2- vuotiaat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nannu

Jäsen
30.05.2004
75
0
6
Mitä kuuluu vuonna 2004 syntyneille lapsille?
Meillä tyttö täytti 2-v tammikuussa. On iloinen pikku rinsessa. Minä ite-kausi meneillään. Missään ei saa auttaa.
On myös kova laulamaan. Kaupassakin kun käydään ihhahhaa-laulut raikuu kaupassa täysillä. Ihanan kuuloista kun kaikki kirjaimet ei tule vielä kunnolla mutta kova on yritys silti. Nuotilleen menee kumminkin. :) Tykkää muutenkin musiikista tosi paljon!
Lempipuuhaa on nuken hoitaminen, palapelit, dublolegoilla rakentaminen ja piirtäminen(sotkeminen).
Aamulla herätään noin 8.00, päiväunet nukutaan 13.00 (nukkuu 2-2½ tuntia) illalla menee nukkuun 9.30. Yleensä nukkuu hyvin yöt, mutta joskus saa ihme kiukkukohtausia unissaan. Näkee luultavasti pahaa unta. Se lakkaa heti kun silitän häntä ja laitan peiton kunnolla.
Iloisia kevätpäiviä kaikille!

meillä tuore 2v. (eilen täytti)poika. liukumäet kova sana mitä korkeampi sitä parempi ja jos pieni hyppyri matkalla niin sitä laskettais vaikka koko päivä.
Lempi laulu puuha-pete ja yrittää sitä sitkeästi englanniksi laulaa tosin ei kovin hyvällä menestyksellä
Yö unet 20.30-08.00 eikä koskaan herää keskellä yötä jollei ole kipeä .3 flunssaa on sairastanut 2 vuoden aikana ja kerran oksennustaudissa on ollut.
Päikkäreitä otetaan melkein joka päivä kaks kertaa.
Syö kaikkea, ekaks vetää oman lautasen tyhjäks ei tosin itse vaan syöttämällä ja sitten katselee onks kellään muulla jotain tosi hyvää esim.porkkanoita tai herneitä.
Pottailu on vielä ihan alkeissa ja tarkoitus ois aloittaa tosi toimella sitten kesemmällä kuin on lämpimämpää ja voi juosta niin sisällä kuin ulkonakin ilman vaippaa.
Lauseita ei oikein muodosteta vielä, hiljaa hyvä tulee.
Traktorit ovat parhaat kulkuneuvot, mutta myös kaikki rekat ja nosturit kiinnostavat.
Vesipeto kellukkeiden avulla olemme opetelleet uimaan talven aikana ja jää nähtäväksi miten käy kesällä kun mennään rannalle

Tyttömme on kesäkuun alussa 2 vuotta, on perhepvhoidossa ja hyvin reipas. Kaksi mummoa ja ukkia kilpailee hoitovuoroista, hoh hoijaa.. Tyttö tykkää traktoreista, autoista, nukeista, nalleista, duploleegoista, kirjoista, lehdistä, Muumeista, Nalle Puhista ja musiikista, tanssii ja laulaa kun kuulee musiikkia ! Parit flunssat on ollut ja nyt oli vähän oksennustautia, muuten aika terve on ollut. Pottailun oppi hoidossa, mutta vaipat on silti koko ajan. Kesällä yritetään opetella olemaan ilman vaippoja ja tuttia.. Välillä syö itsekin, välillä pitää syöttää ja lukea samalla ruokapöydässä kirjaa ! :wave:

Poika täyttää ensi viikolla 2- vuotta. Leikkii autoilla, katselee autokirjoja ja oikeita autoja ikkunoista ja muutenkin kaikenmaailman menopelit on in. Puhuu kolmen sanan mittasia lauseita ja joka päivä oppii lisää sanoja. Oikea papukaija. Joskus laulelee, mutta aika vähän. Pottailusta ei ole vielä tietoakaan vaikka kohta puolitoista vuotta harjoiteltu... Syö ja juo itse ja harjoitellaan omien vaatteiden pukemista ja riisumista. Uhmaikä pahimmillaan (ei se tästä voi millään enää pahemmaksi mennä) mutta myös halailee ja pusii äitiä ja isää =) Poika saa pikkuveljen tai siskon neljän kuukauden päästä, saas nähdä mitä siitä tykkää!!

On ollu jo reilun vuoden ryhmäperhepäivähoidossa (8-15).

Reipas ja onnellinen tyttö. Laulaa(käsileikein), tanssii, juoksee, luetuttaa kirjoja (ja lukee itse), loruilee, syö itse vaihtelevalla innolla(ätti aattaa, apua) ja, itsepäinen välillä eli uhmaa löytyy. Joka päivä pitää kunnon lattialleheittäytymispultit ottaa :) Käy potalla innokkaana mutta on täysin vielä vaipoissa (pottaan tulee pisut ja joskus kakatkin). Osaa laskea kahdeksaan :D Pukee ja riisuu itse aina välillä ne helpoimmat vaatteet (housut, sukat, paita, lakit, hanskat). Puhuu 4 sanan lauseita, on kova puhumaan. Huumorintajuinen pelleilijä.

Arkisin rytmi on 7.15-12 sitten unet 1,5h (kai) ja yöunille 20.30. Viikonloppuisin ei niin tarkkaa sitten. Nukkuu omassa huoneessaan. Ei tuttipulloa (ei koskaan huolinut) eikä tuttia (lopetettiin n puoli vuotta sitten). Yöunilla kaverina pehmokoira ja taikamuki (vettä).

Mukava oli lukea teidän riiviöistänne.

Iltarituaalina "pusu, hali" aina äitille ja iskälle. :heart:

Meillä tyttö täytti helmikuussa 2v. On ollut todella terve lapsi. Yksi vatsatauti ja vesirokko on sairastettu. Kuumetautia ei vieläkään ole ollut.

Tyttö on todella temperamenttinen ja itsepäinen. Puhuu kun papupata. kiipeilee joka paikkaan ja on muutenkin vilkas tapaus. Tykkää hoitaa pikkuveljeään, joka syntyi myöskin helmikuussa, mutta v2006.
Rakentaa isoja palapelejä ja laulelee kaikkia mahdollista ja mahdotonta. On ollut päiväkuivana 1v8kk asti ja yövaippakin jäi pois 1v10kk ikäisenä.
Neuvolan mukaan vastaa taidoiltaan 3-vuotiasta.

Neiti on sellainen vaahosammuttimen kokoinen. 2-vuotisneuvolassa hän oli 84cm ja 10900g. Kengän numero on 22.

2-v tulee täyteen 10pv. päästä.
Jonkinlaista uhmaa ollu jo muutaman kk. Minä ite kausi meneillään.
Leluista eniten kiinnosta auto,palapelit ja junarata. Syö ite ja puhua pulpattaa 4 sanankin lauseita. Viihtyy ulkona ja etenkin liukumäessä.
Yrittää pukea ja riisua muttei taidot riitä. Pottailee hyvin lähinnä kakat ilmottaa, ja tekee pottaan. On vielä vaipoissa.
Sairasteltu on vuoden mittaan paljon. Rotavirus (tipassa sairaalassa) lukuisia korvatulehduksia (toisessa korvassa nyt putki), vauvarokko, nielutulehdus ja parit pikku flunssat. Onneksi putkituksen jälkee, viime syyskuusta asti ollu lähinnä terve!!!!!!!!
Reipas pieni miehen alku! Nukkuu yhdet päikkärit n.12-14 ja yöllä n.20-06.30 jonkin verran heräilee. Pullot ja tutit ei enää käytössä.
:heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 12:41 nannu kirjoitti:
Mitä kuuluu vuonna 2004 syntyneille lapsille?
Meillä tyttö täytti 2-v tammikuussa. On iloinen pikku rinsessa. Minä ite-kausi meneillään. Missään ei saa auttaa.
On myös kova laulamaan. Kaupassakin kun käydään ihhahhaa-laulut raikuu kaupassa täysillä. Ihanan kuuloista kun kaikki kirjaimet ei tule vielä kunnolla mutta kova on yritys silti. Nuotilleen menee kumminkin. :) Tykkää muutenkin musiikista tosi paljon!
Lempipuuhaa on nuken hoitaminen, palapelit, dublolegoilla rakentaminen ja piirtäminen(sotkeminen).
Aamulla herätään noin 8.00, päiväunet nukutaan 13.00 (nukkuu 2-2½ tuntia) illalla menee nukkuun 9.30. Yleensä nukkuu hyvin yöt, mutta joskus saa ihme kiukkukohtausia unissaan. Näkee luultavasti pahaa unta. Se lakkaa heti kun silitän häntä ja laitan peiton kunnolla.
Iloisia kevätpäiviä kaikille!

Lisään vielä että potalla käydään monesti päivässä mutta vaipat on silti täysin. Pari kertaa on kakannu pottaan.
Tutti jätettiin kun tuli 2-vuotta täyteen. Pullo heitettiin jo 8kk ikäisenä kaapin perälle kun ei tykännyt siitä hommasta yhtään. Siirryttiin suoraan nokkamukiin.
Oli kiva lukea mitä muille 2-vuotiaille kuuluu! :)

Meillä poika parin viikon päästä 2v. Ihmeen terveenä pysynyt. Flunssia lähinnä ollut, vatsataudeilta ja muilta ollaan säästytty. Kova puhumaan, puhuu kuuden-seitsemänkin sanan lauseita ja vieraatkin saavat selvää. Autot ovat kaikista kivoimpia leluja. Kirjoista tykkää myös. Aina kun äiti jaksaa potalle laittaa, sinne tulee pissa. kakkaa ei ole vielä koskaan tehnyt. kesällä olisi tarkoitus kokeilla oloa ilman vaippaa. Syö hyvin ja useimmiten itse. Nukkuu 20-6 ja päikkärit vaihtelevasti 1-2,5h. Nukkuu omassa huoneessa ja kesällä olisi tarkoitus siirtyä lastensänkyyn.Kovin sosiaalinen on, tykkää toisista lapsista ja aikuisista. Kova liikkumaan (alkoi kävellä 9kk iässä). Vaatteita ei osaa riisua, lähinnä sukat lähtevät jalasta. Uhmakohtauksia tulee aina välillä. saa pikkusisaruksen lokakuussa.

Meidän poitsu täyttää ens kuussa ton kaks. Lempileluja taitaa tällä hetkellä olla pikkuautot ja brion junat. Plaston muovisella mopolla kyl kans ajelee sisällä ja nykyään ajaa sen usein keittiön pöydän alle. Maisa-hiiren seikkailuja katsoo dvd:ltä, tai sitä täytyy kyl vähän rajoittaa ettei nyt ihan joka päivä töllötä. Itse ei syö vielä, harjoitellaan kyllä mut ei tunnu kauheesti kiinnostavan.. :attn: Vaippaan pissaa ja kakkaa, pottaan ei juurikaan tee mitään. Puhetta tulee yksittäisiä sanoja aika paljon.
"Isojen" sänkyyn siirryttiin vähän aikaa sitten ja nyt nukahtaa siihen jo hyvin. Itse ei pue eikä riisu. Vissiin vähän uhmaa havaittavissa, raivoaa nykyään joka asiasta jos ei jotain saa...

Että tämmöstä meillä! =)

Yhteistyössä