Huomentapäivää, haalarijorinoita jatkan...
Noonie, kävin kurkkaamassa huutiskohteesi ja olis kyllä kivoja talvihaalareita! Meillä kuitenkin on toppahalaari 80 nyt käytössä ja 86 odottamassa kevättalvea (ostettiin viime keväänä alesta). Nyt on käytössä Reiman vauvahaalari, josta tykätään tosi paljon, mutta alkaa olla melko jämptin kokoinen. Isompi haalari on Remu, mutta siinä on kiinteä huppu ja mielettömän iso lörpöttävä kaula-aukko
Aion vähän avata niskasaumaa ja ommella sinne kuminauhan, josko pysyis kaulaosastolta napakammin. Muuten joutuu laittamaan vielä kypärämyssyn lisäksi kaulurin!
Noonie kyselit suprafillistä, se on käytännössä kurahousukangasta ja haalarin alaosa on tehty siitä.
Ostin juuri huutiksesta suprafill vk-haalarin 86-koossa. Kaupassa katsoin Lassien kokoa 92 ja se oli aivan valtava. En tiedä kuinka karun näköinen tuo ostamani haalari on livenä (sini-keltainen, kuvassa värit vähän oudot...), mutta kun ale-rekit ammottaa tyhjyyttään ja uusien hinta puistattaa, niin tuo on hyvä kompromissi. En jaksa kytätä koko kevättä. Seliseli, harjoittelen tässä selityksiä, kun mies kuitenkin valittaa että tein hätäisen ostoksen
Luminka oot oikeassa, että lunta ja pakkasta on nyt siihen malliin, ettei vk-haalareilla ole vielä mitään kiirettä.
Helmi, oliskin ihana jos olis intoa tehdä ulkovaatteita itse, niin sais vähän erilaista. Mä oon ommellut pojalle myssyn, kun en löytänyt kaupoista mitään sopivaa, ja se onkin saanut päiväkodissa kehuja. Tein veljenpojalle samanlaisen synttärilahjaksi (meidän pojalla ja 4-vuotiaalla serkullaan on samankokoiset päät...). Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin illalla laittaa suuren käsitylehden numeron, josta kaava löytyy.
Mitäs muuta. Meillä poika on alkanut yhtäkkiä kiinnostua
kirjoista. Vähän väliä kuskaa kirjoja ja tuppaa syliin istumaan, että katsellaan kuvia. Osoittelee kuvia ja odotan, että sanon mikä se on.