2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21

lueskellu on teijän juttuja enkä oo jaksanu kommentoida... saati kertoa omia kuulumisia. kaikki hyvin täällä.... mut tähän oli pakko vastata... ei mitään hajua joistan kyssäreistä

1.a
2.b
3.b
4.c
5.a
6.c
7.a
8.a
9.c
10.c
 
ukot meni nukkumaan jo 20 :eek: no anska ei ollu nukkunukkaa ku 45min päikkyjä tänään yhden kappaleen..ja ukko nyt saa nukkua kun valvotin sitä yks yö :whistle:
toi vanha koiruus vouhottaa koko ajan,yleensä vaan tuolla yksiössään kuorsaa,mut nyt ku kaveri on poissa nii ikävöi..
jipii,kohta alkaa viisut ja sit aukee dippi purkki ja juusto naksu pussi :LOL: viinaksia ei viiti ottaa ku piti napata panacodia naamaan ku on toi leuka kipee,siis se puoli mistä otettiin jo 2viikkoo sit se hampi..juu-u,palaillaan taas :wave:
 
No pitäiskö munkin sitten yrittää...
1.a 2.c 3.b 4.c 5.a 6.b 7.a 8.c 9.c 10.b

Eihän noita voi ilman googlea tietää :LOL: :saint:
Ikinä tykänny koko viisuista, joten toivottavasti edes puolet meni oikein...

Meillä menee kuten ennenkin... tai siis tällä viikolla on mennyt. Peppua puristellessa ja nenää niistäessä. Että ei mitään tänne suuntaan.

Meillä tuli ruuan kanssa ongelma... Kuin aikasin yleensä aletaan antamaan päivällisaikaan tuo liharuoka? Meillä on nyt pitkään syöty kasvista, mutta alkaa vaikuttamaan siltä, ettei se riitä. Pari iltaa on jo mennyt silleen, että mä luulen jätkällä olevan hirvee nälkä ennen puuroa jo. Mietin vain, että josko vois lisätä tuon toisen liharuuan, niin jos se helpottaisi vähän tilannetta. Kai sitä pitää kokeilla.

Mutta nyt pitää mennä käymään saunassa...
 
LS mä en oo viel alottanu lihoja ja musta tuntuu kans et kasvis ns.sulaa mahassa liian nopsaan..ois tuolla noita liha purkkeja mut äippä on nii laiska et ei oo jaksanu alottaa niitä..on me muutaman kerran laitettu kasvis soseeseen jotain farmarin pataa 1rkl..
niinukka tosi kivaatää juiliminen :headwall: ku ei lähe millään pois..ja kuitenki se on hyvin parantunu jo,se on vaan se saakutan nivel siellä :kieh:
kohta alkaa viisut :wave:
 
Perskutarallaa sentään..meinasin unohtaa jo koko viisut! :eek: Mutta onneksi mulla on teidät :D

Olen ollut koko päivän yh viidelle ja päivä meni miljoona kertaa paremmin kuin osasin odottaa! =) Siis stressasin jo valmiiksi monta päivää että miten jaksan "henkisesti" koko päivän aamusta yöhön tuota miehen poikaa, mutta kas!...hän on ollut niin kiltti ja mukava, että meillä olikin todella kiva päivä =) Siis yleensä menee ihan älyttömyyksiin ja jatkuvaan jankutukseen milloin isi tulee??? Tänään hän totesi muutamaan otteeseen että: Isi tulee sitten kun me ollan jo nukkumassa. Ei tehnyt mitään pahojaan ja keksi myös järkevää tekemistä itselleen ja totteli kiltisti jopa sen ettei sadettajan lähelle edes mennä. Eikä kiusannut Saraa yhtäkään kertaa, yritti vaan olla mun apumiehenä Saran hoidossa, ehkä vähän liiankin paljon välillä. =) Ja mä sain tehtyä vaikka mitä. Maalasin postilaatikonkin kulahtaneesta vaaleanpunaiseksi :D Taitaa posteljoonia hymyilyttää seuraavan kerran kun postia jakaa maanantaina? :whistle: Miten se onkaan niin että jos mies on poissa muuten kuin töissä, niin saa jotenkin paremmin tehtyä vaikka mitä? Onko muilla tällaista esiintynyt? :D

 
Täällä siis Dirlittanin viisuveikkaukset menossa :D . Mä en taida jaksaa veikata, kun en tunnu noista mitään tietävän :LOL: . Hitsi, kello onkin jo yhtäkkiä näin paljon ja mulla ei ole vielä edes telkkari auki. Monentenakohan Suomi esiintyy ja onko se jo mennyt? :eek: Mennpä laittaan telkan päälle ja palaan vielä varmaan :)
 
Ruokailuista Meillähän tuo jätkä syö iha hillittömiä määriä. Ainakin itestä tuntuu, kun kuuntelee miten lähipiirin lapsoset syö. Neuvolatäti sanoi, että anna vain kerralla niin paljon kuin menee, kyllä lapsi itse osaa säädellä ruuan tarpeensa. Joskus menee vain 1½dl, joskus yli 2dl sosetta per ruokakerta. Ja aamu- ja iltapuurot mie oon tehny ihan aikuisten annoksen (1dl hiutaleita, 2½dl vettä ) ja nyt viime päivinä tuo on syöny kerralla kaiken :eek:
Ja neuvolantäti antoi myös sellaisen ohjeen, että veren sokertitasapainon kannalta on parasta, kun lapsi syö n. 3 tunnin välein. Ja näin usein tuon jäppisen tuleekin nälkä. Yhtä syömistä tuntuu välillä päivät olevan :D ja yötkin, aamuyöstä on poika pakko päästää maitobaariin, kun nälkäisenä herää.
 
lhs
Iltaa..

Minä olen viimein saanut itteäni edes vähän niskasta kiinni, ja siivosin/järjestelin jonkun verran paikkoja, ihan karmee kaaos oli vallannut talon :ashamed:

Tyttö on ollut edelleen hiukkasen normaalia kärttyisempi, hampaat yrittää edelleen tehdä tuloaan, miten kauan se voi kestää?? :eek: Meillä ei siis ole edelleenkään neitillä yhtään hammasta! Alaikenet on kyllä pullottaneet jo viikkotolkulla, ja hankaa niitä kokoajan, mutta mitään ei tapahdu :headwall: Siitä tulikin mieleeni, että tänään huomattiin esikoisella ensimmäinen liikkuva maitohammas, hui miten jännää, poika ihan innoissaan sitä heilutteli, saa nähdä milloin se lähtee :D Mutta miten iso mun pieni oikein jo on :eek:

Tyttö on alkanut nousemaan kontalleen, heiluu siinä kuin mikäkin edes takaisin, ei vaan vielä pääse eteenpäin, ryömimällä kyllä menee vauhdilla, ja yleensä kohti kaikkea muuta paitsi omia leluja..

Syönti meillä on mennyt, ihan kirjaimellisesti, plörinäksi! Mitä tahansa kiinteää tarjoaa, syö korkeintaan pari lusikallista kunnolla, ja sen jälkeen alkaa päristämään kaiken ruoan ulos. Se on sitten olevinaan niin hauskaa, että! Kielloille vaan nauraa, tai sitten loukkaantuu verisesti ja alkaa itkemään, hirmu draamaa vetää, tuleekohan tuosta joku näyttelijä :/ :whistle: :LOL:

Jaahas, kaipa sitä pitäisi yrittää mennä kohta nukkumaankin, tyttö heräsi tänäkin aamuna 4.30, eikä ruvennut nukkumaan uudestaan kuin vähän ennen 6:tta, ei sovi meikäläisen rytmiin tollanen, olen niin aamu-uninen kuin ihminen vaan voi olla, samoin mies..Toivottavasti oli vaan tämä yksi kerta, jos meinaa tavakseen ottaa, niin sitten kyllä viritän ikkunaan jonkun pimennys systeemin!!
 
Meillä teki kanssa tuota päristelyä ruuan kanssa. Tarpeeksi monta kertaa kun jaksoi kieltää ja oli tiukkana, että ruuan kanssa ei päristellä, niin on se loppunut. Mutta siis meni vähän aikaa ennenkuin uskoi :D Ja tosiaan hirveen draama täälläkin on välillä. Kunnon krokotiilin kyyneliä :D
 
Huomenta kaikille! :)

Tànààn tàrkeà pàivà meidàn neidillà.. Olisi siis tarkoitus saada tuo kastehomma nyt pois alta :) Neidillà uusi mekko ( isin vanha on jo liian kuuma ) ja neule siihen pààlle :)
KYSYMYS ajattelin tilata meidàn àidiltà noita puuroja meidàn Annikalle, niin mità puuroja suosittelette ? Siis mitkà yleensà maistuu.. Esim. onko teidàn muksuille maistunut omena-kaneli kaurapuuro ? Ja sitten meinaaan kanssa noita maissinaksuja kun tààllà ei semmoisia lòydy eikà mullla rohkeutta riità minkààn porkkanan tai leivàn antoon...

Piti mun jotain muutakin mutta nyt aivot kày vàhàn hooonoosti ;) Lisàà kahveeta nuppiin niin eikòhàn se tàstà :D
 
Huomenta!

Tulipa sitten viisut katsottua.... Nyt vähän väsyttää... Pitäis alkaa siivoomaan tai sitten ulko hommiin....

Heidin kysymykseen.... meillä menee kaikki hedelmäkaurapuurot. Banaani(kaura?)puuro on aivan ehdoton suosikki ollut. Tänään kokeiltiin semperin jotain hedelmä puuroa, jossa on kuivattuja vadelmia seassa. Ei oikein uponnut näin ensimmäisellä kerralla.
Piltin kaikki puurot on meille turha ostaa, kun ei ne maistu miltään ja ne ei mene alas. Siis :attn: nämä oli niitä puurojauheita.
Valmiista tetroista meillä menee ihan kaikki alas, mutta allergiat pistää jotain rajoituksia.

Nyt hommiin.
 
Heidi meillä menee ne jauheesta tehdyt paremmin alas kuin valmiit puurot tetroissa. Tänään maisteltiin muksun 8kk hedelmäpuuroa (jauhe) ja uppos paremmin kuin valmiit :) Onhan noissa jauheissa sekin hyvä puoli (ainakin minusta) että pystyy tekemään pienen määrän kerrallaan ja hukkaan (tai siis kojootille) ei mene niin paljon :D

Minuu nukuttaa, taas |O Kiiukka oli ainakin kolme kertaa jos ei useamminkin hereillä ja ylös päätti nousta kuuden jälkeen. Onneks en alkanut viisuja kattomaan vaan menin maate ennen 22. Nyt pitäis mennä putsaa kilpparien allasta :/ Taavi (daniel) oli pikkusen illalla ruokkinut niitä :headwall: Oma moka kun ruokapurkki unohtui pojan ulottuville :headwall: :headwall: Ja se onkin taas muutaman tunnin operaatio hiekanpesuineen. Tyhmä minä, tyhmä :headwall:
 
VIISUVISA, OIKEAT VASTAUKSET

1.Kuka edusti Suomea vuoden 1990 Euroviisuissa Zagrebissa, Jugoslaviassa?
a) Sonja Lumme b) Kaija Kärkinen c) Beat

2.Mikä oli Suomen sijoitus vuonna 1990?
a) 5. b) 17. c) 22. (viimeinen)

3.Vuonna 1994 Euroviisut järjestettiin Dublinissa, Irlannissa. Suomea edusti CatCat. Mikä oli kappaleen nimi?
a) hengaillaan b) Bye Bye Baby c) Aava Maa

4.Missä järjestettiin vuoden 2007 Euroviisut?
a) Tukholmassa b) Lausannessa c) Helsingissä

5.Kuka on Teräsbetonin laulaja?
a) J.Ahola b) P.P Petelius c) A.I Piippo

6.Monettako kertaa euroviisut järjestetään?
a) 28 b) 49 c) 53

7.Mikä maa on kerännyt kautta aikojen suurimman pistesaaliin
a) Suomi b) Ruotsi c) Irlanti

8.Mikä on toistaiseksi ainoa suomalainen euroviisuvoittaja?
a) Vesa-Matti Loiri b) CatCat c) Lordi

9. Mikä maa on voittanut euroviisut useimmiten?
a) Ruotsi b) Sveitsi c) Irlanti

10. Kuka Suomen edustaja esitti euroviisuissa kappaleen Nuku Pommiin?
a) Kirka b) Kojo c) Pave Maijanen

 
Saankos muutes pamauttaa ukko paistinpannulla päin pläsiä? Saanhan? :kieh: Tuo erehtyi eilen taas kerran sanomaan että oon ylisuojeleva ja mulla on ihme juttuja :kieh: Kun en anna "porrastaa" tuota pihaa niin kauan kun lapset on pieniä. Meillä siis piha viettää alas päin loivasti, talo on siis yläpihaa hivenen matalammalla. uutta nurmikkoa ei kannata laittaa kun pitäis pihaa tasottaa lisäämällä multaa ja paljon. No sitä ei voi lisätä ellei tee sitä selkeää "porrasta" tohon. Ja jos semmosen tekee niin nuo tenavat on ihan TAATUSTI nurin siinä koko ajan ja sitte on päät talon kulmassa, kaivossa jne. Ja kun tietää esim. Jesperin kömpelyyden niin tuo on älytöntä tässä vaiheessa. Kyllä minust lasten pitää omalla pihalla saada olla suht. vapaasti! Eikä niin että koko ajan sanotaan varo sitä, älä juokse jne....

Joka samperin kesä väännetään samasta asiasta kättä. Miten tuo jaksaakin :LOL: Joten meillä ei ole kunnon nurmea eikä tule vielä vähään aikaa :whistle: Ja mullassako nuo kesän leikkis?

Muoks. Tunnustan että yritän ennakoida ehkä liikaakin noita vaaroja mutta silti näille tuntuu tapahtuvan kaikkea ja miä se joudun kolhut paikata/ viedä paikattavaksi |O
 
ai vitsit että mua väsyttää :eek: turha oli ne viisutki kattoo ku suomi pärjäs niiiiiiin huonosti..ukot nukku sit 20-09 :/ turha on ukon valitella tänään että väsyttää..
puuroista meillä taas ei jauheet mee vaan valmiissa tetroissa olevat vattukaurapuuro japuolukkapuuro ja hedelmäpuuro..ja annikalle ihanaa päivää!!!
 
KIitos kaikille vastauksistanne ja onnitteluista! :) Jauheena mun pitàisikin ne ostatuttaa, ei noita valmispuuroja rupea kukaan làhettelemààn.. Sanonpa sitten meidàn mammalle ettà pistàà ainakin hedelmàsekoituksen tulemaan tànnepàin:)

Mààpàs kàvinkin jo lenkillà ja sòin pitkàstà aikaa aamiaisen.. Kuinkahan se aamiainen aina unohtuu vaikka sillà saisi hyvin pàivàn kàyntiin ??? Tulee aina vaan kahvia juotua mutta mitààn muuta ei.. Pitànee mennà silittàmààn iskàn housut ja Annikan mekko ettà ovat sitten valmiina iltapàivàllà.. Tànà sunnuntaina muuten kastetaan yhteensà 16 lasta.. ettà jipiiiiii ;)
 
Ai niiiiin unohdin sanoa ettà nàille jotka kaipaavat ruokavinkkejà niin meidàn Annikan uusi suosikkiruoka on Peruna-Porkkana-Sipuli sekoitus johon lisàttynà teelusikallinen kananmunaa +oliiviòljy ja parmisaanijuusto :p Eilen meni niin nopeasti etten ehtinyt lusikoida tarpeeksi nopeasti toisen suuhun :D:D
 

Yhteistyössä