2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21

Huomenta kaikille! =)

Tààllà hyvin nukuttu yò takana.. Neiti meni n. 20-20.30 nukkumaan ja heràsi syòmààn 6 maissa ja sitten nukuttiin vielà 9.30 saakka :) On vissiin perinyt vanhempiensa unenlahjat :D Vip mà en tiedà auttoiko se aikoinaan kun Annika meinasi ruveta varhain heràilemààn niin tuttipullon jàlkeen pistin vaan uudestaan sànkyyn ja sanoin ettà nyt pitàà vielà nukkua tai niin kuin nyt ettà otin meidàn keskelle.. Mutta tosiaan pàikkàreità ei pàivàllà nukuta, n. 30 minsan pàikkàrit ja siinà se..

UUSI TAITO eilen meidàn Annika oppi nousemaan itse istumaan :D JA sitten se vielà tarrasi kiinni kàvelytuoliin ja aikomus oli ruveta nousemaan jopa jo seisomaan.. Ettà voipi olla ettei tuo pikkuinen edes rupea konttaamaan vaan suoraa kàvelemààn :) Otin kuvaakin ja sità voin myòhemmin laittaa tànne :)

Mà olen eilen viettànyt koko pàivàn sisustamassa olohuonetta.. Rontin kodin nàhtyàni mun on ihan pakko saada edes jotain samantapaista tunnelmaa :) On niin ihana koti =) Nyt pitàisi sitten mennà laittamaan ruokaa annikalle ja sitten làhdetààn torille josko mà lòytàisin sieltà kankaita uusien tyynynpààllisten tekoon ;) TAI jos vaikka lòytàisi halvalla jo valmiit :D:D
 
lhs
Dirlittan, juu tokihan se Kelan osuus alentaa rasvojen hinnat hyvin, mutta kyllä silti vähän ottaa pattiin, että ei muka kuulu korvattaviin nuo rasvat, aivan älytöntä, muka hoitokuluvakuutus..Mutta meillä menee muutenkin vakuutusyhtiö vaihtoon, kun on mennyt aika älyttömäksi tuo meno tuossa mikä meillä tällä hetkellä on, muka pitäisi olla iso ja hyvä yhtiö, mutta p***at sanon minä!

Vip, meillä herää tyttö myös ihan takuulla tosi aikaisin, jos alkaa yöunille ennen yhdeksää, niinpä meillä mennäänkin nukkumaan vasta 21-21.30, tollasia oli pojatkin vauvana, mutta nyt isompana sitten menevät nukkumaan 19.30-20 ja nukkuvat hyvin 8 asti.
 
Siis tuo sairaan lapsen hoitotuki on nykyään alle 16-v vammaistuki. |O
Eli kaikki infektiokierteiset ym on sitte vammaisia vai :eek: kyllä Kelalla taas välähtää.
Eikö tuollekkii sanalle ois pikkusen mukavampikii nimitys. Erityislasten hoitotuki tai joku sellanen...
 
Teillä muilla tuntuu olevan sitte sitä elämää.. :ashamed:

Minä huusin eilen kävelytuolin, kun ei se tilattu tuntunut saapuvan. 3vrk oli lupaus ja eilen tuli 2vkoa :kieh:
Myyjään otin heti yhteyttä ja kun ekakertalaisia ovat, niin oli tänään laittanu tulemaan, eikä oottanu maksua ensin. Annoin pienen vinkin vastaisuuden varalle ja maksoin huudon heti pois. Jospa Sanni sais nyt sitte hurruutteluvermeen :D

Minun pitäs lähtee kolmonen hakemaan kerhosta. En vaan tiiä, että millasen tupon tuonne alakertaan laitan, että pitää tunnin reissun. Haenko karhunvillapaketin varastosta... :headwall:

Kuka haluis tulla meille siivoomaan :attn: :attn: :attn:
Ihan ilmaseks sais siivota, en ota ollenkaan maksua. Samalla vois tehä pakastimeen ruokaa, pestä ikkunat ja matot, haravoida pihan ja maksaa laskut, omalta tililtä tietty... :LOL:
 
pitkään kotiäitinä ollet meillä siis esikko reilu 2v neiti ja oon ollu kotona hänen kanssa kahestaan ja nyt kun pikkunen synty ni edelleen kotona ollu.. no nyt oon huomannu et on kuitenkii aika ujo ja arka toisten lasten kanssa, mietin tuossa et oiskohan hankittava paikka päiväkodista vaikka 2 päiväksi viikossa? seurakunnan kerhoihin kun pääsee vasta 3 vuotias yksin. ja kyllähän me paljon liikutaan ja ystävillä on samanikäsiä muksuja ja pääsee leikkimään toisten kanssa mut kuitenkii jos tarviais jotain muutakin virikettä. Toisaalta tuntuu tyhmältä laittaa päikkäriin jos ite kotona kun aijon kuitenkin olla vielä siihen asti kun pikkuneiti täyttää 2.
kertokaahan kokemuksia...
 
Tinakenkätyttö
Meidän kaikki tytöt on ollu kotihoidossa aina eskarin alkuun asti. Noora kävi 2v seurakunnan päiväkerhoo, Jenna ei käyny missään, kun ei halunnu, Ronja on käyny seuriksessa nyt 3v ja Peppi menee syssyllä.
Jos teillä kerran leikkikavareita on, niin en usko, että päiväkotiin tarvii viedä. Tuo ujous ja arkuushan voi olla ihan luonnekysymys ja seurakunnan päiväkerhossa ja päivähoidossa kerkee kyllä sitten tutustua ja rohkaistua ennen eskaria.
Jenna ei siis meillä käyny kerhoissa tms ja ihan tuo on vilkkaimmasta päästä. Ronja taasen on käyny 3v ja on vieläkii kovin arka.
Mut nää on näitä makukysymyksiä ja näin meillä.
Tytöt on kaikki sanoneet, että on kivaa tulla kotiin, kun äiti on aina siellä, eikä tarvii olla yksin. Eli ei ne siinä tapauksessa varmaan oo minuun kyllästyny, vaikka melkonen pirtihirmu oonkii :D
Muoks*
Virheet pois ja lisäystä...
Ammattilaisethan sanoo, ettei lapsi tarvitse leikkikavereita tai erityisiä virikkeitä alle 3v. Ja tuostahan voi tietty olla montaa mieltä... :D
 
vip1 Tervetuloa Nummelaan! :wave: :D
Meillä toi naikkonen herää neljän maissa yleensä joka yö ja annan vesihuikat, viime yönä tosin maitohuikkaa,kun oli eilen kuumeessa.
Sitten herättää uudestaan kuuden seiskan välillä. Ei puhuta sille mitään eikä oikeen katota siihen päinkään, haetaan vaan jompi pikapikaa vellipullo ja siinä sitten aamun vellit. Takaisin sänkyyn ja tutti suuhun, käy yleensä aina nukkumaan, jos siis herännyt vaikka kuudelta. Muutoinhan meillä herätään koko sakki seiskalta arkisin.

Asiasta toiseen..

Mun poika tuossa vaihtaa Saralle vaippaa oma-aloitteisesti :eek: :D Ja sara pistää koko touhun ihan läskiksi :LOL:
 
Topsy ja Rontti - vai roudariksi diilereiden hommiin ;) :)
Ja tietty on kyse vaan 'pesujauheesta' ...
Ai niin - vaatteita ne olikin ...
Huono vitsi ? Tai uusi vinkki leveempään elämään ???
Ei vainen , kyllä mahtuu mukaan pari vaatetta ... katotaan miten me muuten päästään perille ehjänä ja tervejärkisinä ...

myöhemmin lisää ...
t roudari
 
meillä Ella lähtee kesäksi hoitoon pariksi päiväksi viikossa. Kun tuntuu että kotona tylsistyy, tytöt vievät tosi paljon aikaa ja kokoajan sanon että odota kohta ja taas on jotain ja sitten että ihan kohta ......jne, jne.....nyton sitten niin että neiti hakee huomiota piirtämällä seiniin.....eilen haki kynän ja sanoi että katso äiti ja rupes piirtään.... :kieh:

mutta minun vika kun en ehdi olla tarpeeksi ellan kanssa.
 
Rontti, meillä Minttu on ulkona vaunuissa, hiekkalaatikolla, terassilla, trampoliinilla... konttailee/istuu joka paikassa, jos tuloo kylmä niin nostetaan vaunuun. En pidä paljoa hanskoja niin voi pitää lelua kädessä. Puistossa keinuu tai on hiekkiksellä, ai että sitä onnea kun saa olla hiekkalaatikolla ilman hanskoja :D

Tinakenkätyttö itse en henkilökohtaisesti veisi ikinä lapsia tarhaan jos olen itse kotona. Mutta ymmärrän että jotkut äidit haluavat viedä! Omat lapseni ovat aika rauhallisia, ehkä sekin helpottaa valintaa. Minulla on jotenkin sellainen ajatus, että pitää lapsen oppia siihenkin että ei aina joku ole passaamassa. Sanon todella usein Annille että ei nyt ole aikaa tai leiki nyt yksin, eikä minusta siinä ole mitään pahaa! Ja otan Annin aina mukaan kotitöihin, annan häslätä mitä haluaa, mutta jos ei halua olla mukana, sitten pitää olla yksin. Kotitöitä ei siis jätetä tekemättä Annin vuoksi. Ja usein Annikin valittaa että on tylsää, jos en ehdi hänen kanssaan silloin tehdä mitään, sanon että nyt on aika keksiä itse tekemistä. Jotenkin tuntuu että miten ihmeessä meidän vanhemmista ja isovanhemmista on tullut ihan tavallisia ihmisiä, kun eihän silloinkaan ollut tarhoja jne. Kotona olivat ja kävyillä leikkivät ;)

Tässäpä siis minun ajatuksiani, nimittäin toki itsekin joskus mietin olisiko parempi olla hoidossa ja saada virikkeitä. Anni aloittaa syksyllä seurakunnan kerhon joka on 2h 2 kertaa viikossa, ehkä siitä saa sen tarvittavan virikkeen. Ja nyt kesällä Oulussa on ohjattua hoitoa puistoissa, sinne saa viedä lapsen neljäksi tunniksi päivässä, melkoista luksusta mielestäni.

*muoks. ohjattua hoitoa puistoissa, ei tarhoissa
 
olipa sitten ihan kamala yö |O tyty nukku klo 20.30-23.30 sitten huus varmaan tunnin,kun oli nenä aivan tukossa,ja kuumekin nous 38.5..annoin toiselle maitoo ja laitoin suppoa toiseen päähän ja nenätippoja toiseen..pikkuhiljaa rauhottu ja 01 aikaan nukku meijän keskeen.mutta tosi levotonta,välillä niris ja käänty mahallee,pää pystyssä sit pilkkija tuttikin kateissa...ei nuo panadolin supot kyllä tunnu tointavan mitään..kävin sitten buranan suppoja tänään ostamassa..saapi nähdä onko parempaa vaikutusta..

nyt nukkuu rattaissa sisällä..ihmeen virkee kyllä oli,palppas perästä kontaten mihin mie vaan menin..ihme mukula..

nyt täytyy kyllä lähtee kahvin keittoon,ihan kahvihammasta kolottaa..
hyvästi rauha..etätytöt tulee viikonlopuksi :eek:
 
kiitoksia vastauksista mileko ja topsy =)

itseasiassa ite oon ollu aina myös sitä mieltä et en laittaisi päväkotiin jos olen kotona. ja rauhallinen on meijän tyttö, omatoiminen ja uskoo mitä sanotaan. joskus vaan harmittaa niin kovasti kun ei ehdi olemaan toisen kanssa. yhtenä päivänä tein hommia ja pyysin kanssa odottamaan et äiti ei nyt ehdi, oota vähän. tyttö varmaan puol tuntia ootti ja seuras mitä teen ja sit kun istahin niin tuli siihen et äiti nyt on miun vuoro tulla sylkkyyn...

muutenkaan kun ei oo ollu yökylässä kun 2 kertaa... ei osaa nukkua muualla kun kotona.. joskus päivisin on ollu kummillaan tai mummolassa muutaman tunnin.

ehkä ootellaan et tulee 3v täyteen joulukuussa ja pääsee seurakunnan kerhoon sitte :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
kiitoksia vastauksista mileko ja topsy =)

itseasiassa ite oon ollu aina myös sitä mieltä et en laittaisi päväkotiin jos olen kotona. ja rauhallinen on meijän tyttö, omatoiminen ja uskoo mitä sanotaan. joskus vaan harmittaa niin kovasti kun ei ehdi olemaan toisen kanssa. yhtenä päivänä tein hommia ja pyysin kanssa odottamaan et äiti ei nyt ehdi, oota vähän. tyttö varmaan puol tuntia ootti ja seuras mitä teen ja sit kun istahin niin tuli siihen et äiti nyt on miun vuoro tulla sylkkyyn...

muutenkaan kun ei oo ollu yökylässä kun 2 kertaa... ei osaa nukkua muualla kun kotona.. joskus päivisin on ollu kummillaan tai mummolassa muutaman tunnin.

ehkä ootellaan et tulee 3v täyteen joulukuussa ja pääsee seurakunnan kerhoon sitte :)
Meillä on ainakin sellainen käytäntö seurakunnan kerhoissa täällä Oulussa, että sinä kautena pääsee jo kerhoon milloin täyttää vaadittavan iän. Eli anni täyttää lokakuussa 4, joten pääsee nelivuotiaiden kerhoon jo elokussa. Meillä ei ole kolmevuotiaiden kerhoa meidän kaupunginosassa.

 
vip1 Meillä ollut samaa aamuvirkkuutta, mutta meillä auttoi huoneen pimentäminen! Maksoivathan nuo pimentävät verhot, meillä pitää olla vielä 2 niitä :eek: mutta ajattelin, että ainaskin itse sitten tykkään nukkua pimeässä, jos ei auta pojan nukkuminseen. Meillä oli aika valoisa huone ja verhot kyllä oli, mutta päästi auringon valon läpi. Mutta nyt meillä sitten nukutaan niiiin hyvin ja pitkään, että tulee pissat yli vaipan yöllä |O Päivällä ei mitään ongelmia sen suhteen.. Mikään ei siis näytä olevan hyvä ;) nyt haetaan sopivaa vaippaa yöksi :whistle:

*muoks eikä meillä auttanut aamumaidon antamiset yms. virkistyi vaan :eek: ja tietty oletko miettinyt herääkö mihin, onko nälkä tms. auttaako illalla iltapuuron antaminen? Ja kuin aikasin menee nukkuun. Meilllä mennään siinä 21 aikaan.
 
Ja mitä hemmettiä noille tän kesän oravanpoikasille voi tehdä. Älykesyjä ja nyt vahtaan Viun vaunuja ...
Ammunko ?
Onko mitään karkoituaineita ?
Rattaissa nukkuessa jää helposti alaosaan luikahdusrakoa kuitenkin , vaikka hyttysverkot on kehissä...
... kele kele ...

- p
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Ja mitä hemmettiä noille tän kesän oravanpoikasille voi tehdä. Älykesyjä ja nyt vahtaan Viun vaunuja ...
Ammunko ?
Onko mitään karkoituaineita ?
Rattaissa nukkuessa jää helposti alaosaan luikahdusrakoa kuitenkin , vaikka hyttysverkot on kehissä...
... kele kele ...

- p
Meillä oli viime kesänä se vitsaus

:| oli jopa niin kesyjä, että suoranaisesti parit "juoksi" koiran suuhun. Koira oli siis kiinni pihalla ja orava juoksi suoraan koiran eteen, josta koira nappas sen suuhun! Yks ehti kuolla siinä, muut pääs karkuun. Tänä keväänä noita ei ole näkynyt, eikä toivottavsti näykkään. Naapureihin on tullut muutama kissa, vaikka kiroan niitäkin kun kuljeskelevat täällä, on jotain hyötyä ilm. ollut, kun kadonneet tai vähentyneet. Olivat tosi rasittavia, joka paikassa oli niitä pikasia meillä...
 
Mulla kädet syyhyää kukkapenkeille, mutta perskele kun en pääse sinne. Isäntä ei taas jouda tallista vissiin sisälle ollenkaan. Täällä on tosi ihana ilma ja naapuri kävi tuossa vinkkaamassa että tulisin hakemaan hältä kukkia.

No nyt se vissiin tulee joten meitsi häipyy ulos :wave: B)
 
täälläkin harmitellaan hyvää keliä ja sisälläoloa :headwall: ! mies lähti harrastuksen pariin ja minä saan kökkiä täällä yksikseni :ashamed: .....tai siis pojan ja koirulin kaa! no lupas tuo olla lapsenhoitajana koko viikonlopun niin saan tehä mitä huvittaa :D !!!ainakin näin hää lupas... :/

:attn: netanttilassa oli pimennysverhoja alessa,ite tilasin mut en ole vielä asentanu! tosiaan ei ollu kalliit niin ei harmita vaikkei pojalle apuja oliskaan, onhan se itekki helpompi pimeessä nukkua :D !
 
heissan!
Kyllä olis paljon luettavaa, mutta ei millään kerkee.
Vip: meillä Onni oli aamuvirkku, herättiin joka aamu 4-5 aikaan, jos joskus kuuteen, se oli luksusta!
Sitä jatku pitkään, ei tarvinnut hoitoonkaan yleensä herättää. Nyt nukkuu sentään jo yli kuuteen. Eero alkanut heräämään joka aamu tasan kuudelta! Alkaa kälkätään ja kälkättää tunnin verran ja sitten saattaa nukahtaa uudelleen. Mutta sitten onkin noustava Onnin kanssa...
Onneks muuten yöt menee nukkuen, pääasiassa.

Eero tekee nyt lisää purukalustoo. Ylös ilmesty eka hammas, KULMAHAMMAS! Nyt aavistus ekasta etuhampaastakin. Oireillut ei ole, kuten ne kaks alahammasta, jotka pukkas samaan aikaan.
Eero tosiaan hokas, kuinka pääsee lelujen luo, eikä enää ole siinä, mihin sen pari minuttia aiemmin jätti =)

Oltiin neuvolassa keskiviikkona ja lääkäri oli huolissaan, kun ei vielä istu eikä konttaa! Sanoin, että Eero on syntynyt ennenaikaisesti... On muutenkin niiiiiin erikoinen lääkärisetä, tuli kk sitten meitin neuvolaan. Paino menee alakäyrään, pituus nousee tasaisesti. Painoa nyt 7850g ja pituutta tasan 70senttiä! Kontrollikäynti Onnin 4v neuvolassa, katotaan miten paino noussut. Eero kyllä syö tosi hyvin, paljon parempi syömään, kuin isoveljensä. Toivotaan, että paino nousis sit ens kertaan.

Tämmöstä meille!!
 

Yhteistyössä