2 viikkoa Kustavissa, minne mennä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja immu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

immu

Vieras
Saamme käyttää kavereiden mökkiä Kustavissa kahden viikon ajan ensi kesänä (jee!!!). Kuulemma on ihana paikka, mutta osaisiko joku antaa vinkkejä missä siellä kannattaisi käydä jos ei mökillä jakseta kökkiä joka päivää 8-)
 
lähtekää polkupyöräilemään saariston rengastietä. Koska teillä on yöpaikka siellä mökillä tekisin varmaan niin että pyöräilisin lyhyempiä pätkiä ja sit mökille yöks takasin. Sit toisena päivänä joku toinen pätkä. Ihanaa olis, nauttikaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rengastie:
lähtekää polkupyöräilemään saariston rengastietä. Koska teillä on yöpaikka siellä mökillä tekisin varmaan niin että pyöräilisin lyhyempiä pätkiä ja sit mökille yöks takasin. Sit toisena päivänä joku toinen pätkä. Ihanaa olis, nauttikaa!!!

Siellä on sitten matkan varrella kivoja kohteita? Googlettamalla löytyisi varmasti, mutta olisi kiva kuulla mistä kaikista paikoista muut ovat tykänneet. Onko tietoa kivoista ruokapaikoista?
 
Hmmm... :D Tuota, tuota...Kustavi on kyllä oikein ihana ja kaunis paikka, itse vietän siellä paljonkin aikaa kesäisin kun kavereiden mökki on myös siellä =) Mutta..ei siellä kyllä rehellisyyden nimissä hirveästi mitään kummalista tekemistä ole, sitä mökkeilyä se pääasiassa on..Ja mun mielestä siellä ei niitä ruokapaikkojakaan liikoja ole, me käydään melkein aina siinä yhdessä ja samassa pizzeriassa joka on siinä keskustassa :) Mutta nauttikaa silti, kaunis paikka se on ja onhan siellä tosiaan se Saariston rengastie, joka on hieno pyöräilyreitti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rengastie:
lähtekää polkupyöräilemään saariston rengastietä. Koska teillä on yöpaikka siellä mökillä tekisin varmaan niin että pyöräilisin lyhyempiä pätkiä ja sit mökille yöks takasin. Sit toisena päivänä joku toinen pätkä. Ihanaa olis, nauttikaa!!!


Mut eiks rengastiellä ole hiukan vaikea valita joka päivä eri reitti... Katsos kun se on rengastie, niin toisena päivänä pitää ajaa sama matka kuin edellisenä + lisäksi uusi matka, jos aikoo mökille mennä aina yöksi... Ei kuulosta oikein järkevältä tai siis ei kuulosta siltä, että tuon neuvon antaja ymmärtää, mikä on aariston rengastie :)
 
Ainakin Kustavin savipaja on ihan huippukohde, tai ainakin oli reilu kymmenen vuotta sitten kun sielläpäin pyörittiin enemmän :) Pupuja lapsille ihasteltavaksi, kahvia ja munkkeja kaikille, ja sitten niitä kivoja astioitakin... Vuosnaisissakin Boris & Maris oli silloin tosi kiva ruoka/kahvipaikka, ja sieltä myös terassilta/pihalta ihanat maisemat... Ihanaa lomaa teille :)
 
Suosittelen myös Kustavin Savipajaa, sekä Vuosnaisissa Boris&Marista...muutoin aika hiljaista on nähtävyyksien suhteen, ellette nyt satu olemaan sellaista tyyppiä että tykkää kierrellä kirkot ja pyhätöt, kotiseutumuseosta puhumattakaan. Nauttikaa siitä mökkeilystä ja ihanasta merellisyydestä, jota Kustavissa on!
 
Laura Peterzenille shoppailemaan ja syömään. Eihän siitä ole Turkuunkaan pitkä eli ehdottomasti sinne ja/tai Naantaliin päiväretkille. Ellette sitten ole Turusta kotoisin? Myös Uudessakaupungissa kannattaa käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja rengastie:
lähtekää polkupyöräilemään saariston rengastietä. Koska teillä on yöpaikka siellä mökillä tekisin varmaan niin että pyöräilisin lyhyempiä pätkiä ja sit mökille yöks takasin. Sit toisena päivänä joku toinen pätkä. Ihanaa olis, nauttikaa!!!


Mut eiks rengastiellä ole hiukan vaikea valita joka päivä eri reitti... Katsos kun se on rengastie, niin toisena päivänä pitää ajaa sama matka kuin edellisenä + lisäksi uusi matka, jos aikoo mökille mennä aina yöksi... Ei kuulosta oikein järkevältä tai siis ei kuulosta siltä, että tuon neuvon antaja ymmärtää, mikä on aariston rengastie :)

joo tiedän kyllä mikä se on. Ottakaa vaikka sit teltta mukaan ja yöpykää matkan varrella. Ja voittehan te poiketa siitä virallisesta rengastiestä ja teette omia ympyröitä ettei tartte samoja teitä ajella. meette vaikk autolla johonkin ja kierrätte lenkin ja autolla mökille yöksi.
 
Kaunis on paikka.Ajelimme sieltä muumimaailmaan kun muutoin on niin kaukana meidän kaupungista.Kävimme myös saaristoristeilyllä ja lautolla seilaamassa.Mieleen jäi, että siellä saaressa mihin mentiin ei ollut juuri mitään aktiviteettia mutta kaunista oli senkin edestä.
 

Yhteistyössä