2-vuotiaan vaatekoko?

  • Viestiketjun aloittaja "Julia"
  • Ensimmäinen viesti
kokakola
2-vuotiaana poika käytti 86/92 vaatteita (silloin useimmat 92 oli vielä vähän reiluja).
Nyt 2 v 7 kk ikäisenä on juuri siirtynyt 98 kokoon; 92 menee vielä jos on reilumpaa mitoitusta.
 
minnee
Eniten on käytössä koon 98 vaatteita, mutta riippuu paljon valmistajasta. Kotimaisista vaatteista saattaa mennä 92:kin, joitakin 100-senttisiä on käytössä ja jos on Etelä-Eurooppalaista merkkiä, saattaa olla 104:kin.
 
minnee
Eniten on käytössä koon 98 vaatteita, mutta riippuu paljon valmistajasta. Kotimaisista vaatteista saattaa mennä 92:kin, joitakin 100-senttisiä on käytössä ja jos on Etelä-Eurooppalaista merkkiä, saattaa olla 104:kin.
Lapsi siis 2v3kk. Aiemmin ei ole ollut hankaluuksia sopivien vaatteiden löytymisen kanssa, mutta nyt on hieman hankalaa kun toinen venyy ja paino ei pahemmin nouse. Vyötärö on niin pikkiriikkinen, että on pakko ostaa vain sellaisia housuja ja hameita, joissa on säädettävä vyötärö: resorilliset housut tippuvat vain päältä. Hartiat ovat leveät ja kädet pitkät, joten pitää olla 98 koon paitoja, jotka usein kuitenkin muuten lepattavat päällä. Ollaan siinä tilanteessa, että vaatteita (varsinkin housuja) on pitänyt alkaa "istuttaa" - ja minä oon aivan toivoton ompelukoneen kanssa!
 
Mulla 1v8kk nyt ja pääosin vielä 86 koko käytössä, joissain vaatteissa jo 92. Paitoja on paljonkin 92, housut vielä kaikki 86. Kesällä tulee 2v täyteen ja kesävaatteita oon ostellu 92 koossa, samoin keväthaalari on kokoa 92.
 
"vieras"
2v3kk, yleisin koko taitaa olla nyt 98 tai 98/104, mutta merkistä riippuen on käytössä kokoja 86-104 :D Noi 86-senttiset on jotain tosi reiluja mitoitukseltaan ja jäämässä pieneksi.
 

Yhteistyössä