2 vai 3 lasta? Plussat/miinukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kolmen kanssa menee hermot kolminkertaisesti, mutta saat hymyn huulillesi kuusinkertaisesti =). kolmikko on komea joukko, ja meillä ainakin päivittäisen ilon lähde.

Mulla on kaksi ja kyllähän näiden kanssa on näppärämpi liikkua kuin mitä olisi kolmen kanssa, tulisi ihan uudenlaisia logistisia ongelmia eteen jne., mutta silti mä haluan vielä sen kolmannen ja neljännenkin :D

Jos ette mihinkään järkipäätökseen asiasta, pääse, mieti sitä että enemmän sitä katuu asioita joita ei ole tehnyt kuin niitä joita on. Lasta te rakastatte aivan varmasti ja jos hän syntyy, on hän osa teidän perhettä ja rakas siinä missä kaksi ensimmäistäkin, mutta jos ette lasta hanki, se saattaa oikeasti kaduttaa.

Mä oon kanssa miettinyt tuota liikkumista, vanhin on kohta 3. Rahaakin menee kolmen kanssa jo aikalailla! Lisäksi hoitoon saaminen voi olla haasteellista, mutta uskoisin isovanhempien tulevan mielellään meille lapsenvahdeiksi jos sellaiseen on joskus tarvetta. Miinuksista huolimatta se lasten tuoma ilo on ihan suunnaton. Päästääkö siis itsensä helpommalla ja käyttää järkeä vai antaako mennä tunteella?!

Meillä on 4 poikaa. 6v,4,5v..2,5v ja kohta 3kk. En ole ikinä ajatellut/laskelmoinut plussia/miinuksia ja päättänyt sen mukaan montako tehdä. Kai sen itse ns.huomaa onko lapset helppoja vai hankalia,että riittäskö oma jaksaminen niiden lisäksi vielä yhteen. :) Ainakin meillä nuo leikkivät mukavasti kolmisinkin ja jahka vauva kasvaa saa tuo reilu 2v hänestä leikkikaveria kun isommat sitten jo eskarissa/koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kahden kanssa liikkuu näppärämmin, ja matkustaa halvemmalla (sitten myöhemmin ainakin), kulut pienemmät... no jaa meillä menee kolme siinä missä kaksikin.

Uskon että just noin ku yllä, mutta jotenkin kaksi tuntuu vajaalta määrältä. :-)

Meillä 3v, 2v ja 6kk. Näitten kanssa liikkuu vielä ihan hyvin (tuplarattaat+seisomalauta), mutta neljäs olis jo liikaa. Kolmas menee siinä missä kaksikin, en koe tätä yhtään raskaammaksi kun kahden kanssa. Noh, talvivaatteitten kanssa saa kyllä varmaan muutaman kerran kirota... mutta on tää ihanaa!

Yhteistyössä