2 viikkoinen vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilianna26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämäkin ketju osoittaa muutamien vastausten osalta sen, miten äidit on toisilleen ilkeitä! Sillä ei edistetä kenenkään imetystä. Äidit, vauvat, rinnat ja elämäntilanteet on erilaisia. Muistan, kun esikoisen aikaan itkin niitä katseita ja kommentteja mitä pulloruokinnasta sain. Kuitenkaan en kokenut olevani fyysisestä sairaudestani tilivelvollinen tuntemattomille. Tukekaa ja kannustakaa, se tie vie pidemmälle. Ja aiemmalle pelottelijalle tiedoksi:ei ole tarvinnut istua lääkäreissä lasten takia.

Eikä suostu yhtään hörppäämään mukista?

Omista lapsistani olen yli puolen vuoden iässä pystynyt hyvin olemaan erossa useampia tunteja ilman pulloja ja korvikkeita kun saivat tarvittaessa ruokaa kiinteiden ja veden muodossa. 9kk iässä onnistuivat yön yli-erotkin.

Nokkamukista juo vettä, soseitakin syö hyvin mutta se tissi on vaan niin tärkeä että shö helposti tunnin välein tai useamminkin. Ei varmasti nälkääsä syö mutta ei muuten rauhoitu. Yöt nukkuu myös tissi suussa, nytkin olen klo 21 asti maannut vauvan vieressä ja äsken sain käytyä vessassa kun vauva taas huusi..

[QUOTE="vieras";27920435]Nokkamukista juo vettä, soseitakin syö hyvin mutta se tissi on vaan niin tärkeä että shö helposti tunnin välein tai useamminkin. Ei varmasti nälkääsä syö mutta ei muuten rauhoitu. Yöt nukkuu myös tissi suussa, nytkin olen klo 21 asti maannut vauvan vieressä ja äsken sain käytyä vessassa kun vauva taas huusi..[/QUOTE]

Jos syö ja juo muuten niin ehkä kannattaisi kokeilla ihan vaan niin että jättää lapsen isän kanssa kotiin missä tämä saa pärjätä ilman tissiä seuraavat tunnit kun olet muualla? Jos kyse on vaan siitä että tissin ollessa saatavilla vaatii sitä sen 1-2h välein läpi vuorokauden niin en oikeastaan edes usko että tuttipullo tuossa auttaisi äitiä saamaan omaa aikaa. Eiköhän lapsi silloin laske sen pullon ravinnoksi siinä kuin kiinteät ja vedenkin ja vaadi yhtälailla imetystä.

mulla on kolme lasta,josta 2 on täysimetetty 6kk ikään asti ja osittais imetyksellä 1,5v asti.Kuopuseipystynyt imemään rintaa ja multa ei herunut maitoa pumppaalla.Täytyy kyllä sanoa että pienin on sairastellut eniten,ensimmäisen kerran sai ab kuurin 3kk iässä ja sitä seurasi korvatulehduskierre 2v asti,kunne sai putket.Esikoinen ja keskimmäinen sairastuivat ensimmäisen kerran n.2v iässä,flunssa.Esikoisella on ollut kaksi ab kuuria(on nyt 9v) keskimmäisellä neljä(7v),kuopuksen kuureissa en ole pysynyt enä laskuissa-

En muista tarkkaa aikaa, sen takia siinä lukeekin 1-2 vkoa. Jatkoin sen jälkeen tietenkin pumppaamista, ihan jo senkin vuoksi ettei rintatulehdus tule.

Lisään tähän myös sen, että myöskään minun nännini eivät turvonneet niinkuin muilla äideillä. Niillä ei imetetty ikävä kyllä laisinkaan. Rintakumia kokeiltiin moneen otteeseen, mutta eihän se siinä hyvin pysynyt. Varsinkin kun piti samaan aikaan pitää rintakumista sekä mega tisseistä kiinni, ettei vauva tukehdu tissin alle......

Mun rinnat ei nähtävästi siis ole tarkoitettu imettämiseen. Asia olisi varmasti toisin, jos olisi pienet rinnat ja suuret nännit ja maitoa tulisi vaikka muille jakaa, mut kaikki eivät ole näin onnekkaita ikävä kyllä ja silloin korvike on ainoa vaihtoehto.

Jos 2 viikossa lopettaa imetyksen, niin ei ole kyllä oikeasti edes yrittänyt. Eikä niistä nänneistä heti mitkään filtterit tule, ajan kanssa sitten, munkin piti käyttää toiseen rintaan rintakumia kuukauden päivät ennen kuin alkoi rinnanpää muotoutua lapselle sopivaksi. Mutta mitä vaanhan sitä voi itselle selittää, että tulee parempi mieli.

Ja mitään kehumisen aihetta en näe siinäkään, ettei ole antanut lapselle D-vitamiinia. Alkaa miettiä, että oletko ylipäänsä tehnyt mitään lapsen PARHAAKSI?

[QUOTE="vieras";27921081]Jos 2 viikossa lopettaa imetyksen, niin ei ole kyllä oikeasti edes yrittänyt. Eikä niistä nänneistä heti mitkään filtterit tule, ajan kanssa sitten, munkin piti käyttää toiseen rintaan rintakumia kuukauden päivät ennen kuin alkoi rinnanpää muotoutua lapselle sopivaksi. Mutta mitä vaanhan sitä voi itselle selittää, että tulee parempi mieli.

Ja mitään kehumisen aihetta en näe siinäkään, ettei ole antanut lapselle D-vitamiinia. Alkaa miettiä, että oletko ylipäänsä tehnyt mitään lapsen PARHAAKSI?[/QUOTE]

No kukin tavallaan. En minä ainakaan halunnut, että poika huutaa nälkäänsä... Kyllä mieluumin ruokin pullosta, jotta saa masunsa täyteen.

Ja mistäköhän sen nyt keksit, etten d-vitamiinitippoja anna? Johan on taas joo-o... Tervetuloa kaksplussan sivuille. :D

Yhteistyössä