2010 ELOKUISET IPANAT

Täällä ollut masuvaivojen suhteen tänään ihan hyvä päivä. Ei ole tyttö paljoa kipristellyt ja itkeskellyt. Näyttäisi Cuplaton ja Relatipat auttavan. Ilmaa tulee nyt ulos paukkujen ja röyhtäyksien mukana, eikä vatsa ole turvonnut tynnyriksi.

Oma toipuminen on ollut nopeaa. Reilusta 12 kilosta jäljellä on 2,5, jotka ovat nyt pysyneet jo pari päivää. Kaipa niiden karistamisen eteen pitää tehdä sitten jotain. Sain pari tikkiä ja ne vaivasivat ensimmäisen viikon ajan. Nyt niiden ei enää edes muista olevan olemassa. Tänään kävin oikein reippaan vaunulenkinkin. Ihanaa, että nyt pääsee liikkumaan reipaasti =)

Sipsunen & "Nalle" 2vkoa :heart: :heart:
 
Jälkivuotoa mulla tulee vielä hiukan, toisina päivinä vähän enemmän ja toisina vähän vähemmän, mut siis sillai et pienellä siteellä pärjää. Muistaakseni esikoisesta tarvitsin vielä tässä vaiheessa niitä yösiteitä.

Neidin vatsaa vääntää, joten huomenna suuntaan apteekkiin hakemaan jotain tippoja joilla sais ilmaa vatsasta pois ja kakkan myös. Neiti kun on tänään kakkannut kerran kunnolla ja normaalisti kuitenkin kakkannut pari kolme kertaa päivän aikana.

Tuosta toipumisesta niin mullehan ei nyt jouduttu laittamaan yhtään tikkiä joten kaikki oli heti paljon paremmin mitä esikoisesta jolloin väliliha leikattiin. Paitsi että kun kotiin pääsin ja enemmän olin jaloillani oli alapää sen tuntuinen että olis ollu turvoksissa sekä noi siteet haudutti silloin enemmän alapäätä.

sori sekavat tekstini..
 
N11na
Mulla synnytys meni kiireelliseen sektioon josta oon toipunut ihan ok. Syön kyllä edelleen kipulääkkeitä. Ainut harmitus on että tikkien poisto on vasta huomenna 11pvä sektiosta ja ne tikit tuntuu kiristävän ja vaikeuttavan nyt elämää :( Muuten haava vähän punoittaa mutta johtunee kai tosta tikkien olosta. Muuten toipuminen..painoa ei oo kai lähtenyt vielä nimeksikään, sairaalaan mulla ei jäänyt grammaakaan, johtuen runsaiden nesteiden annosta: sain siis 5x epiduraalin ja oksitosiiniakin tiputettiin kai kaks pussia?! ja sit tietty ihan nesteitä valu koko ajan (19h mitä olin salissa...) mut siis lähinnä nesteitä tuolla kehossa kun sairaalassa mun jalat oli kun puunrungot (ei polvia, nilkkoja tms.)mut nyt toi pahin turvotus jo laskenut :)
Ja me on vaunuiltu kyllä nyt jo joka päivä semmonen ½ tuntii, jonka jälkeen vaavi nukkuu viel vaunuis pihalla.
Huomenna ois taas verikokeiden annon aika, mulla siis synnytyksen jälkeen tulehdusarvot heitelleet 80-260 välillä päivästä riippuen ja vielä ei tiedetä mikä vaivaa. Lämmöt myös koholla koko ajan 37-38c. Ja pojun painoarvio myös, mulla oma maito ei riitä, joten joudun antamaan tuttelia jonkun kerran päivässä lisäksi. Mut jospa se maidon tuotanto tässä paranisi.
 
Päivitän tuota etusivua paremmalla ajalla, antakee anteeksi jos olen ko asian suhteen hidas :ashamed:

Oma palautuminen
Kilot karisseet, tikit ei kiristä, kutita enää ym ym... Mieli heittelehtii, ainoa vaiva mikä on sama kuin esikon aikana, en ole tottunu istuu kauaa ja nyt peräsuoli huutaa hoosiannaa peräpukaman kera! AUTS :headwall: :kieh:

ME10 meillä poju rinnalla KOKO AJAN!!! Kevyesti viettää äitiä "hupituttina" käyttäen 3-4h... siirrän niin herää heti... Eli lapsentahtisella mennään, tutti olis kiva muttei ainakaan vielä ole huolinu (tarjottu muutamana hetkenä jolloin itse tarvinnu tissien lepuuttelu tauon) Eli todellinen tissitakiainen!

Kiitos ajatuksistanne ja kokemuksistanne tuosta sivuäänestä! :hug: Keskiviikkona asia stten selviää!

Meillä käytössä Distafyl ja tänään aloitettiin (1tippa vaan vasta) gefilus maitohappovalmisety joka sisältää D vitamiinin... Helppoo ku on samassa nuo kaksi ku ei sitten tarvii monta eri "lääkettä" pikkuiselle antaa. =)

Meillä tuo kitinä sijoittuu nykyän aamun tunteihin eli 4-5 aikaan alkaa masun vääntö... Todennäköisesti johtuen siitä että öisin en ole jaksanu röyhtäyttää pikkuista! Pakko ensi yöstä jaksaa röyhtäyttää ja katsoa sen vaikutusta nuihin aamuvääntöihin... Muuten on nuo Distafyl tipat autaneet tuohon masuun, kunhan muistan röyhtäyttää, siitä aasin siltana...
KIKKA KOLMOSIA röyhtäytykseen... meillä kun poika ei oikein röyhti kunnolla, siis saan röyhtäisemään mutta kestää kauan lisäksi kun useimmiten nukahtaa tissille niin pitääkö hänet herättää kun ei tunnu unissaan kunnolla röyhtäävä?!

Ja tisseilemään :wave:
 
me10 Tuohon sammakseen vinkkaisin. Mun "vanhankansan" ex-anoppini neuvoi aikoinaan käyttämään karvasta sokeroimatonta puolukkaa tai jotain muuta vastaavaa marjaa. Käytin tuttia apuvälineenä, kastoin tutin siihen mehuun/hilloon/hyytelöön. Vaikkei lapset kamalasti tuttia syöneetkään niin hetkeksi sen suuhun kuitenkin sai.

Sitä mä olen sit sen jälkeen aina käyttänyt kun jokaisella on pienenä ollu sammasta, lähtee nopeesti eikä tule takas =)
 
me10 on kokeiltu kaikkea tarroista lähtien , mutta unohtaa samantien idean, saa vissiin paljon kivoja juttuja kaikesta huolimatta, kun ollaan aika kovia menemään ja tekemään yhdessä kaikkea kivaa :ashamed:

no nyt on mennyt jo vaikka kuinka monta yötä ilman pissoja ja tyttö ollut kiltimpi, ollaan otettu puhutteluun myös. Hoidossa tyttö käy sen kolme kertaa viikossa , se on hyvä se :D

siellä on sen parhaat kaverit ja ihana hoitotäti, joten mielellään sinne meneekin. En paljon pystyisi sen seurana olla kun täälläkin tissitakiainen eli lapsentahtisesti mennään myös täällä, yksi ilta roikkuin neljä tuntia tissillä ennen kuin simahti klo 12 yöunille, noh sitten heräsikin vain kerran klo kuusi aamulla :D

meillä edelleen helppo tyttö ja parhaiten nukkuu siis ihan tässä kotosalla päivisin , useita tunteja putkeen, mutta jos jossain muualla ollaan , niin selvästi levoton sielu ja enemmän hereillä ja nukahtaa vaan syliin :(

noooh, nyt on taas huomannut ettei paljon omaa elämää sitten olekkaan , on se niin riippuvainen äitistään tuo pikkuinen , illat menee tissitellessä ja miehen kanssa voidaan vaihtaa vain sanoja, ei paljon muuta... :eek: esikoinen leikkii isänsä kanssa ja mä pikkuisen :heart:

tällaista arkea siis täällä,,,ja EN TYKKÄÄ YHTÄÄN TOSTA ALKANEESTA SYKSYSTÄ, ei voi ulkoilla ilman sadeasuja ja sadesuojia ja mieli muuttuu aina syksyllä alakuloiseksi kun ei ole mitään tekemistä :headwall:

muskariin ilmoittauduin ja vauvauintiin mentiin jonoon :heart:

eli kahden keskeistä leikkiä tiedossa syksyllä ...jotain tekemistä yritetty siis etsiä

sateista päivää kaikille , nyt suihkuun ja kaupungille ostaa imetyspaitoja ja liivejä lisää , maidontulo on jotain ihan käsittämätöntä suihkua :$

huisi ja pikkuinen 17 vrk :heart:
 
Mulla poistetaan tikit tänään, onneksi! Kiristää kyllä kohtuudella. Jos iltapäivällä suuntais itsekkin ensimmäiselle vaunulenkille.

Mielialat heittelee täälläkin! Kiukku puskee pintaan pienimmästäkin asiasta ja sen jälkeen tulee itku.

Nyt lähden tikkien poistoon ja sen jälkeen hierontaan! Pojalle pitää käydä ostamassa muutamat pienemmät pöksyt.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

n11na ja N 6vrk
 
Palautumisesta

Ylihuomenna on kiireellisestä sektiosta 4 viikkoa, ja aika mukava olo jo on. Pystyy käydä hyvin jo vaunujen kans kävelyllä, vessajutut ei satu eikä nauraminen, aivastaminen ja yskiminenkään enää niin paljon. Täällä oli ohjeena, että just neljään viikkoon ei sais nostaa mitään vauvaa painavampaa, ja sen oon kyllä hyvin pitänyt.

neiti huutelee...palailen asiaan...
 
Huisi,voi harmi!Mutta toivottavasti keksit jonkun kannustimen :hug: Tai sitten vaan aika tekee tehtävänsä kun riittävän isoksi kasvaa ja alkaa hävettää sängyn kastelu.

Peppi78
kiitos :flower: Tuota puolukkaa olenkin antanut,ensin ei tehonnut,mutta nyt tuntuu tepsivän.Kieli on jo punainen taas :D

Kuka mainitsi että reseptejä sammakseen ja silmätulehdukseen valmiina neuvolassa...?
-tosi fiksua ja kätevää toimintaa!!-tosin ei meidän neuvolassa moista....

Meillä poika tosiaan asustaa rinnalla,yöllä 1-2h tunnin välein tissillä,päivällä välit harvempia mutta pitkään ja hartaasti imee.... :whistle:
Tuttia ei todellakaan huoli,ollaan koitettu luonnokumit ja silikoonit ja kaikki mahdolliset mallit!!Oksentaa kun yritän tarjota tuttia :x
Saas nähdä paljon on painoa kerännyt jatkuvalla tissuttelullaan :D
Ens maanantaina meillä olisi eka lastenneuvola käynti...

 
Tiqustiina
nyt vasta hoksasin että tälläinen pino täällä,ihanaaa :heart:
olin etsimässä kikkoja vauvan vatsavaivoihin ja tälläseen pinoon sitten törmäsin samalla =)

meillä on arki lähtenyt ihan mukavasti rullaamaan.poika ottanut painoa hyvin ja pituutta.torstaina taas neuvola ja uskon että ollaan päästy 3kg yli jo. Niin tosissaan poitsulla oli painoa 2720g ja 47cm kun syntyi,mutta oli ottanut jo ekassa neuvolassa syntymäpainon kiinni ja vähän ylikin vaikka kun sairaalasta lähdettiin poika painoi n,2500g.

vatsavaivat neuvolan kehoittamana hankittiin sellaisia d-tippoja joissa gefilus samassa ja voin sanoa että HUONO ostos. poika on tosi kipee masustaan koko ajan ja ilma oikein jää jumiin että vatsa on ihan pinkee ja turvonnut.ennen d-tippoja poika paukutti itse todella hyvin ilmat pihalle.
mitä d-tippoja olette käyttäneet?

tissi & nan meillä saadaan pääsääntöisesti tissiä,mutta jos isi on vauvan kanssa enkä ole jostain syystä pumpannut rintamaitoa niin ukkeli saa myös nannia. itse en ota stressiä imettämisestä sillä tavalla että olisi maailman loppu jos korviketta myös juo yhtälailla.
joudun myös käyttää rintakumia imetyksessä koska rinnanpäät ovat tosi matalat,onneksi on kyseinen kumi keksitty.

tutti kovassa käytössä :D

palautuminen jälkivuoto alkaa olemaan hyvin niukkaa jo.välillä saattaa tulla vähän enemmän mutta aikapitkälti taitaa alkaa loppumaan.
tikkejä ei tullut eikä muitakaan ruhjeita synnytyksessä.
olen käynyt lenkkeilemässä ja salille meinasin suunnata jo viikon päästä,tosin ihan kevyttä treeniä eikä mitään super ponnisteluita.
olo ollut oikeastaan erittäin hyvä heti seuraavana päivänä synnytyksestä :D
3kg on enään jäljellä siitä mitä tuli koko raskauden aikana (12kg)ja tuo 9kg tippu heti ekan 2vko aikana.

ristiäiset tänään varasin kastepapin ja meillä saa poika nimen sitten 18.9 :heart:

Mutta jooh tälläistä ... pitää alkaa lukee teidän kirjoituksia :D

Tiqustiina ja pikku-ukko 24päivää
 
Täällä tuo oma olo ei vielä oo ihan kohdillaan, vaikka eihän synnytyksestä vielä kauheesti oo aikaakaan. Mutta yleensä ei oo vaivoja jäänyt. Liekö sitten syynä nyt se, että jouduin pienen ulos punkemaan ilman ponnistuksentarvetta, niin mulla on alamaha todella kipeä, sekä liitokset myös. Kävely on ajoittain ihan tuskaa ja kylkeä käännän sängyssä edelleen yhtä vaikeasti kuin silloin mahan kanssa. :kieh: Jalkoja en pysty nostelemaan kunnolla ylös ja jos esim. koetan siirrellä jalalla vaikka lattialla olevia leluja, niin kauhee kipu taas alamahalla ja tavara siirry mihinkään. :$ Että tää jälkitila on nyt ihan uutta mulle, mutta toivotaan nyt, että ohimenevää kuitenkin.
Jälkivuotoa tulee välillä enempi välillä vähemmin. Yleensä mulla kestänyt sen parisen viikkoa.

Meillä poika on välillä pitkiäkin aikoja tissillä ja illat usein meneekin siihen, että vaan tissitellään. Viime yönä ei taas tarvittu lisämaitoa ollenkaan ja nukuttiin hienosti puolesta yöstä aamuun puoli kuuteen. toivottavasti jatkossa jatkuu samaan malliin. B)

Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille kaikille :heart:

Katjuska ja sintti 10 vrk :heart:
 
No niin nyt taas hetki aikaa...

Palautumisesta jäi kesken...painoa tuli raskaudessa 10 kiloa, joista puolet on suurinpiirtein lähtenyt. Esikoisesta tuntu mahakin palautuvan melko pian. Mites te, joilla on aiemmin kokemusta sektiosta...miten mahan voi olettaa palautuvan, jos ei maha ole oletettavasti kauheasti venynyt (ainakaan arpia ei ole). Siis palautuuko se lopulta samalla tavalla, kun jos ois norm. synnyttänyt. Nyt mulla ainakin arven yläpuolella ankara kumpare.

Ilmavaivoista niitä tuntuu kans jonkun verran neidillä olevan, ainakin öisin ähkii melko paljon. En ole enää saanut röyhtäytettyä yhtä hyvin kuin pari viikkoa sitten, ja toisaalta meillä on ongelmana, että jos vauvaa yrittää röyhtäyttää yöllä, niin hän virkistyy ja saattaa jäädä valvomaan. Ei tosin ole missään vaiheessa röyhtässyt yöllä. Syöttövälit on yöllä maksimissaan kolme tuntia.

Sammaksesta miten sen tietää, onko sammas, kun eikös ainakin rintamaitoa saavilla vauvoilla ole muutenkin kieli usein valkoinen maidosta?

Ja tämän päivän ihmetysjuttu verrattuna esikoiseen: neiti nukahti sitteriin kun laitoin vedenkeittimen päälle teetä varten :) Aikoinaan sai kaiken maailman temput ja sylissä vatkaamiset tehdä, että poika nukahti.

Minervi ja neiti kohta 4 vikkoa
 
Ihanaa.. Meillä poika valvoi eilen illalla kaks ja puol tuntia josta suurimman osan ajasta söi. :D Sitte nukuttiinkin koko yö vain kahdella heräämisellä joista ensimäinen oli vain 10min pikatankkaus! :D

Äsken käytiin ekalla vaunulenkillä koko porukka. Eli minä, mies, poika ja koira. :D Hyvin jaksoin jo parinkymmenen minuutin lenkin kävellä.. Lauantaina vielä otti pieni kaupunkireissu koville.. Mut ihanan kevyt oli kävellä ilman mahaa.. :D
 
Heissan :wave:

Tyttö alkoi pikku tirsoille, jotenkas täällä heti lukemassa :D pitäishän tuota itsekin mennä nukkumaan kun tyttökin nukkuu.. tankkasi äsken tissillä ja odottelen josko se tuosta vielä heräis pullotteleen (??)

Äiti on vähän väsynyt... Mies on tosiaan työharjoittelussa ja tarvitsee nyt kotonakin aikaa kirjotella koulujuttuja. Auttaa toki mua sen ku ehtii.. Ens viikolla vähän helpottaa kun esikoisella alkaa tarha taas, ihanaa! Kaipaa jo kavereita ja sitä puuhaamista.. Kotona kun ei millään kerkeä samalla tavalla puuhaileen.

Huomenna olis pikku pirpanan eka neuvolakin :heart: kumma jos paino ei ole noussut, kun hyvin syönyt :) tänään vähän masuvaivoja varmaankin ollut.. ilmaa ainakin ulos tullu ja itkustanu enemmän. Valveillakin on ollut tosi paljon tänään! Esikoisen kärryihin ostettiin seisomateline, nyt vähän helpompi kärryillä kun eihän tuo esikoinen jaksa kovin pitkiä matkoja vielä kävellä. Nyt vaan niin sateista ettei olla vielä päästy testailemaan, mutta huomenna ainakin pakko lähtä liikenteeseen sen neuvolan takia :)

Mut tää mamma lähtee nyt valmisteleen nukkumaanmenoa, joten öitä vaan kaikille!
 
en tykää tästä uudesta sivusta ku on niin jumi! ja jotenki tosi sekava. nari nari nari -uudistakaa vaan ei kelpaa kuitenkaan ;)
Eilen illalla mummille kehuin et on tää uus tulokas ainaki parempi nukkuja ku isoveljesä - no viime yö sit valvottii...ja nyt sit jätkä päivän vetäny unia, vissii vähä väsyny (äiti ei...|O ). Nytkin isi ja poika nukkumassa -ja mä tankkaan kahvia :D
Mulla on jo hirvee ikävä masuu, en tykää tällasesta löllömahasta -tahtoo sinne jonku myllääjän :eek: Meillä oli ennen tän vauvan syntymää puhe et jos tekis 2 lyhyellä ikäerolla ja sit ois muksut siinä..jokohan heti pistäis tilaukseen ;) * haaveilee...* :p

pikkumökö + elmo 2viikkoa
 
Uudet sivut :O

Chevanne meillä vauva nukkuu aina jommalla kummalla kyljellään...

Viime yöstä.. Me mentiin viime yö kokonaan ilman korviketta :O Tissit oli koko aika niin täyden tuntuiset että imetin ensin molemmat ja sitten vauva nukahtikin.. Ei herännyt edes sänkyyn laitettaessa, joten jäi korvikkeet antamatta... Laitoin eilen illalla jo korviketta valmiiksi pulloihin, joten hukkaan tais mennä...

Ihanaa kun muutenkin nukuttiin hyvin, toissa yö oli jotaki ihan kamalaa ja koko eilinen ppäivä kun niin väsytti!
 
:confused: kyllä on sekavat sivut. :kieh: Kait näihinki ajan kans oppii.

Mun parantuminen on mennyt tosi hyvin....aivan outoa olla viikko synnytyksen jälkeen aivan ok. Viimmeksi olin niin huonossa kunnossa ja pitkään aikaan en pystynyt istuun kunnolla. Nyt pystyy jo istuun ihan normaalisti ja jaksaa touhuta kaikkia. Mun megamahtavat pukamatkin alkaa parantumaan. :) Väsymystähän löytyy ja olis ihme jos ei olis. Jälkivuoto on melkein loppu...tuntuu, että kuinka se näin nopiaa loppuu, hyvä vaan. Mutta kun poikien aikana tuli kauemmin.

Neiti on melkein ottanut syntymäpainonsa kiinni. Posket on jo niin pulskat. :heart: Yöt menee vaihtelevasti, mutta paljon vielä nukutaan. Tosi kiltti neiti meillä....orottaa vaan sitä, kun aloitetaan ne d-tipat, että kuinka käyy.
Tuleeko vattavaivoja.

Ristiäisistä ollaan yritetty saada pappia kiinni, mutta ei ole vielä soittanut takaasi. Toivottavasti soittaa pian, kun oon niin kärsimättöön. Valitettavasti ei saada pappia joka on meirät vihkiny ja poijat kastanut. Heidän perheessä on surua. Mutta onneksi on toinen mukava pappi jos vaan kerkeää.

Meillä neiti nukkuu kyljillään syönnin jälkeen, muuten voin laittaa välillä seljälleenkin. Vielä en oo uskaltanut nukuttaa mahallaan.

röyhtäytykseen ei oo mulla ainakaan kikka kolmosta. Meillä menee välillä aivan ohí röyhtäiseekö neiti, kun tulee niin hiljaisella äänellä. Naisellinen pienestä asti. :) Paitsi piereskelyssä....Haisee, kuin rankki tynnyri. :heart: Keskimmäinen tuumasi, isälleen yks päivä hämmästyneenä, että Justiina pieraisi. Mies vaan tuumas, että kyllä hienotkin naiset piereskelee. :whistle:

Elli Ja Justiina 1vko 1pvä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
neuvolatäti kävi tänään taas meillä kotona pikkuisen punnitsemassa ja hienosti on pikkunappula kasvanut. Nyt painoa jo 3700 g (syntyessä 3370g)=) että hyvin ollaan ruoka-aikana paikalla oltu.

Kyljellään täällä kans tuo sintti nukkuu. ihan hyvä, kun aamullakin oli tissit vähän turhan täys ja toinen tietty hotki innolla vähän liikaakin ja sillä aikaa kun itse laitoin vaatteita päälle, niin oli isot pulautukset tulleet sänkyyn.:kieh:

Jahas kaipa se taas vaan on mentävä tissittelemään pienen kanssa. Taitaa arvata aina nukkuessaan, että nyt se äiti meinaa viettää aikaa 2+:lla, että herätäämpäs ylös vaan.:whistle:

Katjuska ja sintti 12 vrk:heart:
 
Moi!!

Täällä vauva-arki sujuu edelleen mallikkaasti, pikkusen rytmintynkääkin alkaa löytymään, aamupäivästä otetaan pitkät unet vaunuissa tai sängyssä. On ollu niin hiton kylmää ettei viiti noin pientä vielä montaa tuntia ulkona pitää, vaikka nukkus kyllä. Nelisen tuntia siis vetelee ainaskin päiväunia, sit syödään ja iltapäivästä illasta torkutaan lyhyempiä unia. Yöllä herätään syömään n. 4-5 aikaan ja jatketaan unia 8-9 saakka! Ihanaa!

Neuvolassa käytiin näyttään napasientä ku ei vielä yhdellä laapistus kerralla hoitunut, nyt laapistettiin uudelleen ja pitäs kuivua. Muuten napa on oikein nätti. Vauva on kasvanut hirveästi! 1kk neuvola on 15.9. ja mun jälkitarkastus 23.9. Ristiäiset on 26.9. ja saatiin meille tuttu pappi joka on kastanut kaikki meidän lapset ja myöskin vihkinyt meidät, vähän niinku perhetuttu. Tarjoilut on suunnitteluasteella, ajattelin tilata kakkukuvan tuosta vauvasta ja laittaa sit täytekakun päälle, siskon pojalle tehtiin semmonen kakku ja oli aika magee!

Kyljellään nukutetaan täällä,mutta kohta alkaa jo kääntyileen selälleen itse, vaikka kuin peitolla tukee.

Palautuminen, normiolot alapäässä jo, vuoto melkein olematonta..Yläpäässä havaittavissa vielä herkistymistä ja alakuloa hiukkasen. Tympäsee ku mies aloittaa huomenna työt ja pitää omineen jäädä..päässykkin niin helpolla nyt. Väsy toki vaivaa mutta sen kanssa pärjää. Ei osaa päivällä sit levätä ku tekee rästihommia alta pois.

Tuttia ei huolita, yökätään vain: /

D-vitamiinit aloitetaan tänään, Jekovittia ostin kun on ainoa vesiliukoinen eli vatsalle paras..vaikka maku ei oo hyvä, mut ei vauvoja haittaa. Ainakaan meillä eivät oo moittineet, heh. Rela-tipat menee joka ilta, ja sen vuoksi masuvaivat on tosi vähäisiä.

Täällä tissitellään ja otetaan tarvittaessa Nania lisäksi, ei tuu maitoa niin paljon taaskaan että riittäs pelkkä tissi:| Mutta minkäs teet, vauva on tyytyväinen ja tykkää kyllä enemmän tissistä ku pullosta:heart:

Tämmöstä meille. Illalla saa sit alkaa töllöttään BB.tä, wuhuuuu!!:popcorn:

Jonnuli ja hertta-rakas tasan 2vkoa:heart:
 
Ihana lukea teidän muidenkin arkea :)

Meillä myöskin tyttö yökkii jos yrittää tuttia laittaa suuhun.. yhden käden sormilla voi laskea ne kerrat, jolloin on saanut tutin pysymään suussa etes vähän aikaa :)

Meilläkin olis perjantaina D-vitamiinin aloitus ja ostinkin jo tuota gefilus-D:tä kun neuvolasta sitä suosittelivat.. saapa nähdä kuinka niitä masuvaivoja sit tulee :| toivottavasti ei tule!

Pitäis kans alkaa miettimään niitä ristiäisiä, koska haluttais sama pappi joka kastoi esikoisenkin.. pitäis siis alkaa miettiin sitä päivämäärää ja soitteleen, kummejakaan ei olla vielä päätetty eikä kysytty! samoiten pitäis miettiä mikä paikka, kotona, mummolassa vaiko missä.. nimeäkään ei olla vielä päätetty, taitaa kaikki jäädä viime tippaan :D
 
Mietin täällä, että kun tuo meidän tytsy on parina päivänä pulautellu aika runsaasti, että onkohan se ihan tavallista pienillä vauvoilla? Äskenki pulautti syömisen jälkeen 3 kertaa kunnon isot puklut, tai ihan maitoohan se oli ku samantien tuli ylös. Tiedän kyl että kaikki vauvat joskus puklailee, mutta missä vaiheessa pitäs huolestua? Oon ollu huomaavinani, et enemmän pulauttais selällään ollessa. Yritetään kyl aina laittaa tyttö kyljelleen nukkumaan, mut ite usein kääntyy/kellahtaa selälleen. Nyt oonki yrittäny tukee selkäpuolelta tyynyllä tms, ettei pääsis kääntymään. Ajattelin vaan, et miten paljon vauva saa pulautella, että sais kuitenki tarpeellisen määrän maitoa, kun tuo tytsy syökin aina niin lyhyitä aikoja kerrallaan. Voiskohan se johtua ehkä Jekovit-tippojen aloituksesta, kun ruvettiin niitä antamaan sunnuntaina. Pitäsköhän mun soittaa huomenna neuvolaan vai oonko nyt hysteerinen?!:confused:

Muuten täällä on menny vähä paremmin, ku ne mahakippuroinnit on hellittäny huomattavasti. Oon antanu säännöllisesti Cuplaton-tippoja ja ne Relat kans joka ilta, että taitaa niillä jotain vaikutusta olla. =)

Ristiäisiä ei meille tuu, kun ei kuuluta kirkkoon, mutta meinataan kyllä pitää nimijuhlat. Kyllä tämmöinen pakanalapsikin juhlat ansaitsee! ;):D
 

Yhteistyössä