2009 Joulutontut!!!!

Pikaisesti vain kertoilemassa/kehumassa miten hyvin vauvalla alkanu menemään tarhassa. Hoitajat ihan ihmeissään kun ei se edes itke siellä. Taas kerran, yksi tarhan kilteimmistä lapsista, ihan kuin veljensä.

Taitaa olla tämä tulosta siitä miten lähellä sydäntä oon molempia vauvana pitäny, enkä kiirehtiny heidän luota heti pois (esim. baariin tai muihin rientoihin) :heart:

Juu ja hampaita tehdään täyttä vauhtia. Perjantain puhkes vasemman etuhampaan viereinen hammas, lauantaina vasen etuhammas, maanantaina oikean etuhampaan viereinen hammas ja näinä päivinä varmaan puhkeaa oikea etuhammas. Jos neljä hammasta viikossa pukkaa niin kohta koko arsenaali valmis :D
 
Viimeksi muokattu:
Myräkkä ihana kuulla että päiväkodissa menee hyvin.

Ennillekin varmistui nyt hoitopaikka ja pääsi juurikin siihen päiväkotiin jota niin kovasti toivoin, joten kyllä tippui iso kivi sydämeltä. Tuolla saa onneksi ottaa rauhallisen startin myös ja tutustua tarhailuun pikkuhiljaa =)
 
Voi Koivukäpy, mikä sille tein poikaselle sit tuli :hug:.Eihän tollaset tajuttomuuskohtaukset kovin normia oo!! Tai en tiedä ootko jotain kertonu kun en oo käyny lueskelemassa vanhoja juttuja.

Ite kidun tääl lentsus ja koitan jaksaa "yksinhuoltajan" arkea. Hohhoijaa!

Meil tääl talos asuu yks P....KOLO akka, joka on pelotellu mein ja naapurin lapsia ku ne on leikkiny tos pihalla. Huutanu niille et HILJAA ja menkää muualle siitä huutamaan jnejne.
Äsken oli taas joku polemiikki, ni käytiin naapurin rouvan kanssa kohteliaasti juttelemassa mut ei hän oo mitään huutanu...: / Sattuvat vaan asumaan ton miun ystävän yläkerrassa ja se on kuullu kaikki parvekkeelta. Lapset ihan paniikissa.
No kohta on taloyhtiön kokous ja myö mennään ainakin sinne kertomaan oma näkemys asiasta, argh!
Pyydettiin tätä naista myös sinne mutta hän sanoi että en pääse, aivan liian myöhäistä hänelle (klo 18)

Että oon täys tätä kerrostalo asumisen ihanuutta. Ah, tulis lotto voitto ja armahtas meidät!
 
Tuubi, mä ite veikkaan effektikramppia ilman itkua, koska ei oo sen jälkeen tullu mitään.
Meillä on suvussa epilepsiaa niin toki se tutkitaan jos uudestaan tulee tuomonen ilman syytä.

jei, alkaa lentsu paranee, enää tarvii astmapiippua neljästi päivässä :D
 
Moikka! Onhan tää vähä hassu tää uus foorumi... ihan hirveesti kaikkee täs sivulla, hämäävää... ja mä myös unohdin jo mitä kukin on kirjotellut :ashamed:

ainakin hoitoon viemisestä, kiva että teillä on positiivisia kokemuksia! meillä ei ole ajankohtaista vielä. siihen liittyen haluaisin kysyä, ollaanko teillä oltu jo paljon mummujen tai muiden hoidossa päivällä tai yöllä? musta tuntuu välillä siltä, että "kaikki muut" on jo vieneet hoitoon, vaikkei se tietysti pidä paikkaansa. meidän kaverit on lapsettomia ja isovanhemmat asuu toisessa kaupungissa. paljoa ei siis ole mahdollisuuksia. en todellakaan valita, koska musta on kiva olla lapseni kanssa, samoin miehestäni! ehkä vaan ois virkistävää, jos molemmilla olis hetken breikki?

viimeksi taisin kirjotella niistä kengistä, no me hommattiin Kavatin kengät ja on ollu hyvät! yritän joka pv laittaa hetkeksi jalkaan. Huomenna pikkumuru täyttää 9 kk! voi hurjaa. nyt vaipanvaihtoon... hauskaa viikonloppua! :D
 
Crace, meillä ei oo ollu tääpiö viel missään hoidossa, ja ny on hankalaa edes isäsä kanssa olla kun eroahdistus on valtava :kieh:
Tosin, eipä nuo isomatkaan ole olleet hoidossa sen jälkeen kun mä olin laitoksella. kivahan se toki olisi päästä ukon kanssa kahden johonkin, mutta aikanaan sitten.
Anoppihan ei noita vahdi, mikä toki on ymmärrettävää kun ei ole kuin yksi vapaapäivä viikossa.

Täällä alkaa tauti olla ohi, enää vaan ryin.
 
Koivunkäpy toivottavasti tosiaan oli vaan tuommoinen kertajuttu, kaikenlaista sinänsä harmitontahan sitä aina voipi lapsilla olla...
Myräkälle onnittelut onnistuneesta hoidonaloituksesta =). Meillä tuskin noin hienosti alkaisi, kun on niin kovin tempperamenttinen ja ikävöikin ihan mahottomasti mun perään...siis ihan jos isänsä kanssa on. Nyt olen koittanut vähän jossain omissa jutuissa käydä itseksenikin, tekee ihan hyvää omalle päällekin. Meilläkään ei pieni ole ollut vielä koskaan hoidossa missään, joten samassa veneessä Grace ollaan. Justiin oli miehen kanssa puhetta että ei varmaan vielä pitkään aikaan tule annettua lasta yöhoitoon...ei vaan ole mahdollistakaan, eikäpä sitä oikein raaskisikaan...
 
heips, kaikille tonttulaisien mammoille...täällä vietettiin eilen VIKAA äippälomapäivää, ja tänään onki sit eka KESÄLOMA päivä...sit pitää palata takas työelämään...niin outoo, ku en oo tehny töitä 2½v...niin se aika vaan menee...

Lucas sai hoitopaikan pph, ei siis mahtunu samaan tarhaan siskonsa kanssa, joka olis ollu paras vaihtoehto, mutta on tääkin kiwa näin.
Lucas juo jo normi maitoo ja syö itetehtyjä sooseja etc...Seisoo tuen kera ja parit askeleet taaperon kera nähty..kova kiire siskonsa perään..
ja potalla istuu kiltsiti, yhdet pissatki sinne osui...pääasia kun ei pelkää pottaa..
Hampaita on tällä hetkellä kaks, ja ne on alhaalla, mutta ylhäällä pullottaa hienosti ikenet NELJÄSTÄ kohtaa ja kitinää on sen mukaan, saas nähdä koska ne poksuu..

Jees, tällälailla meillä...joten hyvää syksyä/talven alkua teille ja pysykää terveinä, käyn kyllä viel kirjottelees miten Lucan hoito onnistui etc, mutta eipä tänne sit muuten kerkee kirjotteleen...Yritän kyllä käydä lukemas niinku tähänki asti oon tehny..

Kiitos teille, on kyllä kiwa lueskella miten muilla tontuilla menee ja miten arki alkaa sujuun...ootte ihanii...
 
Viimeksi muokattu:
Hoidossa olemisesta ootte keskustellu: tääl neiti oli viime v.loppuna eka kertaa erossa musta. Mietin pitkään et voinko lähteä, ku kumpiki tyttö etenki tää nuorempi oli enterorokossa ja täl nuoremmalla oli vielä melko voimakkaana.. takapuoli ihan kirkuvan punainen ja jaloissa + vartalolla pikkurillin päänkokoisia näppylöitä, myös suu ja kämmenet kipeät. Jalkapohjat säästy :D Käytin To lääkärissä ni saatiin puudute-geeliä, mut liian pieni vielä ni ei voinu kutinälääkettä antaa.. mut tuo geeli helpotti jo hirveästi et neiti pysty syömään.. muuten pärjättiin Burana+Panadol yhdistelmällä ja melkoisella rasvaamisella. Kaikkineen tauti on nyt kestäny 3v ja tyttö on vieläki ihan rokko arpien peitossa. Mut toki eivät ole enään viikkoon vaivanneet.
Onneksi lähdin, tai siis mut "pakotettiin" lähtemään.. teki niin hyvää päästä vähäks aikaa naisten kans mökille rentoutuun ja eroon tästä kaikesta. Ollu rankka kevät/kesä ja tietää et loppusyksy on taas rankka ku maatyöt pyörähtää taas täysillä käyntiin.

Tääl neiti nöpönenä liikkuu ja touhottaa niin aktiivisesti ettei musita hampaita kasvattaa ollenkaan, mut eilen hoksas sit et pääsee kiipeämään isonsiskon keinutuoliin. Muutenki kaikki mihin vain suinki polvinousee pitää yrittää kiivetä. Muutenki on sellanen touhottaja, levittää ja hämmentää.

Näis kuvis ollaan äidin liinavaate/kangaskaapilla ja levittämässä kissan kanssa pyykkejä (kuvat otettu kännykällä ni siks ovat hämäriä). Niin ja tääl tulee ekat sanat.. päivittäin kuuluu "äitä", "iä", "mau=kissa" ja "krrrr=ajaa auvolla". Ihan ihmeissäni oon tuota kuunnellu ku esikoinen sano ekat sanansa lähempänä 1v:tä.
Niin ja ku kieltää neitiä ni puistaa itekki päätään :D





Niin ja masulla viikkoja 25+
 
Viimeksi muokattu:
Myräkälle onnea ja helpompaa aikaa kuin viimeiks! :D

Mä kävin kattoo lasioven takaa tulevaa kummipoikaa, painoa on jo yli 1,5kg, oli hää pien, niin pieni mutta kuitenkin niin valmis *tirauttaa taas itkut*
jännä ettei omat oo silleen saanu silmiä kostumaan joka mutkassa mutta tuo pieni käärönen kyllä saa aikaan tulvan.. Vois itekki testailla jos ei menkat just ois päällänsä :LOL:
 
WAU MYRÄKKÄ!! ONNEA :hug:
Voi mite mie tällei, ihan herkistyin, :heart: onneks en voi enää saada vaik haluaisinkin!
Nythän teitä on jo ainakin 2 odottajaa meidän joukossa. Ihanaa elää teidän kanssa ne uudelleen.

Koivukäpy, on varmaan hellyyttävä näky siun kummipoikas, uskon sen :heart:, ja on ollut rankkaa hänen vanhemmillaan, huhhuh. Kyllä sitä itse on helpommalla päässyt kun on ollu tollanen ponteva poika.
 
tuubi, oikeen terhakka poika on, ei oo tarvinnu lainkaan lisähappea ja viikon iässä pääs pois tehohoidosta ja tänään söi jo kokoruuan tissistä imien, pieni ihananinen.
Meittii kun meillä on kaks edellistä meinannu syntyä samoilla viikoilla ja painoarviot on ollu liki kilon isompia ku tällä pienellä oli syntyissä paino..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22023388:
Myräkälle onnea ja helpompaa aikaa kuin viimeiks! :D

Mä kävin kattoo lasioven takaa tulevaa kummipoikaa, painoa on jo yli 1,5kg, oli hää pien, niin pieni mutta kuitenkin niin valmis *tirauttaa taas itkut*
jännä ettei omat oo silleen saanu silmiä kostumaan joka mutkassa mutta tuo pieni käärönen kyllä saa aikaan tulvan.. Vois itekki testailla jos ei menkat just ois päällänsä :LOL:
Juu eiköhän tämä helpompi oo. Tai no, jokainen lapsi on erilainen.. Hyvin se varmasti menee :)
 
Voi ihana ihana IHANA myräkkä ja hirveästi ONNEA ODOTUKSEEN.. toivottavasti pahaolo ja väsymys ei ota kovin kovaa otetta! Kevät vauvat on mitäparhaimpia.. meil esikoinen synty maaliskuussa, ja oli ihana kesä ku vauva vielä n iin pieni et oli liki koko kesän tissilla, mut kuitenki jo sen kokonen et pysty huoletta liikkumaan.

Koivunkäpy: voiko toinen on pieni.. :heart:
 
IHANAA ODOTUSTA KLAIKILLE:flower:

Ali kävelee tukia pitkin ja ettii sanoja..ja se että osottelee minne millonkii jos haluaa että katon jotaki.. esim äsken kissaa osotteli joka kiipes työpöydälle ..

ja tuubi on ollu miun mielessä :) varsinkin nyt kun ei meillä ois kukaan kauheen sairas..jos vaikka ehdittäis näkemään.. ;)

ja nyt sitten pukemis urakkaa pukkaa ja jassinin leikkikerhoon vieminen..

koivunkäpysen pojalle jasuja ja sille ihanan pienelle kummipojalle jaksmisia kans :heart:

..hmmm..taidankin laittaa vauva tarvikkeet vaan laatikkoon ja varastoon.. ;)
 
Onnea Myräkkä!!! :heart:

Meillä poitsu oppi kolmen päivän sisällä nouseen istumaan, nouseen tukea vasten ja sitten vielä konttaamaan. Nyt on menohalut hirmuiset kun koko ajan pitää nousta yylööös. Sanoo myös ättä, mutta luulen ettei se vielä mitään tarkoita.

Niin ja oppi tässä muutama päivä sitten myös vilkuttamaan, koko kättä heiluttaa kun vilkuttaa. :D

Ja sitten on tulossa kolme !!! hammasta ylös samaan aikaan, oikein kiva. Varsinkin öisin. :kieh: Viime yönä heräsi noin sata kertaa, tänään annoinkin jo ihan suosiolla särkylääkettä, jospa sitä nyt saisi itsekkin nukuttua. Ne hampaat näkyy jo ihan selvästi, mutta eivät ole vielä puhjenneet, joten vielä menee päiviä.

Että tämmöstä.

Nyt on ruoka ruvennut taas maistumaan. Ollaan täällä mummolla nyt kylässä ja ollaan joka päivä oltu ulkona rattailla, poika tykkää hirveesti katsella maisemia, ja muutenkin olla ulkona.

No nyt nukkumaan. |O
 
Pikapikaa taas..
Vauveli lähti viime viikolla kävelemään. Hurjaa on ku itte ei oo ku 70cm pitkä ja kävelee jo :D Mielummin toki kävelee ku kävelyttää, mutta jos vain saa sormen irti sen otteesta niin kyl se menee jo semmoset pari metriä eteenpäin :)

Maito aloitettiin kans viime viikol, laktoositonta. Ei mitään ongelmia oo tullu, ihan kiva. Tavan maitoa oon kans kokeillu mut pierettää vissiin..

Nyt isompiki nukkumaan, sit koulujuttujen pariin.
 

Yhteistyössä