2009 Joulutontut!!!!

iltoja :wave:

sainpas tunti sitten ensimmäisen kerran jotain ruokaa suuhun! jos ei kahveja ja kahvikeksejä :)p) lasketa. tää päivä mennyt kyläillessä, ja nyt poika vetää ensimmäistä kertaa päivän aikana yhtäputkeen unta yli puoltuntia. saa edes hetken rentouttaa hartioita. meilläkin siis ahkerasti ollaan rinnalla, siis jatkuvasti, ei viihdy yksin varttiakaan. taitaa olla normaalia muiden tarinoita luettua? eihän siinä muuten mitään mutta tekee hankalaksi muun elämän, esim. vessassa käynnin :) elelen siis yksin vauvan kanssa. yllättävän helposti muuten mennyt, maito riittää niin yölläkin saa ruokittua melko vaivattomasti, mitä nyt masuvaivaa ilmenee. hermotkin yllättävän löysällä lapsen itkun suhteen, ei mene hermoi :O

voikohan tuo makuuasento saada lisää ilmaa mahaan? kun tuntuu että yöllä kipristelee pienen maha niin hemmetisti, ja päivällä vähän vaan.

voimia pienten ihmisten hoitoon :heart:
 
tiimari, juu saavutus on jos pskalla saa käydä rauhassa..

Killin ukolle pikaista toipumista ja sulle itelles jaksamista!

oon ite miettiny miten selviin kolmen kanssa viikon, mut jos ukko selvii kahden kanssa liki viikon ni pitää munki pystyy kykenee :whistle: joskohan tänä yönä jo nukuttas..
 
Heipat kaikille ja oikein hyvää kuluvaa vuotta :)
Aika tosiaan kulkee kuin siivillä. MEidän sälli tänään tasan kolme viikkoa, eli 21.12, klo. 16.55 synnyttiin sektiolla. Synnytys kokemuksena oli ihan perseestä (näin suoraan sanottuna)
Sunnuntaina 20.12 mentiin miehen kanssa laitokselle, pistivät käyrille ja kun ei ollut sykkeissä tarpeeksi vaihteluja niin käskivät parin tunnin päästä tulla takaisin. No palattiin parin tunnin jälkeen ja sykkeet oli ok, mutta olin 3cm auki, joten pistivät suoraan saliin.

Siinä sitä sitten pötköteltiin pöydällä ja kulutettiin aikaa. Puolen yön aikaan lääkäri halusi puhkaista kalvot, että saa vauvalle pinnin päähän.
Kaikki ok hetken aikaa, sitten alko hirveät kivut, sinnittelin kipujen kanssa kun kätilön puheista sain sen käsityksen, ettei epiduraalia laiteta vasta kun tietyn verran paikat avautuneet.
Nooo, jossain vaiheessa lääkäri tuli laittamaan piuhat selkään, mutta siellä olikin jotain kalvoja edessä, ettei päässy puudutteet virtaamaan. Kohdunkaulan puudutteita pari kipaletta ja uusi epiduraali.
Kätilöt oli tylyjä ja kovakourasia, huusin jo ennenku kätilö pääsi näppeineen lähellekkään sisätutkimusta tekemään.
Seuraavana päivänä klo.15 olin 9cm auki ja kätilö käski alkaa harkitteen punnaamista. Puhkuin ja puhisin puoltoista tuntia kuumeessa, eikä mitään tapahtunut. Sanoin kätilölle, että haluan leikkaukseen, mutta se ei kuulemma käynyt päinsä. -"mitä siitä tulis jos kaikki sais keisarinleikkauksen pyytämällä, täällähän ois kaikki naiset jonossa leikkaussaliin" tämä oli kätilön vastaus. Koitin sanoa ettei siellä tapahu mitään, eikä vauva tuu ulospäin vaikka kuinka pusken.
Kuume nousi edelleen, nukuin supistusten välit, kun en vaan pysynyt enää hereillä. Lääkäri tuli ultraamaan tarjontaa puoli viiden aikaan ja sanoi heti että leikkaukseen, vauvalla ei mitään mahollisuuksia tulla ulos alateitse. Siinä sitä sitten mentiin, hirveissä tuskissa puudutteiden vaikutuksen loppuessa. 10minuuttia ja olin kuin taivaassa spinaalin alkaessa vaikuttaa. 16.55 vauva saatiin ulos pistein 5,8,9, 3580g ja 51cm, pipo 37,5. Vauva sai tulehduksen emättimen bakteereista ja joutui olemaan lasten osastolla 8 vrk. crp:t oli 56 korkeimmillaan ja itsellä melkein 400.

Ärsyttää ja tympäsee kätilön asenne ja kohtelu, varsinki kun ajattelee että tältä kaikelta oltais voitu välttyä (siis lapsen tulehdukselta yms.) jos asialle olisi aikaisemmin tehty jotain.
Nyt on kaksi viikkoa oltu kotona ja kaikki tuntuu olevan niin vauvalla kuin minullakin ihan kohdillaan. :) Paljon on vielä opittavaa.

Meijeri heruttaa vaihtelevalla menestyksellä, mutta olenki ottanu sen kannan että sama se mistä ruuan saa, kunhan tulee tarpeeksi. Korviketta siis törsätään monta purkkia päivässä :D RELAtipat on ollu käytössä alusta asti, samaten cuplaton. En kyllä oikein osaa sanoa onko niistä mitään hyötyä.:D

Nyt mukulan syöttöön, että pääsee untenmaille jossain vaiheessa
Sanna ja pikkumies 3vko
 
Juu kiireistä täälläki. Mäki oon jo aamusta asti selannu näitä kolmea sivua. Nyt viimein (ehkä) ehdin muutaman sanan näpyttämäänki..
Eli tyttö syntyi 5.12. klo 02.16 kolmella työnnöllä. Kokoa pienellä oli 3000g ja 47cm viikoilla 39+2 Synnytys oli nopea ja helppo.

Meillä on kans ollu vaikka ja mitä, mut ei mitään niin vakavaa ku osalla teistä. Tytön ollessa 8vrk iski silmätulehdus jota hoideltiin viikon päivät. Nyt on sitten toiseen silmään iskemässä taas tulehdus. Pientä raasua :( Kuinkahan jatkuva riesa siitä tuli. Akvavoli vai mikähän se oli sen tipan nimi mitä saatiin..

Ristiäiset olis sunnuntaina, mitään en oo vielä järjestäny, enkä aio ennen perjantaita järjestääkään. Sitä ennen ihan turha kuitenkaan siivota, Pyry sotkee kaiken ennen sitä.

Eli tää neitonen on meille toinen lapsi. Esikoispoika Pyry on syntyny heinäkuussa -06. Itselläni ikää on 27 ja miehellä 33. Ja pohjoisimmasta lapista kirjoittelen. Vaikka suurin osahan meistä on jo täällä tuttuja. Mukava tuttu porukka :)
 
delfis: se on fucithalmic lääke mikä saatiin. silmävoide, ei onneks tipat, niitä on vielä hankalampi laittaa. lääkäri sanoi että ihan hanavedelläkin voi puhdistaa silmiä, harsolapulla, kummallekkin silmälle oma puhdas lappu. Ahtaat kyynelkanavat aiheuttaa vauvoilla paljon silmien rähmimistä.

 
:hug: iso hali kaikille joilla on huolia..ja kaikille pienille paranemisia.. :hug:

imetys on sieltä ja syvältä..jos sitä joutuu olevinaan pakolla tekemään..meillä on menty enemmän korvikkeilla ja silleen ja omaakin vaan pullosta kun nenä on enemmän kuin vähän tukossa ollut tuolla poikasella.

se, miten ja mitä lapsi syö, on jokaisen oma asia, pääasia että lapsi kasvaa ja kehittyy..sanokoon terkat mitä haluaa...

ja mitä vaivoihi tulee niin meidän alilla on sama vaiva kuin 4v veljellään..pieni napatyrä ja aukile vatsapeitteissä.. vielä ei muuta tehdä kuin seurataan tilanne..kun se ei kuitenkaan ihan läpireikä ole.. :eek:

pakko vaan alkaa pehmittä kunnolla tuon ähisiän massu..eilenkin oli ihan hirmusen vaikea ilta..ja kun maha viimein toimi niin poika oli kuin lottovoiton saanut .. :heart: nukahti tyytyväisesti huokaillen ja ison hymyn kera.. =) ..

kohta lähdetään ajelemaan kirppikselle.. :whistle: ..pitäs katella löytyskö *varaluistimia*kolmelle koululaiselle...
 
Imetyksestä Meillä annettaisiin pullosta ruokaa enemmänkin, jos vaan neiti pullon huolisi. Ei minulla imetystä vastaa mitään ole, en mikään fanaatikko asian suhteen, jokainen saa tehdä, miten parhaaksi näkee. Tärkeintä on, että lapsi kasvaa ja voi hyvin! Mietityttää vaan, että jos neiti ei pullosta mitään juuri huoli, niin enpä hirveän pitkäksi aikaa minnekään pääse tai miehen kanssa päästä. Kaikki tuttavat vaan kysyy, olenko lypsänyt ja kokeillut omaa maitoa pullosta. Mutta kun meistä kyse ei ole siitä, vaan siitä ettei neiti enää pullosta osaa juoda, kun on oppinut hyvän imuotteen rinnasta.

Käytiin koko perhe vaunuilemassa ja asioita hoitamassa. Nyt neiti nukkuu tyytyväisenä. Ei edes riisuttu ulkovaatteita pois, avattiin vain vetoketjuja, ettei ihan tukehdu. Muuten herää siirtämisiin. Pitkille unille en ole saanut, jos ei olle vaunuilemassa käyty. Vieressä suostuu nukkumaan pitempää pätkää päivällä, mutta jos nousen itse pois, niin on tyttökin heti hereillä. Mutta jospa aika tekisi tässä tehtävänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
delfis: se on fucithalmic lääke mikä saatiin. silmävoide, ei onneks tipat, niitä on vielä hankalampi laittaa. lääkäri sanoi että ihan hanavedelläkin voi puhdistaa silmiä, harsolapulla, kummallekkin silmälle oma puhdas lappu. Ahtaat kyynelkanavat aiheuttaa vauvoilla paljon silmien rähmimistä.
mä sain kans vauvalle tuo fucitalmikin ja tosiaan ohjeena useamman kerran päivässä pesu haalealla hanavedellä. Pitää nyt kattoa et auttaako tipat, vai onko kyynelkanava tukossa ja siks silmä tähmii (rähmi jo laitoksella).
 
Darelbeida voi et mä huokaisin helpotuksesta, ku täl ei ole tuota napatyrää. Meil esikoisella (2v) se on ja käytiin sitä lasten pkl näyttämässäkin. Onneksi se tyrä ei enään pullota, vaik reikä siinä vatsanpeitteissä vielä tuntuukin. Se oli niin karseen näkönen vauvana ku toisella oli sellanen 2x2cm kokonen pahkura mahassa, joka pullistu ainaku toinen huusi tms. tääl terkkari meinas et olis napatyräongelma yleistyny sen jälkeen kun eivät enään sido napaa kuminauhalla, vaan laittavat laitoksella sen klipsin.

Meil kävi terkkari tänään toisella kotikäynnillä (käykö muilla vielä 1kk iässä kotona) ja painoa oli hienosti tullu 1kg syntymäpäinoon. Oon tosi tyytyväinen, ku esikoisella meinas olla ongelmia pituus + painon kasvun suhteen.
Muutaman kerran ollaan annettu lypsettyä maitoa pullosta, ku oon käyny kaupassa (meiltä kauppaan on se 30km matka). Pitäs täs joku aamu kokeilla, et tuleeko tytölle korvikkeestas mahavaivoja et ei tartteis olla joka reissulle lypsämässä.
 
Meilla on viime viikolla nukuttu tosi hyvin oita ja alkaa taman mammankin olo tasta hiljalleen paranemaan. Olen myos alkanut taas kuntoilemaan. kerran viikossa vauva aerobicciin, pilatesta kotona 3 kertaa viikosta ja kerran viikossa anopin kanssa illalla kuntoilemaan. Vaunulenkkeja tekisin jos saa sallisi, mutta meilla on kolmatta viikkoa -20 taalla ja viela kahdeksi viikoksi ennustivat kylmaa. Niin tylsaa.

Tilasin myos ekaa kertaa elamassa tv-shopista jotain eli zumba dvd:n. Nyt vaan odotellaan etta koskas paastaan zumbaamaan. :D

Vauva kasvaa vauhdilla ja ristiaiset pidetaan ensi kuussa suomessa. Nakee sitten sukulaisiakin. Kovasti on tytto alkanut hymyilemaan ja eilen kuultiin eka selkea naurukin. Olen kylla hammastynyt, etta jo nain aikaiseen nauroi. Esikko nauroi ekan kerran vasta 3kk iassa.

voimia kaikille voimia tarvitsville!
 
SUKKAPARI napatyrä on neuvolatätin mielestä just siks yleistynyt kun sidontatapa on muuttunut.. eli oikein huono muutos.. :headwall: :/

kuuden viikon ikäisenä ois kotikäynti täällä, mutta ne on nyt jäissä niiden sikarokotuksien sotketta kuviot loppuvuodesta..näin siis meillä täällä.. :wave:

KOIVUNKÄPY Ali Yusuf kiittää :hug: =) :flower: ja kumartaa..siitä luumuvesi vinkistä..luumuvesi on niin herkkua että napusttaa silmät suurina että anna mamma tätä vaan lisää kun tätä nyt ei taidakkaan tulla pullosta tai paidan alta.. :whistle: :p

viime yönä nukuttiin kahdella pienellä syötöllä klo 21.30-7.00 eli WAU MIKÄ OLO!!!! :D :whistle:

 
Kuntoilun aloittaminen käynyt minunkin mielessäni.... mietin vaan että onkohan tässä vaiheessa mitään rajoituksia kuntoilun suhteen, kun synnytyksestä 3 vk aikaa ja pohjakunto surkea? Pissanpidätyksessä voi ainakin olla hiukan ongelmia.... ainakin keskimmäisen synnytyksen jälkeen oli. Noh, kokeilemallahan se selviää. Meillä on crosstrainer, joten sillä ajattelin kuntoilun aloittaa. Kovasti mieli tekisi vaikka juoksulenkille, mut täytyy treenata ensteks lantiopohjanlihaksia. Eilen katselin telkusta martinan ja eskon vauvakuume-ohjelmaa ja siinä yks tanssija kertoi, että vatsa oli synnytyksen jälkeen samantien (jo laitoksella) yhtä litteä kuin ennen raskautta.... joooo, kunpa oliski mullaki, mutta joku outokumpu tuossa edelleen komeilee :kieh:
Katrinainen kerropa mielipiteesi zumbasta sitten kun pääset sitä kokeilemaan....houkuttais minuakin kokeilla sitä, on niin houkutteleva se mainos!

Kattiina oletko kokeillut Aventin tuttipulloa? Meillä tuntuu tuo aventin pullotutti "istuvan" paremmin vauvan suuhun kuin esim. ainun pullotutit. Meillä ei meinaa oikein tuttia huolia/osata imeä ja luulenpa, että johtuu juurikin tuosta, että kun oikean imuotteen rinnasta oppinut, niin tutti ei oikein tunnu hyvältä.

Pimienta77 & tyttö 3vk 1pv
 
Pimienta77 aventin pulloakin meillä on, pitäisi kokeilla vielä kunnolla. Nyt en ole jaksanut asiaa ajatella. Ostin uusia tutteja nyt niihin pulloihin, josko huolisi paremmin, kun se 1-tutti on niin hidas. Työkaveri eilen sanoi, että kyllä nälkä opettaa pullostakin syömään. Mutta ei minusta ole kiva, että toinen huutaa vieressä ihan hirveästi nälkäänsä ja kun sitten hermostuu jo pulloon. Hyvin kyllä näkee, että pulloakin ollaan haukkaamassa isolla suulla. Mutta eipä tässä kauaa mene, niin pääsee nokkamukia käyttämään ja hörpyttämään. Tai kai sitä voisi nytkin kokeilla, jos niikseen on.

Minä aloitan ensi kuussa salilla käynnin ja jumpat, kun tauko salilleni loppuu ja maksut alkaa taas rullata. Meillä oli tullut zumba-tunti ihan. Pääsee jokin kerta kokeilemaan sinne. Pääsee läski hytkymään :LOL:
 
pimienta zumba on ainakin nain parin kokeilu kerran jalkeen tosi kivaa, mutta vaatii kylla rytmitajua ja valilla sekoan askeleissa. Mutta mitapa tuo haittaa. paa-asia kun kivaa on ja tulee liikutua. =)

Meilla on nukuttu ekat viikot vaunukopassa vauvan sankyssa ja nyt todettiin, etta eikohan huomenna laiteta neiti ihan sinne sankyyn nukkumaan kun ikaakin on kertynyt jo tuo 8 viikkoa eli ei enaa ole vastasyntynyt :LOL: . Nyt vaan hiukan jannittaa, etta vaikuttaakohan tuo youniin, kun meilla on nukuttu tahan asti niin hyvia younia, etta oksat pois. Saattaa neiti vedella valilla 10 tuntia putkeen unta.
 
Moikka!

Meille syntyi 1.12 potra poika ja ikää nyt pojalla n.6vkoa ja hurjat lukemat saatiinkin neuvolasta 6604g ja 60cm.

Täytyypi lukea ajalla tarkemmin mitä ootte vauvoistanne kirjotelleet. Katrinaisen vauvan 10h yöunet putkeen jäi edellisestä viestistä mieleen, huh huh! (kateellinen)

Ei kyllä meilläkin suht hyvin nukutaan, välillä valvotaan enemmän ja välillä mennään parilla syötöllä yöt. Tissiä poika syökin ahkeraan välillä ihan 2h välein. Mutta toistaseksi ollaan ihan omalla maitomäärällä kasvettu.

Vauva nukkuu mun viekussa ja siitä onkin yöllä helppo laittaa tissi suuhun ja jatkaa unia. Eli ihanaa ja vauvantuoksuista arkea meillä elellään :heart:
 
katrinainen; meilläki nukuttiin ekat viikot vaunukopassa, tosin lattialla. Se oli ihan sama missä se vaunukoppa on ku oli niin kovat pakkaset ettei puhettakaan ulkoilusta. Nyt kuitenki ku ulos pääsee niin halusin pitää kopan paikoillaan; kurja sitä aina edestakas raahata. Yritin nukuttaa Peppiä pinniksessä, mut auta armias sitä huutoa samantien ku sen sinne laski. Eli ei meillä onnistunu tuo siirto alkuunkaan. Tosin ikääki oli sillon vasta kk.
Lainasin sit kaverilta kehtoa, niin siinä nukkuu hyvin :) Mut millon siitäkis pitää luopua, kun eihän se siinäkään voi loputtomiin nukkua..
Mut ei meillä oo ikinä kymmentä tuntia nukuttu! Yöllä saattaa (kun viimein 1-3 aikaan nukahtaa) max 3 tuntia nukkua putkeen. Mä oon jo siitä aivan haltioissani et niin pitkän pätkän sain nukkua :LOL:
Vielä en oo kertaakaan lisämaitoa antanu, eli ei oo ehtyny tissit (niinku pojan kummitäti maalaili piruja seinille et niin käy varmasti!). Yöllä sit sen ekan pätkän vauva siinä kehdossa nukkuu, sen jälkeen vieressä. Kun ei kertakaikkiaan pysy silmät auki yöllä ku imettää..

Kauhea kyllä menee paljon kahvia näin pikkuvauva-aikaan. Aamulla pannullinen ja iltapäivällä toinen, muuten rupeaa aivan hillittömästi väsyttämään. Ja esikon perässä pysyttävä 8-21. Ja tosiaan ku neiti valvoo yleensä 1-3 asti yöllä, niin jää nuo yöunet vähiin. Viimeyönä nukahti 2.45 ja esikko heräs 8 aikaan; siinä välissä tyttö söi kahdesti. Ihan hävettää ku niin on kauheet silmäpussit meikäläisellä, et paistaa väsymys kauas :(

Nyt neiti nukahti sitteriin ku laitoin ruokaa. Säikytin miehen ja pojan pihalle, olin taas niin hyvällä päällä aamusta :ashamed: Eilen vietettiin ristiäisiä niin ei jaksanu enää kauheesti siivota illalla; vaikka aikaa kyl olis ollu.. Kyllä se pitäis oppia illalla siistimään paikat niin mukavampi aamulla herätä. Mut minkäs teet ku on niin patalaiska.

Kylläpäs meni taas jaaritteluksi :saint: Taidan alkaa puuhastelemaan jotaki, tekemistä riittää..

Myräkkä ja Peppi 6vk
 
Järjettömiä unia teidän muksut vetelee! Mä olin niiiin tyytyväinen viime yönä kun mentiin ukkelin kanssa nukkumaan klo 21 ja ekalle syötölle heräsi vasta 01.30 eli 4,5h unta yhteen putkeen! Juhlaa :D ei vaan, kyllä huomaa että alkaa tuo nukkumaan selvästi pikku hiljaa edes vähän pitempiä jaksoja. sitä kai se ikä teettää :)

Meillä vietettiin nimijuhlia lauantaina, oli samalla pikkumiehen 2kk-päivä, kahvittelut minun ja miehen uudenvuotisen kihlauksen kunniaksi sekä miehen tämänpäiväisten 30-vuotissynttäreiden johdosta, eli monta kärpästä yhdellä iskulla!

treenistä puhuttu, itse aloitin jumppatunnit tuossa parisen viikkoa sitten taas kun mies on graafisella alalla ja free niin on hänkin paljon kotona "tällaisina aikoina", ni on minun helppo kipittää viereiseen satsiin aamun tunteina ja jättää miehet tuhisemaan. treeni kulkee hyvin ja tuntuu aivan ihanalta kun pystyy tekemään, raskausaikana kun voin niin pahoin, että tyydyin ihan vaan verkkaisiin kävelylenkkeihin. tänään rääkkäsin jo pumpissa aamusella, jee. muutenkin on vallan eri ihminen, kun huomaa, että hoikistuu - vaaka näyttääkin tätä nykyä jo 7,5kg vähemmän kuin ennen raskaaksituloa (huom, laihiksella en siis ole, imetän suunnilleen puolet ja korviketta puolet, mutta en kerryttänyt raskauskiloja kuin 3,5 ja synnäriltä lähdettäessä olin jo 4kg hoikempi kuin viime talvena, seliseliseli ;)).

btw henkkoht kysymys: oletteko aloittaneet missä vaiheessa seksielämää synnytyksen jälkeen..? meillä on nyt siis 2kk synnytyksestä ja oikeastaan nyt alkaa tuntumaan siltä että vois ehkä uskaltaa testata.. :)

Santeriina <3 Nuutti 2kk
 
Oon kans lähes kade toisten vauvojen nukkumisesta yöllä... :ashamed: En voi valittaa etteikö meilläkin välillä nukuttaisi, jopa 4 h putkeen, mutta kun omat unet on niin katkonaisia, niin tuntuu ettei nikään riitä. Jos neiti nukkuu niin ite en saa kunnolla kuitenkaa unta, herään välillä jokaiseen tuhahdukseen. No, ehkä se tästä ajan kanssa.

Imetyksestä, täällä menty rintamaidolla tähän asti ja nyt on ongelmaksi muodostunu maidon liian vuolas heruminen/suihkuaminen... pikkuinen yrittää henkensä hädässä niellä ja sitten yskii ja kakoo ja itkee kun siitä ei tuu mitään. Nyt on ollu rintaraivareitakin muutamana päivänä, pelkään että kohta kieltäytyy vallan koko tissistä. :/ On tää niin kurjaa, toisilla murheena maidon vähäinen määrä ja toisilla suihkuaa liikaa... ei oo helppoo hommaa ei. En tiä mitä kokeilis, meinaa itelläkin itku tulla kun toinenkin vaan itkee (siis huutaa) eikä huoli rintaa. Mielessä käyny välillä et jos siirtyis pulloruokintaan. Toisaalta tissihommat teettää vähemmän itelle töitä, et jos vaan sen saa pelittään niin olis hyvä. Mutta jos ei niin ei. Kattellaan.

seksistä, täällä ei ollu ihan 4 vko täyteen synnytyksestä kun kokeiltiin, ja hyvältä tuntu :D Olin varautunu siihen et halut lähtee tyystin pitkäks aikaa eikä seksiä harrasteta ainakaan pariin kuukauteen. Mutta toisin kävi... halut oli heti tallella kun sairaalasta tulin kotiin. Kyl se silti vähän jännittää, "eka kerta" B)

Voimia ja jaksuja kaikille pikkuihmisten vanhemmille! :hug:
 
Santeriina, seksielämästä kysyit. Me kokeiltiin 1kk synnytyksestä, mut ei se kaksista ollu. Outo olis ehkä oikea sana kuvaamaan sitä. Kyllähän se tietty tuntui sillai hyvältä, kun vauhtiin pääs. Mut paikat jotenki niin arat vielä et tuntuu et ne meni lukkoon pelkästä ajatuksesta päästää jotain sinne sisälle :LOL:

Jaaha neiti taas heräilee. Ei muuta ku maitobaari auki.. Sit esikolle iltapuuroa keitteleen.. Ja jos saunassa kävis tänään.

Jaarin jaarin :LOL:
 
Iltaa mammat!

Seksi touhuista joku kyseli, niin meillä oli se kolmisen viikkoa synnytyksen jälkeen kun ekan kerran kokeiltiin (jälkivuoto kun kesti vain pari viikkoa), oudolta tuntui aluksi mutta yllättäen nopeasti kuitenkin hyvältä. Ja minähän olin ennakkoon ajatellut että menee monta monta kuukautta ennen kuin mitään innostaa tehdä, mutta toisin kävi... =) eipähän päässyt ukkokaan valittamaan.

Mites teillä muilla kun vauva on hereillä niin viihtyykö yhtään yksistään? Siis sitterissä tai lattialla...? Meillä kun on tuo aika nihkeetä ja varsinkin iltaa kohti niin tulee sellainen sylikissa oikeen, ettei malta yhtään olla muualla kuin sylissä. Jos jotain meinaa päivän aikana tehdä niin ne on tehtävä heti aamusta.

Firesun ja Vilma 2kk
 
Meilla oli ekan kerran seksia 6 viikkoa synnytyksesta eika kovin kivala viela tuntunut. Nyt alkaa jo hiukan mukavammalta tuntumaan. mutta mulla meni viimeksikin 3 kk etta seksi onnistui ilman kipua eli ei mitaan paniikkia taalla. =)
 

Yhteistyössä