2009 Joulutontut!!!!

Heippa pitkästä aikaa!!

Enpä tosiaan ehdi nykyään käymään täällä yhtään...

Meillä oli jo 5kk neukka ja pikku kirppu oli 6820g ja 60.5cm mut ei ainakaan sanonut olevansa huolissaan :)

Meillä käännytään jo sujuvasti masulleen ja satunnaisesti takaisin selälleen. Muutaman kerran on päässyt jo istuun syöttötuoliinkin... Ja tuo bumbo tuoli ei ole meitin likan juttu.. saa itsensä ängettyä pois siitä ;)

Muuten elo on suhteellisen mukavaa, välillä ahdistus painaa päälle väsymyksen ja kaikkien tautien takia, mitä täällä nyt jyllää ihan koko ajan.... :(

Olis ihana ehtiä ompeleen ja kutoon, mutta aika... ei vaan riitä...

Mutta kivaa viikkoa kaikille

Jisse ja mukulat
 
Ali 4kk edelleen räkänen.. :/ ..yli viikko jo.. mutta kun ei oo kumetta niin niistellään vaan..keskiviikkona ois lääkärineuvola...

päivällä nukkuu kaks kertaa kaks tuntia.. muun ajan mennä mönkii lattialla.. selältä mahalleen ja takasii harkkoja on ollut koko viikonloppu..vierastamista on vaan jos vieras kuiskailee :D on tainnut tottua reippaaseen äänen käyttöön..vaunuissa muuten pitää olla puoli-istuvassa asennossa jos hereillä eikä saa olla harsokaan edessä..jotta maisemat näkyy :D ...ja hihkui ihan onnessaan viime viikolla kun naapurin ekaluokkalainen ilmoitti että heille syntyi pikkusisko.. :D ...

nyt alkais eka päikkäri jakso joten heippasta vaan taas

Dare ja Ali 4kk ja rapiat :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6088307.jpg tässäpä tämä :xmas:
 
Tervehdys vaan pitkästä aikaa tännekin!

Äkkiä on aika mennyt, ihan huomaamatta. Huhtikuun alku oli vilskettä, ihanaa kun saa nyt palata normaaliin arkeen.

Neiti oli viikonlopun räkäinen, nyt vaan on enää köhä. Kuumetta ei ole ollut. Toivottavasti menisi köhäkin ohitse, niin ei tarvitsisi raukan siitä kärsiä. Itse olen kanssa räkäinen, mutta jospa tämä tästä menisi pian ohitse. Neiti on ollut nyt muutenkin jotenkin itkuisempi ja unille käynti on ollut haastavampaa kuin aikaisemmin. Toivottavasti on vaan jokin vaihe ja palataa takaisin vanhaan tuttuun rutiiniin tässäkin.

Ensi viikolla mennään käymään minun työmaalla. Olen nyt kotona 31.7.2011 asti, mahdollisesi vuoden loppuun, jos täällä aletaan maksamaan kuntalisää. Kiire töihin minulla ei ole.

Muuten ei kummempaa, normaalia eloa. Aika menee niin hurjaa kyytiä, ettei itse meinaa edes perässä pysyä!
 
Sydänkäpynen on se hyvä,että sanoit ton ääneen,ajattelin jo että vippaako päässä ja pahasti ;)
Siis mulla on ollu muutamia kertoja ja oon miettiny,että mitä ihmettä ne on..
Että kun eihän tässä nyt raskaanakaan olla ja varsinkaan niin pitkällä,että potkut tuntuis :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Onko muilla HAAMUPOTKUJA??? Mulla on ja kovat semmoset, ja just niissä paikoissa johon Lucas potki eniten...huhhu..vähän niinku näin.. :eek: :heart: :kieh: :D =)
Ihan sattumoisin eksyin teidän pinoon tuolta Tammivauvoista ja pakko kommentoida, että todellakin on haamupotkuja!! Hitto että oikein säikäytti alussa, että onko sinne mahaan jäänyt joku kun poitsu tuli jo ulos? =)
Ja kyllä vaan, niissä paikoissa mihin poikakin potki eniten...
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. On mukamas niin työlästä kirjautua sivulle sisään, että pääsis kommentoimaan ja kirjottelemaan... :LOL:

Meillä menee yöt mukavasti kahdella syötöllä. Mut nää päikkärit on kyl jotaa ihan muuta. Poika nukkuis kyl vaunuissa vaik kolme tuntia, mut sisällä vaan puolen tunnin tirsoja, ärsyttävää. Miä kyllä yritän aina nukuttaa uudestaan kun herää kellon tarkasti puolen tunnin päästä nukahtamisesta. Yleensä nukahtaa kun antaa rintaa makuuasennossa. Tai sit jos nukkuis vieres, ni silleenkin uni maistuis. Oliskos nyt jotain "eroahdistusta" liikkeellä, kun on tajunnut että äiti onkin erillinen henkilö... :whistle:

Minä kans mielenkiinnolla odottelen, että mitä meidän kunta päättää siintä kuntalisästä (Rovaniemi). Ihmettelen kun ei ole kuulunut asiasta mitään. Ilmeisesti alkaa joku kokeilu syyskuussa, summista ja ehdoista ei mitään tietoa...

Me odotellaan allergia testeihin pääsyä, kovasti on maitorupea pojalla. Kurjaa, kun se kutiaa kovasti, eikä sais raapia.

Täällä mennään vielä pelkällä rintamaidolla, mitään muuta ei olla kokeiltu. Tietääkö joku et paljon maksaa apteekista ostettava "maidoton maito"?

Ainiin haamupotkuista, niitä oli esikoisen jälkeen monta kuukautta, muta nyt ei ole ollut yhtään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili82:
Me odotellaan allergia testeihin pääsyä, kovasti on maitorupea pojalla. Kurjaa, kun se kutiaa kovasti, eikä sais raapia.

Täällä mennään vielä pelkällä rintamaidolla, mitään muuta ei olla kokeiltu. Tietääkö joku et paljon maksaa apteekista ostettava "maidoton maito"?

Ainiin haamupotkuista, niitä oli esikoisen jälkeen monta kuukautta, muta nyt ei ole ollut yhtään
Moi, meillä Lucaksella oli aattooppinen ihottumaa ja lekuri antoi reseptin maidottomaan maitojauheelle...yks tonkka 900gr maksaa 47egee, ja kestää n.1½vkoa...Mutta tosiaan sit ku diagnoosi tehty niin siitä saa kela korvaukset...jolloin hinta on yli puolet halvempi..

Meillä ens viikon maanantaina lekurille aika, jolloin saadaan polille aika...

Lucaksen iho on nyt PAAAALJON parempi...
 
sydänkäpynen Miä oon ollu nyt kaks viikkoa maidottomalla, mut ei näytä olevan oikein muutosta tuossa ihossa. :/ Me saatiin lähete tuonne lastenosastolle tutkimuksiin. Nopeasti kyllä lähti homma pyörimään, kolmen kuukauden neuvolassa kun oltiin niin lääkäri sanoi, et atooppinen ihottuma, varmaankin maidosta. Käski mun olla juomatta maitoa kaks viikkoa ja hän soittaa joka viikko ja kyselee miten pojalla menee. Viime viikolla siis poika sai tuon lähetteen ja huomenna taas lääkäri soittelee. Mutta näyttää siis siltä, että on muitakin allergioita. Voi pientä reppanaa :heart:
 
Pikaisesti täällä käymässä :) Meillä esikoinen aloitti kerhoilun ja siitä lähtien ollaan sitten oltukin kipeinä. Ensin oli esikko kuumeessa, sitten viikon mahataudissa ja itse oli myös sen verran vatsakipuja että samalla riisi-porkkana linjalla oltiin koko viikko. Pikkuveli sai kanssa jonkinmoisen ripulin ja vatsanväänteitä. Seuraavasta tutustumisviikosta saatiin sitten joku räkätauti, joka jatkuu jo toista viikkoa. Isompi poika on ok, mutta pienempi on viime viikosta lähtien huutanut öisin tukkoista nenää ja kuumetta pukkaa vähän väliä. Lääkärissä käytiin, mutta mitään ei löytynyt.

Kovasti oli monet jo maistelleet ruokiakin, mutta meillä ei ole nyt vielä ehditty kun kerran ollaan oltu kipeinä. Ehkä tällä viikolla jotain voisi testata. Esikoiselle teen melkein päivittäin hedelmäsosetta ja höyrytettyjä vihanneksia babycookilla niin miksen sitten tuolle pienemmällekin niitä laittaisi?!

Esikolla todella kova uhma ja muutenkin tulee päivittäin yhteenottoja. Puhuu jo paljon kahdella ja välillä kolmellakin kielellä ja useimmiten neuvoo ja muistuttelee äitiä ja isiä mitä seuraavaksi piti tehdä. Tosi tarkka siitä että tavarat on paikoillaan. Mutta ongelmana, että jos vähänkin on nälkä, väsy tai pitkästynyt niin sitten käydään pikkuveljen kimppuun. Pienempi onkin alkanut tosi kovasti jo puolustautumaan sekä käsillä että jaloilla. Vähän vaan hirvittää ettei toisesta tule kovin agressiivista? Meillä ei vielä kääntyillä, mutta mahallaan viihtyy tosi hyvin ja pystyssä ja istumassa pitäisi saada olla :) Meidän pienimies sai viime viikolla uuden autonistuimen, kun ei oikein koskaan ole mahtunut tuohon kaukaloon, johon esikko taas menee vieläkin sujuvasti :eek: Eikä ne mitat mitenkään huimat ole 4,5kk painoa 7kg ja pituutta 64,5cm. Tripp trapp syöttötuoli pitäisi saada tällä viikolla, vähän etukäteen, mutta eiköhän sitä jo parin kuukauden sisällä päästä kokeilemaan :D Leikkipuistossa tehtiin pikkumiehen kanssa uusi aluevaltaus eli enää ei nukuttukaan vaunuissa vaan laskettiin liukumäkeä selällään ja keinuttiin naama menosuuntaan äidin sylissä. Toinen hihkui innoissaan :heart:

Tuhkapilven hälvenemistä odotellaan että päästään takasin mummolaan pihahommiin :)

Saini ja pojat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili82:
sydänkäpynen Miä oon ollu nyt kaks viikkoa maidottomalla, mut ei näytä olevan oikein muutosta tuossa ihossa. :/ Me saatiin lähete tuonne lastenosastolle tutkimuksiin. Nopeasti kyllä lähti homma pyörimään, kolmen kuukauden neuvolassa kun oltiin niin lääkäri sanoi, et atooppinen ihottuma, varmaankin maidosta. Käski mun olla juomatta maitoa kaks viikkoa ja hän soittaa joka viikko ja kyselee miten pojalla menee. Viime viikolla siis poika sai tuon lähetteen ja huomenna taas lääkäri soittelee. Mutta näyttää siis siltä, että on muitakin allergioita. Voi pientä reppanaa :heart:
Joo, voi ei, sepä ei ookkaan kauheen kiwaa, jos sit on muitaki allergioita :(

Meillä Lucaksen maitoallergia epäily lähti eka siis tuosta ihosta, ja kun tuota ihottumaa oli jo ennen kiinteiden antoa..
Ja Lucallehan ei kelvannu nan, eikä semper , tuttuli kyllä sopi, ja sillä mentiin sit 2kk...jolloin tuo ihottuma vaan paheni...

Ja nyt tosiaan ollu 1vko ja 2päivää maidoton ja iho on paaljon parempi..
Nyt vaan sit odotellaan lekurille ja sitä että päästään lastenpolille...että saatais diagnoosi..ja mulle rahaa takas noista kahdesta tonkasta..
 
Sydänkäpynen, kannattaa varautua siihen ettei kela maksa takautuvasti niitä maitoja.. :/

Allergiat on aina hankalia.. mä otan mielellään vastaan ideoita kuinka estää lasta hikoilemasta. se kun hikoilee kesäpuvussa, alla ohut paita ja sukkikset |O kun hikoilee niin nousee ekseema joka kutisee jne.

Meillä makustellaan perunaa, porkkanaa ja bataattia, tuo porkkana on auki jotta tekeekö jotain vai ei, välillä posket punottaa. mutta pelkästään sen takia en jätä antamatta koska on semmonen kuuma kalle että voi lämminkelikin aiheuttaa moista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Sydänkäpynen, kannattaa varautua siihen ettei kela maksa takautuvasti niitä maitoja.. :/

Allergiat on aina hankalia.. mä otan mielellään vastaan ideoita kuinka estää lasta hikoilemasta. se kun hikoilee kesäpuvussa, alla ohut paita ja sukkikset |O kun hikoilee niin nousee ekseema joka kutisee jne.

Meillä makustellaan perunaa, porkkanaa ja bataattia, tuo porkkana on auki jotta tekeekö jotain vai ei, välillä posket punottaa. mutta pelkästään sen takia en jätä antamatta koska on semmonen kuuma kalle että voi lämminkelikin aiheuttaa moista.
Juu, tiedän...ainaki apteekin tädit sanoi että kyllä ne korvaa 1kk sisällä ostamat...mutta tosiaan eipä kelan kanssa mikään ole varmaa...

Olisko talkista apua hikoiluun...varmaan ihan tyhmä ehdotus, mutta tuli vaan heti mieleen.. :headwall:
 
talkki/perunijauho auttas jos ihottuma ois taipeissa, vaan kun tuolla räjähti kaula/niska/naama/käsivarret. zyrtekki autto onneks..

Toivon todella että kaikilla allergioiden kanssa painivilla ne menee pian ohi, eivätkä ole hengenvaarallisia :hug:
 
Pikaheipat täältä :wave:

Haamupotkuista; täälläkin niitä esiintyy.. Mutta välillä aina tuntuu et joko sieltä uutta pukkaa :ashamed:

Miten paino teillä mammoilla; onko lähteny laskuun? Kattelin kuvia ku esikko oli 4kk niin olin pienen pieni laiheliini. Nyt ei ole kiloakaan tippunu synnytyksen jälkeen, siinä se pyörii 60kg molemmin puolin. Ja lähtöpaino oli 52. Että mua ärsyttää :headwall:

Monetko päiväunet teillä nukutaan? Ku tuntuu et täällä niin monet päiväunet..

Nyt pitää mennä, peppi hereillä. Sunnuntaina päästään vähän reissuun, ihanaa \o/
 
Meidän tytöllä myös kuiva iho, olen ihan muutaman viikon ikäisestä rasvannut päivittäin. Neuvolassa ei oteta oikein mitään kantaa asiaan, sanovat vain et talvella iho kuivuu :/
Tiedä sitten oisko allergiaa jopa.. Johtuukohan vauvoilla yleensä aina ruoka-aineista, vai voiko tulla esim. kissoista?!

Painosta, mä oon saanut kiitettävästi tiputettua painoa, nyt painan 4 kg vähemmän kuin ennen raskautta =) Jotain 57 kg taitaa olla..

Nyt äkkiä syömään, ennenkuin neiti herää :wave:
 
haamnupotkuja muuten täälläkin :LOL:

Päiväunia nukutaan 3-5 kertaa riippuu miten nukkuu.

Painoa taitaa olla kilo enempi kuin ennen raskautta.. :kieh: mä niin toivoin että ois jotain jäänykki..

Kävin hampilekurilla, oli aika vinkee olo kun ylähuulu ja kaikki ylähampaat oli puuduksissa.. :xmas:
 
Haamupotkija: juu löytyy myös...

Painoa jäljellä vähäsen, 57,5kg lähtö, nyt n.59...löysää sitäkin enemmän...vaan vieläkin jotenkin tuntuu että on vatsalihaksissa jotain outoa, tavallisia istumaannousuliikkeitä ei pysty edelleenkään tekemään :/ . Onkin siten taas jäänyt lihaskunto vähemmälle viime aikoina...

Päiväunia 3-4 päivässä, tänään ei taas nukuttu pitkiä unia ollenkaan joten varmaan on neljät tiedossa (kaikki puolen tunnin pätkiä). Meillä muuten syödään taas yölläkin parin-kolmen tunnin välein... |O ihanaa...enhän mä itse ehdi edes nukahtaa aina siinä välissä...

Mutta nyt tuo vempula on saanut itsensä kieriteltyä puoliksi pinnasängyn alle, joten täytynee mennä pelastamaan sitä sieltä :LOL: eipä tuolla tosin mitään hätää vielä tunnu olevan, hymyilee ja kukertelee vaan kovasti kun huomaa että katson :heart: :heart:
 
Painoa on viitisen kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Tähän ollaa jumahdettu. Pöh. No, eiköhän se lähde, kun rupean vaan töitä tekemään.

Päiväunia nukutaan 3-6 päivässä. Nyt on nukuttu enemmän kun nukkuu vain pieniä pätkiä. Nukahtaminen vaikeaa ja herää alle tunnin päästä nukahtamisesta.

Haamupotkuja ei onneksi tunnu. Säikähtäisin varmaan puolikuoliaaksi! :D
 
Täällä myös haamupotkuja sun muita liikkeitä tuntuu ajoittain... pari kertaa on säikäyttäny oikein kunnolla :D

Meidän tyttö nukkuu päiväunia 2-4, joista ainakin yhdet n. 2 h. Tuntuu joskus et se nukkuu aika vähän vuorokaudessa, joinain päivinä vain n. 13 tuntia (tai en mä tiä paljon "pitäis" nukkua). Ja yöt on meilläkin muuttunu levottomiks, syödään kans 2 tunnin välein ja siinäkin välissä kitistään... |O No, kai sekin aikanaan ohi menee. Aina ei vaan jaksais, varsinkin nyt kun on itekki flunssassa. Neidillä kans menossa eka flunssa, tosin aika lievä sellainen.
Vähän on koitettu vasta perunaa maistella, en oo varma tuleeko siitä vatsanväänteitä vai mitä ne on...pitää edetä hissukseen.

Painoa jäljellä ehkä 1 kg, tosin tilanne ollu sama jo jälkitarkastuksesta. kuntoilu on jääny tälläkin tosi minimiin vaunulenkkejä ja normaaleita kotihommia lukuunottamatta. Vatsalihaksia sun muita pitäis reenailla... :ashamed:

Eilen oli neukkalääkäri, tyttösen mitat 5952g ja 61,8 cm. Ei menny ihan viä 6 kg rikki... :D monilla täällä on jo reilut 8 kg puntarissa... =)

elisar ja :heart: 4kk 1vko
 
Ai nii, Koivunkäpy, tuli mieleeni vielä tuosta hikoilemisesta, et auttasko jos olis alimpana ihoa vasten joku muu kun puuvilla...esim silkki/villa tms. Voi olla et oot kokeillukkin eikä sekään välttämättä auta. Tuo on kyllä inhottavaa ja kesän lämpimät edessä päin... :headwall: :hug:
 
Jeps, haamupotkuja täälläkin joitain kertoja ollut. Käsittämättömän holja fiilis kyllä :D Ja melkein niistä rupeaa pukkaamaan vauvakuumetta kun muistaa miten niiin hienoa se oli kun ekakerran tunsi potkun, vieläkin muistan tarkkaan että oli 25.6. ja viikkoja 16+3 :) :heart: Mut ei vielä. Parin vuoden kuluttua ehkä jos ??? suo :)

Meillä tänään 5kk neukka, ukkeli siis nyt 5kk ja rapiat, melkein 1vko. 67cm ja 7100g eli hoikka poika kuulemma, tasaista omaa kasvuaan edelleen hiukan keskiarvon alapuolella, mutta mun mielestä ihan paras noin :) Sai raukka taas 3 rokotetta, kaks pistosta ja rota-ruiskeen suuhun. Nyt on väsynyt pieni mies. Nukkuu parhaillaan toista tuntia jo vikoja päikkäreitään (eli kolmansia ) kun yleensä vikat on tarkkaan puoli tuntia. Mut antaa toisen nukkua. Viimeksi nousi rokotteista kuitenkin kuume. Ja toisaalta, meneepä myöhemmin nukkumaan sitten. Jos aamullakin nukkuisi sitten pitempään kuin esim tänään kun klo 5.30 alkoi iloinen kiekuminen sängystään :)

Niin ja painoa ei ole enää. Tai siis raskauskiloja ei tullut kuin 4,5kg ja ne kaikki jäivät jo synnärille plus niiden lisäksi 4,5kg ylimääräistä (lyhyellä matikalla ei tästä kyllä selviä kun jos poika oli itsessään 2,8kg niin ei sitä kaikkea muuta matskua nyt oo sentään 6 kiloa oo voinut olla..?) ja nyt ollaan jo kaikenkaikkiaan 6kg keveämpänä kuin raskautuessa. Hyvä näin! :)
Jaaha, no nyt sitä sitten herättiin! :)
 
painoa on ku pienes kylässä :LOL: :headwall: :snotty:

mut niin on Alillaki :D 4kk neukka takana...lekuri sano erittäin jäntevä ja tuntuu olevan kiireinen..kun meinas poika ryömiä pöydältä alas...koko sitten on 8300g ja 65.3cm pipo huitelee omia teitään se oli jotain 45cm..lekuri kysyi onko isän suvulla isoja päitä.. sanoin että ei tietoo mut mie olen ollu pienenä päältäni ihan samoja malleja..

pneumokokki rokote sai Alin ihan pos tolaltaan nyt illaks..yhtään ei kärsi olla pistos puolella.. :/

mie hikoilen ja haamuilen samalla kun toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä 'naisten vaivoja' takasi..varsinki ku 8v poikanen näki unta että syksyllä syntyis pikkusisko :eek:
 
Päiväunista oli puhetta, meillä nykyään nukutaan useat lyhyet unet. Harmittaa, kun tyttö on sitten niin kiukkuinen kun puolen tunnin unet ei paljon piristä! Joskus jos ottaa yli tunnin unet putkeen niin on heti paljon hyväntuulisempi.

Mulla on viime päivinä ollut jotenkin niin surkee ja ahistava olo, mietin vaan kaikkea mitä terkka viime neuvolakäynnillä tytöstä sanoi ja tarkkailen liikaa kaikkea, en osaa nauttia täysillä tästä ihanasta ajasta ja kehityksestä :(
Kun oikein mitään positiivista ei neuvolakäynnillä sanottu, melkein kaikki kuulosti olevan jotekin "väärin"..

En muutenkaan pidä tästä hoitajasta ollenkaan, on niin tyly ja kylmän oloinen, ei kuulumisiakaan sen kummemmin kysele, aina vaan kova kiire :/
Pitäisköhän kysyä voiko terveydenhoitajaa vaihtaa?!
 
Dareko meinas olla tehokas :D

Täällä ei tietoakaan naistenvaivoista..
Takhisis, tuo on ärsyttävää kun hoitsut ei anna mitään positiivista, en muista mistä kaikesta teille sanottiin?

Täällä tulee lunta vaakatasossa, mut pakko oli täppänä nakata pihalle nukkumaan kun ei se sisällä nuku :kieh:
 

Yhteistyössä