****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

dirlittanille voimia... mä oon miettiny et kauanko lansilla menee et tulevat tähän jos jotain sattuu. onhan tossa kylällä toi ensivaste mut en tiiä luotanko siihen :/ lähin ambulanssi on noin 13km päässä ja toinen 23km... ja me kuulutan tohon 23km lanssin piiriin... en tiiä sit lähettävätkö ton mikä on lähempänä ku noita hälyytyskeskuksia muuttelivat ja yhdistelivät?

mut joo... käytiin tänään lääkärissä (taas) Siirin kanssa... saldona kummissakin korvissa tulehdus ja molemmat silmät tulehtunu... siispä antibiootti kuuri ja silmätipat jiihaa :snotty: :ashamed:
 
Mamma3 Minulla on tuo kirja ja olen lueskellut sieltä täältä. Viimeksi luin aiheesta; neljävuotias seikkailija. Tykkään kovastikin joistakin osioista, mutta on sit sellaisiakin kohtia jotka hypin yli kun en jaksa lukea. :ashamed: Yleensä kaivan kirjan esiin aina jonkun tietyn iän kohdasta silloin kun tulee vaikeita hetkiä elämässä. Tosin Annin kans ei ole ollut vaikeaa ja aloinkin lukea Aatun iästä, mutta tuon esikoisen luku olikin paljon mielenkiintoisempi ja jäin siihen koukkuun. Taisin puhuakin tuosta kirjasta palstalla viime viikolla jos en väärin muista.
 
Dirlittanin poitsulle paranemisia :hug: ja Tiipille myös sekä muillekin sairastaville.

PuPun yv:n lähetys nauratti täälläkin :LOL:

Tylsä, täälläkin vasta lopeteltiin tissittely ja korvikkeen osto kyllä lisää kauppalaskua aika paljon :eek: hyviä neuvolakuulumisia siellä!
 
pupu naudan lihalla ja broilerilla ollaan maisteltu..tänään oli taas sama homma,lusikka vaan hipas huulia niin yökkäili :(
minsu 10 vuotiashan tuo tytsy on..

pupun yyvee nauratti täälläkin :LOL:
dirlittan hui kamalaa :eek: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mamma3 Minulla on tuo kirja ja olen lueskellut sieltä täältä. Viimeksi luin aiheesta; neljävuotias seikkailija. Tykkään kovastikin joistakin osioista, mutta on sit sellaisiakin kohtia jotka hypin yli kun en jaksa lukea. :ashamed: Yleensä kaivan kirjan esiin aina jonkun tietyn iän kohdasta silloin kun tulee vaikeita hetkiä elämässä. Tosin Annin kans ei ole ollut vaikeaa ja aloinkin lukea Aatun iästä, mutta tuon esikoisen luku olikin paljon mielenkiintoisempi ja jäin siihen koukkuun. Taisin puhuakin tuosta kirjasta palstalla viime viikolla jos en väärin muista.
Siitäpä mulle tulikin mieleen kysellä tosta kirjasta, kun sinä siitä viime viikolla puhelit =)
Mulla oli esikon odotusaikaan se kaverilta lainassa, mutta ei tullut silloin luettua sitä kokonaan. Aika mielenkiintoinen, persoonallinen :)
Jossainvaiheessahan siitä kirjasta oli jonkunmoinen haloo...arvosteltiin aika kärkkäästi kun oliko sillä naisella 7lasta, vaiko enempi? Miehet vaihtui ja tupakkaa odotusaikana kului jne. =)
Mutta oli siellä mun mielestä aika hyviä vinkkejäkin...sikäli mitä muistan ja sen vähän mitä luin.
Musta on vaan nykysin tullut sellanen eikirjatieto-kasvattaja...
:snotty:
 
me ollaan juhannus kotosalla,käydään meidän mökillä kattoo kokko ja saunotaan rantasaunalla..sit päivällä käydään motskari ajelulla kera miehen serkun&sen miehen,anopin ja apen..jos hyvä sää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
me ollaan juhannus kotosalla,käydään meidän mökillä kattoo kokko ja saunotaan rantasaunalla..sit päivällä käydään motskari ajelulla kera miehen serkun&sen miehen,anopin ja apen..jos hyvä sää..
Harrastaako anoppi ja appikin motskareita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
me ollaan juhannus kotosalla,käydään meidän mökillä kattoo kokko ja saunotaan rantasaunalla..sit päivällä käydään motskari ajelulla kera miehen serkun&sen miehen,anopin ja apen..jos hyvä sää..
Harrastaako anoppi ja appikin motskareita?
juu niillä on 2motskaria,tai no yhellä ne vaan ajaa..

 
Mamma: Minä en tiennyt muuta kuin sen että sillä naisella on seitsemän lasta, en noita tupakkaa odotusaikana, mies vaihtuu juttuja. En minäkään noita kirjoja lue sillä että saisin jotain kasvatus vinkkejä, ihan vaan mielenkiinnosta. Tykkään ylipäätäänkin lukea ihan kaikkea lehdistä-kirjoihin. Jos mulla vaan on aikaa illalla ja silmät pysyy auki niin ennen nukkumaan menoa rakastan lukea sängyssä. =) Ja ennen kuin mulla oli lapsia luin päivälläkin. Tykkään lukea esim. Enni Mustosta, Laila Hietamiestä ja kaikista sellaisista kotimaisista maalais romaaneista. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
me ollaan juhannus kotosalla,käydään meidän mökillä kattoo kokko ja saunotaan rantasaunalla..sit päivällä käydään motskari ajelulla kera miehen serkun&sen miehen,anopin ja apen..jos hyvä sää..
Harrastaako anoppi ja appikin motskareita?
juu niillä on 2motskaria,tai no yhellä ne vaan ajaa..
Miehellä haaveena viel joskus hommata pyörä, möi vuosia sitten pyörän pois ajanpuutteen vuoksi ja kun perhe alkoi kasvamaan ja ostettiin mökki jne. nyt kuume iskeny, tai iskenyt jo ajat sitten....
Mä välillä mietin ja haaveilen josko joskus ajais pyöräkortin, mutta entiedä oisko musta sellaseen...kyydissä voisin ainakin istuu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mamma: Minä en tiennyt muuta kuin sen että sillä naisella on seitsemän lasta, en noita tupakkaa odotusaikana, mies vaihtuu juttuja. En minäkään noita kirjoja lue sillä että saisin jotain kasvatus vinkkejä, ihan vaan mielenkiinnosta. Tykkään ylipäätäänkin lukea ihan kaikkea lehdistä-kirjoihin. Jos mulla vaan on aikaa illalla ja silmät pysyy auki niin ennen nukkumaan menoa rakastan lukea sängyssä. =) Ja ennen kuin mulla oli lapsia luin päivälläkin. Tykkään lukea esim. Enni Mustosta, Laila Hietamiestä ja kaikista sellaisista kotimaisista maalais romaaneista. =)
Juu, ihan mielenkiinnosta minäkin tota silloin luin =) Ja itseasiassa tekis mieli lukea lisääkin =)
Yritin googlen kautta löytää annasta juttua, mutta en oikein löytänyt...jossain oli että on synnyttänyt 9lasta kolmelle eri miehelle, muistelin vaan et se oli enemmän kuin 3... :ashamed:
Ja muistaakseni se tuli siinä kirjassa ilmi mitä luin, et on polttanut reilusti kaikissa raskauksissa ja hänen mielestään tupakasta ei ole haittaa sikiölle... jne.....
 
oon taustaillu nyt vaan kun ei oo jotenkaan jaksanu kommentoida mut erityis hali dirlittanille :hug:

tässä yritän kuumeisesti väsätä juhannusruokien kauppalistaa |O laittakaahan vinkkejä grilliruuista ja salaateista...
aattelin et ainakin vois kanan minuuttipihvejä ja maissia grillailla...
 
Dirlittan: Kauheeta sentään! :hug: Toivotaan ettei sama enää toistu. Se on kauhea tunne kun pelkää että se lapsi kuolee käsiin. itse vein Mean aikoinaan lastenklinikan päivystykseen hengitysvaikeuksien takia. mea oli silloin 4kk, oli kerennyt siis olla 3päivää kotona kotiutuksen jälkeen. Jonkin aikaa tutkittiin kunnes tajuttiin että hänellä on keuhkokuume ja suoraan teholle hengityskoneeseen. Silloin olin varma että nyt on menoa :'( Kuukauden hoidon päästä mea pääsi kuitenkin lopullisesti kotiin. =)
 
Dirlittanille kovasti voima haleja :hug: Täälä kans Peetun kans samanlaisia kokemuksia..ei meinannu henkee saada,oli jonkun 9kk just ja mä yksin asuin sillon jo Peetun kans..Peetu vaan itki ja mä yritin jollain saada rauhottuun kun ei ainakaan henki kulje kun itkee toinen ihan hulluna. Sit lähin hölmö yksin autolla viemään Peetua ensiapuun,ite tärisin kun mikäkin ja ajoin ihan hurjaa vauhtia...sinne sit hengitteleen avaavaa.. Ja oudointa siinä oli se et hoitaja anto mulle Peetun syliin ja maskin käteen et pidä tota pojan naamalla 10min. Millä mä ite kauheessa paniikissa pystyn omaa huutavaa lastani pitään paikoillaan ja vielä maskia naamalla joka lisäs sitä hysteriaa... :eek: enkä tietenkään osannu sillon vaatia muuta...Hyi,se oli kauheeta. Oonkin pelänny et jos nyt tulis jommalle kummalle pojista niin olisin kyl pulassa täälä yksinäni. Jostain kumman syystä oon tosi huono soittaan ambulanssia...en tiä yhtään miks :ashamed: :/

No mut joo...
mua vituttaa juhannus nyt ihan yli kaiken!!! Inhottavaa kun kaikki ympärillä suunnittelee innolla juhannusta,mitä kaikkee kivaa on tiedossa ja mä oon ihan yksin poikien kanssa täälä... Hitto vie :kieh: no,tulipahan sit sovittua leikkipuisto treffit yhen yh-isukin kanssa ;)
oon ollu toooosi kauan sen kans yhteydessä puhelimitse mut en nähny,nyt tulee sekin sit alta pois hoidettua. Tosin mulla ei oo kyl minkään valtakunnan intressejä yhtään millekkään mies jutuille,liikaa muuta hommaa. Ja syksyllä ei oo enään ollenkaan aikaa millekkään ylimääräselle...joten hus pois ne mun elämästä :LOL: ehkä mä sen jotenkin pelotan kauas pois ;)

Jep,jos sitä menis nukkuun..viime yönä yritin olla niin antamatta Pessille maitoo mut puolen tunnin kukkumisen jälkeen annoin jo...ei jaksanu kyl kekkuloida yhtään..Vesi uppos myös hyvin mut nukahti heti kun annoin desin verran vesi-maito sekostusta... ehkä se joskus jää pois.
Niin ja syömisestä..niin meilläkin yleensä syödään kaks liha (tms.) ateriaa päivässä...kaikki me syödään aamupuuro, ruoka,välipala,ruoka ja iltapuuro... ja ruoka lähes poikkeuksetta sisältää lihaa,kalaa tai kanaa. Mä oon niin kova tyttö syömään et täytyyhän poikien ottaa äitistä mallia.

Niin joo..ja vielä Yodottajalle. Kun sä oot mukana noissa Tuike hommissa jne.. (mulla vähän jääny),onko teillä päin jotain sellasta "aikuista kaveria lapsille" hommaa tms... Tai muutkin jos tietää... Mä kun luin joskus tässä jostain lehdestä et jossain (mikä muisti mulla... :LOL: ) on pojille vähän niinkun miehen malliks sellasia vapaa ehtosia aikuisia kavereita,kenen kanssa tehdään kaikkia "miesten juttuja"... Ja mua jäi ylipaljon nyt vaivaan et mistä mä saan sellasen pojille?!... Kun ei nuilla reppanoilla oo oikein ketään miehen mallia elämässä.mun isä on jo niin vanha ettei jaksa poikien kanssa touhuilla mitään.. Peetu varsinkin ois varmasti tosi innoissaan jostain mies puolisesta joka tekis hänen kanssaan poikien juttuja...hakusessa semmonen siis...
 
:wave: Täällä Rontti ollut tänään vähän päänsärkyisenä ja väsyneenä ja sen myötä myös kiukkuisena :/ . No, nyt on kamat pakattu, siivottu, saunottu ja meillä oli jopa kiva kauppareissu koko perheen voimin. Miten sekin tuntui muka kivalta, kun päästiin pois tän talon seinien sisästä |O . Sais kelit jo parantua, ei ainakaan auta tätä väsynyttä oloa!

En ole kaikkia tekstejä edes lukenut, mutta Dirlittanille :hug: , voimia, toivottavasti pahimmat ahdistukset on jo ohi!

Ja Mamma2 kiiiitoooos :D , nyt on meillekin tetrapuuroja ostettu :D . Oonpa ollut tyhmä/laiska, kun en ole noita paremmin tutkinut |O . No, ihan mukavaa, että nyt mökkikauden aikaan on muutama valmis vaihtoehtokin :) , varmaan uppoavat tuolle hyvin.

Mutta nyt teelle, mun on jo nälkä oikein :p
 
Yksäiti, sullahan mielenkiintoinen juhannus on tulossa :whistle: , varmaan mielenkiintoisin meistä kaikista ;) . Sun täytyis kysellä jostain noita "kavereita". Ite oon ollut sovittelutoimiston kautta vapaaehtoisena tukihenkilönä, mutta nää mun käymät perheet on ollut sossun kautta kyllä. Oli just yks aikuista kaveria vailla oleva poika ja sit yks ihan toisenlainen tapaus. Tän pojan perheessä oli kyl sossulla muutenkin asiaa. Mutta kyllä jostain varmasti vois löytyä, enkä tiedä voiko tuolta sovittelutoimiston kautta ihan mahdotonta olla? Voisithan säkin anoa "ennaltaehkäisevää" toimintaa :whistle: , ei sillä, että teidän perhe milläänsäkään sillä tavalla olis avun tarpeessa, mutta onhan sulla homma siinä kahden pojan kanssa itekseen :) .
 

Yhteistyössä