daren jengille paranemista! ja autolle käsky toimia nätisti! maitohappoja kehiin niin jos se siitä.
mie tahdon ulos |O
mie tahdon ulos |O
Meillä ihan sama, että hirmuinen pörinä käy jatkuvasti! Meillä saattaa olla kyse ihan vaan siitä, että tyyppi hötkii ihan hulluna, oikein kuuluu semmoinen kurlaus suolista kun nielee ilmaa syödessä. Nyt aloitettiin ihan ihmiskokeena testi, että vaihdettiin NAN:it Tutteliin (imetyksen lisäksi meillä siis korvikkeet kun ei ukolle riitä meikäläisen varastot millään, lähinnä semmoiseksi kivaksi väli-/ huikopalaksi..) ja katsotaan muuttuuko herran vattan toiminta johonkin suuntaan, kun välillä on ollut kakkakin jo semmoista vihreää ja luin jstain, että nanista saattaa käydä niin, toisaalta sitten taas tuttelista on sanottu, että siitä tulis vattavaivaa muuten... ni katsotaan nyt sitten, että miten meilläAlkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:Nyt oon huomannu parina päivänä, et Peppi piereskelee kovasti. Ei edes kakkaa tule joka kerta ku päästää kunnon pierut. Toinen taas on tuo nieleskely. Tuntuu et puklia nousee ja nielee sitä.
Meillä on aivastellut kanssa ja yskinyt. On normaalia, eikä liity vilustumiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:*muoks* ja Peppi myös aivastellu vastasyntyneestä asti. Ja välillä yskiskelee myös.
Käsittääkseni on, siis suunnilleen sama kuin korvike. Hiukan kiinteämpää vaan niin sulaa tai ainakin pitäisi sulaa hiukan hitaammin kuin pelkän maidon. Meillä tuo pienimies on vaan aivan äärimmäisen nälkäinen jatkuvasti (eilen söi n. 250ml/syöttökerta..) ja kasvuhalu on hirmuinen niin siksi päätettiin katsoa eikä katua. Ainakin poika vaikuttaa tyytyväiseltä, vatta toimii ja hirmuinen paukuttelu on myös loppunut, jotka viitannevat siihen, että massu on kunnossa. Mut kassellaan tässä nyt, ehkä annetaan vielä velliä, ehkä ei Pakko vielä sanoa, että onhan noi neuvolaohjeet ja -ohjeistukset tietysti ihan järkeviä joissain asioissa, mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä itse sen lapsensa tuntee parhaiten ja näkee mikä sopii ja mikä ei.Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:ihan uteliaisuuttani tuohon vellikeskusteluun että eikös se oo sama kuitenki ku korvike, vähän vaan sotkettu sekaan jauhetta.
ja kannattaa kokeilut alottaa aamusta ja ihan pieninä määrinä (5ml) niin näkee tuleeko niistä reaktiota. *sanoo yhden superallergisen äiti*
täällä on ohjeistus ollu että ei vellejä vaan ihan kiinteitä jos on tarve.
Moi, aloitin ihan 50/50 suhtees, eli 50ml korviketta ja 50ml pepoota, tänään klo16.45 annoin ekan annoksen, ja siihen annokseen lucas nukahti yöunille klo17.15...Alkuperäinen kirjoittaja Santeriina 82:Sydänkäpynen Miten aattelit antaa tota velliä? Siis missä suhteessa? Ja ootko saanut jostain jotain neuvolaohjeita tms? Me nimittäin annettiin eilen n. 20-30ml maissivelliä ekakertaa (Nuutti siis 2kk 1vko ja risat) ja yö oli IHAN hirveä - poika heräili tunnin välein vaikka on ollut muuten jo noin 2-3 x syötöillä/yö. Ei se kitissyt juurikaan, mutta ei vaan nukkunut pirulainen kun yleensä on ollut että kun herää ni syö ja nukahtaa heti uudelleen. Nyt jäi vaan kikkailemaan omiaan sänkyynsä (nukutaan siis samassa huoneessa, poika mun sängyn vieressä omassa sängyssään aina aamuyöhön saakka) aina vähintään vartiksi ja sit heräs lopullisesti yöuniltaan klo 05... hohhoi. En tiedä johtuiko vellistä vai mistä ihmeestä. Kakka oli ainakin erilaista tänään Ei kuitenkaan säikähdetty tota viimeyötä vaan annettiin nytkin illalla pojalle vähän velliä, että josko olikin vaan yhteensattuma tuo huono uni. Mutta kerro ihmeessä miten teillä vellin kanssa sujuu, kun tuntuu että ylipäätään se vellin antaminen on taas sarjassa asioita jotka jakavat mielipiteitä
Sama juttu, että pojalla hirmuinen nälkä. Hyvin harvoin riittää pelkät meikäläisen maidot, lähinnä jos riittää niin on sitten ihan vaan joku pikku "välipala" meneillään. Lähes joka kerta annan vielä tissin päälle lisämaitoa ja siis ylipäätään Nuutti saa noin 50/50 korviketta ja rintaa. Niinä kertoina kun saa pelkkää pulloa menee korviketta suunnilleen 200ml. Hmm, en oo muuten laskeskellut, että paljonko Nuutti syö noin keskimäärin koko vuorokaudessa... :$ Pitänee ottaa asiaksi tarkkailla. Mutta siis meillä ainakin nyt vaikuttaisi muutaman päivän vellikokeilujen jälkeen siltä, että ei vaikuta poikaan mitenkään. Siis että pysyisi yhtään sen pidempää täytenä. Eli todennäköisesti ei turhaan velliä viitsitä antaa. Katsotaan miten tästä eteen päin ja missä vaiheessa aletaan kiinteitä antamaan. Ja tuossa olen aika samoilla linjoilla, että itsekin antaisin ensin jotain kevyttä velliä ennen kuin aloittaisin suoraan kiinteät. Ihan jos itseäänkin ajattelee, että eihän sitä aikuinenkaan voi suoraan paaston jälkeen hypätä normaaliruokaan vaan totutellaan ja kuulostellaan heh.Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:Moi, aloitin ihan 50/50 suhtees, eli 50ml korviketta ja 50ml pepoota, tänään klo16.45 annoin ekan annoksen, ja siihen annokseen lucas nukahti yöunille klo17.15...
Juu tää velli juttu jakaa mielipiteitä, mutta mä aloitin sen takia vellit ku korviketta menee helposti 1½l päiväs..
Aloitan 1kk päästä sit kiinteet. Korvike vauvat on aika eri asia, neuvolassa sanoivat että 3kk iässä hyvä aloittaa kinteet.
Ja voi olla että tää vellittely ei vaikuta yhtään, niin sit lopetan vellittelyn...esikoinen kun sai velliä niin eipä sillä vaikutusta ollu, joten saas nähdä, mutta tämä poika on aivan erimaata kuin meidän esikoinen tyttö emma...
Ja kyllä ne neuvolla neuvoo että mielummin aloittaa kinteet kuin velli, mutta mä ajattelen sillä lailla et pepo-velillä on hyvä aloittaa et masu tottuu..
Tätä mieltä mä oon..