2+ vuotias lapsenlapsi ulostaa 4-7 kr päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummeli

Vieras
Pohjatietoa: Lapsella on maitoallergia. Lapsen äiti on kasvissyöjä ja käyttää luontaistuotteita ja on ollut tarkka, mitä lapsen suuhun saa laittaa, nyt on vähän "heltynyt" ja lapsi saa maistaa jopa makkaraa joskus. Lapsi syö päivittäin spelttipuuroa, juo soijamaitoa, jotain suklaasoijajuomaa, tofupaloja. Eka vuosien aikana äiti myös antoi lapselleen jotain magnesiunpillereitä, hän syötti myös muita luontaistuotepillereitä vauvalleen. Lapsi syö myös vielä rintaa. Olen joskus pohtinut, että jos lapsi ei söisi rintaa(eikä saisi äidinmaidon mukana näitä luontaistablettipommeja) jos lapselle ei annettaisi niin paljon soijaperäisiä tuotteita, olisiko lapsi "normaali" ulostamistiheyden suhteen? Voiko tämä kaikki johtua ruokavaliosta (ulostustiheys jopa allegia)? Iso huoli on myös, kuinka tästä asiasta fiksusti aikuiselle äidille sanoisin, toivon, että hän itse antaisi lapsen päättää kasvis/luontaistuotelinjastaan, eikä "pakottaisi" lasta omaan muottiinsa. Lapsi ei ole saanut myöskään mitään rokotuksia.

kasvaako lapsi silti normaalisti? tietääkö neuvola ruokavaliosta? meillä tyttö pjaskoo normipäivänä 3-5 kertaa, mutta kasvukäyrä kuitenkin normaali, eli ei kuulemma syytä huoleen. ja syö kyllä kaikkea ikänsä sallimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:
Pohjatietoa: Lapsella on maitoallergia. Lapsen äiti on kasvissyöjä ja käyttää luontaistuotteita ja on ollut tarkka, mitä lapsen suuhun saa laittaa, nyt on vähän "heltynyt" ja lapsi saa maistaa jopa makkaraa joskus. Lapsi syö päivittäin spelttipuuroa, juo soijamaitoa, jotain suklaasoijajuomaa, tofupaloja. Eka vuosien aikana äiti myös antoi lapselleen jotain magnesiunpillereitä, hän syötti myös muita luontaistuotepillereitä vauvalleen. Lapsi syö myös vielä rintaa. Olen joskus pohtinut, että jos lapsi ei söisi rintaa(eikä saisi äidinmaidon mukana näitä luontaistablettipommeja) jos lapselle ei annettaisi niin paljon soijaperäisiä tuotteita, olisiko lapsi "normaali" ulostamistiheyden suhteen? Voiko tämä kaikki johtua ruokavaliosta (ulostustiheys jopa allegia)? Iso huoli on myös, kuinka tästä asiasta fiksusti aikuiselle äidille sanoisin, toivon, että hän itse antaisi lapsen päättää kasvis/luontaistuotelinjastaan, eikä "pakottaisi" lasta omaan muottiinsa. Lapsi ei ole saanut myöskään mitään rokotuksia.

Eihän lapselle saa antaa mitään magnesiumia...saattaa käydä munuaisten päälle...

Ei kai 2-vuotias voi tise päättää, onko kasvissyöjä. Isompana sitten...

Mutta tosiaan ei taida kaikki olla ok ruokavalion suhteen. Meillä alle 2-vuotias poika ulosti jopa 4 kertaa päivässä, löytyi keliakia. Voi toki olla "normaaliakin". Meillä nykyään se kakka tulee 1-2 krt päivässä.

Lapsen ruokavalio kaiketi täysin väärä ja aiheuttaa noi oireet. Kasvava lapsi tarvitsee vitamiinit ja hivenaineet ruuasta, ei purkista pillereinä. Jos tuo meno jatkuu, lapsen sisäelinten toiminta pettää ennemmin tai myöhemmin. Luontaistuotteet hajottavat lapsella maksan ja munuaiset.

Kasvukäyrä normaali, allergiatestit tehty (en tiedä, katsottiinko soija? luulisin) Neuvola ei tiedä ruokavaliosta, eikä myöskään näistä luontaistuotetablettien antamisesta. Tiedän sen siitä, kun jo näiden tabupakkausten kyljessä "kielletään" käyttö tämän ikäisiltä, joten tuskin neuvola suosittelee näitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:
Kasvukäyrä normaali, allergiatestit tehty (en tiedä, katsottiinko soija? luulisin) Neuvola ei tiedä ruokavaliosta, eikä myöskään näistä luontaistuotetablettien antamisesta. Tiedän sen siitä, kun jo näiden tabupakkausten kyljessä "kielletään" käyttö tämän ikäisiltä, joten tuskin neuvola suosittelee näitä.

Suolisto-oireiset allergiat ei näy läheskään aina prick-testeissä ja oletan että lapselle on tehty toi ihopistokoe.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
kasvaako lapsi silti normaalisti? tietääkö neuvola ruokavaliosta? meillä tyttö pjaskoo normipäivänä 3-5 kertaa, mutta kasvukäyrä kuitenkin normaali, eli ei kuulemma syytä huoleen. ja syö kyllä kaikkea ikänsä sallimaa.

Meilläkin poika paskoo vaihtelevasti 2-8 kertaa päivässä ja ole mitään huolenaihetta vielä saanut.
Kasvaa normaalisti.
Ruokavalioon sanoisin että minusta voisi olla monipuolisempaa siis "normaalimpaa" lapsella jos ei ole mitään syytä,allergia tms.

Kiitoksia tosi nopeista vastauksista. Sain jo näistä paljon ajattelemisen aihetta ja myös miettimistä, kuinka veisin fiksusti asioita eteenpäin, etten loukkaisi ketään. Tuun vielä iltapäivällä kurkaamaan mahdollisia lisäkommentteja asiaan, kiitos Teille!

Mites kun mun tuttu syöttää 5 ja 2 vee lapsilleen herbiksen tabuja vaikka kuinka monta päivässä. Nuorempi saanut ihan vauvasta asti syödä esim. kalaöljykapseleita, voiko niistä tabuista olla lapsille haittaa? Äitikin syö n. 10-15 tablettia päivän aikana, voiko niin iso määrä olla jo aikuiselle haitallista?

No kyllähän noi luontaistuotteet imeytyy rintamaitoon-ja jos saa niitä muutenkin, niin takuulla pistää vatsan sekaisin. Ja ei pikkulapsen maksalle -ja munuaisille tee muutenkaan hyvää tollanen. Maitoallergia (jos siis kyseessä on allergia eikä laktoosi-intoleranssi) kyllä yleensä lähtee pois tuon ikäisenä. Olen itse ollut maitoallergikko lapsena, mutta nykyään ei aiheuta oireita. Onkohan maitoa edes kokeiltu ja muutenkin kuulostaa aika kummalliselta tuo lapsen ravinto. Toivottavasti äiti ei ole hörhö sieltä pahimmasta päästä, koska usein heidän lapsensa kärsivät vanhempansa päähänpinttymästä.

Yhteistyössä