****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pupulle kysymys hauckin tuolista: istumakorkeus mietityttää, tuleeko lapsi siinä niin korkealle että yltää pöydän ääreen? se kun vaikuttaa tosi matalalta penkiltä,eikä oo kiva jos toisesta ei näy kuin hiustupsu kun pöydässä istutaan :D !
juu siis niitä näkyy nyt olevan myynnissä yhdessä suomalaisessa nettikaupassa, ja edullinenkin toi olisi ja iiihaaanan värinen :p .........

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
pupulle kysymys hauckin tuolista: istumakorkeus mietityttää, tuleeko lapsi siinä niin korkealle että yltää pöydän ääreen? se kun vaikuttaa tosi matalalta penkiltä,eikä oo kiva jos toisesta ei näy kuin hiustupsu kun pöydässä istutaan :D !
juu siis niitä näkyy nyt olevan myynnissä yhdessä suomalaisessa nettikaupassa, ja edullinenkin toi olisi ja iiihaaanan värinen :p .........

Odotappas mä käyn ottamassa vähän mittoja :D

Meidän ton vanhan pirttikaluston pöytälevyn yläpintaan on lattiasta 75cm (ei juur liity asiaan)
Istuin levyn yläpintaan on lattiasta n. 56cm ja siihen etukaaren (tason) yläpintaan on lattiasta n.70cm.

Eli kyllä siinä lapsi istuu ihan pöydän ääressä, eikä niin että näkyis vaan hiustupsu :D

Katonpa vielä löytyykö kuvaa josta näkyis kuin juho on pöydän ääressä.
No eipä näköjään ollut, mutta tosta kuvasta jos aattelet niin, että tuo etukaari/taso on meidän ruokapöydän pöytälevyn alapinnan kanssa tasoissa..
(tuossa juho on 6kk ja pituutta semmosen 70 cm aika tasan)

sen verran vielä, meillä on siis ylimmillä säädöillä nuo kaikki..

Joten osta pois :p

Tulin toivottelemaan HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille :wave: Meidän perhe suuntaa muutamaksi päiväksi maaseudun rauhaan....

Mileko hyvät juhannukset teidän perheelle ja muistahan laulaa ihan naapureidenkin iloksi ;) :D

pikaseen tulin käymään....
saa nähdä tuleeko mökkireissuta mitään...
eikai se huvita sadeilmalla mökkiin lähtä istumaan,ja meitäki iso porukka että ahdasta olis...
no jotain kivaa silti pakko keksiä!!

laSposa tervetuloo =)
Oikein rattoisaa juhannusta kaikille mammoille perheineen!!!!!!!!! :flower:
pidetään hauska jussi!! :wave:

LaSposa kiva kuulla teistä,ja kyllä mäkin muistan teidät :D

neuvolaa..

paino 10.730kg
pituus 75,7 cm
pipo 46,8 m
-----
toimelias ja terve lapsi,kasvamassa pitkäksi mieheksi.sydän-keuhkot-maha-silmät-korvat ja lonkat terveet,kivekset löytyy,kehitys iänmukaista..

lääkäri neukku siis oli ja lihoista sekä terkka&lääkäri oli sitä mieltä ettei oo kiirettä niiden kanssa,poika syö niitä sitten kun siltä tuntuu..syy lihan syönnin kieltäytymiseen voi olla se että joskus jos on ollu kipeäksi tulossa,on saanut lihaa ja se ei nyt sitten maistu..ihan hyvä ettei tarvii hätäillä tuosta..

kiitti pupu :flower: ! lähtee tilaukseen heti kun uskallan isännälle vihjaista että taas olis rahanmenoo tiedossa :whistle: ......oon tässä viimeaikoina ollut melko tuhlaavaisella tuulella :whistle: .....

anskalle kans :flower: hienoista mitoista!

kiitti pupu :flower: ! lähtee tilaukseen heti kun uskallan isännälle vihjaista että taas olis rahanmenoo tiedossa :whistle: ......oon tässä viimeaikoina ollut melko tuhlaavaisella tuulella :whistle: .....

anskalle kans :flower: hienoista mitoista!

missä nettikaupassa sitä hauckia on..tahtoo..

Pupulle kiitos munki puolesta tuolin mitoista. Meiltäki tuo Hauck Alpha löytyy. Pahvilaatikosta. :laugh: Meidän vauva kököttää vielä sitterissä syönnin ajan.. Pitäis varmaan kohta kasata se tuoli. Siirsin mä sen laatikon toissapäivänä jo makkarin nurkasta olohuoneen nurkkaan..

Piti käydä mittaan meidänki pöytä, että yltäähän vauva syömään, meillä oli pöytä 71cm. Se sininen on kyllä melko herkun värinen, itekki olisin himoinnu sitä, mut paremmin tälle tytölle ja keittiön verhojen väriin passaa tuo punanen, mikä meillä on. ;)

Ihanaa juhannusta kaikille :wave:

kauppareissusta selvitty hengissä ja jäi hitosti vaivaamaan kun oli jo yhet kengät kärrissä ja sit en ottanukkaan niitä mut kotia kun päästiin ni oisin sittekii halunnu ne :headwall: ja ne oli viel -40 alessa! pakko ehkä käydä ne viel hakee...

huomenna lähetään päiväksi mökille ja lauantaina siskon perhe tulee meille grillailemaan.

pitkä poika dogtorilla! meill ens viikolla 8kk neuvola lääkäri...

Käytiin neuvolalääkärissä ja uudet mitat Saralle.

Paino 10160g
Pituus 68,5cm
Pipo 45,2cm

Eli edelleen tuo paino menee +26% olikos se nyt suhteutettuna tuohon pituuteen vai miten. Ja kuulemma jos ei ala jossain vaiheessa hoikistumaan niin sitten mietitään mistä johtuu,kun syö normaaleita määriä ja liikkuu kuitenkin paljon? Että näin..
Ja viljat kokeiluun yks kerrallaan ja soijamaidon jatkamista suositellaan. Muutoin motorinen kehitys ok ja pinsetti ote löytyy, paremmin oikealla kädellä. huudoksi meni ja sitten huudettiin jokaista vierasta vastaantulijaa, joka uskalsi liian lähelle tulla.

Dirlittan: Ihanaa että teillä menee hiukan paremmin :hug:
On tosiaan hyvä että mea tutkitaan vielä noiltakin osin. Taas tänään tipahti syyskuulle käyntejä Lastenklinikalle, siis ihan kirurgin kontrolli siitä suolitukoksesta ja toinen käynti oli sinne endopolille josta koitettiin tyrkyttää kasvuhormonia, vaikka vajetta ei edes ole.
Sitten pitäis hoitaa jatkoterapiahakemus puheterapiasta kelalle, kuin myös avustaja asioita selvitellä koulusta jostain mutta mistä..?! Siihen tuli myös postista lausunto lääkäriltä.
Ens viikolla pitäisi kalastaa ulostenäytteet noita haimajuttuja ja tulehdusjuttuja varten ja käydä antaa lapsesta vielä verikokeet päälle. Ja heinäkuussa pitäis syynätä kaikki mahdollinen syötävä ihan totaalimaidottomaksi Mealle. Lisäksi vielä toi Saran mahdollinen vaiva maidosta tai viljoista..
Nyt on pakko sanoa että täällä alkaa tulla henkinen katto vastaan...en oikeesti meinaa enää jaksaa :'(
Jos musta ei kuulu pitkään aikaan mitään jossain vaiheessa, niin olen varmaan pöpilässä..

Olen mä hengissä... :wave:
Väsynyt, mutta ihan ok.
Dirlittan :hug: onneksi eemi on jo ihan ok. Olisin mäkin varmaan säikähtänyt oikein kunnolla...

Mitähän täällä olis tapahtunut viime kuulemalta... Eemelillä ei ole enää kuumetta. Mä olen räkätaudissa, isillä selkä paskana yhä edelleen (meni pelissä viime lauantaina). Räkänen tuo poikakin on vielä ja yskä on ihan järkyttävä. Tuntuu kuin ei sais happea välillä oikein kunnolla, kun yskii niin kovin. Mikään kotikonsti ei tehoa.
Mä olen väsynyt, kun tulee välillä käytyä yöllä katsottua tuota pojua. Kellaria olen siivonnut ja kalustanut tässä samalla.
Tänään oltais menossa iltatorille Saloon... jos nyt ei ala satamaan. Jos sieltä vaikka löytyis jotain kivaa...
Töitäkin olen tehnyt ihan järkyttävän paljon. Tilitoimiston kanssa lasketiin, että mä alan vuoden alusta maksamaan eläke yms maksuja... Eli ilmeisesti firmalla taitaa mennä hyvin :D 12. päivä olen menossa myymään torille täällä mausteita... Pakko takoa nyt kun on mahdollisuus. Vaikuttaa siltä, että tästä vois oikeasti tienatakin joskus jotain... :D

Eli tossa kai meidän kuulumiset lyhytkäisyydessään...

Hauskaa Jussia kaikille! :wave:

Me mennään varmaan käymään kummitädin mökille ja muuten ollaan kotona.

ruusumaria: kun mä tahdon sen sinisen :ashamed: ......
dirlittan: vauvatar.fi

jeee,sain siivottua :D ! ikkunatkin pesin,mikähän ihmeen siivousinnostus tuli,ei normaalisti niitä lempipuuhia :whistle: .....

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Käytiin neuvolalääkärissä ja uudet mitat Saralle.

Paino 10160g
Pituus 68,5cm
Pipo 45,2cm

Eli edelleen tuo paino menee +26% olikos se nyt suhteutettuna tuohon pituuteen vai miten. Ja kuulemma jos ei ala jossain vaiheessa hoikistumaan niin sitten mietitään mistä johtuu,kun syö normaaleita määriä ja liikkuu kuitenkin paljon? Että näin..
Ja viljat kokeiluun yks kerrallaan ja soijamaidon jatkamista suositellaan. Muutoin motorinen kehitys ok ja pinsetti ote löytyy, paremmin oikealla kädellä. huudoksi meni ja sitten huudettiin jokaista vierasta vastaantulijaa, joka uskalsi liian lähelle tulla.

Dirlittan: Ihanaa että teillä menee hiukan paremmin :hug:
On tosiaan hyvä että mea tutkitaan vielä noiltakin osin. Taas tänään tipahti syyskuulle käyntejä Lastenklinikalle, siis ihan kirurgin kontrolli siitä suolitukoksesta ja toinen käynti oli sinne endopolille josta koitettiin tyrkyttää kasvuhormonia, vaikka vajetta ei edes ole.
Sitten pitäis hoitaa jatkoterapiahakemus puheterapiasta kelalle, kuin myös avustaja asioita selvitellä koulusta jostain mutta mistä..?! Siihen tuli myös postista lausunto lääkäriltä.
Ens viikolla pitäisi kalastaa ulostenäytteet noita haimajuttuja ja tulehdusjuttuja varten ja käydä antaa lapsesta vielä verikokeet päälle. Ja heinäkuussa pitäis syynätä kaikki mahdollinen syötävä ihan totaalimaidottomaksi Mealle. Lisäksi vielä toi Saran mahdollinen vaiva maidosta tai viljoista..
Nyt on pakko sanoa että täällä alkaa tulla henkinen katto vastaan...en oikeesti meinaa enää jaksaa :'(
Jos musta ei kuulu pitkään aikaan mitään jossain vaiheessa, niin olen varmaan pöpilässä..

Voih, koita jaksaa, älä nyt ihan pöpilään!
Onko sulla joku lähipiirissä kelle puhua ja keltä pyytää apuja?

Iso hali sinne, ja toivotaan että pian teillä jo helpottaisi!!! :hug:

ruusumaria: kun mä tahdon sen sinisen :ashamed: ......
dirlittan: vauvatar.fi

jeee,sain siivottua :D ! ikkunatkin pesin,mikähän ihmeen siivousinnostus tuli,ei normaalisti niitä lempipuuhia :whistle: .....

Juu eipä mitään. Kunhan ilmoittelin vaan :) kyllä se Huuto.netissä kaupaks menee kunhan saadaan aikaiseksi laittaa myyntiin.

Hyvää juhannusta kaikille ja reissuun lähtijöille turvallista matkaa!!

Tulin toivottamaan hyvää juhannusta kaikille Myö lähetää aamulla kaverin mökille ja tullaan sunnuntaina kotiin.

Oiku santin siiri on niin ison tytön näkönen jo.Aivan ihana kuva :heart:

Kiirusta pukkaa..palailen sunnuntaina... :wave:

Dirlittan: Mun äiti soitti tänään ja vuodatin sille. Lupas tulla meille kun loma alkaa viikon kuluttua. Jos sais sitten levättyä?
Jotenkin vaan tuntuu tää elämä tällä hetkellä tänään suorittamiselta ja selviytymiseltä päivästä toiseen.
Muutenkin haluaisin olla pirteä ja iloinen jos ja kun se korkeasaarimiitti on :ashamed:

Hyvää juhannusta kaikille! :heart:
Me lähdetään siskon häihin ja ilta tässä mennyt laittaessa vaatteita valmiiksi koko revohkalle ja laukkuja pakkaillessa..

tilda anska kiittää kukista =) juhlihan varovasti lauantaina :D minä jos juhlisin sit ens viikonloppuna synttäreitä :saint:

huomenna lähdetään aamusta jo sinne motskari ajelulle ja sit tohon kylälle pitää kukkakauppiaalle viedä mun maitotonkka niin se tekee siihen jonki kukka asetelman..illalla sit mennään meille syömään ja saunomaan ja vielä anoppilassaki pitäs joutaa käydä..

anska oli tänään ihka oikeen traktorin kyydissä,hitsit että tykkäs,harmi vaan ku ei ollu kameraa mukana :/ pitää ens kerraks ottaa..

Hih, mukavaa että ette oo unohtanu vaik oonki ollu pitkään pimennossa:) Synnytyskertomuksenki muisti joku, olipa hauskaa!:)

Siirille nimpparionnittelut! Se taitaa ollakin aika suosittu nimi tänä päivänä. Mun entinen työkamukin sai tytön alkuvuodesta ja hän on Siiri. Toisen työkamun laskettu aika taitaa olla heinäkuun alussa ja vauvan työnimi on Siiri, vaikkei sukupuolesta oo viel tietoo:)

Tänään huhkittiin juhannussiivousta, Tino-poika oli sillä aikaa mummolassa hoidossa niin saatiin rauhassa puunata paikat kuntoon. On kyllä ollu iso apu, että mun vanhemmat asuu muutaman kilometrin päässä ja ovat aina tarvittaessa olleet kyllä käytettävissä! Ollaan päästy käymään kamujen tupareissa ja Celine Dionin konsertissa, joka oli aivan mieletön kokemus!!! Oliko joku muukin siellä? Mitä tykkäsitte?

Saa tiedot laittaa sinne ekalle sivulle. Eli Tino-poika syntyi 31.10.07 ja mitat oli 3365g ja 50,5cm. Kaks päivää meni siis yli lasketun ajan, että tilastojen mukaan mentiin ja niinku jo mainittiin ni nopeena toimituksena, ehdittiin tosiaan vajaat 2h olla sairaalassa ja ilokaasuhumalan voimin meni synnytys läpi!;)

Ihanaa jussia ja yritän olla nyt vähän aktiivisempi taas palstailijana:)

Hyvää juhannusta kaikille!
Ja millille super isot voima :hug: !!!! Kyllä se ilon ja onnellisuuden aika teillekkin koittaa,oon aivan varma siitä :heart:

Mä painun nukkuun...aamusta jos kaupoille lähtis,ostaan pihviä ja kasviksia jota vois sit tylsyyksissään tuola uunissa grillailla... :laugh: mä tahon GRILLIN!!!!!

Yodottaja,vai tarttee Viu miesmallin :laugh: mä voisin ottaa kans ;) mutta siis lähinnä nyt tässä vaiheessa tuota Peetua ajattelin,hän on jo yli 3v että josko sit ens vuonna sais kaveria kun tulee 4v täyteen. En tiennykkään et niissä tuollaset ikä jutut on. No toki onhan se ihan ymmärrettävä juttu ettei kauheen pienet vielä ymmärrä tuollasten päälle.

öitä :wave:

Dirlittan :hug: hui kauheaa ja kiva kuulla jo että parempaan suuntaan ootte Eemin kanssa menossa, pikaista paranemista :hug:

LaSposa juu kyllä minäkin sinut muistan :wave: tervetuloa takas =) Ja juu minä olen yks niistä pikkukakkosen odottajista, meillä viikkoja jo 29. menossa :D

Hyvää Juhannusta kaikille, ellen täällä ehdi käymään ennen! Todennäköisesti silti kotona ollaan, alkuun mietin josko oltaisi menty mökillä käymään, mutta saa nyt nähdä. Ilmasta riippuu ja kuinhan siellä on hyttysiä, täällä on sääsket tulleet :o

Käytiin sitten siellä torilla. Mentiin ihan katselemaan ja kuis kävikään... :ashamed:
Eemeli sai kaksi isoa pussi tuollaisia duplojen tapaisia rakennuspalikoita, ambulanssin, traktorin ja auton. Kaikki maksoivat yhteensä vain 25 euroa. Olis ollu kiva ostaa itselleni jotain kivaa, mutta enpä löytänyt yhtään mitään. Bändi soitti siellä ja eemelillä pelttorit korvilla :D Porukka kattos vähän kummissaan... No enpä viitti pilata sillä metelillä näin pienen korvia, tulee kuitenkin sen verran kovin tuo musiikki kajareista...

Yhteistyössä