****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

Iltaa,

me kotiuduttiin mökiltä jo tänään, kun huomenna on kahdet rippijuhlat, molemmat siskontyttöjä. Mukava lähteä tyttöjen kanssa juhlatamineissa liikenteeseen :) Oli ihana juhannus, kavereiden ja siskon perheen kanssa oltiin mökkeilemässä, uitiin, syötiin ja nautiskeltiin. Lapset ui montakertaa päivässä, minä otin vain talviturkin pois, sen verran oli vielä koleaa vettä.

Aivot eivät nyt raksuta, ehkä myöhemmin lisää :)
 
Meillä ollut vauhdikas jussi tänään :D Mä olen koko päivän ollu laittamassa kellaria kuntoon... Eemeli oli mukana välillä....
Eemeli sitten päätti tapella tuon kirjahyllyn kanssa tänään :saint: Onneks siinä ei ollut muuta kuin kaksi hyllyä ja pystypuut... Jätkä kaatoi sen päälleen :| Tuloksena molemmat silmäkulmat auki (miten ihmeessä onnistui mahaltaan siihen?????), otsa ja selkä mustelmilla :eek: Lisäksi sai jostain jotain suuhunsa.... Vetäs jotain valkoista suuhunsa, oksensi, mutta onnistui silti nielemään sen valkoisen jutun... Mä epäilen, että se on teippiä, mutta mistä sen tietää varmaksi. Lattialla ei ollut mitään, joten en oikeasti tiedä mitä toi poika veti... Toivottavasti ei mitään vaarallista ja tulee ulos sieltä itsestään....

Kummitädin kanssa naurettiin, että jos pojalla on alle vuoden vanhana näin vauhdikas jussi (naama ruvella...), niin mitähän se on sitten 15 vuoden päästä :LOL: :LOL:
 
Voi Eemeliä...hui kauhee. Ja Sirpukalle paranemisia :hug:

Me ollaan kotosalla vaan oltu,tänään oon siivonnu koko kämpän..onpa ihanan puhasta. Peetulla niin kauhee uhma et meinaa pää räjähtää sen kanssa :kieh: muutenkin niin hemmetin tempperamenttinen ipana ja sit vielä kun alkaa kunnon uhma niin apuva!!!! Hullujen hommaa..
Toivottavasti Pessillä kestää vähän pidempään tuo uhmittelun alkaminen, Peetulla kun oli ensimmäinen kunnon uhma 1v..mä sillon luulin et tuo lapsi sekoo :LOL:

Mä en oo yhtään perillä päivistä koska äippä loma loppuu,15.7 tulee vikat rahat et jossain sielä tienoilla vissiin?.. joka tapauksessa mä oon niiiiin innoissani menossa kouluun 12.8 et oikein hävettää... :ashamed: musta vaan ei oo kotona olijaks...harmittaa kyl Pessi laittaa tarhaan niin pienenä,mutta onneks on niin reipas poika (voiks noin sanoo pienestä? )
Ja jospa vaikka oppis käveleen vielä ennen kun tarha alkaa 4.8. hyvin jo käsistä pitämällä ottaa askeleita pitkän matkaa.

Mul ei netti toiminu eilen,oli vissiin joku piuha vähän huonosti kun siirtelin konetta.Menin sit jo ennen 22 nukkuun ja kyl teki hyvää. Peetu lähtee ens viikon pe mummon kanssa mökille Imatralle,ollaan Pessin kans viikko sit kaksistaan..sit kohta tuleekin jo heinäkuu ja pojat menee molemmat Pessin mummolle v-lopuks...saa nähdä kuin sujuu.. :whistle:
 
Nyt kuopiolaiset ja lähistöllä olevat :attn:!!!!
Olemma suunnittelemassa reissua Iisalmeen tuossa heinäkuun puolessa välissä. Jos tarttee saada tahranpoistoa tms, niin ilmoittautukaa kesäkuun loppuun mennessä! Ja lisäksi jos haluatte nähdä meikäläistä, niin pikemmiten kertokaa toiveenne. En tiedä vielä millä porukalla lähdetään, mutta ollaan menossa joka tapauksessa :D
Äippä lähtee bilettään kavereiden kanssa yhtenä iltana ainakin :LOL: :LOL:

 
heips mammat:)

tänää oli tosi kiva päivä!!
aamupäivällä mua kiukutti kyllä vähän..
tuntu vaan että en voi olla enää hetkeäkää neljän seinän sisällä..
soitin sit kaverille että mitäs se puuhailee ja voitasko tulla koko poppoo kylään.
suuniteltii grillausta,mutta kappas ku pihaan päästiin nii taivaan täydeltä alkoi sataa.
ei se haitannu..oltiin kuitenki kylässä=)
kuitenki myöhemmin sadekkin loppu ja ukot grillas.
me hoidettii pikkusia ihanuuksia.
siellä kaverilla oli vieraana 8viikon ikäinen pikku vauva,Ihana:)
niiin pieni ja kevyt.
kyllä se oma poika näyttikin isolta :D

nyt väsyttää jo,hyvät yöt kaikille :wave:

 
jaahas,hiljasta on..tyty nukkukin taas melkein puol kasiin..isännälle laittelin tossa viestii et venla nukku niin pitkään..tuli vaan viestii et epäreiluu..yleensä kun mies sais nukkuu niin tyty keikkuu ylhäällä jo kuudelta.

mie suunnittelin et lähenkö maalaamaan ton autotallin yhen seinän,vai jätänkö sen miehen maalattavaksi..taijan jättää miehelle..hommaa olis..mutta jotenkin ei kyllä hutsita mikään..pääkin on kipee..vaikka ei edes oo tullu juotuu mitään :headwall: :eek:
mikähän oikein onkaan..monena aamuna oon pään jomotukseen heränny..onkohan tyyny ollu huonosti..vai onko niskat sit niin jumissa..

mutta nyt laittamaan pyykit kuivumaan..kun ei vettäkään sada.
 
Täällä meni yö Saran hulinoidessa. Ihan pirteä oli kahden aikaan. :eek: Taitaa olla ihan sekaisin noista juhannusmenoista.
Heräs sitten kuuden jälkeen ja mies laittoi leluja sänkyyn, touhus niiden kanssa jonkin aikaa :ashamed: Eikä suostu vieläkään unille :eek:

Saralla on alkanut joku kumma komentelu. Katsoo tuimalla ilmeellä ja ärähtää. Samalla polkasee jalkaa/jalkoja tai sama käsien kanssa kun koittaa syöttää sosetta, huitasee ihan yhtäkkiä ja ärähtää :eek:

niinukka: Toi sun päänsärky voi johtua ihan niskoista. Mulla ainakin ihan jumissa Saran kantelusta ja joku hemmetin rasitusvamma tekee tuloaan vasempaan käteen, olkapäätä, kyynärpäätä ja rannetta särkee välillä tosi pahasti ja vasempaan ranteeseen on ilmestynyt patti. Olisko sinne jotain nestettä kertynyt?Sellainen ganlio.
 
Huomenta!!!
ompa hiljaista herhiläisissä :eek:
ennennäkemätöntä!=)

milli: täälä myös pientä omapäisyttä havaittu...
hermostuu ja ärähtelee!

ja sit ku tulee ihmisiä nii alkaa "esitys"
pitää näyttää kaikki temput jotka osaa :LOL:
eli mennää taaksepäin,päristellää ja tosi hyvällä tuulella!

nätti päivä näyttäs tulevan:)
jospa sitä sais kunnon lenkin käveltyä pitkästä aikaa.
paitsi että en oo löytäny niitä rattaita ja tuo poika kun ei meinaa viihtyä yhdístelmissä
(eihän sieltä näe oikee mitää)
ja valuu inhasti alas...
no jospa tässä pian jotkut löytäs.

toivottavasti niinukan pääkipu pian hellittää :hug:

painun kahvin hakuun :wave:
 
no nyt on tämä mamma käyny bilettämässä; voi taivas mikä krapula :x :x :x |O .....
ei ikinä enää......

kaamee punkki tuutilla!!!! oli muuten aika moni käyny kuvan kattoon :eek: !

nyt vaakatasoon...... :wave:
 
Heips,

Me käytiin eilen minun mummulassa ja mukaan sain mummulta kaksi sireenia, vaahteran ja tammen. Ne pitäisi istuttaa, ja just kun sain mallattua puut kohilleen niin alkoi sataa. Lakana pyykki odottaa myös korissa märkänä että pääsisin ripustamaan narulle kuivumaan.
On vain onneksi sadekuuro joka kohta loppuu, muuten paistaa aurinko ja on nätti ilma.

Apinan poika sai sitten antibiootti kuurin perjantaina. Kurkunpään tulehdus ei mennyt Ventolinella ohi, vaan pojan itkut yltyi yö, yöltä pahemmaksi. Huusi keskiviikko yönä niin paljon että minun oli pakko soittaa lasten Oysiin ja kysyä lääkäriltä lupa saanko antaa supon lisäksi pronaxenia. Supot ei auttaneet enää mitään ja joka yskäisyn jälkeen alkoi vaan itkeä entistä enemmän. Torstaina en enää jaksanut vaan kiikutin pojan yksityiselle lääkäriin ja tulehdushan siellä kurkussa oli. Nyt tuntuu vaan siltä ettei levottomuus ole mihinkään hävinnyt, kipu itku kyllä loppui kuurin myötä, mutta edelleen olen viime yön valvonut tunnin-kahden välein. :'( Eikä syö mitään muuta kuin maitoa. Minä olen nyt opettanut poika ihan toden teolla pullolle, alkaa jo olla voimat niin vähissä että mun on pakko saada nukkua edes yksi kunnon yö. Syö hiukan pullosta, mutta edelleen tuo on nihkeää. Suunta on kuitenkin parempaan päin. =)

Jep, mutta nyt sade loppui, lähden puiden istutus hommin.
 
Piukaseen täällä nostamassa ketjua ylöspäin, kun meinaa ihan pudota välillä kauas, kun niin hiljasta :D mammoilla kait elämää ;)

Juhannus oltiin ihan kotosalla, mummolassa käytiin. On niin sadellut, että ei viitsitty lähteä saareen mökillekään. Nyt vähän näyttäs, että ihan kiva ilma. Eemil nukkuu pihalla ja aateltiin lähteä nyt edes piipahtamaan siellä mökillä, jos ei ilma muutu huonoksi. Pitänee mennä pakkamaan jo valmiiksi Eemilille kamppeet kasaan ja itselle, päästään sitten heti matkaan =)
 
No ni, pyykit ehdin laittaa narulle niin eiköhän alkanut ihan kunnolla sataa ja enää ei paista aurinkokaan. :( Salamat iskee ja muutenkin tosi pimeää.

Puutkin jäi sitten istuttamatta. Voi kehveli kun oisin kerennyt tyrkätä nuo maahaan niin oisivat saaneet hyvän kasteen istutuksen jälkeen. :eek: :/

Tekis mieli mennä viltin alle katsomaan telkkaria, mutta tuo neiti on valloittanut telkkarin itselleen.

Meidän Aatuhan komentelee myös ja äkäseen. Ruokapöydässäkin ojentelee nyrkkejään ylös, naama punaisena jos ruoka ei maistu. Mun pappa oli aikoinaan samanlainen nyrkkien ojentelija loppu ajasta kun alkoi pää sekoamaan ja joku asia otti kupoliin :D Sanoinkin miehelle yksi päivä että tuolle pojalle olisi pitänyt laittaa nimeksi Pekka kun on justiinsa samanlainen kuin mun edesmennyt Pekka-pappa :D :heart: Ihana pappa olikin :heart:

Hirvittää kun Aatu nukkuu tuolla ulkona, vaikka nukkuukin suojassa sateelta, mutta kun nuo salamat iskee vähän väliä ilkeän näköisesti....Pitää lähteä taas kuikkimaan ikkunasta toista.
 
Mullakin odottaa stepperi varastossa kamalan pölu kerroksen peittämänä :ashamed: Eipä ole tullut haettua sisälle vaikka kuinka päätin odotusaikana että sitten kun poika on syntynyt alkaa kunto kuuri, mutta niin vaan on jäänyt kuntoilut. :eek: kesä jumpatkin olisi käynnissä, mutta en ole vielä sinnekään saanut itseäni raahattua.

Anni huutaa kamalasti äitiä, pitää rientää
 
Täälä kotiuduttu juhannuksen vietosta. :wave: Ja kyllä ei ollu miusta yhtään kiva juhannus.Ukot otti kaljaa ja myö kaverin kanssa hoidettiin lapsia. (hällä 3kk ellaa vanhempi tyttö).Ukot eilen jopa veti "rankan" kalareissun jälkeen 2h päikkärit.Ja pääsivät sitten lämpimään saunaan kun lämmitettiin se.Ei siinä mitään mutta oltaisiin itekin tarvittu hetki hengähtää.No saatiin se hetki sitten kun lapset nukkui.Mut kyl ketuttaa tommonen.Ihanku olisi itseselvyys että nainen hoitaa lapset. |O |O Sori valitus....

Miula on menkat ollu myöhässä yli viikon ja koskee samperisti mahaa (samalla tavalla ku olisi menkat).Kuvittelin jo olevani raskaana.Toiveajattelua kun negatiivistahan testit näyttää. Olkoot sitten poissa. :|
 
Meikäläisten juhannus oli ja meni kotosalla oleiluun. Ja sairateluun. Tytöillä edelleen valuu räkä ja on ihan kauhea yskä. JA minulla on niin kova yskä että sattuu jo keuhkoihin kun yrittää edes yskiä. Mieskin valitti kun viime yönä olin rykinyt kamalasti ja se ei yleensä herää vaikka pommi putoaisi viereen. :LOL: :LOL:

Täytyy vissiin käydä lekurissa. :|

Isännällä alkaa kesäloma ja menoja riittää meikäläisellä kovasti.... :saint: :LOL: On Tupperi kokousta ja pojan lääkäriä ja fysioterapiaa yms. ja isäntä on lupautunut olemaan tyttöjen kanssa kotona. Ja Tykkimäellä pitäisi käydä myös.

Mutta joskos sitä lähtisi taas nukkumaan kun on veto ihan poissa tämän taudin takia. :snotty: :/
 
kehuskelin sitä ensimmäistä hammasta liian aikaseen, ei siellä vielä mitään oo :LOL:

vip yleensä meilläkin ukot ottaa ja akat hoitaa lapsia :kieh:
tosin empä mie voi oikeen ottaakkaan kun tulee sairaan kova päänsärky... nyt kokeilin taas niin pe otin lasillisen siideriä ja la kans lasillisen eikä ees ruvennu koskee päätä! jospa sitä joskus vois sit taas ottaa muutaman ees....
ainiin.. kävin tänään jo alemyynneissä! ja löysin pepille melkeen samis housut kun ne ellan ruudulliset mitä ihastelin viimeeks! lindexissä oli alessa sen tyylisiä ja ne oli -70 ni jäi maksamaan vaan jotai 3,50e!!
 
Vip: kuulostaapa niin tutultu nuo "työnjaot" . Siinä yksi syy miksi en ole yhtä innokas reissamaan kuin tuo mies. Yleensä sama homma vaikka olisi vaan vieraita käymässä, niin kylläpä se niin on että tuo mies hoitaa ihmis-suhteita vieraiten kans ja minä lapset sekä kaiken muun kestitsemisen |O :headwall:

Tiipii:pakko kertoo sulle heti ilo uutinen! ;) Meidän Aatu joi tänä iltana iltamaidot tutti pullosta. =) Taika oli tuossa pullon antamis asennossa. :whistle: Tissiä annoin aikaisemmin illasta olohuoneen puolella ja kun uni aika tuli pelkkää pulloa makarissa :D

 
Mä tuun hulluks tuo yhen uhmiksen kanssa :kieh: :kieh: :kieh: apuva!!!! Siis niiin kamala uhma et oksat pois,ei auta sit yhtään mikään. Just tossa puoltoista tuntia karju,huito ja paisko ovia...ja mä kun olin iltasella bodypumpissa,luulin et ees Pessi ois nukkumassa kun tuun niin ei.
Heti kun mummo lähti ja laitto ulko-oven kiinni alko Peetu karjumaan ja riehumaan... PLAAH!!!
Ja mummo lohdutteli et "kyl se ennen koulua loppuu"... :LOL: :LOL: paljon lohduta nyt.

Jep,muutenkin päivä ollu aika anuksesta..ollu jotenkin ihan tyhjä olo koko päivän.Ja oon kyl ollu ihan poissa olevakin.Ärsyttävää.. vaikka viime yönä sain nukkua koko yön,Pessi nukku tyytyväisenä 6.30 asti,annoin maitoo ja nukku vielä 7.30. Näitä lisää..

Nyt jos menis unille,menkatkin prkl alko niin on kuuppa ihan kireellä ja finniä pukkaa :kieh:
*huoh*..tää ei oo mun päivä..
Ja mäkin haluun alennusmyynteihin!!! Oon vaan ihan pa..ei pysty vielä venyyn...
 
onpa ollu hiljaista :| kerhoon kävin laittelee juhannus kuvia..
huomenna pitäslähtä kaupunkiin ostaan pojalle vaatetta päälle ku ei oikeen oo sellasia ohkasempia..
mikäs yksäitiä mietityttää ku on ollu tyhjä olo? :hug:

tulispa tännekkin ukkonen niin sais jänskätä,mä pelkään ihan sikana ukkosta,en salamaa vaan jyrinää :LOL:
tilda missäs huitelitta eilen?oliko poitsu ollu kiltisti hoidossa?

mitähä viel,no poitsu söi kokonaisen purkin kalaa eilen :wave: jipii,me onnistuttiin..kovasti yrittää nousta kaikkee vasten,vieläkään ei ryömitä,paitsi ympyrää,ja ihmeen hyvin se silleen pääseekin vetelee kirjoja hyllyiltä alas jne..
ollaan reissattu koko viikonloppu suuntaan jos toiseen,alkaa jo väsyttää..

palaillaan..
 

Yhteistyössä