2009 Joulutontut!!!!

Täälläkin viime yö meni hienosti, tosin nukahti vasta huutojensa jälkeen puolen yön jälkeen, mutta nukkuikin sitten 5.30 asti ja söi, nukuttiin pari tuntia ja taas ruokaa, jonka jälkeen heräilikin vasta 11.30! Uskomatonta, vähän kun sais vielä aikaistettua tota nukahtamista... vaikka siitä ei taida olla toiveita enneku masuvaivat helpottaa. :( Meillä neiti nukkuu vielä mun vieressä, oon aatellu et pitäis varmaan kokeilla taas omaakin sänkyä, jos jo alkais kelvata sekin peti. Vaikka onhan se ihana nukkua pieni kainalossa =)

Pippi79, multa kans poistettiin pari "itsesulavaa" ommelta 5 vko synnytyksestä, oli tosi hankalassa paikkaa ja aiheutti kipua, ja ne oli ihan niinku just laitettu, ei yhtään sulamassa pois. Ja ne oli kaikenlisäks ihan turhat, olis parantunu se kohta jo aikapäiviä ilman ompelua :/ kannattaa tarkkailla ettei ala iho tulehtua ja märkiä, jos vielä on ompeleita!

Sukkapari: kysyit pään hankaamisesta jo aiemmin... meillä kans neiti "hankaa" päätään selin makuulla, kieputtaa puolelta toiselle ihan kun olis tosi paljon katseltavaa. Tekee tätä kyllä joskus unissaankin nukahtamisvaiheessa. Kalju kohta on jo täälläkin takaraivolla... :D

Meillä kans on alkanu osa 50-56 cm vaatteista jäämään pieneksi... tuntuu hassulta, mut tunnen surua siitä et vauva kasvaa niin nopeesti, vaikka toisaalta odottaakin koko ajan et hän kasvaa ja kehittyy. Teen surutyötä pakkaamalla pieneks käyneet vaatteet pois, toivottavasti tulevia käyttäjiä varten. :LOL:

:hug: kaikille

elisar ja typykkä tänään jo 8 vko! (mihin tää aika menee...)
 
Pimienta77: Sama meillä, että vaihdettiin NAN Tutteliin niin pojan masu tuli kuntoon. Ei meillä juurikaan itkeskelty tai ei sinänsä masukivuista kärsitty, mutta kakka muuttui yhtäkkiä vihreäksi ja vetiseksi niin ihmeteltiin asiaa, kunnes ajateltiin että vaihdetaan testimielessä toiseen korvikkeeseen ja sehän auttoi hetkessä! :)

Sukkapari: Juu sama täällä että tukka ihan "kulunut" takaraivolta :D Käsittääkseni vaihe kuuluu kehitykseen täysin normaalina, jotenkin vahvistaa niskalihaksia tms. :)

elisar: Minä myös hieman surupuserossa kun huomaa, että ukkeli on kasvanut niin kauheasti, nyyyyh! Kohta se jo muuttaa kotoa... hehe. Meillä vasta kahden viikon kuluttua seuraava neuvola, edellinen oli ennen vuoden vaihdetta, niin kauhulla odotan, millaisia lukemia sieltä äitin pienestä mitataan! Hih ;)

Meidän ukko on tätänykyä ihan hirmuinen hölpöttelijä! Juttelee ihan antaumuksella ja kuuntelee kun hälle jokeltaa takaisin ja nauraa hulluna kun isi pörisee. Mahtava tyyppi ja on niin hassua kun hän alkaa olla jo enempi pieni poika kuin vaan joku minipötkylä :heart:

Santeriina ja Nuutti (jo melkein 3kk :eek: )
 
meidän tääpiö on nero! siitä tule kielellisesti erittäin lahjakas :eek: eilen katteli isääsä ja tuumas: äijä. tänää katteli ukkisa ja tokas: ukko :LOL:
Vaa'alla käytiin ja mittariin saatin 6,2kg, oma vaaka näytti siis tasan 6kg ennen neuvolaa jossa mitta oli 5,9kg. joten on se taaskin saanut ruokaa.

Kuvittenlin että Fii Witillä voi punita elukat kun siinä niin sanotaan, siis voi mutta ne pitää ottaa syliin :eek: mä kuvittelin että riittää kun siihen laittaa koiran joko seisomaan tai istumaan. varmaan mä alan nostaa tuota meidän piskiä, venäytän viel selän, joko iteltäni tai koiralta :xmas:

mulla on ihan plääh olo, viimeyö meni ihan vetuiks...
 
Moikka pitkästäaikaa.

Yöunista ootte jutellu, meillä poika menee n.20-21.30 nukkumaan ja herää 1-4krt yö. Nukkuu siis hyvin ja onkin helpoin tapaus meidän lapsukaisista.

Imetän poikaa ja hän onkin kasvanut hyvin 2kk neuvolassa 63cm ja 7480g!! :D Kiinteät olen ajatellut alottaa vasta 5-6kk iässä. Eli niin kauan maidolla kun se vaan riittää.

menkat ei ole alkanut, onneksi. Enkä edes muista miten edellisistä ne alkoi. Joten yllärinä sitten tulee kun tulee. Ja toivottavasti tulee ;)

Meilläkin naureskellaan ja höpötellään, oikeen iloinen poika on.

Päiväunet on meillä sellasia 10min-1h ja sit taas herätään. Eli päivät menee aika pätkissä. Vaunuissa kyllä nukkuu jos ne on liikkellä, mutta kun pysähdytään ni sitten alkaa huuto. Ja öisin nukkuu meidän viekussa ja välillä omassa sängyssä. Yleensä jossain välissä otan viereen et helpompi lykkää tuttia suuhun jos siihen tarve.

E-V-A ja poitsu 2kk ja 1vko
 
Heippa

Meillä 2kk ikää täynnä ja vaikka sitä pituutta ei mitan mukaan ollut viime viikolla kuin 57,5cm ja painoa 5240g niin 60-62 cm vaatteet mahtuu just ja just :eek: Imetyksellä mennään ja aiotaan jatkaa varmaan sinne 5-6kk asti ennen kuin aloitetaan kiinteät, jos ei mitään kummempaa syytä ole niiden alottamiselle aikaisemmin. Kovasti mietin Babycookin ostamista niin saisi sitten helposti kokkailtua soseita ja ruokia, kun kokoajan kuulee kavereilta kuinka kätevä se on, mutta viimeksikin pärjättiin ilman niin tarviinko ihan aikuisten oikeesti... No vielähän ehdin vaihtaa mielipidettä useampaankin kertaan.

Unista meillä yöunille mennään nykyään 21-23 välillä riippuen vähän miten isompi nukahtaa ja ehditään saada pienempi sänkyyn. Yritän kovasti saada 22 mennessä, mutta aina ei vaan millään ehdi. Herää 2-4 syömään ja toisen kerran useimmiten 6-9 välillä eli 1-2 syöttöä yössä. Päivällä sitten nukutaan yleensä 1-3h unia riippuen ollaanko kotona vai liikenteessä. Jossain vaiheessa päivää seurustellaan ja useimmiten illalla on kanssa pidempi seurustelu jakso :) Ja omassa sängyssä on nukuttu alusta asti. Pääpuoli on korotettuna ja usein nukutan kyljelleen. Yleensä hereillä tai puoliunessa laitetaan sänkyyn ja sinne jossain vaiheessa nukahtaa.

Jahas...esikoinen oli sitten tunkenut nenän täyteen muovailuvahaa ja oli naama ja lakanat ihan sinisenä, kun on muka ollut päiväunilla :kieh: Täytyy etsiä tuoteseloste onko vaarallista "syötävää"...

Saini ja pojat 2kk ja melkein 23kk
 
Hauskaa että on muitakin jotka ei nuku paikallaan olevissa vaunuissa =) Vauhtia sitä olla pitää, niin silloin kyllä nukutaan! Mutta kun vaunut pysähtyy niin kas, korkeintaan 5 min. ja jo on huuto päällä ;) Just tänään mietin että täytyy alkaa heittämään parin tunnin lenkkejä niin saa pikkuinen paremmat unet!

Eilisen päivän meni liian pienillä torkuilla (3x alle tunti) ja oli illalla niin yliväsynyt että eipä ole meillä ennen sellaista huutoa kuultukkaan, huh! Tissin näyttämisestäkin huuto vaan yltyi... Lopulta rauhoittui taas sängyssä sen verran että syöminen onnistui.

Muuten kyllä ruoka kelpaa, innolla (ja vähän kauhullakin ;) ) odotan perjantaista neuvolaa! 5 viikkoisena painoi jo 4970g (ja tänään siis ikää 7 viikkoa)...
 
E-V-A, minkä kokonen teillä oli poitsu syntyissään? hyvin on ruoka toiselle maistunu! :D

Saini, mikä on babycooking? :ashamed: tyhmä ja utelias kyselee :LOL: ja harvoin muovailuvaha on myrkyllistä, siis mikäli se ei oo jotai isoille ihmisille tarkotettua.

Mulla pettää hermot ihan just..
 
leppis juu meilläkin Peppi :) Onpa hauska etten oo ainut :)

dare ihana tuo
"äitin tissit on niin vanhat että niiden maito on ehtinyt pilaantua"
:saint:

jessie täällä on vielä 8 kiloa ylimääräistä.. eikä tunnu liikahtavan yhtään mihinkään. kyllä ottaa päähän mut minkäs teet. esikon aikaan mun lähtöpaino oli 59, laitokselta tullessa se oli saman verran..
nyt lähtöpaino oli 52 ja nyt paino jumahtanu 60teen.

kävin eilen pepin kans 4,5 kilsaa vaunulenkillä. mitä enemmän olin kävelly, sitä enemmän häpyluun seudulle sattu ja oikee jalka tuntu aina välillä puutuneelta. neuvolassa tästä mainitsin niin täti soitti heti lääkärille. epäili että siellä jossain hematooma. varattiin aika ens viikolle lääkäriin. tuskin sillä käynnillä viisastun, mut ehkä joskus kuitenkin..? onko jollain hematoomasta kokemusta?

käytiin tosiaan tänään pepin 2kk neuvolassa. hienot oli mitat tytöllä; 4550g ja 53,8cm. samaa kokoa ku evan vauva syntyessään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippi79:
Hauskaa että on muitakin jotka ei nuku paikallaan olevissa vaunuissa =) Vauhtia sitä olla pitää, niin silloin kyllä nukutaan! Mutta kun vaunut pysähtyy niin kas, korkeintaan 5 min. ja jo on huuto päällä
Täällä ihan sama. Tai no melkein, ukko nukahtaa rattaisiin helposti, mutta sitten kun tullaan kotiin ja vien hänet jatkamaan uniaan parvekkeelle vielä niin menee maksimissaan 5 min ni johan ollaan tärppänä hereillä taas. Eilenkin hain hemmon sitten sisälle että riisuttais niin sitten rupesikin taas uni maistumaan ja kaveri nukkui vaunuissaan täysissä ulkovaatteissa eteisessä vielä pari tuntia täysin tyytyväisenä. Eikä tämä ole todellakaan ainut kerta. Tulee varmaan isompana kova saunoja kun tykkää melkoisen lämpimästä :D

Mittailin poitsua eilen tossa kotosalla ja sain mitoiksi 62cm ja 5,9kg, ens viikolla sitten oikeat viralliset punnitukset niin katsotaan miten meni pieleen.

Meillä on nyt muutamat yöt olleet vähän ihme venkurointia. Nukkumaan ukko menee hyvin syöneenä ihan viimeistään klo 20 kun ei meinaa kiukusta tulla enää loppua. Jää tyytyväisenä omaan sänkyynsä nukkumaan mutta ekakerran herää kuitenkin sitten jo 23-00 aikaan ja sit tuosta 04-05 saakka nukkuu hirvittävän rauhattomasti, heräilee ja kähisee omiansa sängyssään, sit tulee meidän väliin jossa nukkuu vielä vaihtelevasti noin klo 07:n (ja itsehän en muuta kuin torku siitä lähtien). Eli aika väsynyt olo on ollut nyt hetken. Sit taas välillä on niitä toivoa herättäviä öitä, että herää vaan maksimissaan kaks kertaa. Josko se tuosta alkais oppia pitemmillekin öille... Onneksi mies tekee hommia kotona, niin pääsen livahtamaan lähisalille useasti viikossa hakemaan vähän endorfiinia, muuten alkais niska painua kasaan tästä kroonisesta väsymyksestä. Mut toisaalta on kyllä ihan mielettömän ihmeellistä, et miten sitä jaksaa suhteessa niin pirun vähillä unilla vaikka aiemmin teki kuolemaa koko päivän jos ei saanut sitä 8h yöunta! Ihmeellinen on elämä.. :)

Myräkkä: Multa jouduttiin leikkaamaan jo synnärillä hematoomaa pois (jotain kudoksen alaista..), sen jälkeen paraneminen lähti kunnolla vasta käyntiin. Jännä, ettei sun jälkkärissä sit kuitenkaan mitään löytynyt..? Tai että jos vasta nyt olis tollasta ilmaantunut. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Lucaksen mitat
6,1kg(5,3kg)
59cm(55,3cm)
lakki: 39,5cm(37,3)

Lucas on nyt viikon juonu illalla, yöllä ja aamulla pepovelliä ja on syöny nyt 3päivää 1-2rkl pepososetta kerran päiväs.
Ja sen vuoksi yöunet on vakinaistunu, menee yöunille klo17-18 välis, syö klo23.30, 03 ja 05, herää aamulla klo6-8 välillä..

Rota-rokotteesta poika sai vähän masuvaivoja ja on todella väsyny...
 
E-V-A ihanaa, että muillakin pitkiä vauvoja.
Meillä 2kk mitat 62cm ja 5900g, että hoikkahan tuo on, mutta ihan hyvinsyöneeltä näyttää leukoja katsellessa :LOL:

Musta tuntuu, että nää toisen raskauden kilot on tiukempaa sorttia kun ekan, vai oisko vaan hyvä selitys. Muta tosiaan ekasta humpsahti hienosti lähes kaikki hetkessä, mutta nyt on 7kg pudotettavaa vielä... Ei muuta kun illat wii fitin parissa...


Enni ja pojat
 
Myräkkä:
jessie täällä on vielä 8 kiloa ylimääräistä.. eikä tunnu liikahtavan yhtään mihinkään. kyllä ottaa päähän mut minkäs teet. esikon aikaan mun lähtöpaino oli 59, laitokselta tullessa se oli saman verran..
nyt lähtöpaino oli 52 ja nyt paino jumahtanu 60teen.
Myräkkä, mie oisin ikionnellinen, kun painaisin tuon 60 kiloa :D , se oli miun lähtöpaino ja nyt siis paino jymähtänyt 67 :n ja se on paljon, kun on tällanen 161 cm:n pätkis... :( . Tosin haluaisin sen kymmenen kiloa pois, se olis miulle hyvä paino. Mut perskutarallaa, mie oon nyt viikon ollu kiduttavalla suklaalakolla ( mikä suklaaholistille yhtä tuskaa :saint: ) ja muutenkin syöny terveellisesti välttäen makeeta ja rasvaisia ruokia, sekä samalla oon Detoxin puhdistuskuurilla, että saisi nesteet liikenteeseen, niin hittovie, miun paino oli lisääntyny viikossa 200g :eek: |O :headwall: . On aikas toivoton olo, että millähän näistä makkaroista pääsee eroon :/ , tosiaan aina vaikeempaa, mitä enemmän raskauksia takana ja ikäkin varmaan tekee oman osansa, aineenvaihdunta ei pelaa ihan niinku pitäis, ainakaan miulla...

Miekii alottelen varmasti pojulla vellien annon parinkuukauden iässä, jos nuo tiheät yösyönnit vähän rauhoittuisi...

Nyt ei kerkee kirjoitella enempää, kun on jo sellainen huuto tuolla makkarissa =) ...

Jessie + poju 6 vk
 
Kyllä se aika vaan rientää. Tuntuu, ettei aika kulu millään, mutta kun kalenteria katsoo, niin onkin kulunut monta päivää ja viikkoa. Neiti meillä vaan kasvaa kohistaa. Ensi viikolla on neuvola ja näkee, miten on kasvanut. Nyt huomaa, kuinka on alkanut ympräristö kiinnostaa ja pitää kuikuilla joka puolelle ja silmät on teelautasen kokoisena, kun on niin paljon ihmeteltävää.

Tänä aamuna ilahdutettiin äitiä heräämällä nauravaisena ja iloisena. Tuli niin paljon hymyjä, kun sängyllä vierekkäin makoilimme ja heräilimme. Muuten onkin sitten ollut omituisempi päivä. Ei oikein ole jaksettu hereillä olla. Ekoille päikyille käytiin normaalisti, seuraaville jo alle tunnin hereillä olo jälkeen. Tunnin nukku, söi ja takasin unille. Saas nähdä, miten tuosta herää, kun olen salille suuntaamassa, kun mies kotiutuu. Pitänee vissiin odottaa, että herää, niin saa ruokaa vatsaan ja karkaan vasta sitten salille. Tai sitten tappeleevat pullon kanssa. Eipähän tuo nälkään ehdi kuolla.

Jos täällä saisi mamma kuntoon -projektin aloitettua. Tuntuu, että kunto on niin pohjalukemissa, että saa nähdä, mitä salilla käynnistä tulee. Punttia ja zumbaa ja tanssi-tuntia, eiköhän niillä jotain saada aikaiseksi :D. Ainakin kipeät paikat, jos ei muuta.
 
Heh...
Painosta.... Mie oon siis 160cm hukkapätkä ja joo painoo löytyy melki 70kg, et kyllä taitaa olla täällä jämähtänyt enemmän kuin 10 liika kiloa :LOL:
OOn tosi huono lähteen liikkumaan, mutta ku neljä lasta ja tuplat tarttis et pääsis lenkille... Et silleen, pitäiskö ottaa itteensä niskasta kiinni??? :kieh:

Vienan nenu on nyt ollu syntymästä asti tukkoinen ja on edelleen, ajoittain siis syöminen hiven hankalaa....
Öitään ei ihan montaa tuntia nuku2-4h yhteen menoon ja välillä on sellaisia 10min. nukkumis jaksoja ja koko ajan pitäis syödä... :eek:

Maitoa kyllä ehkä tulis, mutta korviketta annetaan joka päivä purkillisen verran. Kakkaamis asia on nyt vähän mietinässä, kun on kolme neljä päivää ettei kakkaa tai jopa pidempäänkin, mutta?! Onkohan tuo sitten kuitenkaan vakavaa ees??? Mitä kannattais antaa? Vai oottelenko ja mietin vaan?? :wave:

Omat niskat on ihan jumissa :kieh: Siis välillä niin ettei käänny pää kunnolla....

Pojan 6v synttärit olis viikonloppuna, apua mun pieni muru (vanhin lapseni) on jo noin vanha :p Eskariin on ihan innoissaan menossa jo....

Ja parin viikon päästä alkais taas jälleen remppa täällä ;) Tällä kerralla tänne isoon olkkariin tehdään kaksi makkaria :D 50neliöö tilaa niin kaks 10 neliön huonetta ja 5neliön toinen vessa/suihku tulis!!! Jeee!!! Remppa sinänsä on ihan pyllystä, mutta saapahan Veeti oman huoneen, mitä on kaivannut :saint:

Iltapäivällä olis tarkoitus ideaparkkiin lähtöö soppaileen ja pojalle lahjaa katsoon, saas nähä millaisen haluaa :xmas:

Ulkona kiva ilma, mutta liian kylmä viedäkseni pienimpää ulos...

Jisse ja pienet murut
 
santeriina jälkitarkastuksessa mainitsin asiasta, kun oikeassa reidessä tunnoton kohta ollut syntymän jälkeen. Lääkäri silloin meinas et kohtu raskausaikana painanu issiashermoa ja sen takia tuollainen tunnoton kohta jääny. Mutta nyt kyllä olen sitä mieltä että se johtuu tästä samasta asiasta, että siellä oikeasti joku jossain painaa kun niin oli kipeä silloin kävellessä. Levossa ei mitään vaivoja eikä särje kun lepään. Mutta auta armias jos lähden kävelemään..
No, ensi viikollahan sen kuulee mitä lääkäri mieltä. Oliko sulla santeriina hematooma kohdussa vai missä? Kun mulla kuitenki kohtu supistunu eikä oo mitään tulehdusta tullu niin tuskin tuo mulla kohdussa olis? Jos näin maalaisjärjellä asiaa ajattelee..

Tässä kaikki tältä erää. Kerrankin kun olis mahdollista kirjottaa niin ei vain juttua liikene.. :LOL:
 
Koivunkäpy Babycook on semmonen laite millä voi valmistaa vauvalle ruokaa helposti, höyryttämällä, soseuttaa ruoan ja sillä voi sen myös lämmittää. Eli ideana että pieniä annoksia helposti ja tosiaan täällä Ranskassa ainakin on joka kodin vakiovaruste ja ilmeisesti ihan toimiva sellainen. Tosin kyllähän ne ruoat muutenkin saa valmistettua... Tässä linkki minkä löysin suomeksi http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1724

Painoa täälläkin on vielä ihan liikaa ja eilisen jälkitarkastuksen punnituslukemista haluaisin vielä 8-9 kiloa pois. Sitten olisin itse tyytyväinen :)

Mites muiden isommat lapset onko mustasukkaisuutta paljon ilmassa? Meillä vauva saa osumia lähes päivittäin kun ei millään ehdi koko ajan väliin :ashamed: Ja nyt tosiaan kun aamulla oltiin yhden kaverin luona niin ei ihan niin helposti onneksi muiden pienempien kimppuun käynyt, mutta sielläkin sai pikkuveli osansa. Ja lääkärin odotushuoneessa eilen oli yksi vähän isompi tyttö niin kovasti halusi leikkiä toisen kanssa, mutta vähän väliä olisi ollut repimässä, tönimässä tai mätkimässä. Kuuluuko vain uhmaan vai onko ennemminkin mustasukkaisuutta?

Meillä pieni mies ei usein muuten tee kakkoja kuin kotona. Muuten tulee useat päivässä, mutta jos ollaan jossain kyläilemässä tai liikenteessä niin kakat säästetään kotiin ja sitten tulee huutoa, kun on pidätellyt ja masuun sattuu. Saa nähdä nyt kun vaihdetaan viikon päästä maisemia miten käy.

Nyt kuuluu kutsu, joten paremmalla ajalla taas...

Saini ja pojat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Oliko sulla santeriina hematooma kohdussa vai missä? Kun mulla kuitenki kohtu supistunu eikä oo mitään tulehdusta tullu niin tuskin tuo mulla kohdussa olis? Jos näin maalaisjärjellä asiaa ajattelee..
Tosi inhottavan kuuloista :/ Mulla jouduttiin leikkaamaan jotain hematoomaa jo noin 10h synnytyksen jälkeen ja ne ei olleet kohdussa vaan jossain emättimen pohjukassa josta repesin jotenkin kudoksen alaisesti, eli sitä ei huomattu heti kun ei näkynyt kunnolla ulos päin, mutta ehdin vuotaa siis johonkin kudokseen ja sinne oli tuottanut sitä hematoomaa... En mä enää ees muista, saati sit oikeasti edes tiedä miten se meni, mutta sen teidän, että joutuivat lopulta ompelemaan ihan leikkurissa asti. Mutta ihan totta, kuulostais kyllä tosi oudolta, että kohdussa olis jotain vialla jos kaikki muuten on kunnossa, siis supistumiset yms. Eiköhän se selviä! :)

Painosta ollut puhetta - mulle ei raskauden aikana tullut kuin 3,5kg lisää ja synnäriltä lähtiessä olin jo 4kg keveämpi kuin ennen raskautumistani (pituutta 175cm, paino kotiin päästyä 75kg). Tuosta lähti sitten vielä reilussa kuukaudessa 3kg, mutta nyt kun olen alkanut treenin niin masentaa kun painoa on tullut taas takaisin. Tai no siis kun tiedän, että eihän se oikeasti ole "tullut takaisin" muuta kuin lihasmassan muodossa, mutta oon aina ollut vähän turhan tarkka ton vaa´an kanssa ni jotenkin se masentaa.. Pitäis vaan olla iloinen, kun ei jäänyt raskaudesta yhtään lisää, mutta silti. 67kg on se tavoite johon pyrin (ei kuitenkaan tiukkaa aikarajaa), siinä paino oli viimeksi noin 5 vuotta sitten. Sen jälkeen eron jälkeinen epäsäännöllinen sinkkuelämä toi veronsa läskin muodossa ;)

Meillä on nyt ruvettu eilen ekakertaa nauramaan ihan ääneen, vähän on suloista! :heart: Niin ne vaan kasvaa ja kehittyy.
 
sairaalassa käyty, kk päästä uusiksi. silloin tehdään ultra ja sit katotaan miten jatkossa.

Miten te jaksatte kuntoilla ja lahduttaa? tai ei kait kukaan imettävä laihduta, mutta kumminkin. ja tämä ei siis ole pahalla, ite oon ssen verran väsy etten tosian mihinkään salille tms jaksas lähtee.. :ashamed:

saini, hassu härveli :D
 
Koivunkäpy En mä tiedä, mistä se jaksaminen tulee (tai olisiko syy siinä, että joka kuukausi tililtä veloitetaan 45 euroa, niin ei sitä viiti turhaan maksaa, enkä halua erota saliltakaan). Ja pakko saada rutiinia ton liikunnan suhteen, pudotettavaa olisi kuitenkin about 30 kiloa :ashamed: .
(ja varmaan sekin auttaa jaksamaan, kun meillä saadaan yöt nukkua aikasta hyvin)

Neiti simahti vaunuihin ennen klo 20. Nyt odottelen, että joko kohta syödään lisää.

Tänään kattelin taas neidin vaatteita ja monet 62 bodyt saa pistää jo jemmaan, kun alkavat olla kinttanoita. 68 saa varmaan ruveta pitämään, että on mukavan väljä myös pituussuunnassa. Eikä varmaan neidillä ole kuin ehkä 60cm pituutta. No ensi viikolla näkee. Housujakin sai etsiä isompia kokoja jo, kun ei enää niihin huku. Äitiyspakkauslaatikko onkin täynnä vaatteita jo odottamassa jatkokäsittelyä.... Niin näköjään nuo kasvaa ja kehittyy!
 
Heissan! :wave:

Juu meillä ei oo vielä yhtään kokonaista vaatekertaa käyny pieneksi. Osa 50cm vaatteista mahtuu edelleen, ja osa 56cm on vieläki isoja. Musta on NIIN ihanaa että Peppi on niin kauan pieni, että vieläkin saa vastasyntyneiden vaatteita käyttää..

Vein juuri Pepin sänkyyn, mutta kuuluu jo ähisemässä.. Nämä illat on aina tämmöstä värkkäystä. Äkkiä vaan taas hyssyttelemään takas, ennen ku huuto alkaa..

Kuurankeijulta terkkuja että kaikki hyvin :) Mitä ymmärsin niin heilläkin tyytyväinen tyttö siellä :)
 
Koivunkäpy: Joo, mä en ainakaan vielä mitenkään laihduta. Mutta koitan vähentää herkuttelua ja jos tosiaan jaksais vähän liikkuakin. Nyt on tullut hyvää hyötyliikuntaa kolaamisen muodossa ;)

Ihanaa, pitkästä aikaa esikoinenkin nukahti unille. No vauveli tietty hereillä, mutta silti rauhallista, kun uhmis vähän lepäilee.
 
Täällä ollu tänään jokseenkin hyvä päivä =) Tyttö on syöny ja nukkunu hyvin, ollu tänään myös erittäin seurallinen ja jutellut/hymyillyt paljon. Ja vatsakin toiminut reippaasti :D Eikä huudotkaan oo alkanu vielä... Oisko niin että se vauvahieronta/vyöhyketerapia alkais auttaan noihin vatsanväänteisiin... vai liekö toiveajattelua. No, ainakin oon nauttinu tästä päivästä. (eilen oli siis 3:s kerta kun käytiin).

silmien väristä, meidän tyttösellä on tosi tummansiniset silmät, joita kehystää ihanat tummat pitkät ja kaarevat ripset. Kun ei vaan kovasti muuttuisi nuo silmät, ovat aivan ihanat! :heart:

Tuli tännekin uusin kaksplus lapsen syntymän johdosta, samoin H&M:ltä joku pieni kuvasto ja alekuponkeja.

kuntoilusta, en ole minäkään saanut itseäni sen enempää kuntoilemaan, kun että vaunulenkkejä oon tehny aina kun sää sallii, mutta se käykin työstä kun lumihangessa rämpii :LOL: ei silti, ei mulla oo kilojakaan jääny kun ehkä 1 raskauden ajoilta. Mutta lähinnä muuten tarttis selkää ja vatsaa ym. lihaksia vahvistaa... :whistle:
 
Meidän neidin silmät on meren siniset. Esikolla oli muistaakseni hyvin siniset, mutta että olikohan ihan noin syvän siniset. Nyt esikolla 3,5v silmät on vihreät. Jännä nähdä minkä väriset silmät Pepille tulee :)

Ja mä en ainakaan vielä oo mitään lehteä saanu, pitääpä tarkistaa onko mulla näissä tiedoissa oikea osoite :saint:

*muoks* jaa mutta eihän tuolla kysytä osoitetta, vai kysytäänkö?
 
Meidän neidillä on tumman siniset silmät, saa nähdä, muuttuuko kuinka väri vielä.
Ei tännekään ole lehteä tullut, mutta mulle tietty tulee se pätkänä nyt muutenkin :D. Henkalta ja maukalta tuli kyllä, mutta ei tuolla netissä ollut myynnissä musta yhtään kivoja vaatteita. Ei minun maun mukaisia. Pitää käydä liikkeessä katselemassa.
 

Yhteistyössä