2009 Joulutontut!!!!

Ihan siniset silmät löytyy vielä ainakin meidän neidiltä, jänskä tosiaan nähdä muuttuko miten väri...samoin on noiden hiusten kanssa, nyt on ihan tummat hiukset mutta molemmat ollaan miehen kanssa oltu ihan vaaleita lapsina. Jotenkin "hassua" jos tyttö olisikin tummahiuksinen :) Kivasti on neiti muuten kasvanut, eilen punnituksessa oli (siis 7,5 viikkoisena) 5660g ja 58cm!
 
Moi...täällä nukutaan nykyään hyvin yöt...klo18-06 ja vain yhdellä syötöllä, n. klo01-02 aikaan.
Annan siis pepo-velliä illalla, yöllä ja aamulla.
Päivällä saa vain maitoa ja yhden annoksen (2rkl) kasvis-sosetta.
Pitkiä päikkäreitä ei enään nuku yhtään, max 1h/kerta, normi on se 30min-45min.
Mutta tuo yhtään haittaa ku kerran nukkuu yöllä.

Täällä myös siniset silmät, tumman siniset, ja meillä on vihreet, mutta esikoisella on vieläkin kirkkaan siniset...voi kyllä viel siis muuttua nekin...
Mun miehen isällä on siniset silmät..joten saa nähdä jos sininen väri pysyy.. =)
 
Huomenta kaikki taas pitkästä aikaa :)

Voisin nyt vihdoin kirjoittaa meidänkin kuulumisia,enkä kyllä edes muista milloin olen viimeks tänne edes kirjottanu.

Meillä ollaan oltu alusta asti vatsavaivasia,alkuun kaikki aika meni siihen,että kanniskelin vaan pikku miestä ympäriinsä ja kun en meinannu saada sitä edes nukkumaan päivällä ollenkaan..oli hiukka rankkaa..

Nyt on tilanne parantunu,niin että aina välillä saa vielä huutokohtauksia ja vatsaa vääntää mutta ei enään niin pahasti.

Sitten oltiin sairaalassa parisen viikkoa sitten viikon verran.
Poikaan iski paha RS viirus ja yhdessä päivässä vointi ja syöminen huonontu niin paljon,että lähdin sitten yöllä päivystykseen ja sille tielle jäätiin.
Sitten olikin neljä päivää tosi huonossa kunnossa,piti silmiä vaan kiinni ja kaikki ruoka meni nenämahaletkun kautta.
Oli tosi rankkaa olla siellä yötä päivää ja kattoa kun pieni ihminen on niin kipeä.
Mutta viikon jälkeen sitten päästiin kotiin ja siitä lopullisesti parantuminen tapahtui ihan muutamassa päivässä.

Hirmunen on hymyilemään ja juttelemaan.
Päivällä nukkuu vaihtelevasti ja yöunille päästään puolen yön aikaan ja sitten syödään muutaman kerran ennen aamua.

2KK neuvolassa mitat oli paino 6075g ja pituus 57,3cm

Eilen sitten vietettiin ristiäisiä ja nimekseen pikku mies sai Soni.

Laitan tähän vielä yhden kuvan meiän hymy pojasta
http://www.aijaa.com/v.php?i=5749983.jpg
 
Heipat uuden viikon alkuun kaikille!

Pii-a Hui, onneksi kaikki meni hyvin ja poika on taas tervehtynyt! Mahtoi olla rankkaa :( Mut ainakin näyttää KOVIN iloiselta tuossa kuvassa! Tosi hauska pieni kaljupää :)

Sydänkäpyselle olen ihan kateellinen tommosista yöunista! :D Meillä syödään vaihtelevasti edelleen sen noin 3-4 kertaa per yö (klo 19-07 välillä).

Meidän ukkelilla on myös tummansiniset silmät ja on nyt tajunnut et hänellä on tattadadaa KÄDET! :D Ne on kyllä siistit. Hehe. Ihan mahtava kun tyyppi tuijottelee vaan niitä ja tunkee suuhunsa nyrkkejä. Semmonen lelukaarikin on saanut aivan uuden merkityksen kun niillä oudoilla ulokkeilla voi heilutella kaikkia niitä siitä roikkuvia leluja ;) Perjantaina 3kk neukka (huomenna täynnä siis tasan 3) ni saa nähdä kuinka iso ukko on :)
 
Sydänkäpynen - Mistä tuota pepo-velliä saapi kun en ole ainakaan kaupassa huomannut? Minkälaisia määriä muuten annat?

Täälläpä ei muuten mitään ihmeellistä ole....päiväunet alkaa olemaan neidillä vaikeammat nukkua kun olisi kaikkea ihmeteltävää niin paljon, ja sitten menee helposti yliväsymyksen puolelle..

Firesun ja Vilma huomenna 3kk
 
Pii-a kuulosti kamalalta tuo sinun ja Sonin sairaalassa olo :( no onneksi kaikki on hyvin nyt!

Täällä täytettiin tänään 3kk!! Tälla hetkellä painitaan pienipainoisuuden kanssa. 3kk mitat on 60cm ja 4740g (syntymä mitat 2640g ja 47cm). Lisämaitoa pitäisi juoda, mutta kun on muna-maitoallergia epäily, niin pitää juoda tuota allergia korviketta joka on IHAN hirveää. Nyt viikko jo totuteltu makuun eikä sitä juoda. Tänään rupesi myös boigotoimaan tissiä. Tulee vähän toivoton olo :( kun toista pitäisi saada lihomaan, mutta keinot siihen ovat vähissä. Kiinteidenkään aloittaminen ei oikein auta kun siihen menee aikaa että määrät on sellaisia että ne kasvattaa massaa. Minkäpainoisia muut pienipainoisena syntyneet ovat nyt?

Leppis ja Peppi 3kk
 
Silmienväri meillä tummanruskea ja hiukset lähes mustat. Silmät luultavasti jääkin ja hiuksista tulee varmaan vähän vaaleemman ruskeat kuin nyt. Piirteet tosin vaaleammat kuin esikoisella.

Leppis eikö teidän pieni kuitenkin kasva ihan oman käyränsä mukaisesti? Pituutta kuitenkin tullut tosi kovasti ja nehän vuorottelee painon kanssa. Meillä esikko oli aika laiheliini aluksi (syntyessä 3210g 48cm ja 2kk 4170g 56cm, tosin alussa paino tippui jonnekin 2900g tienoille), refluksi epäily, sai lääkekuurin joskus 2-3kk tienoilla ja sitten painoa tulikin vähän enemmän. Kuitenkin kasvoi kokoajan omalla käyrällään.

Meillä isompi pikkunen kuumeessa ilmeisesti mpr rokotetehosteen takia. Sai viime viikolla. Meillä on kanssa jonkun aikaa sitten löydetty kädet ja niillä on kiva jumpata, niitä voi imeskellä tai niillä voi muuten vaan huitoa lelukaarta tai vaikkapa isiä. Mutta kaikista kivintä on treenata istumaannousua, kun joku vähän auttaa ja siis makoiluhan on ihan vauvojen hommaa, kun ei sieltä edes nää mitään ;)

Alennusmyynnit onneksi vetelee viimeisiään, kun sieltä on kotiutunut vaikka mitä ja vähän ei alennettujakin tuotteita sekä eilen uudet matkarattaat isommalle :D Olen ihan ihastunut niihin vaikka vielä pari päivää sitten halusin ihan toisen mallin mikä vähän erilaiseen tarpeeseen olisikin ollut se ykkönen, mutta nyt suurin kriteeri oli keveys ja maclarenit voitti kirkkaasti.

Saini ja pojat 10vkoa ja lähes 23kk
 
SAini, täällä kans pitäs vaan saada olla pystyssä tai SEISOA :kieh: koitappas sitten selittää että kulta pieni kun et sää saa viellä seisoa/istua ku ihan pikkuhetken kerrallaan.
Silleen saa viihtymään että nakkaa buddha-asentoon liinaan.

Jessus mikä olo, tuntuu että räkä valuu kohta korvistakin. eikä henki kulje ja pää räjähtää.

Leppis, teillä ilmeisesti sitä soijapohjaistakoviketta yritetään juottaa? meillä viljamille yritettiin sitä, no sekään ei käynyt mutta ei se kyllä suostunut juomaankaan sitä ilman sokerilisää, tuo sokeri ihan lääkärin sanomisesta, mutta ei näin pienelle ihan viitti moista antaa.suostusko Peppi juomaan vaikka maissivelliä tms? ainakin muksun riisivellijauhe on maidoton (tai oli 4v sitten) ja joku muukin vellijauhe oli maidoton, jos keittäs puuron veteen ja sotkis siihen maitojauheen?
Tosin hyvinhän teillä pimu kasvaa käyrällään.
Pakko oli kattoa omat mitat 3kk iässä, ovat näkyy olleet muutamaa päivää vajaa 3kuisena 4380g ja 56cm, painotarkkailussa olin pienenä, tai no olin viellä teini-iässäkin painontakia lääkärillä, mut ei kaikki van kasva.
Olin siis syntyissäni 2290g, 44cm 31.5py :whistle: ja oon syntyny 10päivää ennen laskettua. hiisi mä oon ollu iso :LOL: vasta toisen lapsen synnytyksen jälkeen oon saanu painon pysymään yli 50kilon.
 
Leppis, ei meidän tyttö kyllä yhtään isompi ole kuin teilläkään vaikka syntymäpaino olikin vähän suurempi (3020g). 2 kk neuvolassa mitat oli 4400g ja 57 cm.
Eli 3 kk ikäisenä ollaan varmaan aikalailla samaa kokoa kuin teillä nyt :)
Pieneksi ja varsinkin hoikaksi sanottiin neuvolassa meidän neitiä, mutta mielestäni on juuri oikean kokoinen :heart:

Meillä neiti on myös löytänyt kädet ja nyrkki on usein suussa =) Mites muilla, hierooko vauvat kasvojaan/silmiä? Meillä hinkkaa usein, varsinkin väsyneenä ja on tosi kuiva iho kasvoissa. En tiiä kutittaako ihoa ja siksi hieroo vai siitäkö johtuu kuivuus kun niin usein sitä käsillään hinkkaa :/ Toivottavasti ei allergiaa..
 
Heipä hei,

Hui kun on aika vierähtänyt...neiti on nyt 10 viikkoinen ja eilen oltiin vasta 2kk neuvolassa. Nyt oli viimein ylitetty se 5 kilon rajapyykki ja painoa oli 5150 ja pituutta 60,5 cm. Miinuskäyrillä mennään edelleen tuon painon nousun kanssa ja vähän oli nousu taas hidastunut mutta ei vielä ollut neuvolan täti huolissaan kun neiti nukkuu yönsä niin hyvin ettei sillä kuulemma kauhea nälkä voi olla :) Päivisin on taas syöttövälit kovin lyhyitä, yleensä max. 2 tuntia ja yöllä nukkuu yhden 6-9 tunnin pätkän ja sitten 3-4 tuntia syötön jälkeen.

Onko muilla laiskoja syöjiä? Meinaan päivällä meidän neiti ei selvästikään syö mahaansa täyteen, vaan syö vaan sen aikaa kun maitoa tulee "suihkuamalla" Heti kun pitäisi vähän enemmän tehdä töitä mielenkiinto lopahtaa vaikka vielä olisi maittanutkin. Testasin nimittäin ja veti tissin päälle 100ml korviketta vaikka oli muka täyteen syönyt mahansa kun ei enää tissiä huolinut...

Kannatteleekos muilla jo pienet päätään? Meillä ei mahalleen laittaessa vielä kannattele, etsii vaan nyrkin suuhun ja katselee maailmaa. On sellainen "rento-regina" että katsoo vain: ai laitoitte mut tähän, ok sitten, eikä yritäkään vaihtaa asentoa... Kyljellekään ei ole selällä ollessa mielenkiintoa kääntyä, vaikka nyt on koitettu houkutella. Hymyilisi ja silmittelisi vain.

Kädet on alkanut nyt tajuta ja lelut kiinnostaa, etenkin helistimet ja lelukaaren palloja hakkaa kovasti ja välillä potkiikin. Puhumattakaan siitä kun se koko nyrkki pitäisi tunkea suuhun...

Meilläkin on nyt alettu hieromaan kasvoja/silmiä, juurikin väsyneenä eniten täälläkin. Iho ei kyllä ole erityisen kuiva.

Jaahas Enni haluaa huomiota kun heräilee päikyiltä, palataan myöhemmin taas!
 
Meillä kannatellaan jo hienosti päätä. Välillä mahallaan ollessa kiepsahdetaan selälleen tai sitten pidetään hirveätä meteliä, kun olisi hirveä hinku jo liikkua, mutta kun ei taidot riitä millään. Hirveä mönkiminen on ja huuto. Tänään sitten sen seurauksen käännyttiin 90 astetta. Saa nähdä, missä vaiheessa neiti rupeaa liikkumaan. Tahto tuntuu olevan kova.

Minulla vissiin toinen rinta tuottaa paremmin maitoa kuin toinen. Ainakin itsestä tuntuu siltä. Pumpatessakin toisesta rinnasta saa enemmän kuin toisesta. Olen varmaan itse tämän aiheuttanut, kun yöllä syötän enemmän toisesta, kun en jaksa unenpöpperössä neitiä siirtää toiselle puolelle ja kun toinen puoli onnistuu vielä helpommin. Olen nyt sitten päivällä yrittänyt syöttää enemmän huonommin tuottavasta rinnasta. Neiti kuitenkin syö molemmista, joskus vaan huomaa, että rupeaa kiukuttamaan toisella rinnalla. Liekö sitten, että ei enää herukaan niin nopeasti ja haluaa vaan helppoa maitoa. Mene ja tiedä. Kunhan en saisi er pari rintoja :kieh: . On noissa jonkin verran koko eroa, mutta ei hirveitä.

Meillä on huomenna neuvola, saa nähdä, mitä toi neiti painaa ja kuinka paljon on pituutta tullut lisää. Bodeista on 62-kokoset jääneet aika nafteiksi... Missä minun pieni on???
 
Tänään käyty 2kk neuvolassa, painoo 4580g ja pituutta 57 cm...eli hoikka neiti täälläkin (syntymämitat 3070g, 50 cm) olin jotenki aatellu et olis ylittäny jo 5 kg, mut ei sit vielä kuitenka. Lohduttaa, et täällä on muitakin "pikkuisia" =)

Täällä myös laiska syöjä, tai ainakin luulen niin. Pullosta en oo kokeillu, mut tuntuu et ei myöskään syö mahaansa täyteen, kun joskus pyytää ruokaa alle tunti edellisestä ruokailusta :| ja kyse ei oo siitä etteikö maitoo olisi kerralla riittävästi. Mulla kans hiukan suihkutissit, ei varmaan "viitti" tehdä töitä, kun suihkuaminen lakkaa :whistle:

jahas, nyt alkaa huuto yltyä, pitänee lähteä liikkeelle pikkuisen kanssa
 
Enpä oo pitkään aikaan tänne mitään kirjoitellut. Aina välillä kyllä käyn lukemassa muiden juttuja... jotenkin tuo vauva-arki vaan vie niin mennessään :)

Ihana tuo kuva Sonista... ihana pieni suloinen kaljupää ja mikä hymy! :D Onneksi kova koettelemus on takanapäin!

Täällä tyttö sai puolitoista viikkoa sitten nimen, hän on siis Maija. Yöt menevät jo kerrassaan mainiosti, vain kerran yössä ( jos sitäkään! ) herätään syömään! Nukkumaan mennään tuossa 22.30-23 ja ekan kerran herätään syömään klo 5-7 aamulla.... sen jälkeen nukutaan vielä muutama tunti ja seuraavan kerran joskus 7-10 aikaan on ruokailua...riippuen vähän kuinka kauan edellisestä ruokailusta on aikaa. :eek: Pääasiassa imetän, mutta korvikettakin on annettu, kun neidin kasvu oli vähän niukkaa ja mulla ei tosiaan tuota maitoa mitenkään suihkuamalla tule.

Meillä ruokailut kestää nykyään 5-15 minsaa ja sen jälkeen ollaan kylläisiä (??). Mites muilla, onko iän myötä nuo imetyssessiot lyhentyneet?

Täällä on myöskin "pikkuisen" äiti... kiva huomata, että on muitakin "pikkuvauvojen" äitejä =) . Reilu viikko sitten 2 kk neuvolassa mitat oli 4520g ja 55 cm ( syntymämitat 2780g ja 47 cm ) eli ei tosiaan olla mitään isoja täällä. Lääkärin mukaan hienosti kasvaa ja on jäntevä tyttö. Päätään on kannatellu jo monta viikkoa mutta mihinkään suuntaan ei vielä kääntyillä. Hymyjä tulee ahkerasti ja silmiin tapitetaan ja höpötellään :heart: :heart:

No niin, nyt meillä taidetaan heräillä, eli ei kun aamuruokailun pariin :)

Killi ja Maija 10 vk ja risat
 
Huomenta :)

Nyt on sitten Rotateq rokotus saatu,muutamia isoja pukluja tuli sen jälkeen ja hiukka oli kiukkusempi sen jälkeen mutta eipä muuta.
Seuraava rokotus onkin sitten 3kk iässä.

Mullahan ei lähtenyt taas imetys sujumaan..
Olin niin valmistautunu imettämään mutta minkäs teet kun ei vaan maitoa tule tarpeeksi ja lopulta loppui kokonaan.
Ois vaan ollu niin hyvä,kun toi meiän poitsu on niin kova syömään,että ois ollu iso säästö.

Meillä kannatellaan päätä jo tosi jämäkästi mutta meillä on kummatkin lapset ollu syntymästään lähtien muutenkin jotenkin tosi jämäköitä.
Ja poitsusta on sanottu myös että erittäin kova ääninen :LOL:

Sen kanssa on jo niin ihana jutella,tykkää niin kun sen kanssa seurustelee :)
Näinköhän alottaa aikasin puhumisen kun toi meidän tyttö 2,5v on niin älytön puhumaan :)
se puhuu kyllä ihan tauotta;) niin varmaan oppii siltä aika paljon.

Nyt onkin sitten tarhassa vatsatautia..maanantaina ei ollut kun kahden ryhmän yhteis saldo 5 lasta,toivottavasti säästyttäis tällä kertaa.
Tyttö kyllä sairasti reilu kk sitten vatsataudin mutta kun ei sitten tiedä oliko tota samaa.

Mutta nyt taidan menna hinnottelemaan kirppis tavaraa :)

Palataan taas!
 
Meillä neiti kasvaa kohisten! Painoa oli tullut reilu kilo kuukaudessa: 2,5kk:n ikäisenä painoa 6720g ja pituutta tullut melkein 3 cm, nyt pituus 60,6cm. En ihmettele, että meillä on jäänyt vaatteita pieneksi.
 
Tetasha Kyllä tuosta huomaakin, että painoa on tullut. Oli kuitenkin nelikiloinen syntyessään, että siihen nähden saa painoa ollakin. Ihme kasvuspurttia ottanut. Ja kun molempia on tullut, eikä vaan toista. Ja tissimaidolla mennään.

Terkka puhui käyristä jotain ja pääympärystä jaksaa aina ihmetellä. Me ollaan kertaalleen selitetty, että kun neiti on imukupin avulla syntynyt, niin päässä oli kunnon paukauma, joka sitten hävisi päivässä. Niin kyllähän se alkuun oli iso se päänympärys ja sitten siitä hävisikin 2cm. Ja kun vissiin päänympärys kulkee käyrien yläpuolella. Niin, ihanan epämääräinen täti, ei voi selittää, että miksi hän aina tällaisia puhuu. Täytynee ensi kerralla lääkäriltä kysyä. Tytön päähän on ultrattu, kun hänellä oli poissaolevuutta ja eikä silloin lastenlääkäri mitään huomannut, olihan tuo jo silloin sanonut. Muutenkaan mä jaksa kuunnella käyristä selitystä, mainitsee vaan aina jotain ja minä olen että jaa. Nytkään joutanut kuuntelemaan, kun piti seurata neitiä, kun tämä jutteli isälleen samalla koko ajan :LOL: . Vissiin totesi hänkin, ettei jaksa terkkaa kuunnella.
 
Meillä alettiin eilen antamaan pe-po-velliä (50-50 suhteessa, saanut kuitenkin jo aiemmin hiukan maissivelliä ) ja reilu 1 teelusikallinen perunaa sekoitettuna korvikkeeseen (eli siis hiukan tuhdimpi kuin velli). Ukkeli söi ennen nukkumaanmenoa klo 18.30 ja eka herätys oli vasta klo 01! Silloin sit olikin massu pipi että oli hiukan hankalampi ja pitempi pyörimissessio mutta kun sai Relatipat ni rauhoittui ja heräs sitten ainoastaan klo 03.30 ja klo 06. Oon ihan et jeee :D

Meillä Nuutti oli myös pieni syntyessään 3vkoa etukäteen (48cm, 2810g) mutta jo viikon ikäisenä oli jo 3010g ja siitä on kasvutahti ollut tasaista koko aika ja jo 1,5kk iässä oli ihan "normaalikäyrillä" eli saman kokoinen kuin täysiaikaiset 1,5kk vanhat vaavit. Huomenna 3kk neukka.

Mä oon melkein jo luovuttanut kokonaan ton imetyksen kanssa. Kauheeksi taisteluksi mennyt imetyssessiot jo varmaan kuukauden verran ja nykyään suostuu syömään oikeastaan vaan silloin kun maataan isin ja äitin sängyllä ja "kun ei oo muuta tekemistä", vähän siihen tyyliin et "noooo, maistelen tässä nyt hetken", sit lopettaa noin 5 minuutin kuluttua ja rupeaa hengailemaan ja naureskelemaan. Tai sit yöllä kun otan viereeni ni saattaa suostua syömään tissiä. Ottaa hieman itsetunnolle jotenkin kun niin hankalaa oli koko imetys (aluksi siis kivuliasta ja sit kun rupes sujumaan ni ukko ei enää oikein suostu syömään) vaikka olikin ajatuksena alun perin, että "katsotaan miten onnistuu". Mutta nyt huomaan kuitenkin että pieni pettymys itseen on tässä ilmassa. Noh, eiköhän se tästä ja ehkä seuraavan lapsen kanssa homma on jo helpompaa. Mutta se sitten muutaman vuoden kuluttua vasta! ;)

Nuutilla alkaa olemaan ilmeisen hyvät niska ja selkälihakset jo kun nyt on ruvennut mahalla ollessaan nostamaan sekä käsiä että jalkoja ilmaan, eli että kelluu sillai massun päällä :) Hauskan näköistä touhua :heart:
 
Nyrkit on löytyneet täälläkin, niitä kovasti maiskutellaan. Tutti on välillä ihan tiellä ja se pitää vintata menemään että mahtuu nyrkki tilalle =) Myös kasvojaan hankaa, erityisesti tosiaan väsyneenä, joskus kyllä muutenkin. Itsekin ajattelin ensin että näppylät kutiavat, mutta eipä taida siihen liittyä. Näpytkin ovat jo melkein hävinneet, eli tosiaan hormonaalisia olivat.
Oman äänensäkin neiti on selvästi löytänyt, ja kovasti on siihen ihastunut :heart: ja oma peilikuva on ihan hassunhauska tällä hetkellä! On se vaan niin huimaa tuo kehittyminen tässä iässä.
Eka Rota-annos saatiin viikko sitten, eikä onneksi mitään oireita tullut :whistle: ...
 
Täällä myös on löydetty omat nyrkit joita on kiva yrittää vähä välii syyä. :D Meillä otettii takapakkia hieman nuitte yöunien suhtee. Välissä nukku jo 6h yöllä putkee, mut nykyään hyvä jos nukkuu edes 3h. :| Imetys loppu sitte meillä kokonaan, ku ei yksinkertasesti maitoa enää tullu. :( intoa imetyksen suhteen ois ollu vaikka muille jakaa, mut ku ei nii ei. :(

Oon tässä miettiny, että missähä välin kannattas ruveta kokeilee Niclakselle vellejä, ku korviketta menee aika reilusti ja tuntuu ettei kunnolla edes täytä. Saattaa vetää nyt 2dl ja 45min päästä toiset 2. Pitää ottaa asia puheeks seuraavassa neuvolassa, ku enhä mie tiiä missä suhteessa antaa ja mitä vellejä.. :/ kääk..

Mut joo, nyt alkaa Niclas heräytyy joten mie tästä haihdunki. :)
 
Leppis teidänkin Peppi ollut pieni syntyessään :) Meillä Peppi oli 3000g ja 47cm ku synty. Mitäs teillä oltiin 2kk ikäisenä? Meillä oltiin 53,8cm ja 4580g. Alakäyrillä mennään, mutta kun kasvaa sitä omaa käyräänsä niin ei haittaa vaikka pieni onkin :)
Ja minusta niin ihana ku vieläki menee osa 50cm vaatteista päälle, vaikka ikää jo 2,5 kk :)

takhisis meillä neiti hieroo silmiään ku väsyy. Minusta se on NIIN suloista, ihan ku isompiki lapsi :) Kädet on löydetty, laittaa nyrkit yhteen, kattelee niitä ja sit sihtaa ne suuhun :)

Jaaha neiti heräsi. Pitää siis mennä taas :)
 
jee, eka uus vaippa tehty! ja istuu hyvin.. jahka täppänä nukahtaa taasen niin lisää tekemään, meinaa nuo vanhat vaipat käydä pieniksi..

Meillä haroo korvia kun väsy iskee. nyrkit toimii, eilen koitti hajottaa jumppalelunsa kun yritti osia repiä irti..jalat löyty toissapäivänä, oli ihan jäkyttynyt että mitkä noi on??? :LOL:
 

Yhteistyössä