****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

Olipa kyllä Siirin uudet vaatteet ihania! Krisun Melinalla luultavasti myös ihania. ;) Kun kerta samanlaisia ovat..

Tytteli, minä ilmotin myös! Se näyttely on Keskisen ravikeskuksessa. En muista oonko käyny siellä katsomossa sisällä, mut tuskin siellä mitään lastenhoitohuonetta ainakaan on. Aika lähellä siinä ainakin parkkipaikka on, että varmaan se vaunu vois olla aika kätevä. Eiköhän sinne saa vaunun kans parkkeerata, luulis ainakin. :) Tuosta parkkipaikasta vielä, että siinä on ihan raviradan vieressä parkkipaikkaa, mihin itse oon aina jättäny auton, ja sitten on vähän kauempana lisää. Aika lähelle silti yleensä saa auton (ainakin me saatu), ettei pitkä kävelymatka kyllä tule, jos ei sitte oo niin täyttä että joutuu ajamaan esim. maneesin pihalle, mistä taas on kyllä pitemmästi. Ravirata kun on, niin varjoa sieltä ei helpolla löydy, eli jos on aurinkoinen päivä niin kannattaa jotain aurinkovarjoa varmaan ottaa mukaan. Ja soittaa varmaan kannattaa tuosta vaunuasiasta, voit saada vähän varmemman ja luotettavamman vastauksen sieltä ku minulta.. ;)
 
moi taas...kohtahan sitä voi jo toivottaa hyvää jussia :eek: siis ny on jo keskikesä...huh huh ja mis ne helteet viipyy???

mut joops...ihana toi siiri tos polvi asennossa :D taitaa olla siirillä nimpparitki...vai onko huomenna??? hyvä muisti,tiedän!!!!
meillä vasta ryömitään,ei siis hajuakaan konttaamisestä tai mistään muustakaan....istuu jos laitan sen istumaan,mut nenälleen muksahtaa jossainvaihees(tai no mahalleen) :/

tissittelystä oli puhetta...no en osaa oikein sanoo,et kauanko jatkan....Emmaa imetin 11kk,mut ny tuntuu,et Veeti on enemmän tissillä,ku mitä likka oli....saas nähä...viimeistään marraskuussa ku meen töihin :LOL: :LOL:

mut ny meen laittaan pyykit kuivuun...joten heips taas siskot :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Olipa kyllä Siirin uudet vaatteet ihania! Krisun Melinalla luultavasti myös ihania. ;) Kun kerta samanlaisia ovat..

Tytteli, minä ilmotin myös! Se näyttely on Keskisen ravikeskuksessa. En muista oonko käyny siellä katsomossa sisällä, mut tuskin siellä mitään lastenhoitohuonetta ainakaan on. Aika lähellä siinä ainakin parkkipaikka on, että varmaan se vaunu vois olla aika kätevä. Eiköhän sinne saa vaunun kans parkkeerata, luulis ainakin. :) Tuosta parkkipaikasta vielä, että siinä on ihan raviradan vieressä parkkipaikkaa, mihin itse oon aina jättäny auton, ja sitten on vähän kauempana lisää. Aika lähelle silti yleensä saa auton (ainakin me saatu), ettei pitkä kävelymatka kyllä tule, jos ei sitte oo niin täyttä että joutuu ajamaan esim. maneesin pihalle, mistä taas on kyllä pitemmästi. Ravirata kun on, niin varjoa sieltä ei helpolla löydy, eli jos on aurinkoinen päivä niin kannattaa jotain aurinkovarjoa varmaan ottaa mukaan. Ja soittaa varmaan kannattaa tuosta vaunuasiasta, voit saada vähän varmemman ja luotettavamman vastauksen sieltä ku minulta.. ;)
Juu kiitos, sai ainakin vähän joitain viitteitä millanen paikka on

=) Vois tosiaankin se vaunu olla ihan kätevä. Me ollaan aina sitä näyttelykatosta haaveiltu, mutta ei vielä ainakaan saatu hommattua, en tiä sitten paljonko maksaisi tuolla Haaparannalla siellä hund och jaktissa, myy usein niinku tehdashintaan tuotteita ja ruokaa. Sieltä näyttelyhäkitkin aikanaan koirille hommasin. Pitää nytkin ottaa mukaan Brendalle. Kemiin en jaksanut sitä edes ottaa mukaan. Mutta pitää soittaa niille järjestäjille tässä lähemmin sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Taidoista, pitääpi niihin sen verran todeta, että huimaa on kyllä näin pienten kehitys.
Muuten en viitti alkaa vertailemaan taitoja, että ei tule se tunnelma että täällä sitten kilpailtas siitä kenen tyttö tai poika osaa eniten mitäkin.
:ashamed: En minä sillä noista Eemin taidoista, että haluaisin kilpailla..
Näin kun jo kolmas lapsi niin olen oppinut että aika yksilölliseen tahtiin kaikki kehittyy ja oppii, mutta loppupeleissä oppii kuitenkin..
Halusin vain fiilistellä kun itse on niin ihanaa huomata miten kasvaa ja kehittyy nämä pikkuiset.
Toivottavasti kukaan ei tosiaan ajatellut että halusin "vertailla", halusin vain jakaa ilojani.. :ashamed: :ashamed:

**ja muoks** en siis PuPu ajatellut että tarkoitit tuolla juuri minua, halusin vain täsmentää omia tarkoitusperiäni..Koska useinhan tulee mieleen että vertaillaan ja kerskutaan..sitä en halua..Eikä Eemi ole ikätasoaan ylempänä vaikka minun silmissäni maailman suloisin pikku-ukko onkin :)


 
kehityksistä musta on aina mukava lukea täältä että mitä uutta Siljan ikätoverit on oppineet! Ei haittaa mua ainakaan yhtään vaikka Silja ei olis lähelläkään jotain tiettyä taitoa mitä joku toinen saman ikänen osaa! Kuitenkin sen tietää että oppii tuo sen joka tapauksessa aikanaan, mitä väliä sillä on vaikka menis aikaakin :D

Että mun puolesta saa miellellään ilmotella uusista taidoista, sitten on mukava kun voi itse alkaa hiljalleen ootteleen että kohta meilläkin sitten jo tehdään noin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Taidoista, pitääpi niihin sen verran todeta, että huimaa on kyllä näin pienten kehitys.
Muuten en viitti alkaa vertailemaan taitoja, että ei tule se tunnelma että täällä sitten kilpailtas siitä kenen tyttö tai poika osaa eniten mitäkin.
:ashamed: En minä sillä noista Eemin taidoista, että haluaisin kilpailla..
Näin kun jo kolmas lapsi niin olen oppinut että aika yksilölliseen tahtiin kaikki kehittyy ja oppii, mutta loppupeleissä oppii kuitenkin..
Halusin vain fiilistellä kun itse on niin ihanaa huomata miten kasvaa ja kehittyy nämä pikkuiset.
Toivottavasti kukaan ei tosiaan ajatellut että halusin "vertailla", halusin vain jakaa ilojani.. :ashamed: :ashamed:

**ja muoks** en siis PuPu ajatellut että tarkoitit tuolla juuri minua, halusin vain täsmentää omia tarkoitusperiäni..Koska useinhan tulee mieleen että vertaillaan ja kerskutaan..sitä en halua..Eikä Eemi ole ikätasoaan ylempänä vaikka minun silmissäni maailman suloisin pikku-ukko onkin :)

Enkä minä missään nimessä sinua ajatellut tuota tekstiä kirjottaessani, enkä kyllä ketään muutakaan.
Itseäni lähinnä meinasin.
Kun mulla tuli ajatus itelleni siitä että lähdenkös mä tässä nyt kilpailemaan toisten kanssa, joten jätin kirjottamatta ja sitten korvasinkin sen tolla pöntöllä tekstilläni, :ashamed: (kun mulla on valitettavasti tapana vähän verrata Juhoa muihin, varsinkin niihin jotka ovat kovasti jo kehittyneet :ashamed: ja sitten mä surkuttelen kun Juho ei osaa sitä ja tätä.. )
Minusta on kyllä ihanaa lukea mitä toiset osaa ja hymyssä suin aina luenkin kun joku on jotain uutta oppinu, varsinkin nuo tuommoset pussailujen ja sun muitten juttujen oppimiset meinaa saada mulle oikeen tipan lissiin kun on se vaan niin sulosta.
Tottakai sitä jokainen saa olla ja pitääkin olla ylpeä omasta pikkusestaan.
Mulla on tapana vähän liikaakin kavereilleni ja mummoille ja papoille hehkutaa Juhon juttuja..
Mut hei fiilistelkää vaan, mä luen mielelläni :D
Enkä halunnut kyllä aiheuttaa pahaa mieltä kenellekkään, anteeksi pyydän jos niin tein.
 
pupu: Et pahoittanut :hug:
Ja niinkuin aiemmin kirjoitin, lapset ja varsinkin vauvat kehittyy jokainen niin omaa tahtiaan, että varsinaista vertailua ei edes voi tehdä!

Minä myös mielelläni luen miten muille menee, esikon aikaan muistan että tuntui siltä kuin olisi joku kisa menossa, ja kovasti aina odotin että oppisi jo sitä ja tätä ja miksei osaa jo milloin mitäkin..Nyt taas tuntuu että on rennompi, ei stressaa kun tietää että ajallaan oppii, omaa tahtiaan..
 
Lääkärissä käytiin ja menipä siellä aikaa. Lääkäri halusi ottaa varuilta tulehdusarvotkin ja piti sitten käydä labrassa ja vielä toisenkin kerran lääkärin juttusilla. Ei ollut tulehdusta, viruksen aiheuttamaa tautia. Lääkäri kirjoitti reseptin tuollaiseen koti vekottimeen (babyhaler?) jolla voi vetää suun kautta Ventolinea, auttaa kuulemma nopeammin vauvalle. Vaikka ihan nopeasti tuo nestemäinenkin vaikutti viime yönä. Samahan tuo on kokeilla ensi kerralla hengittevää versiota, meillä kun on vakuutukset niin menee niitten piiriin kulut. Apinanpojan kans ei ole onneksi sitä ongelmaa ettei suostuisi lääkettä nielemään. Tuo meidän neiti sievänen on ollut aina sellainen sihti kurkku ettei mikään lääke ole mennyt kurkusta alas. Tai oikeastaan siihen asti oli sihti kurkku kunnes joutui osastolle keuhkokuumeen takia ja sai suoneen lääkettä, siihen loppui pelleileminen lääkkeen nielemisen kans.

Mulla on pitkin vartaloa kauheita mustelmia, hampaiden jälkiä kun poika purasta nassauttelee milloin mistäkin ja ihan yhtäkkiä. :(

Mulla ei ole käynyt mielessäkään vertailla näitä opittuja taitoja. Kiva lukea ja varsinkin ihmetellä kuinka hienosti muut ovat jo kehittyneet. Onhan tuo meilläkin ihan tarpeeksi kehittynyt ja koko ajan oppii uutta lisää, joten ei mua ainakaan haittaa yhtään vaikka äidit vähän leuhkiikin omien kullannuppujen taidoilla. =) Saahan sitä nyt olla ja kuuluukin olla ylpeä lapsestaan =)


Hitsi olen kirjoittanut tätä viestiä vaikka kuinka kauan ja aina keskeytyy, joten lähetän tämän nyt ja kirjoittelen myöhemmin lissää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Mulla ei pää enää raksuta yhtään, mutta mä tota mietin kun topsy2 sanoi et ei ihme kun lapsi ei kaupan valmispuuroja syö kun ne on jauhoa...siis tuntuiko susta oudolta et jauhopuuroa söis? :ashamed: Kun mä välillä vaihtelen noita puurolajeja, ja joskus teen just jauhoista puuroa :D Siis ruisjauhoista, riisijauhoista...... :D Ja hyvää on =)
:) Juu jauhopuuro ei vaan taida minun kapeaan ajatusmaailmaani mahtua :) En kuitenkaan tarkoittanut että lapset ei sitä saisi syödä! En toki :) Ihan vain yllärinä tuli kun olen tottunut hiutaleista puurot tekemään, että vielä tuon ikäiselle oli sitten jauhoisena puuro. Ja kun ei Minttu ollut siihen tottunut niin eihän se sitten alas mennyt. Alun alkaen kun tein sille hiutalepuurosta. Mutta varmasti nuo tuo mukavaa vaihtelua puuroihin, joita kuitenkin syödään kahdesti päivässä, eli aika usein. Eikös niitä ole hedelmän makuisena ja vaikka mitä? Mut esim ruisjauhopuuro kuulostaa kyllä aika hyvältä, pitäispä testata. Teetkö sen siis jostain valmispuurosta, esim nestlen, vai ihan tavallisista ruisjauhoista?
Me ei olla kokeiltu kun sitä nestlen hedelmäistä puuroa, kaipa niitä muitakin on, mutta noilla muilla jauho-puuroilla tarkoitin siis ihan tavallisista jauhoista tehtyjä puuroja. Eli ruispuuro ruisjauhoista jne... talkkunapuuro on kans namia ja onhan noita muitakin tullut kokeiltuun. Tosin siis vauvalle en ole antanut vielä kuin riisijauhoista tehtyä, niin ja grahan puuroa vähän. Ja velliäkin tein noista grahanjauhoista joskus (vauvalle kokeeksi). Mutta meillä ei oikein vellejä harrasteta. Nuo isommat tykkää kun vaihtelen puuroja, kun se kuitenkin päivittäin syödään, niin tuntuu että äkkiä kyllästyvät yhteen ja samaan. Ruisjauhoista on tullut tehtyä myös ruismarjapuuroa. Eli kuin vispipuuro, mutta mannasuurimoiden tilalla ruisjauhot. =)
 
Onkos MaMa hävinnyt kokonaan langoilta..?mikäs vointi siellä suunnalla?
Eetu oppi tänään ryömimään, vihdoinkin! :heart: Kohtahan se tulee pojalla jo 9kk täyteen. Tyyli on sellainen että konttaaminen ei oo varmaan hirmu kaukana..
 
Ruusumaria Täällähän minä :wave: Minusta on tämän pahoinvoinnin myötä tullut vaan niin epäsosiaalinen hyypiö :ashamed: mutta eiköhän tämä olo tästä pian kohene (parempi olisi :kieh: )...
Eetulle onnittelut uudesta taidosta :D Siitähän se sitten lähtee, taitaa äidille koittaa kiireiset ajat pojan perässä =)

Meillä Ilona on päättänyt että hän nousee ylös suorilta jaloilta. Neiti ei siis nouse tavaroita vasten seisomaan vaan hivuttautuu suorilta jaloilta pikkuhiljaa ylös ja joitain sekuntteja kestääkin seisomassa ennenkuin pyllähtää takamuksilleen. Täytyy sanoa etten ole ennen kuullut tai nähnyt että tuolla tavalla noustaan heti kättelyssä seisomaan..Mutta neiti on alusta asti tehnyt asiat "omalla tavallaan" joten sinänsä ei tässä mitään ihmeellistä ole :D

Mutta kiitos ruusumaria kun kaipailit täällä minä ainakin taustailen jos en aina itsestäni ilmoittele. (Ja odotuksesta kertoilen tuolla odotuspuolella...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ai että tekee mieli pikku kakkosta...
tervetullut kyl on jos haluu tulla;)
Täällä myös samat fiilikset :D Niin että MaMa mä oon vähän kade sun olotilalle =) Mulla vasta pari viikkoa sitten tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen niin täytyy tässä kohta alkaa yrittelemään...
Ilona kuulostaa olevan topakka tyttö, oman tiensä kulkija =) Mukavaa että sä MaMa siellä kuitenkin taustailet ettet ole kokonaan porukkaa jättänyt. Mäkin kyllä aika harvoin kirjoittelen, taustailtua tulee kyllä täälläkin.
Hyvät voinnit sinne!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ai että tekee mieli pikku kakkosta...
tervetullut kyl on jos haluu tulla;)
Täällä myös samat fiilikset :D Niin että MaMa mä oon vähän kade sun olotilalle =) Mulla vasta pari viikkoa sitten tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen niin täytyy tässä kohta alkaa yrittelemään...
Ilona kuulostaa olevan topakka tyttö, oman tiensä kulkija =) Mukavaa että sä MaMa siellä kuitenkin taustailet ettet ole kokonaan porukkaa jättänyt. Mäkin kyllä aika harvoin kirjoittelen, taustailtua tulee kyllä täälläkin.
Hyvät voinnit sinne!! :hug:
Enhän minä osaa olla ilman tätä palstaa, päivittäin tulee luettua kuulumiset :D

Onnea yritykseen kun sen aika koittaa :hug:

Mutta hyvin meikäläinen pääsee juhannustunnelmaan kun päällä kestokrapula :LOL:

 
MaMa Minäkin täällä päivittäin käyn lueskelemassa vaikka harvemmin kirjoittelen.
Kiitokset onnen toivotuksesta :heart:
Toivottavasti pahoinvointi alkaisi jo hellittämään!! Jospa tässä syksymmällä sitten nähtäisiin =)
 
ruusumaria onnea teille uudesta taidosta :flower: meillei vielä ryömitä muuta ku ympyrää,ei niinku toi kaveri hoksaa et suoraanki pääsee :LOL: mä kans haluun jo toisen vauvan :whistle:

tytteli ja minsu ootteko kumpikaan tulossa sawo showhun kuopioon 1-3.8? kansainväliset nlyt on..

musta on kans kiva lukee mitä muut lapset täällä oppii :D enkä usko että näin tiiviissä porukassa mitään vertailuja tulee..

meillä ois neuvola torstaina..pitää kysellä siltä tädiltä et mikä on kun meidän poika EI ala syömään ollenkaan lihaa,kalaa jne..pikkusenkin kun suuta koskettaa lusikka jossa on lihaa niin yökkii ja alkaa itkemään,olipa oma tekemä tai kaupan sose..kaikki muu kyl uppoo,kukkakaalit jne..ja kaikki rakeiset soseet ja puurot,kuten uusi hedelmäiset palat sose,että kyse ei ole siitä rakeisuudesta vaan ilmeisesti lihan mausta..ei kai tosta noin nuorena kasvis syöjää tuu?
puuroista meillä menee noi valmiit tetra puurot,siis puolukka,ohra,kaura,hedelmä jne..
vesi meillä menee lusikan kanssa suuhun,joskus juo pullosta,mut hyvin harvoin ja mukin kanssa vaan leikkii..

omaa oloakin tänään mietin ja on taas ollu vähän väsy ja mieli maassa,jospa tää tästä,joskus..
 
Merkkailen... ja jotain piti kommentoidakkin mut unohtu taas :LOL: :LOL: :LOL: mä oon niiiiiin laho pää...varsinkin nyt kun pojat ei oo pariin yöhön oikein nukkunu kunnolla. Peetu kun nyt taas näkee painajaisia ja saa kauhukohtauksia niin toki Pessi niihin myös herää... |O

MIKS MUL EI MEE HUUTIKSESSA MITÄÄN KOSKAAN KAUPAKS?!?!...inhottaa... :( nyt siel ois taas tavaraa ja lisää pitäs laittaa,vaatteita ja rengasliinakin ois käyttämättömänä kaapissa...tarttis saada kaappeja tyhjäks nyt kesän aikana.Syksyllä kun ei sit enään keskitytä muuhun kun kouluun ja arkeen...
 
ainiin..mun piti kysyä et te joilla on useempi lapsi (tai miks ei esikoisenkin omaavat) missä iässä ootte antanu lapsukaisen ite alkaa harjotteleen syömistä?..mä kun en yhtään muista koska Peetu on alkanu opetteleen.Pessi kun on nyt pari pvä ollu ihan sitä mieltä et hän ei syö jos ei ite saa osallistua muuta kun suuta avaamalla. Tyhjällä lusikalla kauhoo pöytää ja joskus suuhun lusikkaa työntää tai sit on kädessä itellä jotain sormiruokaa jota syö samalla. Mutta pelkästään äidin syöttämä ruoka ei käy :D ei kai nyt vielä voi tuo vaihe tulla?...just laitoin puhtaan maton keittiöön :LOL: :ashamed: :whistle: Peetu kyl osas syödä ite kun meni tarhaan 1v3kk mut ei kai nyt ihan 8,5kk aleta treenaan?..Mä olin Peetunkin kans niin laiska tossa asiassa kun en jaksanu sitä sotkua..mummo sit aina anto ite syödä niin nopsaa oppi.
 
Yksäiti: on kyllä ihme jos Huutiksessa ei mene kaupaksi. Laitathan kuvan myytävästä tuotteesta? ja sitten kannattaa laittaa mahdollisiman tarkka kuvaus. Minä olen huomannut sen että lähtöhinta ei saa olla liian korkea, mieluummin vaikka niin että laittaa hintavarauksen jos ei halua halvalla myydä ja lähtöhinnan alemmas. Minä laitoin tänään yhden mekon myyntiin ja kävin muutaman tunnin päästä katsomassa niin oli jo kaksi huutoa tullut. Yleensä olen saanut tosi hyvin siellä myytyä ja mielestäni aika hyviä hintojakin. Onnea kaupankäyntiin =) Huutiksesta oikein innostuu sitten kun niitä huutoja alkaa tulemaan. =) Tulee oikein hinku myydä kaikki pois. :D Meidän neiti joskus oikein varmistelee joitain mieluisia, hänelle jo pieneksi käyneitä vaatteita, että ethän äiti laita myyntiin :whistle: Ikäviä tuollaiset Peetun kauhukohtaukset. Tiedätkö tai epäiletkö mistä voisi johtua?
 
:wave: Iltoja :) . Vilskettä piisannut...

Ennen kuin alan teidän juttuja lukemaan, hiukan omaa tai siis oman vauvan napaa :ashamed: .

Meidän typyn mielipaikka viime mökkireissulla :kieh:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2247886.jpg

Ja typy tänään 9kk :eek: :heart: "yhä ylös yrittää..."
http://www.aijaa.com/v.php?i=2247896.jpg

"...Katolle hän kiipeää...

Isosikon avustuksella eka kertaa yläkertaan asti!! Parina edellisenä päivänä on ekalla rappusella kävässyt ja nyt jo näin :whistle:
 
Siirillä on nyt sit kuumetta ja molemmat silmät rähmii... jos taas menis huomenissa käymään lääkärissä...prkl.

kuis mökki naperot on parantunu? onko samoja oireita? nuha, yskä, silmät rähmii ja kuume?
tosiaan eilen saatiin päivystyksestä resepti sir eprahmin (vai miten se kirjotetaan) mixtuuraa...Siiri ei voi sietää sitä :x

torstaina on Siirin päivät... jää nyt juhlimatta ku neiti kipeenä.. tai no tulee mun porukat käymään päivällä mut siinä se. perjantaina pitäis mennä jyväskylään ja rutalahteen juhannusta vähän viettämään... lauantai meneekin sit kotona, isäntä menee yöks töihin ja minä törötän lasten kanssa kotona (isännän lapset tulee juhannukseks :| ) mut se siitä...
 

Yhteistyössä