2008 vai 2009 äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
Ja sanoivat, että pakkauksia menee niin paljon, että tällä viikolla jaossa pitäisi olla uudet jo.

Onpa jännä että uskaltavat tämmöistä sanoa kun kuitenkin tällä viikolla on vielä jaossa vanhat pakkaukset, ja vielä ensi viikollakin siis tämän päiväisen tiedon mukaan suoraan sieltä "pääkallopaikalta". Siellä Reimallahan ne parhaiten tietää tilanteen, kun niitä lähettävätkin Kelan lappujen mukaisesti ihmisille.

Rs sanoi juuri soittaneensa Reimalle Kankaanpäähän, josta paketit lähtee suoraan äideille, että tänään on 2008 paketteja vielä 560 kpl. Eli uskoisin, että ensi viikolla lähtee ekat uudet 2009 paketit.

Alkuperäinen kirjoittaja Rs:
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
Ja sanoivat, että pakkauksia menee niin paljon, että tällä viikolla jaossa pitäisi olla uudet jo.

Onpa jännä että uskaltavat tämmöistä sanoa kun kuitenkin tällä viikolla on vielä jaossa vanhat pakkaukset, ja vielä ensi viikollakin siis tämän päiväisen tiedon mukaan suoraan sieltä "pääkallopaikalta". Siellä Reimallahan ne parhaiten tietää tilanteen, kun niitä lähettävätkin Kelan lappujen mukaisesti ihmisille.

Jokuhan tuossa sanoikin jo, että olisivat jo loppu vanhat pakkaukset. Mutta tosiaan reimalta lähtevät järjestyksessä, eli eiköhän nyt jos hakemuksen pistää niin uutta jo tule, kun siellä jonossa niitä hakemuksia =)

Laittakaahan sitten tietoa tänne, kun oikeasti joku saa sen uuden pakkauksen, niin tiedän sitten alkaa sitä vaihtoa puuhastella. En tiedä tuosta jonotilanteesta, mutta jos jono etenee kuten Mureena tuossa laskeskeli niin tosiaankin siis ensi viikosta voisi ehkä jo saada uuden? Wiivi84, kysy Kelasta suoraan tuota perumista niin saat varman tiedon asiasta.

Laittakaahan sitten tietoa tänne, kun oikeasti joku saa sen uuden pakkauksen, niin tiedän sitten alkaa sitä vaihtoa puuhastella. En tiedä tuosta jonotilanteesta, mutta jos jono etenee kuten Mureena tuossa laskeskeli niin tosiaankin siis ensi viikosta voisi ehkä jo saada uuden? Wiivi84, kysy Kelasta suoraan tuota perumista niin saat varman tiedon asiasta.

täytyy kysyä...harmittaa vaan oma tyhmyys kun en ajoissa vieny liitettä, oisin niin halunnu vanhan ..tätä uutta en oikeestaan ollenkaan

Ai sulla meni noin päin... Mullahan oli juuri toisinpäin, että olisin aivan ehdottomasti halunnut sen uuden ja tästä vanhasta en välittäisi yhtään. Missäpäin asustelet, jos innostuisit vaikka vaihtamaan pakkausta?

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No, varmaan tulee sitten se vanha mullekin, kun jo ilmeisesti tulossa on. Kyllä vähän harmittaa, kun periaatteesta olisin halunnut tällekin vauvalle oman syntymävuoden pakkauksen ja siitä makuupussista tykkäsin enemmän...

Mäkin olen aina halunnut lapsille omien syntymävuosiensa pakkauksen. Kahdelle sain, yhdelle olisi tullut vanha pakkaus muta koska asuimme tuolloin ulkomailla enkä ollut pakkaukseen oikeutettu, ostin sen erikseen paria kuukautta myöhemmin, jolloin sain haluamani. :)

Mistä ostit äitiyspakkauksen? Asun ulkomailla ja odottelen ekaa lasta. Äitiyspakkaus tuntuu kätevältä, mutta ei halua maksaa 274 euroa siitä.. Tuntuu, että saisin täältä samalla rahalla kasattua oman 'pakkauksen' jossa olisi kaikki samat tavarat ja jossa kaikki vaatteet olisi just oman maun mukaisia. Täällä siis lastenvaatteissa paljon suurempi valikoima -ja huokeammat hinnat- kuin Suomessa. Mutta, jos äitiyspakkauksen saisi jostakin halvemmalla, niin toki silloin ostaisin.. Ideoita?

Ai sulla meni noin päin... Mullahan oli juuri toisinpäin, että olisin aivan ehdottomasti halunnut sen uuden ja tästä vanhasta en välittäisi yhtään. Missäpäin asustelet, jos innostuisit vaikka vaihtamaan pakkausta?

asustellaan Vihdissä

Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Mutta, jos äitiyspakkauksen saisi jostakin halvemmalla, niin toki silloin ostaisin.. Ideoita?
Sovi jonkun odottajan kanssa (laita ilmoitus esim. kirpparipalstalle), että ostetaan ä-pakkaus. Minäkin myin esikoista odottaessani pakkauksen ulkomammalle kun en itse sitä tarvinnut. Tilasin pakkauksen vasta kun oli jo ostajaehdokas valmiina. Se löytyi helposti, kun juuri näillä main pakkausta pääsin hakemaan ja tiesin, että sieltä tulee se odotettu uusi pakkaus. Ihan ohimenevän hetken postissa tuli haikeutta kun se pakkaus oli siinä tiskillä, ja minä en sitä päässyt hypistelemään. Sitten jo järki voitti ja hieman häveten sanoin virkailijalle, että lähetän sen saman tien eteenpäin. Hän hämmästyneenä toisti asian mutta hoiti sitten työnsä kuten kuuluukin.

Ostaja maksoi paketista postikuluineen 200 e eli minä nettosin jotain viitisenkymppiä siitä. Toivottavasti lämmitti sitä ulkomammaa, minusta täällä kotimaassa pakkaus ei ollut edes sen 140 euron arvoinen mitä äitiysavustus rahana on. Ehkä kuitenkin ulkomailla voi tuntea sitä syvää juurtumusta Suomeen pakkauksen kautta. Täällä ne kaikilla olevat samat rievut lähinnä ärsyttää. =)

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:

asustellaan Vihdissä

Ai, ei sitten mikään ihan hurja matka olisi.... Googlen mukaan 1 1/2 h ajomatka välissä. Mitenkäs, innostuisitko vaihtamaan jos vaikka jossain puolimatkassa tavattaisiin tai jotakin? Tosin ei ole kai vielä ihan varma, saatko sinäkään tuota uutta pakkausta..... Mutta miltäs kuulostaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja kakkosesta otin suoraan rahan:
Mutta, jos äitiyspakkauksen saisi jostakin halvemmalla, niin toki silloin ostaisin.. Ideoita?
Sovi jonkun odottajan kanssa (laita ilmoitus esim. kirpparipalstalle), että ostetaan ä-pakkaus.
Ja tähän vielä lisään, että joku monikkomamma on myös otollinen kohde, koska kaksosten odottaja saa kolme äitiysavustusta (valintansa mukaan rahoina, pakkauksina tai niiden yhdistelmänä) eikä kukaan lapsilleen kolmea pakkausta tarvitse. Yksi monikkomammakaveri myi tuolloin samaan aikaan ylimääräisen avustuksensa yhdelle sijaisvanhemmalle joka ei pakkaukseen ollut oikeutettu mutta vauva (aiemman sijaislapsen sisarus) oli silti tulossa.

asustellaan Vihdissä

Ai, ei sitten mikään ihan hurja matka olisi.... Googlen mukaan 1 1/2 h ajomatka välissä. Mitenkäs, innostuisitko vaihtamaan jos vaikka jossain puolimatkassa tavattaisiin tai jotakin? Tosin ei ole kai vielä ihan varma, saatko sinäkään tuota uutta pakkausta..... Mutta miltäs kuulostaisi?

juu siis riippuu tietenkin hiukan että mihin suuntaan. ja mulle siis sanottiin kelassa jo maanantaina ettei vanhoja saa enää.. mutta tietenkin katotaan ensin.. kela ei ollu viel tehny päätöstä vaikka maanantaina vein.

Alkuperäinen kirjoittaja odottelija:
Kerroin jo tuolla toisessa ketjussa, että mä jätin hakemukseen kelaan viime viikon perjantaina ja sieltä sanottiin, että jakavat jo uutta 2009 pakkausta.

Eivät jaa. Juuri tuossa aiemmin kerroin, että tällä viikolla on ollut jaossa vanha ja niitä jäljellä vielä. Kelassa saisivat tarkistaa mitä puhuvat, jos näin sanovat.

Alkuperäinen kirjoittaja kakkosesta otin suoraan rahan:
Sovi jonkun odottajan kanssa (laita ilmoitus esim. kirpparipalstalle), että ostetaan ä-pakkaus. Minäkin myin esikoista odottaessani pakkauksen ulkomammalle kun en itse sitä tarvinnut. Tilasin pakkauksen vasta kun oli jo ostajaehdokas valmiina. Se löytyi helposti, kun juuri näillä main pakkausta pääsin hakemaan ja tiesin, että sieltä tulee se odotettu uusi pakkaus. Ihan ohimenevän hetken postissa tuli haikeutta kun se pakkaus oli siinä tiskillä, ja minä en sitä päässyt hypistelemään. Sitten jo järki voitti ja hieman häveten sanoin virkailijalle, että lähetän sen saman tien eteenpäin. Hän hämmästyneenä toisti asian mutta hoiti sitten työnsä kuten kuuluukin.

Ostaja maksoi paketista postikuluineen 200 e eli minä nettosin jotain viitisenkymppiä siitä. Toivottavasti lämmitti sitä ulkomammaa, minusta täällä kotimaassa pakkaus ei ollut edes sen 140 euron arvoinen mitä äitiysavustus rahana on. Ehkä kuitenkin ulkomailla voi tuntea sitä syvää juurtumusta Suomeen pakkauksen kautta. Täällä ne kaikilla olevat samat rievut lähinnä ärsyttää. =)

Jep, nostalgiasyitähän siihen äitiyspakkauksen hommaamiseen lähinnä on.. Mä olin yllättynyt kun aloin katselemaan äitiyspakkauksen sisältöä tarkemmin; olin ajatellut että olisi kattavampi. Kai ne on niitä mielikuvia! Tosiasiassa eniten kiinnostaa kestovaippasetti, haalarit ja makuupussi, ehkäpä ostan ne erikseen jostakin sitten...

asustellaan Vihdissä

juu siis riippuu tietenkin hiukan että mihin suuntaan. ja mulle siis sanottiin kelassa jo maanantaina ettei vanhoja saa enää.. mutta tietenkin katotaan ensin.. kela ei ollu viel tehny päätöstä vaikka maanantaina vein.

No onpa höveliä kun sullekin on sanottu näin, ja silti Reimalla on ihan toinen tieto asiasta. Ilmoittele vaikka tähän ketjuun jos et saa sitä hakemusta peruttua, ja saat uuden pakkauksen niin katsotaan sitä vaihtohommelia.

Alkuperäinen kirjoittaja odottelija:
Kerroin jo tuolla toisessa ketjussa, että mä jätin hakemukseen kelaan viime viikon perjantaina ja sieltä sanottiin, että jakavat jo uutta 2009 pakkausta.

Eivät jaa. Juuri tuossa aiemmin kerroin, että tällä viikolla on ollut jaossa vanha ja niitä jäljellä vielä. Kelassa saisivat tarkistaa mitä puhuvat, jos näin sanovat.

Kyllä minä koko ketjun luin läpi!!! Mutta kelassa JOKA TAPAUKSESSA sanottiin, että nyt jaetaan vain 2009 pakkauksia!!!

Miten nopeasti saitte pakkauksen siitä, kun jätitte hakemuksen kelaan? Tuliko siitä ensin joku päätös kotiin vai pelkkä postin noutolappu`?

Jep, nostalgiasyitähän siihen äitiyspakkauksen hommaamiseen lähinnä on.. Mä olin yllättynyt kun aloin katselemaan äitiyspakkauksen sisältöä tarkemmin; olin ajatellut että olisi kattavampi. Kai ne on niitä mielikuvia! Tosiasiassa eniten kiinnostaa kestovaippasetti, haalarit ja makuupussi, ehkäpä ostan ne erikseen jostakin sitten...
Joo, kannattaa ostaa. Noita kestovaippasettejä on tosi paljon myynnissä kirpparilla kun ihmiset eivät sitten intoudu kuitenkaan vaippoja käyttämään. Suomessa vaan postikulut on hirmuiset ulkomaille että ei kannata ostaa täältä äp:n kestoja vaan ostat suoraan sieltä ulkomailta luultavasti halvemmalla ihan yhtä hyvät tai jopa paremmat kestot. :) Se makuupussi on ihana, niitä myydään kuulemma Finlaysonin tehtaanmyymälässä kympillä. Peitto ja lakana on myös kivat jutut pakkauksesta, mutta niitä nyt ei ainakaan kannata edes nostalgian vuoksi ostaa Suomesta ulkomaille. ;) Nykyään haalari taitaa olla pienempää kokoa, se aiempi 80-senttinen haalari oli aika huono valinta koska useimmat sitä kokoa käyttävät jo vähintään konttaavat jos eivät kävele ja se menee sitten korkeintaan vaunuilupukuna tai autoilupukuna, leikkipuvuksi siitä ei ole.

Että jos olette tulossa Suomeen käymään tai joku sukulainen tulee sinne, niin kyllähän noita vaatteita voi kirpparilta haalia, mutta Suomen postikulut on niin naurettavat, että täältä ei mitään kannata lähetellä. Minäkin lähetin sen pakkauksen vain Suomen sisällä odottajan sukulaiselle, 10-kiloinen paketti Eurooppaan olisi maksanut järjettömästi.

asustellaan Vihdissä

No onpa höveliä kun sullekin on sanottu näin, ja silti Reimalla on ihan toinen tieto asiasta. Ilmoittele vaikka tähän ketjuun jos et saa sitä hakemusta peruttua, ja saat uuden pakkauksen niin katsotaan sitä vaihtohommelia.

varmaan sanovat siksi noin jos siellä on paljon hakemuksia jonossa...
mutta itseasiassa jos haluat vaihtaa niin mun ei tarvis perua, kun kuitenkin oisin pakkauksen halunnu..raha on niin pieni summa..
nii sulla ei oo tunnuksia tänne??ajattelin et jos ois yv:llä laittanu viestiä

asustellaan Vihdissä

varmaan sanovat siksi noin jos siellä on paljon hakemuksia jonossa...
mutta itseasiassa jos haluat vaihtaa niin mun ei tarvis perua, kun kuitenkin oisin pakkauksen halunnu..raha on niin pieni summa..
nii sulla ei oo tunnuksia tänne??ajattelin et jos ois yv:llä laittanu viestiä

Sulla onkin joku s-postiosoite tuolla tiedoissa, joten laitan vaikka viestiä sulle sinne tuosta vaihtohommasta =) Mulla ei mitään tunnuksia ole tänne, mutta noinhan se lienee onnistuu.

Yhteistyössä