2 vuotiaan päiväunista kysymystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras

niin..täällä alkaa olla niin äiti kuin poikakin loppu tähän päikkäri rumbaan. Poika ei vaan nuku. Ei, vaikka päälläni seisoisin. Ulkoilut ja syömiset kohdallaan, silti ei uni tule. Joskus yritetty kolmekin tuntia.
Onko kenelläkää jäänyt siis jo näin pienenä päikkärit pois? Poika nukkuu yöllä noin 10-13 tuntia...
Apua kaipaan!

Meillä on esikoisella jäänyt päiväunet pois juuri tuossa 2-vuotiaana. Silloin, kun nukuttamiseen menee tuo nukkumisaika niin on kyllä jo aika lopettaa päikkärit minun mielestä. Voihan olla, että hän joku päivä vielä nukkuu ja toisena taas ei. Niin meillä kävi silloin kun niitä pois jätettiin. :)

Meillä tyttö jätti päikkärit väliin alta 2v, tosin hoidossa useimmiten kyllä nukkuu. Yöunet vaihtelee, joskus nukkuu 13 tuntia ja ja hoitopäivinä reilu 10 tuntia.
:)

Esikko lopetti tykkänään päikkärit jo paljon ennen 2v-synttäriään, nukkui öisin putkeen sitten n.13-14 tuntia (eli aikaisin alkoi yö hänellä), kakkonen nukkui satunnaisesti 2-vuotiaana, jos alkoi tuntua väsyneeltä, hakeutui itse lepäämään, tosin hänkin nukkui pitkät yöunet joten se vei päikkäritarpeen pois. Tää 2v kuopus on tuntunut tarvitsevan nuo päikät yhä, varsinkin arkisin kun on yhtä juoksua päivät isompien lasten takia, mutta yhteenlaskettuna yöunet+päikkärit on hänelläkin just sen 12-14 tuntia. Normaali 2v nukkuu juuri sen ajan (ihan lastenlääkärienkin mielestä!!) joten jos öisin menee jo tuo aika niin ei suinkaan tarvitse päikkäreitä lisäksi.

niin kai se tosiaan olisi parempi...olen ajatellut jo sitäkin, että miten muut ( mummot sun muut ) sitten päivittelee, kun on näinkin pieni, että ei nuku..mun äiti jo ihmetellyt, että eikö minulla tosiaan ole hermoja tuon pojan kanssa niitä päiväunia yrittää nukkua. Mutta tulis itse tänne uhmiksen kanssa taistelemaan moneksi viikoksi...mur! ymmärtäisi, et kaikkeni olen kokeillut jo.

ihania vastauksia, tosi parempi mieli tuli heti, kiitos! Olen jotenkin ollut siinä luulossa, että kaikki nukkuu ne päiväunet vielä vähintään kolmevuotiaaksi..hih..

Tyttö oli jo 2,5v. kun päiväunet jäi pois. Kokeile, ja katso miten käyttäytyy illalla, onko kovin väsynyt. Luultavasti yöunille meno aikaistuu jos jää päikkärit pois.

Täälä 2-v ei nuku päiväunia. Mun mielestä sillon, jos lasta pitää oikein nukuttaa ja taistella unien kans, niin saa mun puolesta olla ilman päiväuniaan. Ja meillä se meni lopuksi niin, että 2-v valvoi pitkään, koska illalla ei vaan väsyttäny. Että se siitä illan vapaa-ajasta... Nyt menee puoli 9 nukkumaan muiden kanssa yhtä aikaa.

juu ehkä me tästä nyt lopetetaan tää taistelu, otetaan vaikka iltapäivisin joku rauhallinen lukuhetki tms. Täällä on äidillä ollut jo kuukauden hermot kireällä tämän asian takia...siis yhtä itkua ja hammasten kiristelyä!

meiddän 2-vuotiaalla on jäänyt jo ajat sitten päiväunet pois. Nukkuis kyllä joskus iltapäivällä viiden-kuuden aikaan, mutta en anna nukkua, koska yöllä valvoo sitten kahteentoista. Yöunia nukkuu 12-13 tuntia.

Yhteistyössä