2-vuotiaalle pojalle sukkahousut ?

• Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti
Kysymys
Te jotka ette voi pitää pienillä pojilla sukkahousuja koska ne on tytöille, oletteko käyttäneet pojilla bodyja? Mites ne, eikö sekin ole naisten vaate? Tätä olen aina ihmetellyt kun joku on sanonut että :"Meidän perheessä miehet pitää kalsareita ja naiset sukkahousuja koska sukkahousut on tytöille!"

kamalaa
meidän kuumakalle ei käytä mitään. Kovimmilla pakkasilla on collegehousujen päällä villapuku ja vähän pienemmällä pakkasella fleecevaatteita. Sukkahousuja ei ole käyttänyt aikoihin ja ikää nyt vähän vajaa neljä vee. Jos jotain joskus harvoin collegehousujen alle pukee, niin ne on taatusti kalsarit ja sukat. Sukkahousut ei ole mitenkään kätevät lapsen itse pukea ja mun mielestä ne on tyttömäiset ja tyttö meillä niitä käyttääkin. Ja jos haalari on puettu niin huonosti, et nilkat näkyy, niin mitä ne sukkahousut siinä välillä auttaa? Jos sinne pääsee lunta, niin onko ne märät sukkahousut jotenkin lämpimämmät kuin märät kalsarin lahkeet ja sukat? Ei meidän pojalla ole koskaan vilkkunut paljas nilkka pakkasella, vaikka ei olekaan niitä sukkahousuta tai edes niitä kalsareita siellä haalarin alla. Oikeanmittaiset lahkeet ja jalkalenksut ja homma toimii.

mitähän te sanotte tästä..
kun mun 3-vee poika on ihan ihastunut siskojensa (2kpl) innoittamana käyttämään mekkoja. Hui kamala, poika on varmaan nyt ihan pilalla =D Pitäisköhän mun nyt sit olla kamalan huolissaan.

No joo, pääsääntöisesti käyttää tietty poikien vaatteita, vaikka ulos laitetaanko fiiliksen mukaan joko sukkikset tai kalsarit. Nää ei sulje toisiaan pois, ja mun mielestä voi käyttää rinta rinnan. kylmällä pojan itsensä mielestä sukkikset on kivemmat (haluaa pukea itse kaiken, ulkovaatteita myöten, joten välillä on nilkat paljaana), mutta kalsarit on enemmän "miesten" juttu... Ja kalsareihin on siirtynyt nyt alkavana syksynä, kun täytti sen kolme.

v
Alkuperäinen kirjoittaja påpå;21927598:
Meillä 3-vuotias poika käytti viime talven pelkästään sukkiksia. Nyt pohdin, että voisiko vielä ensi talvikin.

Mielestäni H&M:n sukkikset olivat huonoja. Yksi vuosi ostin Bogin ja sen jälkeen olen joka talvi ostanut niitä. Niistä löytyy myöskin hyvin "poikavärejä".
Meillä taas just päinvastainen kokemus. Bogin sukkikset kulahti todella nopeasti jo parin käytön jälkeen, kun taas hennesin sukkikset kesti melkein koko käyttöiän.

Meillä jo viimetalvena käytössä sukkisten rinnalla kalsarit (on nyt reilu 2v) Molemmat ok,mut ite tykkään enempi itselläni kalsarimallista kun tuntuu et sukkahousut on liian nahassa kiinni ja siks kylmemmät,tosin niissäkin on varmaan eroja. Mut noi kalsaritkin on ollu sellaset malliltaan et pysyy kyllä paikoillaan,eikä nouse ylös. Sukat pysyy myös niiden päällä,pitkät varret. Oikeestaan pakkokin olla ton pojan kanssa irrotettava sukka kun onnistuu aina kastelemaan ne jossain:kieh: Mutta siis sukkiksissa ei mitään vikaa mun mielestä,isommallakaan pojalla :)
Miä tässä mietinkin et eikö oo aluspaitoja enää pojille kun viimetalvena käytin vielä bodya aluspaitana kun oli vaipat,nyt tarvis oikeita sellasia eikä missään pistä silmään: / Täytyy alkaa tosisaan ettimään.

v
JesperJuniorista löytyi ihan perus sukkiksia tummanharmaana, ostin niitä pinon (koot tais olla 120cm asti) =) ja tottakai 2-vuotiaalla pojalla voi käyttää sukkiksia, pysyy nilkat piilossa.

Yksi sukkahousujen puolustaja
Meillä poika käytti sukkahousuja vielä viisi vuotiaanakin. Eikä ikinä ollut mitään sanomista tai kiusaamista, mutta sitten siirryttiin pitkiin kalsareihin. Poika oli varmaan 11 vuotias kun olimme käymässä vanhempieni luona. Isäni kysyi, että haluaako poika lähteä kokemaan verkot hänen kanssaan. Sanoin isälleni, että meillä ei ole ulkovaatteita mukana, ja että ulkona on aika paljon pakkastakin. Äitini totesi, että kyllä tuolla on vanhoja lasten vaatteita, että yritetään etsiä niistä jotain pojalle sopivaa. Pian poika olikin jo ulkovaatteet päällä menossa vaarin kanssa verkoille. Äitini sanoi, että kaikki muu löytyi aika poikamaista vaatetusta, mutta pitkiä kalsareita ei löytynyt, joten pojalla on paksut mustat sukkahousut jalassa. Kotimatkalla kysyin sitten pojalta, että oliko se paha kun joutui käyttämään sukkahousuja. Poika totesi että ei se mitään haittaa, kun ei ole kavereita näkemässä. Sitten poika jatkoi, että eihän ne ole sen kummemmat kuin kalsarit, joissa on sukat kiinni, ja onhan hänellä ollut pienenäkin sukkahousuja. Poika tosi vielä, että ne oli itseasiassa mukavammat jalassa kuin kalsarit ja erilliset sukat, koska ne oli ihonmyötäiset ja pysyi hyvin paikoillaan.

no
mulla poika 2v4kk. Nyt kun tekee kaiken pottaan, niin ei tulis mieleenkään käyttää sukkiksia. Hankalampi saada pois ja laittaa jalkaan. Tarpeeksi pitkä lahje ja kunnolliset sukat, niin ei kertaakaan ole nilkat olleet paljaana.

[QUOTE="vieras";21930253]Meillä on käytetty sukkahousuja ja ihan siitä syystä, että pojat ovat inhonneet sukkiin tungettuja kalsarinlahkeita, ne kuulema painavat pahasti kengissä.[/QUOTE]

Peesi tähän, samasta syystä meilläkin pojat sukkahousuilijoita ovat/oli!

Hmm, tarkemmin ajatellen, olisikohan sittenkin pitänyt esikoispojallakin pitää vain pitkiä kalsareita ja jättää ne kaikki vaaleanpunaiset vaatteet käyttämättä? Kun nyt sitten harrastaa lukko- ja pystypainia! :D Tosin myös vapaaottelua...sehän on sentään miehisempi laji, eikös olekin?

Tuplapojat nyt 3v 3kk, ja kyllä tulevanakin talvena meillä on vielä sukkahousut käytössä, mutta myös pitkät kalsarit, kuten viime talvena!

Muumiliini
Meillä poika täytti keväällä 5 ja edelleen pitää sukkahousuja ainakin tämän talven vielä. Voipi olla että eskaria varten pitää vaihtaa sukkikset huonosti istuviin ja lököttäviin kalsareihin...

"Fanni"
Meillä on käytetty kalsareita siitä asti ku kokoa on riittänyt molemmilla pojilla... En silti ymmärrä, että jos joku tykkää pukea pojalleen sukkahousut mitä outoa siinä on. Mun mielestä se on enemmänki maku kysymys eikä sillä asialla ole mitään tekemistä homouden, naisellisuuden tai transsujen kanssa.

Helpotus
Taas saa olla onnellinen että mulla on molemmat muksut tyttöjä. Ei tule näitä teet-lapsestasi-puppelin-laittamalla-sille-sukkahousut-jalkaan -ongelmatilanteita :D Joo ja olen nyt siis huumorimielellä liikkeellä, elkää hermostuko! :)

yksi sukkahousujen puolustaja
Jotenkin huvittavaa tämä keskustelu sukkahousuista on. Eihän ne oikeasti ole muuta kuin kalsarit joissa on sukat kiinteästi. Jos poika laitta jalkaan saman väriset kalsarit ja sukat, niin viiden metrin päästä on jo vaikea erottaa onko kyseessä kalsarit, vai sukkahousut. Jos joku mies on sitämieltä, että sukkahousujen käyttö tekee pojasta/miehestä homon, niin kannattaa testata asia ja vetää ne sukkahousut itselle jalkaan, ja miettiä rupeaako miehet kiinnostamaan enemmän. Suosittelen vähintään kuukauden koejaksoa.

sukkahousupelle
[QUOTE="Pojan äiti";21925827 begin_of_the_skype_highlighting**************21925827******end_of_the_skype_highlighting]Meillä sukkahousut käytössä, poika täyttää 3 vuodenvaihteessa. Onhn ne lämpimämmät kun ei ole paljasta ihoa, kalsarit kuitenkin nousee aina vähän.[/QUOTE]

samoin sukkikset vaan meilläkin, on lämpösemmät ja vasta sittenkun itte sanoo ettei haluu en laita

Yhteistyössä