2008 vai 2009 äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, varmaan tulee sitten se vanha mullekin, kun jo ilmeisesti tulossa on. Kyllä vähän harmittaa, kun periaatteesta olisin halunnut tällekin vauvalle oman syntymävuoden pakkauksen ja siitä makuupussista tykkäsin enemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Rs:
No, varmaan tulee sitten se vanha mullekin, kun jo ilmeisesti tulossa on. Kyllä vähän harmittaa, kun periaatteesta olisin halunnut tällekin vauvalle oman syntymävuoden pakkauksen ja siitä makuupussista tykkäsin enemmän...

Mäkin olen aina halunnut lapsille omien syntymävuosiensa pakkauksen. Kahdelle sain, yhdelle olisi tullut vanha pakkaus muta koska asuimme tuolloin ulkomailla enkä ollut pakkaukseen oikeutettu, ostin sen erikseen paria kuukautta myöhemmin, jolloin sain haluamani. :)

Ihanko tosi? Miten voi olla mahdollista; eikös se ole niin aina ollut, että ne jakaa aina ensin kaikki vanhat pois ja sitten vasta aloittavat uusien jakamisen? Kun äsken joku kertoi tässä ketjussa nimittäin saaneensa tänään vielä vanhan eli 2008 pakkauksen? Olisikohan itsellä vielä toivoa saada se 2009 =)

Ihanko tosi? Miten voi olla mahdollista; eikös se ole niin aina ollut, että ne jakaa aina ensin kaikki vanhat pois ja sitten vasta aloittavat uusien jakamisen? Kun äsken joku kertoi tässä ketjussa nimittäin saaneensa tänään vielä vanhan eli 2008 pakkauksen? Olisikohan itsellä vielä toivoa saada se 2009 =)

Toivoin tuota ja sen sain, tosin kelassa sanoivat jo viikko sitten että vanhat on heillä jo loppu täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Toivoin tuota ja sen sain, tosin kelassa sanoivat jo viikko sitten että vanhat on heillä jo loppu täällä.

No voi hitsit kun en tajunnut sitten itse esittää mitään toiveita asian suhteen, ajattelin ettei sellaisia kuitenkaan huomioitaisi. Nyt menee jännäksi sitten odottelu =)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

No voi hitsit kun en tajunnut sitten itse esittää mitään toiveita asian suhteen, ajattelin ettei sellaisia kuitenkaan huomioitaisi. Nyt menee jännäksi sitten odottelu =)

Veljen vaimo sai toissapäivänä vanhan pakkauksen vielä :) Nyt vaan jännäät, onko päätös siis jo tullut pakkauksesta?

No oiskohan tuo mulle tullut sitten niitä viimeisiä 2008 pakkauksia jos joku on saanut jo uudenkin.. Papereista katselin et päätös mun äitiysavustuksesta (pakkaus) on annettu 16. päivä.

Joo on tullut siis jo päätös, vain odottelen sitä postin lappua enää että hakemaan pääsisin. Pitääkin tarkistaa milloin on tehty toi päätös... Joo eli siis lapussa lukee päätös annettu 8.4. ja postitettu 9.4. ja hakemukseni saapunut näköjään 6.4. Eli itseasiassa muuten pitäis olla oikeastaan jo tullut se postin lappu, huomasin. No, jos huomenna... Toisaalta yllättävän aikaisin oli tuo minun päätös tehty, ja vielä ei pakkausta näy (vrt. muut palstalla pakkauksen saaneet). Onkohan se nyt kuitenkin niin, että saan sen vanhemman pakkauksen, kun päätös tehty noin aikaisin, vai mistähän se nyt sitten riippuukaan...

Ja oikeasti, teidän että ei ole maailman tärkein asia - kunhan nyt vaan mietiskelen tässä =)

Mä olen odotellut pakkausta jo jonkin tovin, päätös on tehty 8.4 Kelasta. Soitin äsken Reimalle (kun Kelasta antoivat numeron) ja sieltä ystävällinen naishenkilö sanoi, että he eivät jostain syystä saaneet viime viikolla Kelasta nimilistoja, joten viime viikon pakkaukset tulevat huomenna tai alkuviikosta. Eli ainakin viikon viive on joidenkin henkilöiden pakettien saannissa ja mä kuulun siihen porukkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Mä olen odotellut pakkausta jo jonkin tovin, päätös on tehty 8.4 Kelasta. Soitin äsken Reimalle (kun Kelasta antoivat numeron) ja sieltä ystävällinen naishenkilö sanoi, että he eivät jostain syystä saaneet viime viikolla Kelasta nimilistoja, joten viime viikon pakkaukset tulevat huomenna tai alkuviikosta. Eli ainakin viikon viive on joidenkin henkilöiden pakettien saannissa ja mä kuulun siihen porukkaan :)

No sulla olikin ihan sama päätösajankohta kuin mulla, joten kai mullekin sitten tulee vasta ensi viikolla tai tosiaan huomenna. Ja taas virisi uudestaan toivo saada se uusi pakkaus, jos kerran Reimalla eivät ole mulle mitenkään päässseet sitä pakkausta vielä "varaamaan" =)

Eli soitin sitten itse just muutama minuutti sitten sinne Reimalle kun jäi vaivaamaan. Eli sanoivat, että tosiaan eivät ole viime viikon nimilistoja saaneet kuten Mureena kirjoittikin jo, ja pakkaus on kyllä tulossa joko huomenna tai ensi viikon alussa.

Mutta: He sanoivat myös, ettei tosiaankaan ole mitenkään mahdollista, että joku olisi saanut vuoden 2009 pakkauksen, ei ainakaan heiltä ole lähetetty vielä yhtään! Virkailija kertoi, ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia huomioida sellaisia toiveita, ja vanhoja pakkauksia on vielä tänään jäljellä 560 kappaletta tehtaalla. Eli vielä jonkinaikaa kaikki hakeneet saavat vanhan pakkauksen. Minäkin yritin kysyä, josko saisin uudemman vaikka sitten myöhemmin, muttei kuulemma onnistu millään - näitä soittoja tulee heille kuulemma paljon ja jakavat siltikin aina ensin vanhat pois toiveista huolimattakin.

Eli siis ei aiempi kirjoittaja ole voinut heidän tietonsa mukaan saada 2009 pakkausta, eikä siis saa kukaan muukaan vaikka kuinka toivoisi vielä vähään aikaan.

Just, no selvisihän tuo vuosimallikin.. Mä salaa olen toivonut tuota vanhaa vielä. Vaikka molemmat on yhtä hienoja, mutta joku tuossa vanhassa sykähdyttää.. Mä en itse kehdannut kysyä, että kumpi on tulossa, kun olin huolissani vain siitä, että onko mun lappuseni jossain hukassa, kun ei ole kuulunut pakkausta, vaikka moni tuntuu sen jo saaneen nopeamminkin..

Kiitos Rs kun selvitit tämänkin asian ja harmi, jos sä et saa mieleistäsi pakkausta, kannattaisiko yrittää vaihtoa jonkun kanssa? Laita vaikka lappu neuvolan seinään, jos joku naapuri vaihtaisi kanssasi?

Ai hitto että ketuttaa kun turhaan toivoa elättelin, ja innostuin jo kun joku kuvitteli saaneensa uuden pakkauksen ja nyt saan just sen pakkauksen mitä en halua. Siis jos joku ei pidä siitä 2009 pakkauksesta, ja haluaa vaihtaa siihen 2008, niin minä voisin kyllä innostua. Tosin en tiedä miten sen sitten järjestelisi, kun kerran noita vanhoja pakkauksia on NOIN paljon vielä kerran jäljellä. Kuinkahan nopeasti ne tuon 560 saavat jaettua, ei mitään tietoa. Että meneekö sitten myöhäiseksi, ja mulla jo vauva syntynyt. Tympii tympii. Pikkuasia, mutta joskus nekin harmittavat....

Näinköhän mä unta vai oliko se viime vuonna syntyneiden lasten määrä noin 59 000 ja jos sen jakaa 365 tulee päivää kohden n. 161 lasta ja kuinka moni heidän vanhemmistaan ottaa pakkauksen? Sekin luku oli aika suuri, mutta jos laskettaisiin että noin 100/päivä menee pakkauksia, niin eihän tuossa ole kyse kun vajaasta viikosta maksimissaan.. Korjatkaa jos lasken ihan palturia.. B)

En tosiaan ajatellutkaan, että voisi mennä noin nopeasti.... Kiitti Mureena jälleen =) Voishan sitä vaihtoa sitten ajatella jos tosiaan vaikka just neuvolan seinälle tms. lapulla kokeilisi. Palstojen kautta taitaisi mennä aika hankalaksi hommaksi postitteluineen kaikkineen.

Mä esitin kelalle toiveen uudesta pakkauksesta ja ottivat sen huomioon, eikä laittanut papereita eteenpäin heti =) Ja sanoivat, että pakkauksia menee niin paljon, että tällä viikolla jaossa pitäisi olla uudet jo.

mulle taas sanottiin maanantaina kelassa että enää ei oo vanhoja jaossa ollenkaan..vanhan oisin halunnu mut oma moka kun en ajoissa vieny raskaustodistusta.

niin toivoisin että joku vaihtais mun kanssa

Yhteistyössä