Vienollakin hyviä ultrakuulumisia :) jee! mä oon miettinyt kanssa että ostaisko tuplavaunut kun ikäeroa tulee kuitenkin sen vajaa kaks ja kattonut noita brion tuplia,meillä kun olisi kantokoppa jo valmiina vauvalle.tulin vaan sitten siihen tulokseen kun en halua luopua noista sinkku brioista niin ostaa sitten seisomalaudan ja pulkalla mennään sitten talvella esikoisen kanssa ehkä??mut jotkut tuplat kuitenkin voisi ostaa käytettynä ehkä matkaversiot sitten joskus.mä uskon että noi brion tuplat on yhtä hyvät kun sinkutkin :)

Huomenna olisi sitten tavallaan eka neuvola :) saa varmaan taas kaikenlaista brosyyriä mukaan :) tosin mulla oli perjantaina vähän niin kun eka neuvola jo kun lääkäri katsoi samalla pissanäytteen ja verenpaineetkin otti.korttikin siis jo tuli mukaan.

ihanaa lukea teitä esikoisia odottavia kun on vauvan huoneen laittoa ja huonekalujen hankintaa :) tulee ihan oma esikoisen aika mieleen kuinka innoissaan oli.nyt jotenkin ottaa kaikki paljon rauhallisemmin ainut että nimiä pyörii jo mielessä niin ja mä haluan tietää kumpi sieltä on tulossa! :D esikoisesta ei saatu tietää kun vasta pari päivää ennen synnytystä kun jouduin sairaalaan raskausmyrkytys kontrolliin,jossa sitten tajusin kysyä tai no itsekin sen näki mitä siellä jalkojen välissä kyllä vilahti niin selvä oli ja kuvakin saatiin niistä palluroista mukaan todisteeksi :D toivottavasti nyt näkyis sitten rakenneultrassa sinne jalkojen väliin :)

RP 9+6 (10+3)
 
Tämä tyttö on täällä ihan pöllähtänyt! Kävin tänään ultrassa ja siellä näkyi sellainen 2,5 senttinen katkarapu, jolla sydän sytkytti kamalaa kyytiä :heart: Eli totta se on 3 vuoden jälkeen!!!!

Lupaan perehtyä teidän juttuihin jatkossa, mutta nyt en osaa oikein keskittyä mihinkään....

Onnellinen Haaveilija ja katkarapu 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74
Ihanaa, että taas on uusia hyviä ultrakuulumisia! Onnea Haaveilija ja Vieno ja Armilla on kyllä hyvä kun pääsee "salaa" vilkaisemaan aina välillä tilannetta :D
Sharona kiitos kommentista. Kai ne tosiaan sitten niitä liikkeitä voisi olla. En kyllä osaa oikein vieläkään uskoa asiaa. Taidan olla oikein juudas kun koko ajan epäilen kaikissa vaiheissa, ettei tää voi olla mitenkään totta vaikka tässä sitä ollaan, masu kasvaa ja vauva voi kaiken tietämyksen mukaan hyvin :LOL: En ole edes miehelle uskaltanut sanoa vielä mitään.. :ashamed: Milloinkas sä suuntaat sinne Italiaan? Ihanalta kuulostaa noi huoneen sisustamispuuhat.
Onko Armilla tai RouvaPapusella veikkausta kumpi on tulossa? Mä taidan alata kallistumaan poikaoloon. Nimiasiaa myös on mietitty ja tytölle olisi kyllä nimiä mielessä, mutta poika tuntuu vähän hankalammalta.
Babies Mikä tilanne siellä?
Minä täällä huhuilen kaikkien perään, että saadaan vähän heräteltyä taas tätä pinoa! :wave:
 
Kiitos herättelystä Kevätkello :) ja onnea kaikille hyvistä kuulumisista!

Itse olin viime viikolla nt-ultrassa, ja ultran ja verikokeen yhteistuloksena ei ollut lisääntynyttä riskiä mihinkään eikä siis tule jatkotutkimuksia. Huojentunut olo tuli, koska ikäni puolesta olisi ollut helppo saada riskiluku. Ultra oli rv 11+6 omasta mielestäni, mutta kätilön mielestä 12+0 ja ultran mukaan tyyppi oli jo 12+4 kokoinen. Eli oli ainakin hyvin kasvanut. Mulla ja miehellä on poikaolo, mutta saa nyt sitten nähdä...

Hyvää ja onnellista odotuksen jatkoa kaikille ja tsemppiä Hattivattisen pienelle! :flower:

putunen 13+2
 
T0iv0, RouvaPapunen, Jag, Wonder, Vieno ja Haaveilija 82 ONNEA hyvistä ultrakuulumisista! Ja jos jonkun nimi jäi pois, niin onnea myös muille!

Olen känyt lukemassa säännöllisesti mutta laiskasti on tullut kommentoitua.. Ei ole niin kauheasti tapahtumia ollut :)

Hattivattiselle onnittelut ja paljon voimia ja tsemppiä pienelle että jaksaa kasvaa isoksi ja pääsee kotiin! :hug:

Sharonalle mukavaa ja ikimuistoista Italian matkaa! Ihana kun saitte kotona kaikki valmiiksi kun teitä palaa sinne kahden sijaan kolme. :)

Täällä ei mitään kummepia, kaikki on normisti ja vointi on hyvä. Nyt ei ole oikeastaan mitään oireita tai kipuja tai kolotuksia (koputtaa puuta!) Maha on vähän kasvanut mutta kukaan ei ole vielä kysellyt mitään, siis että olenko raskaana tms.. Pomolle olen kertonut mutta en muille töissä. Vaunut mentiin jo ostamaan kun tuli eteen juuri sellaiset Brion yhdistelmät jotka haluttiin.. Toki on TOSI aikaista mut ei tästä elämästä voi tietää huomisesta niin en haluaisi enää murehtia ja pelätä etukäteen, oon alkanut vaan nauttia raskaudesta ja pienestä. Ihana on dopplerilla kuunnella sydäntä ja mekastusta mitä pikkuinen mahassa pitää, kuuluu niin hyvin liikeet, kääntyilyt ja potkut. Välillä tuntuu liikkeitä mutta ei vielä ole ulospäin tuntunut tai näkynyt mitään. Rakenneultraan vielä 3 viikkoa joten sitä odotellaan.. Nopeastihan päivät kyllä menee joten eiköhän tuon odotuksen jaksa. :)

Onko jollain muuten tietoa miten neuvolakäynnit menee, onko omaa aikaa vai työaikaa? Olen kunnalla töissä ja työaika on 8-16 joten ei voi ajoittaakäyntejä työn ulkopuolelle. Omalla ajalla olen käynyt (siis ottanut miinusta saldoon) mut mietin et voiskohan ne käydä työajalla.. Pomolta pitää kysyä kun vaan joskus sitä näkisin.. Miten teilä muilla on?

Hyviä vointeja kaikille ja ihania talvipäiviä!
 
Moikka!eka neuvolakäynti takana ja eihän ne osannut laskea mulle siellä laskettua-aikaa..muka tärkeenä selitti kuinka se lasketaan itse olin ihan että täh? ei muuten lasketa..mut siis menkkojen mukaan 10 ja siirron mukaan 10 elokuuta.ja ultran mukaan 14.8 neuvolantäti väitti ihan mitä sattuu,mutta kun soitin niskapoimuultraan aikaa niin päätettiin ottaa sen ultran mukaan aika koska oli 4päivää pienempi.eli siis sen 14.8 päivän mukaan.eli varmaan se sitten on mun laskettuaika :)jos joku sen vois päivittää :)

RP & 10+1 (10+5)
 
katso liitettä 14804

26.1.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF...............toinen...........31v.....19.7
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........10.8....poikaolo
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29.......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille,

Taalla edelleen flunssan kourissa, viime yo meni taas yskiessa, herasin pari kertaa ihan kauheaan yskakohtaukseen ja heti aamusta nena ihan tukossa :snotty:
Kauankohan tama meinaa kestaa kun jo melkein 2 viikkoa karsitty!?

Myy Kylla neuvolakaynnit on ihan lain mukaan tyoaikaa, eli ihan vapaasti saa kayda neuvolassa tyoajalla, eika tarvitse omia plussia siihen kayttaa!

RouvaPapunen Eikos se laskettu aika lasketa IVF'n kohdalla niin, etta punktiopaiva on hedelmoityspaiva (vau:n laskuriin voit valita sen) ja jos huurunena on siirretty, sen mukaan kuinka vanhana solut siirrettiin. Se, etta alkion koko ei vastaa teoriassa viikkoja, ei pitaisi vaikuttaa siihen laskettuun aikaan silloin kun hedelmoityspaiva on tiedossa (eli hoidoilla tehty).
Meillakin oli alkio 3-4 paivaa kasvussa edella ihan alusta rakenneultraan asti jolloin kasvu oli jo tasaantunut ja vastasi paivalleen viikkoja, niin se vaan vaihtelee yksilokohtaisesti.

Kylla multakin taalla kyseltiin "neuvolassa" alussa viimeisten kuukautisten alkamispaivaa ahkerasti, mutta intin vaan vastaan, ettei silla ole mitaan merkitysta, kun on hoidoilla lapsi alkunsa saannut ja lopulta ne tajus ja kirjattiin vaan laskettu aika laskettuna punktiosta.

Missa on kaikki helmi- ja maaliskuun mammat??????

Kaytiin muuten tiistaina siella ylimaaraisessa ultrassa katsomassa sen istukan sijainti (taas). Kylla vahan ihmetyttaa taas, kun kavin siis viimeksi silla gynella joka vaitti etta on noussut reippaasti, mutta eilen sitten ei ollutkaan ihan selva asia, joten joutui tekemaan sisakautta viela varmistusultran siella ultrakeskuksessa ja mittasi matkaa 2.23cm/22.3mm eli ei kylla kovin paljoa ole matkaa kohdun suun ja istukan reunan valilla... Ilmeisesti kuitenkin 2cm on se raja, etta voisi normaalisti alateitse synnyttaa, mutta lahetettiin kuva kuitenkin Italian gynelle, etta ei tule yllatyksia, jos siella onkin eri "saannot"..

Ai niin, tyypilla on tukka!!!! :Alakautta tehdyssa ultrassa siis nakyi paalaella hulmuava tukka :heart: Voi kultaa!!!

Mukavaa paivaa kaikille, mina taalla odottelen etta mies herailee ja paasen jatkamaan vauvan huoneen laittoa kun eilen leikkasin sabluunat ja aloitin kuvioiden maalaamisen seinille :D
 
Heipä Hei sataan vuoteen!!:wave:
Eipä ole tullut paljon tänne kirjoteltua,kun mukamas äippälomalaisella on niin kiire koko ajan..:D Täällä kaikki siis hyvin,kuukausi laskettuun ja nyt mennään siis viikoilla 35+4:heart: Kaikki on pikkuselle valmiina,joten odotellaan vaan et koska mahtais syntyä.Perätilassa meiän muru edelleen,eli sektio saattaa olla edessä JO 3 viikon päästä!!Mut se selviää ens viikon lääkärissä sitten.On tämä ollu ihanaa aikaa ja jää kyllä ikävä masua ja raskausaikaa.:heart: Puolenvälin jälkeen kun supistelut loppu,niin olo on ollut hyvä ja on pystynyt ja jaksanut puuhailla kaikenlaista.
Ihanaa odotusta teille kaikille mammoille!!!:heart:
 
sharona siis joo virallisesti mulla on 10 päivä mutta mulla lukee siis neuvolakortis ihan mitä sattuu huomasin eilen että soittelen tänään sinne suuntaan.eli siis neuvolan mukaan kun ei kuunnellut mua laski sen ihan päin peetä ja nyt alkio on 8 päivää jäljessä..selittää kun neuvolantätinä on nuori tyttö.eihän se hoidoista mitään tiedä.kiva selitellä ultraan jos ei se muuta sitä että miks se nyt näin ja lapuis lukee ihan toista :D siis meille tehtiin PAS eli ihan kuukautiskierron mukaan meni ja tää neukkarintäti väitää ettei mennyt :)mitä sekoilua :) sitä rupesinkin miettimään että jos se ottaa jonkun kasvupyrähdyksen niin onkin se 10.8 niin soittelen sinne neuvolaan.

anteeksi tais tulla pikkasen sekava kirjotus oon nukkunut viime yönä tosi vähän.taas nää raskauden univaikeukset alkaa.on jotenkin liian pirtee :D

RP virallisesti 10+5 ja sen mukaan meenkin
 
No niin elikkäs mulle voi tiputtaa sitä laskettua-aikaa eli se on se 10.8 virallisesti ja oli tosi ymmärtäväinen kun kerroin kuinka se lasketaan.ja käski muuttamaan itse neuvolakorttiin oikean LA:n.ja myönsi myös itsekin että sikiö voi ottaa yhtäkkiä kasvupyrähdyksen :D on tää ihanaa :D edes jotain tapahtuu..

sanoinkin miehelle tuossa että mulla on niin tylsä raskaus kun kaikki on hommattu jo esikoisen aikana :D ei oikein oo mitään sisustettavaa ja vaatteita on kyllä :) no jos ei sitten ultrassa näy toinen sukupuoli niin voi jotain pinkkiä sit varovasti ostella.

RP 10+5
 
Kiva, että täälläkin on vähän actionia.

Kevätkello, mulla ei oo minkäänlaista "sukupuolioloa", mutta koska toivoisin kovasti tyttöä, niin kai siihen suuntaan sitten väkisinkin tulee ajateltua. Mies toivoo sitten tietty poikaa. ;) Mun on toosi vaikee keksiä mitään nimiä pojalle, tytölle olis jo jonkinlainen lista. Mies tosin on hyväksynyt vain yhden nimen -- eikä itte ehdottanut yhtäkään! Oon kyllä tosi toiveikas, että rakenneultrassa sukupuoli selviäis (kun on vielä 3D-4D-ultra). Osais sit varautua henkisesti ja shoppailumeininkisestikin...

Muutenkin odotan, että rakenneultran jälkeen saisi alkaa oikeesti jotain ostelemaan. Turvakaukalo sun muut tykötarpeet saadaan ehkä hyvältä ystävältä, muuten ei oo mitään vielä ees katteltu. Kaikki vaunut ym. on ihan hepreaa, kai sitä pitäis jotain käydä testailemassa. Ei vaan vieläkään osaa ajatella, että ihan oikeesti se elämä muutaman kuukauden päästä keikahtaa uuteen uskoon!

Jaahas, kai se on lähdettävä tonne lumihankeen tarpomaan nelijalkaisten huollettavien kanssa... Puuh.

Armi ja Pulla (19+3) -- puoliväli uhkaavasti lähenee!
 
Sinirusko kiva kuulla sun kuulumisia! :) Alkaa lahenemaan h-hetki :D Jannittaako tuleva synnytys?

Meilla on pikkumies ollut raivotarjonnassa jo rakenneultrasta saakka, ja nayttaa viihtyvan paa alaspain, silla 4 ultraa on senkin jalkeen tehty ja aina vaan paa alhaalla =) Potkut tuleekin mojovasti sitten ylavatsaan, ja nyrkit valilla nivusiin! Valilla tyyppi ottaa jaloilla vauhtia ja paa kolahtaa rakkoon, silloin mammalta paasee kiljaisu ja meinaa tulla pissi housuun :LOL:

Vauvan huoneen maalaus saatiin eilen paatokseen ja nyt on seinilla kuviot :heart:
Sain viela eilen idean, etta jospa maalaisin yhdelle seinalle ison kukkivan kirsikkapuun vauvan sinisilla kukilla, mutta saa nahda saanko viikonloppuna inspiraation kun mies on toissa koko vlopun.

Flunssa tuntuu vihdoin hellittavan, ihanaa! :)

RP Onpa hyva, etta sait korjattua sen lasketun ajan! Kannattaa siis vaan pitaa puolensa, hehee.. :D

Armi meilla oli ihan sama tilanne, mulla ei ollut mitaan oloja, mutta odotin tyttoa, kun aina ollut tyttovauvojen kanssa tekemisissa vaan, niin jotenkin se tuntui "luontevammalta" ajatukselta.. Mutta meillahan tehtiin ultra Italiassa silloin viikolla 11 jolloin laakari jo molaytti, etta on poika tulossa. Sitahan en tietenkaan uskonut, silla vaitin kiven kovaa, etta ei ne sita voi viela nahda noin aikaisin. Sitten taalla seuraavalla viikolla toinen laakari ultras ja myos sanoi nakevansa sukupuolen, mutta ei haluttu tietaa mita han nakee. Vasta viikolla 22 kysyttiin sitten vahvistus, ja poikahan se :heart:

Joopa, jospa tasta lahtis pesemaan hiukset, etta paasee lahtemaan toihinkin!

Mukavaa paivaa kaikille!

Sharona ja piipero 31+3
 
No heipä hei, täällä yks helmikuun mamma!

En ole hetkeen kirjoitellut kun ei ole oikein mitään ihmeempiä tapahtunut. Vauva ja mamma voi oikein hyvin ja oon vaan nauttinu olosta. Päivät kyllä vaihtelee, toisinaan on tosi pirtee ja jaksaa tehdä vaikka mitä ja toisena taas väsyttää enemmän eikä oikein jaksa mitään. Supisteluja on ollut aikas reilusti, mutta välissä saattaa olla päivä ettei supistele ollenkaan. Hyvinä päivinä oon tehny kaikkea kivaa, mikä tuntuu hyvältä, kyläilly ystävien luona jne. Oon kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Monella on ihania ultrakuulumisia ollut, onnea niistä.

Mukava kuulla Siniruskon kuulumiset. Toivottavasti pikkuinen kääntyisi vielä siellä masussa. Meidän "Eino" on ollut jo viikosta 30 lähtien pää alaspäin.

Eilen oli sitten viimeinen neuvola lääkärin tarkastus ja tutkimuksessa selvisi, että kohdun kaula on jo hieman kaventunut ja pehmentynyt joten synnytystä kohti ollaan menossa. Vielä ei ainakaan jännitä yhtään.

Jaksamista kaikille!

Heidari ja "Eino" 36+2
 
Hei pitkästä aikaa...

Täällä mennään viikolla 32+2 ja synnytys näyttää uhkaavasti lähestyvän... Meitin pikkuneidit eivät ole kasvaneet lääkäreitten odottamalla tavalla. Viime painoarviossa viikolla 31 neiti A oli 1330 g ja neiti B 1270 g. Pienelle kasvulle ei tutkimusten mukaan näytä olevan mitään syytä.

Vauveleita seurataankin nyt tarkkaan ja käyn sairaalassa 2x viikossa ultrassa ja vauvelien sydänkäyrässä. Viime viikolla monikkoraskauskonsultti ilmoitti, että jos vauvojen kasvu ei kiihdy/ etene toivotulla tavalla edessä saattaa olla sektio vkolla 34-36 :mad:. Eli siis pahimmassa tapauksessa parin viikon päästa. APUA. Pari päivää sitten iski kauhea paniikki siitä, etten ole valmis vauvojen tuloon. Ja huoli on tietenkin siitä, että onko kaikki niillä kunnossa. Oon kyllä lukenut noista painoarvioista, että ne ei välttämättä pidä hyvin paikkaansa, mutta ei oo kiva kuulla joka ultrassa kuinka pieniä ne on.

Muuten kaikki on hyvin. Typyt liikkuu masussa tosi aktiivisesti ja en voi moittia omaa oloa. Paitsi, että ison mahan ja vessassa ravaamisen takia nukkumisessa on ongelmia. Ens viikon torstaina (vko 33) on uusi painoarvio ja sitten varmaan tiedetään vähän enemmän onko edessä aikainen sektion ja päästäänkö pitempiin raskausviikkoihin.

T. Millie ja Lilliputit
 

Yhteistyössä