2008 marraskuisten murut *2010*

Meillä ongelmana lähinnä päiväunet sängyssä, ei onnistu. Alkaa huutaa vaan =/ Sitterissä on nukkunu ku ei ulkona nuku kun pakkasta. Mut entäs sit ku vauva syntyy, nukkuuko ne rivissä tossa sittereissä sit päikkärit :LOL: En tajuu ku ne päiväkodissa saa nukutettuu sänkyy tosta vaan!

sanse... :LOL: mua alkoi naurattaan toi rivissä sitterissä :D osaan kuvitella näyn..mä kanssa esikoisen kohdalla ihmettelin kuin ne sai pk:ssa nukahtaan 20muksua samaan huoneeseen, "naps" vain! Ei kanssa nukahtanut mitenkään sisälle, tää toinen taas nukahtanut aina. Lapsissa on eroja, vai miten sen muuten selittää? en osaa auttaa siis..

luminka: ONNEA vielä miehen töiden johdosta! :flower: uskon kuinka sua tieto helpotti!!!

maotao: se on juuri noin yksinkertaista kuin sen sanot: omaa aikaa vaikka vaan hengittämiseen! =)

jepsista...meillä pikkuiivari on oksennustaudissa!!!! :x Siis ripuloinut nyt pari päivää ja oksenteli kahtena päivänä petinsä ihan kokonaan, ja maton. Ei tässä mitään, on kyllä kauhein tauti kun sitä sotkua tulee ja paljon. Siis kauhein tauti näistä ns. normaaleista tarttuvista..Ja itellä mahassa möyrii..meni sitten kotipäiväksi tämäkin vapaa, oon kohta niiiiiin tylsistynyt kun aina vaan kotona!!

ja pakkasta -25, jippii!!

Viime yönä en antanut Leeville maitoa olleskaan, kerran heräs vaille neljä (höpötteli tunnin verran) ja kitis, kävin laittaa tutin ja peittelemässä. Sit sieltä alkoi kuulu kamala höpötys niin kävin sanomassa Leeville että oleppa hiljaa nyt on yö ja laitoin poikien huoneen oven kiinni. Puol 7 sielltä sit kuulu seuraavan kerran "täällä". Huutaa siis aina herätessään että "täällä" =)
Ens yönä jos herää niin en anna maitoa myöskään ja toivon että viikon päästä se jo nukkuis heräämättä yönsä.
Eilen Leevi oli suostunut syömään illalla puuroa, yli kuukauteen ei ole puuro pojalle maistunut. Ollivat mummolassa meidän kauppareissun ajan niin mummo oli sit puuron keittänyt ja hyvin oli maistunut :)

Helmi, toi on kyllä kamalin normitauti mitä on olemassa :x Mulla myös eilen mahassa käänti ja väänti ja nukkumaan menessä oli tosi pahaolo mut aamulla ei enää mitää. Toivottavasti ei tulekkaan.
MIes kerto että eilen päiväkodissa joku poitsu oli oksentanut aamupalapöytään, eli poikien pk:ssa on masutautia :x |O

Heipsan täältäkin pitkästä aikaa! Ei ole taas kerenny kirjottelemaan tänne.
Meilläkin on ollut ihan kauheeta noitten nukkumisien kanssa. Yöt on vaan huutanut ja päiväunet on yhtä taistelemista. Mä oon niin väsy. Jaksamista vaan kaikille yö/päiväkukkujille :hug:
No meillä selvis syyksi nuo hampaat. Ei ihmekään kun on yöt huutanut ja päivät ollu kiukkuinen, kun sinne on puhjennu 3 kulmahammasta kerralla!
Sen verran palautti nää rikkinäiset yöt todellisuuteen tästä mun vauvakuumeilusta, et taisin tulla katumapäälle ;) Ehkä sellanen 3 vuoden tai ylikin ikäero ois sittenkin meille sopivampi.
En nyt vielä kerenny tilaa sitä aikaa sinne lapsettomuusklinikalle. Mehän mennään sit suoraan lapsettomuushoitoihin kun pikkusisarusta halutaan. Eihän se ole ikinä varmaa, että kun on yhden saanu, että saa vielä toisenkin. Mut luulen että luottavaisemmin mielin hoitoihin sit lähetään kun toista yritetään.
kuumeilen tässä nyt kaikkien raskauttayrittävien puolesta ja pidän peukkuja. Niin ja onnittelut vielä uusille raskautuneille :flower:

Meidän pojalla on nyt jo se uhma-ikä tai se varhaisuhma Ketkäs muut täällä kertoikaan, et on kans kovasti uhmaa? manna ja noonie ainaskin tais siitä kertoa.
Mä oon sitä mieltä et toi uhma on niin yksilöllistä, että voihan se olla et jos nyt on jo niin pahana niin ei sitten enää tulis niin pahana? :saint: ....toivossa on hyvä elää :LOL:
On kyllä niin paljon uhmaa tuossa pojassa, yhtään ei sais komentaa.
Ja sitten on ruvennut vetämään pultit, jos me ei ymmärretä mitä hän haluaa.
Eilenkin halus tutin(tajusin vasta myöhemmin), osaa kyllä sanoa jo tutti, mutta laiskotti sanoa se ja ynisi vaan jotain vauvakielellä ja kauhee huitominen. Kun en ymmärtäny niin läpsäs mua vihasesti ja lähti pois ja löi vielä ovenpieltä kun niin harmitti. Oikeen tempperamenttinen poika on.
Mutta sitten on taas välillä niin suloinen ja ihana. Tulee halimaan ja pusimaan. Kissaakin pitää hyvänä ja nallea halii ja tyynyjä :)
Sitten kun toiset nauraa niin alkaa nauramaan sellasta hassua tekonaurua ja innostuu niin et alkaa tanssimaan. Nyt juoksee täyttäpäätä ja on tosi villi ja kiipeilee ja koko ajan on toiminnassa. Tykkää kovasti siivoamisesta ja ottaa oman leikki-imurin ja imuroi mun kanssa.

Täällä on ihan kauhee lumimyräkkä! Mut ihan nollassa on. En muista et ois ikinä ollu näin paljon lunta täällä.

me käytiin tänään hoplopissa ja Leevikin oli siellä kuin vanhatekijä =), 1,5 tuntia sielklä poitsujen kanssa riehuttiin =) Leevi sammui sit yöunille jo tunti sit ja söi ison annoksen puuroa...jospa tämä puuron syöntikin taas tästä lähtis.

Nyt odotellaan että esikoinen painuis nukkumaan ja päästään nauttimaan hiljaisuudesta :)

ei oo mun päivä..tai meijän!!!! meillä jäätyi sitten alakerrassa putket ekan kerran!! :headwall: ja tää huomattiin vasta kun seistiin kaikki neljä alasti saunassa ja piti laittaa kylpyvettä....perkules! No onneksi yläkerrassa tuli lämmintä vettä ja mies sai kantaa ämpärillä meille kaiken veden, nyt jännätään kuinka saadaan sulaan ja ettei halkee.

Sitten aloin paistaan leipiä huomista pilkkiretkee varten, niin tuli äsken haju nenään, ne sitten kärtsäs! :kieh:

semmosta-tämmöstä!

kuunkullalle tuosta lasten ikäerosta, että mä tulen aina liputtamaan tän melkein 4vuoden ikäeron puolesta! Oman jaksamisen kannalta ja sen kannalta että esikoinen on niin taitava kaikessa; syö, pukee itse ym. Ja ennenkaikkea ymmärtää puhetta (jos haluaa) ja on avuksikin. Mulla on tosiaan ollut vain 1 vauva kerrallaan. Ja siten sille vauvalle aina aikaa riittämiin.
Enkä takoita pahalla, teille joilla pienellä ikäerolla, mutta mä vaan meinaan että se ei ole mikään välttämättömyys. =) Eli hyviä puolia on varmasti kaikissa ikäeroissa, ja huonojakin. Tärkeää on kyllä huomioida oma jaksaminen!

Minä vastaavasti olen pienen ikäeron kannalla =) Esikoinen osasi 1,4kk ikäisenä jo syödä itse, nukkui läpi yön ym. Oli siis tosi kiltti ja helppo hoidettava joten siihen nähden oli pieni ikäero hyvä kun ei osannut kiukutella! Eikä myöskään osannut olla mustis vauvasta :heart: Yhden ainoan kerran muistan, tahtoi tulla imetyksen aikana syliin juuri siltä puolelta millä vauva oli. Suuttui kun ei päässyt syliin :( Et ei lyönyt tai läpsinyt vauvaa...
Ehkä meillä oli jossain vaiheessa rankempi kausi, mut yleensä hyvin mennyt =)

Voi helmi! Joko tulee vettä?
Meillä porukoilla näkyi keittiössä vesihana valuttavan koko ajan ettei jäätyis putket...
Joskus aikoja sitten, meidän kotoa loppui kaivosta vesi. Just meidän serkku oli ennättänyt tukkaansa pesuaineet laittaa kun hanasta ei tullutkaan enää vettä :eek:
Hirveetä jos te oisitte ennättäneet tuohon vaiheeseen ja sit ois jämähtäny putket jäähän...

Me käytiin tosiaan tänään mummolassa. Pääsi pikkuneitikin pitkästä aikaa kunnon päikkäreille mummon eteiseen =) Melkein 3h veti, olin menossa herättelee, olikin itse jo herännyt.

Meillä muuten neiti veti jo toisen yön putkella aamuun saakka :eek: Johtuu siitä kun soitin neuvolaan ja valitin miten huonosti nukkuu :LOL: Varattiin lääkärin aika, joten kylläpä nyt uni maistuu :D

Nyt odotellaan et tuo esikoinen lähtis nukkumaan, koitti kerran mut tuli takaisin. Päästäs miehen kaa syömään vähän herkkuja, pitihän meidän ostaa vähän työpaikan saannin kunniaks ;)

Hmm.. Pitäs olla hiljaa hyvistä öistä! Tokihan ne samantien kostautuu :headwall: En tiedä miten pitkään mies valvoi makkarissa neidin kanssa. Mun oli otettava esikoinen olkkariin nukkumaan mun viereeni. Mut puol ysiin nukuttiin, makkarin väki vieläkin jatkaa!

Tänään ois luvannut että pakkanen alkaisi vähän hellittää. Vois lähtee piiiitkästä aikaa käymään ulkona! Ja tarkoitus olisi laittaa pikkuneiti ulos päiväunille =) Mut vielä näyttää -20, joten odotellaan odotellaan...

Nyt kaffen keittoon, jospa loputkin siihen porinaan heräisivät =)

Huomenet täältäkin! Kylmää piisaa vielä vissiin tänään ja sitten pitäis ainakin täällä etelässä vähän hellittää. Ihan jees, ettei tartteis aamulla lähteä kamalan kovilla pakkasilla töihin.

Tosi raivostuttavaa tuo putkien jäätyminen. Anoppilassa on aina putket jäässä. Viimeeksikin kun oltiin siellä, niin putket pamahti jäähän, mutta onneksi oltiin juuri tekemässä lähtöä :) Meillä ei ole vielä ollut sitä ongelmaa, enkä usko, että tulekaan, kun talo on kuitenkin tällä vuosituhannella laitettu pystyyn.

Mulla meni ihan totaalisesti eilen hermot tuohon ukkoon! Mä en ymmärrä, miten se katsoo oikeudekseen pitää vapaailtoja kotona. Niinä iltoina hän istuu yläkerrassa ja kuuntelee lätkämatsia ja roikkuu koneella. Minä saan sitten hoidella kaikki lasten iltatoimet ja ukko odottaa, että sillekin olis iltapalat valmiina :kieh: :kieh: Mulla itselläni ei olisi edes pokkaa toimia noin! :headwall:

En tiedä, onko se tämän karppauksen syy, kun alkaa molemmilla olemaan hermot kireellä. Tosin nyt viikon aikana -2kg! Eli pakko tätä on nyt jatkaakin, kun tuntuu läski sulavan :/

Aika paljon tuntuu olevan tuota yökukkumista. Jaksuja kaikille niistä kärsiville :hug: Meillä on pikkumies yleisesti ottaen nukkunut aina hyvin, tuossa välillä oli jakso jolloin piti nukuttaa istumalla vieressä ja samaan aikaan heräili öisin huutamaan, välillä piti pitkäänkin rauhoittaa. Nyt taas alkaa nukkumaan itsekseen, yöheräilyjä on toisinaan mutta jatkaa heti unia tutin saatuaan.

Syöminen meillä on kanssa takkuillut välillä. Ei niin etteikö ruoka maistuisi, sitä uppoaisi niin kauan kuin antaa, mutta HUUTAA suurinpiirtein koko ruokailun ajan. Välillä on auttanut kun syö toisella lusikalla itse, välillä se kun antaa leipää käteen, aina ei auta mikään. Mistä ihmeestä tuokin voi johtua??? Nyt jopa kolme peräkkäistä ruokailua mennyt huutamatta *koputtaa puuta* mutta kyl on käynyt välillä mielessä et heittäis koko lautasen seinään :ashamed: Niin turhauttavaa on ollut... Muutenkin poika muuttunut iloisesta naperosta astetta kärttyisemmäksi. Toki iloinenkin on, mutta myös vaativa ja uhmakaskin. Puhetta tulee jo mukavasti, piilosta kun leikitään ja muulloinkin ilmoittaa itsestään huutamalla "täällä", kakka, prruuuo (=puuro), kaatu, kuuka(=kulta), tuu tänne, taitaa olla eniten käytössä, muitakin sanoja matkii kovasti. Ihanalta kuulostaa :heart:

Minä kans vannon karppauksen nimiin. Jos on tarvetta päästä kiloista eroon, käy se kätevimmin karppaamalla. Tosin mulla paino on aikalailla ok-lukemissa säännöllisen lenkkeilyn avulla, mutta ruokavaliostani olen poistanut perunan ja valkoisen viljan vaikken painoa pudotakaan. Tämän olen hyväksi havainnut. Toki mussutan herkkuja aina viikonloput... B)

Täytynee mennä herättämään pikku-ukko. Pari tuntia on maksimi minkä annan nukkua päivällä, nukkuu siten myös yönsä hyvin.

Moi taas!

Meillä onkin nyt rauhallista kun on yksi ipana ja ukko vähemmän! Esikoinen ja isäntä ovat jääkiekkoturnauksessa tän päivän...

Täytyy vähän hehkuttaa: tänään menee päikkärit hyvin! Kaksikko heräs aamulla vasta vähän vaille 8 (ovat muutamana aamuna nousseet jo ennen seitsemää ) ja päikkäreille nukahtivat vasta hieman ennen kahtatoista. Just heräsivät ja hetken tuossa Junioria tuijottavat, siellä tulee joku ohjelma jossa tuollaisia värikkäitä örkkejä, mitä lie. Eli ennen iltaa eivät unia tarvi. Hienoa! Tosin eilen illalla oli nukahtaminen hieman hankalaa, juttelivat pitkään tuolla huoneessaan ja sitten tovin päästä, klo 23 maissa, Wilma sai jonkun itkukohtauksen. Hetken syliteltiin ja meni onneksi sillä ohi. Yöt tuppaa olemaan kovin erilaisia, välillä repaleisia ja sitten taas on hyvän unen kausia. Näinhän tämä menee... Muistan Kasperin vauva-aikana kun hän heräs joka yö tiettyyn aikaan itkemään, ja sit kanniskeltiin ja hyssyteltiin... mutta onneksi ne ajat on ohi ja ukkeli nukkuu paremmin kuin hyvin!

helmi, et ole ihan yksinään "ei lisääntyvien"- joukossa, täällä toinen. Mullahan ne klipsitkin laitettiin syksyllä... eli thats it. No more babies... :snotty:

Mun tekisi mieli kanssa pudottaa vähän painoa kevättä kohti. Kasperin jälkeen pudotin vuodessa 20 kiloa, mutta nyt on jenkkakahvat taas massiiviset. Miehen mielestä olen kyllä ihan vetävä, mutta oma olo on vähän... pullea. Mutta yksin laiduttaminen on mulle tosi vaikeeta. No, katotaan jospa saisin itseäni niskasta kiinni. Meillä muut tykkää, no sanotaanko vähemmän terveellisestä ruuasta ja minä tykkäisin vähän keveemmästä ja terveellisemmästä ruuasta (salaateista tms.), niin on vaikea sitten tiputtaa painoa kun ruoka on välillä sitä ja tätä...

No niin, valivali... taidan keittää kupin kahvia ja sitten ulkoilmasta nauttimaan!!!Eka kokeillaan potalla istumista, on vähän nihkeetä se homma täällä... :LOL:

HM

Iltaa! Mukava päivä oli Otson kummitädin kanssa, käytiin puistossa, syötiin kaakaota ja voileipiä ja sitten katsottiin mäkyhyppyä :xmas:

Meillä pojalla on joku hyvä vaihe meneillään: Nukkuu yöt läpeensä, syö hyvin ja tekee suurimman osan pissoista ja kakoista pottaan (kotona ollessa, kun muistaa aina välillä kysyä, pitääkö mennä potalle -> kävelee itse vessaan). Meillä nukutaan edelleen kahdet päiväunet.

Mä itse puolestani oon ollut ihan uupunut. :( Oon valvoskellut öisin ja miettinyt työjuttuja. Nyt viikonloppunakin oon sitten nukkunut vaan kaikki päivät ja hereilläoloajankin ollut ihan zombie. Mikään ei huvita. Mies on pitänyt vetovuoroa, mutta ei kai sekään ikuisesti jaksa. Meidän perheessä mä oon siis se, joka luistaa tällä hetkellä lastenhoidosta. En oo oikein saanut nimettyä, mikä mua vaivaa, mutta toivon että tää pian kääntyis taas pirteämmäksi.

Tsemppiä kaikille laihduttajille! Mulla on tavoitteena että söisin säännöllisesti ja kunnon ruokaa. Liian usein menee voileipälinjalla :ashamed:

Hansu, voin kuvitella että menee hermot ruokailuihin, jos toinen vain raivoaa. :hug: Voiko olla, että poikaa yksinkertaisesti harmittaa, kun ei saa/osaa vielä itse syödä? Meillä ainakin pitää olla oma lusikka tai leipä kädessä, jotta suu alkaa aueta.

Helmille piti minunkin kommentoida, että ei olla täälläkään enää lisääntymässä - ei, vaikka vauvakuume välillä päätä huimaa... Kyllä tuo kolme saa piisata, vaik olis niin suloista kun pikkumiehelläkin olisi leikkikaveri :heart:

Maikki; mulla oli alkuviikosta pari päivää ihan selittämätön olotila, vähän vastaava kuin kuvailit. Mikään ei huvittanut, väsytti, ihan järkyttävä kokovartalopuudutus oli päällä. Mies hoiteli hommat ja minä lepäsin. Mutta meni ohi onneksi! Tosin mulla ei noita työhuolia ollut joka sinulla osin selittänee asiaa. Jaksuja kovasti ja toivottavasti hellittää! :hug:

Tuosta raivoamisesta ruokailuissa, ollaan kyllä itsekin mietitty josko syy olisi siinä kun poika ei osaa itse syödä. Melko hyvin lusikka kyllä suuhun löytää, mutta sen lastin kyytiin saaminen onkin välillä sitten vähän vaikeampaa. Kun ei omilla taidoilla saa riitävällä vauhdilla vatsantäytettä, ihan hyvin saattaa turhatua koko touhusta, tiiä häntä!

Leevi meni tänään uuten päiväkotiin ekaa kertaa yksin kokopäiväksi. Hyvin jäi hoitoon, ulkovaatteet kun oli riisutti painui leikkimään edes heippoja ei sanonu kun oli jo niin leikkeihin uppoutuneen. isopoika :heart:

Moi taas!
Sain Lumin päiväunille (!), ni koitan kirjotella jotain. Päätin tossa, etten enää stressaa noista Lumin päiväunista. Eli nukkukoon sen mitä nukkuu ja miten nukkuu. Nytkin nukahti syliin ja vein äsken sänkyynsä, vähän se siihen siirtoon heräs itkua tuhertaa mutta silittely auttoi. Yritin meinaan pitkään tossa saada päiväunia tietyllä rutiinilla, eli Lumi sänkyyn, luin yhden saman lyhyen Nalle Puh kirjan sängyn vierellä, sen jälkeen silittelin. Mut ei tosta mitään tullut. Aina järjetön tunnin huutoraivari..

Luminka kun kyseli et oonko neuvolasta hakenut apua Lumin uniongelmiin. Tossa aiemmin kerroinkin, et en tällä hetkellä tiedä kuka meiän nykyinen neuvolantäti on, kun viime kerralla ne ei vielä sielläkään tienneet (muutettiin ja vaihtui täti, mut tän alueen täti olikin just lopettamassa työt, eikä uutta vielä ollut varmistunut). En sitten oo saanut aikaiseksi soitella sinne.

Olen kyllä varmaan melkein joka kerta neuvolakäynneillä niistä uniongelmista puhunut. Ja nyt viimeiset pari kertaa se neuvolantäti vaan toitotti, että uniongelmat katoaa jos Lumi siirrettäis omaan huoneeseen (sillon asuttiin siinä kolmiossa eikä Lumilla ollut omaa huonetta). Hän ehdotteli et esikoisen kanssa samaan huoneeseen Lumi. Mut en kyl halunnut siirtää, koska esikoinen kuitenkin on koululainen ja tarvii hyvät unet enkä uskonut, et Lumi siellä sen paremmin nukkuis. No nyt kun muutettiin ja Lumi sai oman huoneen, ni se neuvolantäti vaan sanoi, et nyt loppuu huonot yöt, kun Lumi pääsee sinne omaan huoneeseen... niin varmaan..

Me ollaan kyllä tehty aina just niin kun on neuvottukin, et ei heti ensimmäiseen inahdukseen hyökätä Lumia katsomaan, eikä jäädä lörpöttelemään sille yöllä yms.

No nyt sitten kun tuli 9 päivää täyteen sitä unikoulua, eikä tuntunut vieläkään olevan noi yöt kunnossa, ni päätettiin et antaa olla sitten. Kun niissä ohjeissakin (mll) sanotaan et 3-7 vrk aikana pitäis unikoulu auttaa. Mut nyt on kyllä nukahtaminen illalla helpottunut. Ei tarvii enää tuntia istua vierellä vaan riittää usein 10 minuuttia. Ja Lumi on nyt nukkunutkin yöt paremmin. Pari yötä tais mennä taas putkeen aamukuuteen asti, jolloin sit noustaan. Viime yönä heräs viideltä ja otin viereen. Hetken siinä itki ja kieri mut nukahti sitten.

Tosta tulikin mieleen, kun aiemmin puhuitte, et paljonko lapset pyörii unissaan, ni Lumi on kans melkoinen pyörijä. Sen on aina jalat pinnojen välistä ulkona tai on sängyssään miten milloinkin. Sitten kun on tossa meidän välissä, niin möyrii mun naaman päälle tai vatsan päälle ja kieppuu ihme asennoissa siinä. Ei tulis kans kuuloonkaan vielä siirtää pinnasängystä tavalliseen sänkyyn. Kyl Lumi tippuis sieltä monet kerrat.

keijun Leeville tsemppiä uuteen päiväkotiin, kuulosti hyvältä ainakin alku :)

karppaus pitäis täälläkin alkaa taas...ei vaan oikeen oo motivaatioo. Mut kiloja tossa joulun aikaan jostain kummasta taas tuli lisää.. :ashamed:

Ainiin, tossa joulun aikoihin Lumikin alkoi kävelee kunnolla, tai no on se tommosta horjuvaa vielä, mut kävelee silti jo about puolet liikkumisestaan, konttaa vielä puolet.

Jaha, jos vielä ehtis vähän uutisia lukea ennenkuin Lumi herää.

LEevi sai nyt sit lähetteen astmalääkärille kun tuo yskä vaan jatkuu ja jatkuu. 12.2 on aika jo samalla kun Juuson astmakontrolli. Eli aika todennäköistä ois että Leevillä ois astma. Juusolla todettu suunnileen samaikäisenä ja aikalailla Leevillä noi oireetkin samanlaiset. Yskii rasituksen jälkeen ja öisin kovaa kuivaa yskää. Keuhkoputken tulehduksia 4 takana ja sukurasite myös. Jospa lääkitys saatais ja Leevin yskät halpottais.

Maanantaipäivää!

Mä tuossa eilen tajusin, et meidän tyttö pitää sänkyään varmaan ihan vieraana paikkana? Ei siis koskaan olla pidetty siellä muuta kuin nukkumassa. Et kokeekohan se ahdistavaksi ym.? Tiiä tuosta sitten, viime yön nukkui vaihteeks heräämättä!
Esikoinen toki vuorostaan piti huolen et me ei saatu nukkua. Järjettömiä raivareita veti! |O

Niin, tänään sitten nostin tytön pinnasänkyyn, pelleiltiin vähän yhdessä =)

Nyt vasta ekaa kertaa tähän istahdin. Oon koko aamun siivonnut, pyykännyt ja äsken fileoin yhden kuhan! Aika repaleinen tuli, mut itehän me se syödään :whistle: Isä toi, oli nähnyt jotain "kalaukkoa" kaupungilla...

Pitäis tästä lähtee ulkona käyttää esikoista. Sisko tulee kohta kylään niin ennätettäs hetki olla. Täällä enää -11 pakkasta! Johan alkaa riittämään nuo 20 pakkaset :kieh:

keiju: mä jännityksellä odotan tuleeko meidänkin pienemmälle astma :| Ei ainakaan vielä ole mitään merkkejä tullut. nyt toki osataan aiemmin varailla lääkäriin aikaa kun tuolla isommalla neidillä on...
Toivottavasti saatte lääkkeet, toki parempihan ois jos koko astmaa ei olisi =) Itteeki helpotti saada tietää esikoisen kohdalla mistä yskät johtuivat, lääkkeiden jälkeen loppuivat samantien!

Me ollaankin miehen kanssa mietitty et nukkuiskohan nuo tytöt paremmin yhdessä? Isompi ainakin tykkäis jos tulis samaan huoneeseen joku nukkuu. Mutta entäs jos neiti kakkonen saa itkukohtauksen, molemmat ne sitten huutaavat! Pitäis ottaa joko vkl riski ja nakata pinnis pois makkarista. Ois aika kiva ite jo päästä takas omaan sänkyyn nukkumaan!

Oltais me nuo laitettu jo aikoja sitten samaan huoneeseen. Mutta kun nuo yöt ovat olleet mitä ovat, niin ei olla uskallettu.

Mutta nyt sinne pihalle! :wave:

huhhei mikä päivä! kävin turussa asti luennolla,tulin joku aika sit takas ja nyt ihan kaamee väsy. mies oli vilhon kans kotona ja sano että sammui jo ysiltä!!! en ees muista koska vilho olis noin aikasin nukahtanu!saas kattoo millanen yö sit tulee

noista lapsenteoista vielä sen verran että vaikka nyt oonkin antanut ymmärtää että pikkusisarusta toivottaisiin niin eipä sitä mitenkään testailla ja kellotella ;) mennään silleen omalla painollaan.tosin jos ei nyt kevään aikana ala mitään kuulua niin ehkä sit voisin ottaa ne kaikenmaailman ovulaatiotestit ja muut semmoset mukaan kuvioihin.

mullois vaikka mitä vielä tekemistä tänään (lähinnä lukemista ja kirjoittamista) mut nyt ei kyllä kykene,toi matka vei mehut.. :|

yermasoya: Meidän likka pyörii ympäri pinnistä öisin :D. Ei nuku yhdessä kohdassa.

Dara: Voimia! Toivottavasti teillä pian helpottuisi yöt! :hug:

--

Minä olen puoliksi kartalla & puoliksi pois kartalta.. Olen helkutin väsynyt ja pitäisi jaksaa käydä sekä koulussa että töissä. Tuntuu, että, kun kotiin pääsen, niin en jaksa yhtään mitään tehdä.

Koko ajan on öllötysolo. Ei onneksi okseta, mutta heikottaa koko ajan.. Kaupassa käynnit on kivoja, ku mitään ei tee mieli. Hedelmät ja mehut kyllä menis.. Ennen maistui liha, roskaruoat yms, mutta nyt: "ei kiitos!"

Eilen oli ensimmäinen nla.. Ja yritti varmaan noin 15 minuuttia kuunnella sydänääniä, muttei saanut niitä kuulumaan. Sain torstaille lääkäriajan ja katsotaan, että miten edetään.. Onko siellä mitään vai mikä on. Onko vielä niin pieni vai jotain muuta.. Ennen on kyllä jo nyt kuuluneet sydänäänet..

Mutta nyt jatkamaan tunnilla oloa..

Ai niin, eilen lähti Milka kävelemään ihan urakalla :heart:

Prh, ukkokulta sai sekoitettua meidän molempien koneet... Viruksia sai tartutettua ja vaikka mitä! Nyt sentään sen koneella pääsee netissä käymään =) Et onneks osaa ite korjailla, mut myös saada sekaisin :kieh: Kyllä sitä selviää vähemmälläkin surffailulla, mut kiva silti kerran päivään edes päästä vilkaisee =)

Eiks rd tuo olekin parempi noin päin et raskaana ollessa tekee mieli terveellisiä juttuja ;) Ei tuu ehkä niin paljoo raskauskilojakaan =)

Kävin tänään ilmoittelemassa duuniin hoitovapaan jatkumisesta. Vielä pitäs palkanlaskijalla käydä allekirjoittaa paperi, ei ollut aamupv paikalla. Kävin tyttösten kanssa kaupassa samalla ja kirpparilla. Eipä oikein mitään löytynyt kirppikseltä, mut pitää ahkeraan käydä, kyllä sieltä välillä löytyy =)

Pientä talokuumetta alkanut iskemään meille! En tiiä, on varmaan vielä liian kallista mun mulla ei pahemmin tuloja ole :( Sitten kun meen töihin, voitas muuttaa isompaan tästä meidän kolmiosta. Ois meinaan kiva saada nukkua jo makkarissa eikä olkkarin lattialla :D

Iltaa! Me alettiin miehen kanssa tänään Ajoissa Ylös -kampanja, mikä tarkoittaa, että noustaan niin ajoissa, että poika on päiväkodissa 7:45 ja itse ollaan töissä klo 8. Aamulla poika oli ihan kummissaan, kun ei ollutkaan heti aamupala tarjolla hoitoon mennessä. Tähän saakka on ehditty sinne joskus 8:05-8:25 välillä ja miehellä on kellokortti miinuksella... :ashamed:

Poika oli nukkunut vain 45 min päiväunet hoidossa ja nukahti nyt yöunille jo 19:30.

Taas on opittu uusia taitoja, jotka tuntuu ehkä pieniltä, mutta on mukavaa seurata. Nyt poika on oppinut vetämään narussa olevia leluja perässään (joissa pyörät alla). Tähän asti on vain nostellut niitä ilmaan.

Mitäs muuta... Viikonloppuna leivottiin pojan kanssa sämpylöitä. Voi sitä taikinan läiskyttelyn ja jauhojen pöllyttelyn riemua :D

Vielä vähän ruumiintoimintoja. Tänään otin taas kokeiluun kestovaipan ja villahousut yöksi, kun monena aamuna on tullut kertakäyttövaipasta kosteus läpi yöpuvulle. Yöpissaaminen on siis lisääntynyt, vaikka aamullakin tulee heti pissa pottaan.

Sen sijaan päivällä tuntuu enenevissä määrin tulevan pissoja pottaan ja vähemmän vaippaan. Tällä viikolla on päiväkodista tullut takaisin vain yksi (kotona puettu) kestovaippa. Ulkoilujen aikana on käytössä kertakäyttövaippa, mutta pitääkin ihan kysyä, meneekö poika tosiaan kahdella vaipanvaihdolla koko päivän, kun aiemmin on tullut takaisin 2-3 likaista kestovaippaa.

Yhteistyössä