****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

Listaa siistitty, tarkista tietosi! Ilmoita, jos tietosi puuttuvat tai ovat väärin!!

Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 Elia 3525g 50cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
RäsyNukke 18.9 36+4 2700g 46cm
Viinika 20.9 rv 38+2 Erika 3400g 48cm
ruusumaria 22.9 Eetu rv 38+4 2880g, 48cm
yksäiti84 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
L-ouisa 25.9 rv 38+4 Pihla 2595g 46cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
mamma3 1.10 rv 40+2 poika 3240g 49cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
Nyty 6.10 yamelia
valkosorsa 6.10. rv 40+2 Valtteri 4070g 53cm
äityli75 9.10 poika 4330g 52 cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
tylsä 12.10 rv 40+5 Silja 3990g 50cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
Lapanen 14.10 rv 41+2 Wiia 3850g 52cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Heidi25 16.10 rv 39+0 Annika 3210g 48cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
PuPu10-07 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
Ippuli 21.10 rv 40+2 Aliina 3890g 51cm
Ihs 21.10 rv 41+1 tyttö 3020g 48cm
diipeli 22.10 rv 40+2 Jesse 3580g 51cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
eevin äiti 22.10 rv 39+6 Leevi 3740g 52cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
Mirkku87 23.10 rv 40+6 Micael 4290g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 Viena 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Mammoliino 25.10 rv 39+3 Silja 3495g 49cm
pikkumyy 25.10 rv 40+2 poika 3660g 52cm
Enja 25.10 rv 42+0 tyttö 3306g 50cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Dirlittan 29.10 rv 41+3 Eemi 4065g 52cm
Leya 29.10 rv 40+0 Essi 4060g 51 cm
Minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800 g 51,5 cm
LaSposa 31.10 rv 42+2 Tino 3365g ja 50,5cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
piippu 2.11 rv 42+1 Ella 3910g 52 cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 Leo 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm



http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954633
http://keskustelu.kaksplus.fi/t962291
http://kaksplus.fi/keskustelu/t967463
http://kaksplus.fi/keskustelu/t986352
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992104
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1010530
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1016398
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1033476
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1038799
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1045424
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1052258
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1058597
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064990,550
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1071062#m11231946
 
ruusumaria

tiipii:


imettäjät :wave: montako kertaa syötätte vielä päivän aikana ja onko muilla jo suunniteilla koko homman lopetusta? kertyykö teillä vielä maitoa runsaasti rintoihin?
mitä sitten kun imetys loppuu ja jos rintoihin jää maitoa niin mihin se menee? siis kai sitä sinne vähän jää...haihtuuko se pois vai pilaantuuko se sinne sisälle :LOL: ja mitä jos imetyksessä ois vaikka useamman päivän tauko ja sitten yhtäkkiä päättäski antaa vähän rintamaitoa niin onko se kuitenkin tuoretta? auttakkee avutonta :LOL:



Mä aloin lopettelemaan tossa 3viikkoa sitten. Ensin aloin antamaan pullosta aamumaidon, sitten iltamaidon ja sitten päivälläkin. Ennen pullottelun aloitusta imetyksiä oli 4-5päivässä, yöllä Eetu ei oo syönyt kolmeen kuukauteen. Mä oon miettinyt ihan samaa että pilaantuuko se maito siellä tisseissä jos se monta päivää "seisoo"? :LOL: mulla maidontulo väheni huomattavasti heti kun aloin antamaan pullosta! ei oo tarvinnut pumppaamalla tyhjentää kertaakaan. Jos on tuntuneet vähääkään täysiltä niin oon sitten imettänyt. Nyt oon toisesta tissistä imettänyt viimeks perjantaina ja toisesta varmaan viime keskiviikkona. Ihan vähän toista tissiä kihelmöi niin saatan tänään vielä antaa kerran, tai sitten en. Eetu alko mua puremaan tissistä niin siinä osasyy minkä takia lopetin imetyksen, olisin kyllä muutenkin lopettanut jo tässä vaiheessa (Eetu täyttää kohta 9kk).


-------------------------------------------------------------------------------------

tiipii


Eevin äiti kuulostaapa ihanalta tuo että teillä poika itestään paransi yöuniaan! Meilläkin nyt takana 3 hyvin nukuttua yötä. Viimeyönä heräs 2 kertaa mutta vaan toisella piti syöttää. No juhannus tulee kohta ja sotkee sitten hyvin alkaneen putken |O

Ruusumaria just noita juttuja oon miettiny! Eli eikö sitä sanota että rintamaito on aina tuoretta, mutta mihin se "vanha" maito sitten menee? Tää ei mee mulle jakeluun :D No kohta joku viisas herää ja tulee tänne mua valasemaan :saint:

--------------------------------------------------------------------------

milli



Huomenta!
Meillä nukuttiin 9tuntia putkeen heräämättä! :eek: :D :wave:
Viideltä heräsin iloiseen jokelteluun ja hain 120ml soijamaitoa jolla tyttö nukahti samantien, kuului vain lopuksi pärinää ja tutti lensi suusta ja nukahti! :eek: :D
Voiko olla mahdollista että tuo maito toimii noin jo??! Vai sattumaa. Toissayönä heräsi kuitenkin 6 tai 7 kertaa. Lähtiskö tästä meidän yöunet paranemaan.
Pieruja havaittu viimeksi eilen n.klo 17 ja ihan pieniä pari, ei yhtäkään sen jälkeen,kun normaalisti heti aamusta päästää monta isoa pöräytystä heti herättyään.
Tyttö on jotenkin rauhallisempi, ei vingu vaan tyytyväisenä touhuilee omiaan. =)

------------------------------------------------------------------------
topsy

Huomenta!

Hienoa milli!!! :D Mintun kokopäiväiseen itkuisuuteenhan epäiltiin silloin 2 kk ikäisenä maitoallergiaa, määrättiin peptidiä ja kyllä se auttoi ihan päivässä. Saimme kokea jo päivän päästä hetken jolloin tytöllä oli silmät auki ja suu kiinni :D Allergiaa ei sitten ollutkaan, vaan kun aloimme nannin taas niin oireet eivät palanneet. Meinasi lääkäri että oli varmaan suolisto-ongelmaa, virusta tms johon auttoi maidottomuus. Mutta ois kyllä huippua jos teillä auttaisi tuo!

Nyt koulunpenkille, plaah. Tää ja huominen päivä enää...

-------------------------------------------------------------------------

ruusumaria

Tiipii, mä uskon että luonto jotenkin hoitaa ton maitojutun. Mitä vähemmän maitoa poistuu rinnoista, sitä vähemmän sitä sinne uutta muodostuu. Eipä toi poitsu ole valittanut tai irvistänyt mausta vaikka oonkin antanut monta päivää tississä seisonutta maitoa :D eikä oo tullut vatsavaivoja. Eikös se heruminen aina tuota uutta maitoa?
 
Saimpas tehtyä :D niin ja huomenia kaikille :wave:

millille paljon paljon onnea hyvästä yöstä! :hug:

imetyksen lopettamisesta: miä lopetin kuin seinään. Suihkussa lämpimällä vedellä päästelin pahimpia paineita pois ja helpotti parissa päivässä.

Hienoja kuvia taas edellisessä pinossa oli :heart: Meilläkin on Kiialle liivit valmiina jos mennään käymään mummin mökillä. Ne taitaa olla Danielille ostetut ja jopa kaks kertaa käytetyt. Painorajat kun näillä meidän muksuilla nopeasti täyttyi
 
Mä olen ihan fiiliksissä tuosta viime yöstä! B) :D :p
Odotukset on nyt todella korkealla. Mä toivon myös tota mitä topsy kirjoitti että Saralla olis joku suolistossa vaan pikkuisen vialla ja korjaantuis tolla maidolla entiselleen ja voitais sitten joskus palata siihen tutteliin takas.

Ja vieläkään ei ole pierua bongattu! :D Vaikka on tuossa ryöminyt ja kiivennyt mun päällä eli todella paljon itseään venkoillut. Hjullu mutsi täällä korvat höröllä kuuntelee piereekö lapsi?! :LOL: :ashamed: :whistle:
 
Mysteeri :
Kuka ois Sherlock Holes tai Neiti Marple ?
Viu on oksentanut ke- , pe- ja su- iltoinna n klo 19-20, yhden kerran kunakin - isosti (paitsi pe hieman pienemmin syöttötuolissaan jo).
Jälkeen tai kasvisosesyönnin aikana (sitä 4kk kasvissosetta , jota on syöty noin miljoona purkkia, päiväykset kunnossa).
Muuten syönyt, juonut, nukkunut, jokeltanut jne normisti.
Nannia on juotu - oon desinfioinut tutit varan vuoksi jo aiemmin...

Ei kai tää mikään mahatauti oo ?
Ja ei kai yhtäkkiä voi tulla tuolleen Herkäksi jollekin ko kasvismössön aineille ?

Ja väli-iltoina - to ja la - ollaan kyllä syöty ja juotu samat mössöt.
Suihkua tai suihkuvettäkin epäilin - se kun oli suihkun jälkeen eka oksu ke , mutta pe ei suihkua ja eilen sitten ennen suihkua...
Eilen ja ke tuli oikein kunnon laaki - molempien yöpuvut oli soosissa ja lattia lainehti...

Täällä ei aivot riitä ratkaisuun ... taidan panna ko sose-erän jäähylle ? Tai soitan Nestele Bona - tädeille ?


*Muoks* tuoteerä Kasviksia päiväys vanhenee 2008 09 - jos jollain muulla kokemuksia vastaavasta ?


 
Meillä on Kiialla ja Danielilla lääkärit 12.30. Molemmat on niin räkäisiä ja yskäisiä. Hengitys vuorotellen rohisee räkäisenä tai pihisee :/ Käydään näytillä että ollaan fiksumpia. Ja jottei elämä ihan tylsäksi mene niin huomasin viikonloppuna että toisella kilpparilla on ilmeisesti kilpimätää tai siis onkin sillä tiedolla mitä netistä löysin. Nyt konna menee karanteeniin kuivalle ja aloitetaan hölväyshoito betadinella. Huomenna soittelen e.läinlääkärille uudelleen. Hän tänään ettii tietoa lisää kuinka ja millä hoidetaan ja konsultoi tarvittaessa toista e.lääkäriä. Että mitähän vielä :headwall: Toinen konna vaikuttaa olevan ihan kunnossa. Täytyy taas tänään vaihtaa vedet ja tutkia molemmat konnat uudelleen ja tarkemmin. Nuija minä, miks en ole tajunnut tota kilpimätää aikaisemmin. |O :headwall: :headwall: :ashamed: Ja mitä tajusin nii hoito on todellakin pitkäaikainen juttu. Nyt pitää hommata kalkkilisää noille jne. Tai siis huomenna kun saan tietää mitä kaikkea todellakin tarvitaan saadakseen konna kuntoon. :/

 
YO miä laittasin ja kyseisen soseen pannaan joksikin aikaa ja kattoisin auttaako se. Ja jos auttaa niin pikku hiljaa yksi aine kerallaan kattoisin mikä aiheuttaja on. Niin ja kyllä mun mielestä herkistyminen tapahtuu pikku hiljaa mutta oireet voi puhjeta yhtäkkiä (kai?)
 
... ja kyllä sitä immeinen on fiksu - soitin sinne Bonan asiakaspalveluun ja lähetän purkin sinne - tyhjän ja täyden... (samaa erää...)
Tosin tiitteränä ihmisenä kaivoin eilisiltaisen purkin roskiksesta ja aloin huuhtelemaan sitä vedellä ... krtttttts - aika idioottia :) :)

Joo, mutta uusi iltaruoka pitää keksiä sitten ,,huoh...
Vai liekö Viu kyllästynyt kun on syönyt 4, x kuukautta samaa sössöä jospa se jo alkaa oksettaa ??? :headwall: :) :LOL:

Onneks tänään on neuvola - voi arpoa tätä sielläkin ...
 
Huomenta!

Meillä on vissiin nyt jo jotain helpotusta jostain noista lääkkeistä pojalle (panadoli, allergialääke, antibiootti), tänään on ollut tähän mennessä tosi hyvän tuulinen pikku poika. Kuumettakaan ei vielä (*koputtaa puuta*) ole ollut juuri ollenkaan (37,6 ei lasketa enää).
Mietin vaan, että päästäänköhän me huomenna käymään puistossa kavereiden kanssa, jos ei ole kuumetta. Miten pitkään tuossa korvatulehduksessa on tarttumisaika? Tai tarttuko se edes?

Mutta nyt antamaan koirille aamupalaa :wave:
 
yo meilläkin poika väliin oksentaa ja sitä tavaraa tulee tosiaan paljon!
kummallista :/
nyt ei oo pariin päivään tullu tavaraa,mutta en uskalla toivoa että ois loppunu,
on jatkunu jo pitempään ja syytä en tiiä.
neuvolassaki kyselin,mutta ei siellä osattu neuvoa...
toivottavasti viulla ei jatku pitempään!!=)

niin kävin muuten perjantaina hamppi-lääkärissä..menin kipu päivystykseen,oli sen verran kipee suu.
luulin että alahampaassa reikä...mutta olikin ylhäällä 2 isoo reikää,ja kipu heijastu jännästi alas..
se puudutuspiikki on ihan hirvee..tuntu että sitä meni silmäänki
:x
no onneks vasta lokakussa seuraava aika(ottavat väliaikasen paikan pois)

milliompa hienoo että pieruja ei näy/kuulu :D

ja enja lähtee ulkomaille,WAu!!kumpa minäki joskus jonnekkkin..
tallinna on ainoo "kaukasempi" paikka:ashamed:

meillä ukkeli nukku hyvän yön,tuossa 9ltä noustiin ylös.
ja tuttia en muista antaneeni ku kerran/pari.
täytyy pitää peukut pystyssä että hyvät unet jatkuu!
hoksasin eilen että banaanin maistelusta massu meni kovaksi,ja jos se sit taas vaikutti uniin...
no saa nähä,bansku menee kumminki boikottiin vähäksi aikaa!
vesimelonia eilen maisteli ja tykkäs.
lauantaina maisteli maissia,ja ai että sitä oli kiva jyrsiä:)

pepisamites teillä,joko nukutaa paremmin??
toivottavasti :hug:

nyt täytyy mennä tekemään jotain,täällä taas kamala siivo

:headwall: :headwall:
 
Tiipii: Meidän poika on hylännyt oikean rinnan kuukausia sitten. Muutaman kerran jouduin lypsämään aluksi kun tuntui että rinta kipeytyy ja pelkäsin että jos maito paakkuuntuu niin tulee tulehdus, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut tehdä mitään. Ihan on tyhjän tuntuinen.

Milli: Onnittelut hyvistä öistä =) Ihanan kuuloinen yö teillä takana. Minusta vaikuttaa siltä että teidän Saralla on maito allergiaa enkä kyllä ihan heti uskaltaisi antaa uudestaan normi korviketta.

Meillä syötiin neljän aikaan tissiä, mutta ei nukahtanut siihen vaan haki taas itse uudestaan unensa. Olen huomannut että illalla kun laittaa tarpeeksi väsyneenä sänkyyn niin sujuu kuin tanssi tuo itsekseen nukahtaminen. Mutta jos erehtyy liian aikaisin laittamaan sänkyyn niin sitten onkin yhtä showta nukkumaan laittaminen. Meillä poikaa ei saa tassutella vaan se pitää jättää ihan yksin ilman kosketuksia, hermostuu jos menen silittelemään.

Nyt Annista asiaa. Mua ärsyttää tuo mies kun pyörtää mun käskyjä muuksi mitä minä olen aikaisemmin määrännyt|O Onko muilla tälläistä ongelmaa? Lauantaina esim. kielsin Annia riisumasta vaatteita ja juoksemasta sadettajan alta niin eiköhän mies luvannut kun on kesä. Hyvät perustelut! Oli kyllä varsin tietoinen mitä olin aikaisemmin kieltänyt, istui vieressä kun komensin tyttöä. Sitten äsken neiti lähti pyöräilemään ilman kypärää vaikka minä en päästä koskaan. Huusin perään ja kun kypärää ei ollut löytynyt niin mies päästi ilman |O eikä viitsi hakea niin kauaa että löytyisi. Tuntuu että kyllä kai tuo tyttö ei kohta usko mun määräyksiä kun toinen pyörtää muuksi mun antamat säännöt. |O Pitää nostaa kissa pöydälle kunhan on sellainen tilanne ettei tyttö kuule. Muuten se varmaan tekee omat johtopäätökset että isi on kiva ja äiti tyhmä :eek: jos sattuu kuulemaan sen keskustelun.

Meillä on hammaslääkäri apinanpojalla. Saapa nähdä miten saan pojan pysymään paikoillaan siellä :LOL:
 
millille onnittelut hyvästä yöstä,peukkuja pidetään että samaa rataa jatkuu =) :flower:

tiipii mie koko ajan aattelen et lopetan nyt imetyksen mut en oo jaksanu vielä alottaa.Yöllä en oo imettäny n.3kk.Päivällä jotain 6-7 kertaa.Joku tais joskus mainita et suklaa lisäis maidon tuotantoo..taitaa pitää paikkansa ku viikonlopun mässäilly suklaata kilo kaupalla ja toinen rinta suihkuu ku lähde ja Ella ei edes suostu syömään siitä.Miula vielä pakkautuu kipeesti maito jos yli 12h on imettämättä..tosin rinnat rupee siinä vaihees jo valumaan.Mut tosiaan heinä-elokuun vaihteessa aattelin lopettaa imetyksen. kauan yleensä menee et maito loppuu kokonaan rinnoista kun lopettelee imetystä?

Taas takana huono yö,nyt heräsi tunnin välein 22 lähtien mutta nukahti samantien kun kävin antaa tutin ja kääntämässä.Ens yönä kokeillaan miten nukkuu matkasängyssä ja samassa huoneessa (nyttenhän ella omassa huoneessa).

Nyt imuri kutsuu...

 
Rontti, hienoa että musta oli jotain hyötyä, tosin tuossa vessassa kävästessäni häpeikseni huomasin, että lukeehan siinä isolla myös käymälä :ashamed: eilen en jaksanu tarkastaa ja muistinkin että jotain muutakin siinä luki. tuo on käyny jo niin tutuks vuosien saatossa, että enään ei osaa ajatella sitä silleen ollenkaan. Paan kohta vaikka kuvaa siitä.

Me tultiin Juhon kans just hammaslääkärissä. reissu oli ihan jees, vaikkakin Juho sai hepulin kun täti tunki sormiaan suuhun. Käytiin sieltä siis hakemassa hammasharja ja toteamassa että 4 hammasta on tullut ja viides puhkee kohta.
Aika turha keikka, mutta tulipahan heitettyä.

Jos sitä tänään koittas päästä kattelees ruokaryhmiä, josta tulikin mieleeni tuo haaveilu, tällä hetkellä mä haaveilen tuosta uudesta ruokaryhmästä, ja tietty lottovoitosta. Luksusta olis jos joku olis yön aikana käyny tekees kaikki meijän remontit loppuun. Tietysti haaveilen myös monesta lapsesta.

Mut käynpäs nappaamassa sen kuvan tosta vessankyltistä.

muoks... käymälä eikä huussi :ashamed: tyhmä minä :headwall:

ja kuvaa
http://www.aijaa.com/v.php?i=2240213.jpg
 
YO toivottavasti oksujen syy selviääpi! Meillä Silja oksentelee välillä oikeen kunnollakin, mutta ne tapahtuu aina syönnin yhteydessä. Menee ruokaa väärään kurkkuun, on liian isoja murusia...tai muuten vaan yököttää.

Katjanna mun mielestä tuo on kyllä ajattelematonta käytöstä mieheltä! Meillä raskausaikana miehen vanhemmat anto meille yhden parisuhde/kasvatusneuvon ja se oli juuri tuo että jos toinen on kieltäny jotain niin toinen ei sitten mene sitä pyörtämään vaikka kuinka ois typeräkin kielto (enkä siis tarkota että sun kiellot ois ollu mitenkään typeriä vaan tosi asiallisia). Sitten noista asioista voi keskustella kahestaan kun lapset ei ole kuulolla. Vaikka teilläkin miehestä voi tuntua pikkuasialta tuommonen niin sillä voi olla isotkin seuraukset jos äiti kieltää ja sitten mennään isiltä kysymään niin lupa heltiääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Katjanna mun mielestä tuo on kyllä ajattelematonta käytöstä mieheltä! Meillä raskausaikana miehen vanhemmat anto meille yhden parisuhde/kasvatusneuvon ja se oli juuri tuo että jos toinen on kieltäny jotain niin toinen ei sitten mene sitä pyörtämään vaikka kuinka ois typeräkin kielto (enkä siis tarkota että sun kiellot ois ollu mitenkään typeriä vaan tosi asiallisia). Sitten noista asioista voi keskustella kahestaan kun lapset ei ole kuulolla. Vaikka teilläkin miehestä voi tuntua pikkuasialta tuommonen niin sillä voi olla isotkin seuraukset jos äiti kieltää ja sitten mennään isiltä kysymään niin lupa heltiääkin.
Juu ja varsinkin noiden murkkujen kanssa tollaisesta aina väliin kehkeytyy meillä ongelmia

:kieh: isännän kanssa siitä eräätkin kerrat juteltu, jos mulle jostain syystä vaikka möksöllään tahtoo mun kiellot ja käskyt mennä toisarvoiseksi (joskus) ja senkös nuot muistaa pitkienkin aikojen päästä, vaikka asiat on jo puhuttu ja sovittu, että täytyy totella :kieh: Ymmärrän mille tuntuu..
 
Lääkärissä käyty ja ainakaan vielä ei kuureja tullut, ihme ettei keuhkoista mitään sellaista kuulunut. Ovat nuo nimittäin niin räkäisiä jne. No nyt seuraillaan ja jos kuumeen nostaa niin takaisin. Selvähän tuo onkin :) Danielin kanssa vaan tuo yskä pelottaa enempi kun loppuvuodesta oli se keuhkokuume.
 
venla on sitten tänään taas noussu 5.45 ylös..minnuu olis kyllä nukuttanu ihan tautisesti..illallinen elokuvakin meni ohi,kun nukuin kesken kaiken.

just tänä aamuna miehen kanssa puhetta et kumpa tytyn rytmii sais pikkusen siirrettyy,et nukkus toiset päikkärit vaikka vähän myöhemmällä päivällä,ettei olis sit jo ihan kanttuvei klo 20 laitettavaksi nukkumaan..

no nyt sitten on reilun ½h tossa jo tirissy,mutta saa kyllä tiristä.kahen jälkeen jos vasta laittas toisen nukkumaan,jos ei nyt nukaha tonne sänkyynsä itekseen..mie koneella,ja tyty omassa sängyssä rojujensa kanssa :D

paistoin tänään pullaa,huomenna olis tarkoitus paistaa piirakoita juhannukseksi..

nurtsi on niin pitkä et se pitää tänään leikata..liekkö enää leikkurikaan siihen pystyy..no viikate pitää varmaan sitten ettii..jep,yheltä palo käämi..
 
katjanna ai kun tuo kieltojen kumoaminen kuulostaa tutulta |O :kieh: Meillä tuo ukko erehtyi sitä jossain vaiheessa tekemään ja multa paloi käämit totaalisesti! Teimpä ihan v...ttuilessani pari kertaa että tieten tahtoen kumosin ukon kiellon :kieh: :ashamed: Ja ilmotinkin sen suurin elkein! Siinähän mies änkytti vähän aikaa.

Nyt yllättävän hyvin tuo on toiminut ja paljon myöskin varmistellaan toisiltamme että mitäs sanoit tai ehditkö kieltää jne. Ja jos toinen sattuu lupaaman toisen tietämättä niin ensin sanonottu lupa tai kielto astuu voimaan kun se selvitetään. Tai ainakin jos se on mun sanoma :whistle: :ashamed: :LOL:

Mutta periaate on että toisen jalkojen alta ei mattoa vedetä! Niin ja pienestä muksut oppii kummalta kannattaa mitäkin asiaa kysyä, kumpa se olikaan hövelempi antamaan luvan :whistle: :D Muistaahan sen itekin silloin joskus muinoin että äidiltä pitää kaikki kysyä, isiltä ei mitään
 
:wave: Testausta... taidan toimia taas :D Mulle oli näköjään annettu porttikielto tänne :kieh: :D Ei toiminu sivut ei... sivuhistorian kautta pääsin, muuten en, mutta kirjautumaan en päässyt ollenkaan :eek:
Meinasin että hetken voin nyt rauhassa tässä istahtaa, mutta aina joku jotain vaatimassa..koitan palata paremmalla ajalla :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
:wave: Testausta... taidan toimia taas :D Mulle oli näköjään annettu porttikielto tänne :kieh: :D Ei toiminu sivut ei... sivuhistorian kautta pääsin, muuten en, mutta kirjautumaan en päässyt ollenkaan :eek:
Meinasin että hetken voin nyt rauhassa tässä istahtaa, mutta aina joku jotain vaatimassa..koitan palata paremmalla ajalla :wave:
Nää sivut on tökkineet mullakin koko v.lopun enemmän tai vähemmän :kieh: :headwall:
 
Luulen että mun mies ei ole nyt ajatellut seurauksia mitä sitten tapahtuu kun tuollaista tekee. Aion avautua illalla ja uskon että ymmärtää mitä tarkoitan. Harmitti aamulla kun päästi neitin ilman kypärää menemään. Tyttö on tähän asti aina itse huolehtinut että kypärä on päässä ennenkuin hyppää pyörän tai potkulaudan selkään ja tuollaiset lipsahdukset mitä mies meni aamulla tekemään, voi aiheuttaa sen että tyttöpä ei kohta pidäkään tärkeänä minun opettamia sääntöjä. Ihan hyvinhän tyttö voi lähteä yksikseenkin ilman kypärää sillä oikeudella että kun sitä ei löytynyt. Muutenkin kun on oppinut vasta pari viikkoa sitten ajamaan ilman apurattaita niin pelkään että kaatuu ja satuttaa itsensä. Mies on vaan niin laiska! Kun ei jaksanut etsiä tytön kypärää enempää ja Rouva ei just silloin ollut juoksu valmiudessa noutamaan herralle sitä, niin lähti sitten menemään |O S..tanan Uuno! |O

Minäkään en koskaan lupaa mitään mitä tiedän miehen kieltäneen. Mulla nyt sanoo oma järkikin sen verran ettei niin sovi tehdä, mutta ei nuo putkiaivot osaa itse ajatella ellei niille kerro juurta jaksain mistä on kysymys. Joten meillä keskustellaan tänä iltana asiasta "miksi lupaan, jos toinen vanhempi kieltää". Onneksi muillakin on jouduttu käymään näin yksinkertaisista asioista palaveria :D
 
Huomenta! :flower: Tai päivähän se taitaapi jo olla. B)
milla-maria: viime yö, hmmm... no juu, menihän se. Varttia vaille kybä poju nukahti, kitisi ekan kerran puol kakstoist,nukahti nopeasti kun pyllystä hyssytin. Yhden aikaan heräsi uudestaan ja olisi tissiä halunnut. Olin päättänyt, että syötän vasta aamulla, joten tappeluksihan se meni. :whistle: Aina kun itku muuttui kunnon itkuksi, niin nostin syliin pystyasentoon, jolloin poju imi mun olkapäätä, taisi siihen nukahtaa kun hiljeni. Muutaman kerran jouduin näin tekemään sekä lisäksi silittelyt ja pyllystä heijaukset. Neljän kieppillä nukahti sitten pariksi tunniksi ja kuudelta kun heräsi niin silloin syötin. Oli pikkuinen ihan tohkeissaan kun näki, että on saamassa tissiä. Kädet tärisi ja ihmeellistä "honotusta" piti. :LOL: Kävi vielä unille ja kasilta taas annoin tissiä ja siitä nukkuikin sitten puol yhteentoista. :eek: Yritän jatkaa samaa tiukkaa linjaa, että tissiä vasta aamusella.
 
Viime ketjussa Ronttiko se kyseli, että kuka ei vielä ole antanut tuttelia. Täällä vielä yksi! :wave: Jotenkin ei ole vaan tullut edes kokeiltua, kun tuota maitoa tulee omasta takaa, ihan runsaasti. Laiskuutta tai mitä lie. Mitään pyrkimystä tai päätöstä en ole tehnyt imettämisen suhteen. Tällä hetkellä mennään näin. :) Ja jos pojulta kysytään, niin tissistä ei luovuta, ainakaan ilman taistelua. ;) :LOL: :LOL:
 
moikka! mie täällä siskon luona vahin hänen lapsia kun sisko lääkärissä, tai päiväunillahan nuo molemmat on!

Kuulostaa kyllä ihan hirveeltä nuo yöheräämiset ja aikaset aamut.. meillä on molemmat tytöt nukkuneet aina tosi hyvin. 3kk ikäsestä semmoset 12h putkeen... peppikin maata köllöttää ilta 8-9 aamu 8-9 asti..
sillon kun tuo isompi tyttö oli vauva niin veteli tosi pitkiä unia ilta 8 kävi aina nukkumaan ja aamu 10 vasta heräs...sit vielä päivällä otti 3,5h unet... hyvät unenlahjat on ilmeisesti äitiltä perittyä :LOL:
 

Yhteistyössä