2 IVF elo/syyskuu

Varovaiset onnittelut Sara80:lle. Toivotaan että plussia saataisiin nyt enemmänkin tähän pinoon.

Oma napa on ollut todella väsynyt koko viikonlopun, joten uni on maittanut. Perjantaina oli ultra jossa todettiin että rakkuloita on vasemmalla puolella 6 ja oikealla 2 pienempää, mutta kaikki kaipaavat vielä kasvattelua.
Huomenna on taas uusi ultra, joten punktio menee keskiviikolle tai torstaille. Toivottavasti nyt kasvattelu olisi onnistunut ja saataisiin jotain saaliiksikin.
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella kuulimisiani. Gonalia olen piikitellyt, niin että tänään oli 9. päivä. Vatsa alkaa olla aika turvoksissa! Kävin viimeksi keskiviikkona lekurilla: silloin oli molemmin puolin 4-5 n 9 mm kokoista ja useita pienempiä. Huomenna olisi taas lääkäri. Jännittää mikä on tilanne. Ensimmäistä kertaa päästään nyt punktioon ja istutus hommiin jos kaikki menee hyvin. Ennen juhannusta saatiin Gonalilla tarpeeksi kasvua iakaan, mutta Tampere oliskin sitten koulutuksessa kun olisi ollut punktio päivä!!! :headwall: Nyt kuitenkin hyvältä näyttää..

Parin päivän ajan on ollut oikea alamaha kipeä. Sellaista jomotusta. Lieneekö normaalia? Lääkäri sanoi että jos on kovaa kipua ja pahoinvointia niin sitten lekurille. Ei ole pahaa oloa joten asiaan kuuluvaa? Onhan siellä toki monta kasvamassa molemmin puolin joten ahdasta on ! :)

Niin ja hieman taustaa: Mulla on lapsi jo ennestään mutta nyt toista yritellään. Takana reilu vuosi hoitoja. Clomeilla lähdettiin liikkeelle, ei mitään vastetta saatu aikaiseksi. Sitten aloitettiin metut ja Gonalit. Nyt jo hurjat annokset gonalia = 225 päivittäin. Lekuri sanoi että mun tapauksessa päästään punktioon n 2 viikon pistämisen jälkeen. Eli loppu viikkoon menee luultavasti. Olemme hämeenlinnassa hoidossa, kun Riksun lääkäri lähti väestöliittoon lisäoppiin. Punktiot ja istutus olisi Tampereella.

Tyhmä kyssäri: Kun otetaan punktiolla munasolut ja hedelmöitetään miehen spermalla ja sitten istutetaan hedelmöittyneet niin onko hoito ivf vai mikä?... :/ Aika urpo kysymys, vai mitä...

Jännittää kuitenkin huominen lekuri ihan kauheasti. Ja vielä enemmän jännittää se tampereelle meno. Jos sattuu jne..

Mutta nyt nukkumaan, ihan poikki.. Mies yötöissä, joten outoa taas nukkua yksin. :(
 
skorppari75
ivf on koeputki hoito missä kerätään munasolut ja ne ja siittiöt saa hedelmöittyä itsestään sillä alustalla mitä seurataan mikroskoopilla ja icsi on mikroinjektio hoito missä kerätään munasolut ja sitten valitaan siittiöistä paras ja viedään se neulalla suoraan munasolun sisälle kummassakin valmiiksi hedelmoittynyt munasolu eli alkio viedään kohtuun
toivottavasti osasin selittää oikein jos joku huomaa virheitä korjatkaa
 
Ultrasta palattu jälleen. Vasemmalla puolella 6 follia ja oikealla (jossa endo pahempi) kaksi, joten keskiviikkona päästään punktioon. Samoissa mennään Tiina80:n kanssa. =)
Tänään illalla pistän Pregnylin ja toivon etten sössi sen kanssa! Jännittää kummasti tuo punktio vaikka sen jo kerran on käynyt läpi. Viimeksi punktio oli kohtuullisen kivulias vaikka lääkitys pahimpaan kipuun auttoikin. Mutta eihän nuo toimenpiteet koskaan mukavia ole... Pitää vaan muistaa syy miksi tämän kaiken kestää!
 
hei nefeli moneltako menet keskiviikkona punktioon mulla 9.30 ja 9.00 pitää olla jo oulussa eli 6 jälkeen joudutaan lähtemään liikenteeseen eli aikainen herätys,
kysymys teille jotka käynyt jo punktiossa miten olette pystynyt matkustamaan (pitkää matkaa) punktion jälkeen istuen, puoli istuvassa asennossa vai makoillen ajattelin vain että tietää varautua
 
Koskas teillä olikaan testipäivä? Muistanko oikein että tämän viikonlopulla? Voi että kun teillä menisi nyt kaikki hyvin tällä kertaa.

Itse olen aloittanut Primolutien syönnin ja vuotoa odotellaan. Eli jos kaikki menee hyvin niin viikolla 41 pitäisi päästä punktioon. Uskoa tälle kierrokselle ei ole edes sen vertaa mitä edelliselle. Miten niin pessimisti...
 
Moi Tiina80. Teillä onkin pitkä matka punktioon! Meillä punktio tehdään samassa kaupungissa, joten autossa ei tarvitse kauaa istua. Viime kerrasta muistan sen, ettei kipua ollut istuessa kovin paljon, lähinnä oli vaan uskomattoman epämukava ja väsynyt olo. Kannattaa varmaan itse kokeilla mikä asento autossa tuntuu hyvältä noinkin pitkällä matkalla. Juotavaa kannattaa varata mukaan, koska kehottavat juomaan useampia litroja vettä hyperstimulaation ehkäisemiseksi.

Meillä on keskiviikkona punktioon meno heti aamusta 8.30, jolloin laittavat tuon endon vuoksi antibioottia suoneen ja vasta tämän jälkeen päästään itse hommaan.

Keskusteltiin lääkärin kanssa, että saadaan itse valita laitetaanko 1 vai 2 alkiota (jos niitä vain saadaan). Lääkärin mukaan kahdella onnistumisprosentti on sama kuin yhdelläkin, joka näin maalikkomatematiikalla on vaikea uskoa. Onko teille muille puhuttu mitään siirrettävästä alkiomäärästä? Siirretäänkö yksi vai saatteko valita?
 
Kävin tänään lääkärissä. Oli paljon tapahtunut! Oikealla on n 14 12-15 mm kasvamassa ja vasemmalla 7 13-15 mm kokoista! Vatsaontelossa on hieman nestettä. Jatketaan gonalin pistämistä ja rinnalle orgalutron tästä illasta lähtien. Keskiviikkona uusi lekuri aika. Perjantaina luultavasti punktioon! Nyt alkaa jo jännittämään.. Mietin kuinka kipeäksi maha vielä tuleekaan, kun nyt jo aikasta kipeä. Sairaslomalle saan jäädä jos siltä tuntuu. Varsinkin oikealta alavatsa kipeä. Turvotus myös aikasta inhottavaa. Mitkään housut ei tahdi mahtua jalkaan... :LOL: :kieh:

 
Nefeli, Tiina80 ja Skorppari75 (ja olikohan vielä joku muu?) mennään näköjään aika samalla aikataululla, mulla punktio to kl 9. Me ollaan miehen kanssa päätetty että laitetaan tällä kertaa 2 alkiota jos vaan saadaan 2 hedelmöittymään. Ollaan muutenkin päätetty että tää saakin olla sitten viimeinen ivf, toivotaan tietty että nyt saatais jotain pakkaseen.
Mä jäin jo tänään sairaslomalle, alkoi eilen tosi kova pääkipu ja nyt lääkäri kirjoitti suoraan 2vko saikkua. Mua vaivasi jo viime kerralla tämä sama.
Nyt alkoi sitten tosissaan jännittää punktio, viimeksi teki tosi kipeää ja nyt pyydän kyllä tupla kipulääkkeet.
 
Mukava kun meitä tässäkin pinossa on vielä muutama jännittämässä samalla aikataululla!
Tuulia-76, milloin teillä on siirto jos to on punktio? Kahta alkiota ollaan mietitty mekin, jos nyt vain tarpeeksi alkioita saadaan aikaan. Viime kerralla siirrettiin tuoreena yksi alkio ja pakkaseen saatiin 2 alkiota, joista kumpikaan ei sulatuksen jälkeen lähtenyt jakautumaan, joten tuntuu siltä että kokeillaan nyt tällä kertaa kahden alkion tuoresiirtoa. Mutta kaikkihan riippuu nyt taas kaikesta...Loppuviikosta ollaan taas viisaampia.
Mulla on nyt eilisestä lähtien ollut todella huono olo. Onneksi nyt Puregonit on pistetty, joten toivottavasti olo alkaisi kohentua.
Punktio jännittää täälläkin. Tällä kertaa tietää mitä on edessä, joten ehkä siihen osaa varautua paremmin ja pyytää tarpeeksi kipulääkettä.
 
Mari66: Testipäivä on torstaina mutta tänään olisi jo saanut käydä verikokeessa mutta odotan kuitenkin torstaihin ja positiivisellä mielellä olen ainakin vielä.
Pian alkaa sullakin hoidot, ootteko ajatellut siirtää kahta vai yhdenkö ? Meille siirrettiin nyt tällä kertaa kaksi. Kirjoittelen torstaina mitä tänne kuuluu.
 
Mulla siirto joko su tai ma, riippuu siitä miten lähtevät jakautumaan. Nyt alkanut täälläkin kunnon turvotus, ei enää farkut mene kiinni, ja kipuakin tuntuu oikealla puolen kun kävelee. Mä näin jo yöllä painajaisia siitä punktiosta, siinä unessa pistivät älyttömän paksun neulan mahan läpi, ilman puudutuksia, ja imivät sitä kautta munasolut..heräsin aivan kylmän hikisenä.
 
Vein tänään pissanäytteen labraan. Tulos HEIKKO positiivinen. Jotenkin jäi kaukumaan päähän tuo sana heikko. Olen tehnyt myös kotitestejä viikon verran (kun ei ole jaksanut odottaa), tulos on koko ajan parantunut, mutta ei edelleenkään kunnon viivaa. Nyt joutuu vaan odottelemaan. Ensi viikon loppupuolella käyn sitten verikokeessa ja jos kaikki on ok. niin sitten kolmen viikon päästä ensimmäiseen ultraan. Saa nähdä, miten tässä käy. Välissä on niin onnellinen, mutta sitten putoaa takaisin maanpinnalle.

Taas maanpinnalla pp14
 
Sara80: tiedän tunteesi, mitä juuri nyt tunnet. tulee NIIN elävästi omat muistot mieleen. oli kyseessä meidän 3. inssi, josta ensimmäistä kertaa eläessäni plussasin. käytän aina apteekin raskaustesti. testiin tuli viiva, mutta oli aika heikko (viiva kuitenkin, selvästi erottuva) ja sitten vein labraan aamupissan, tulos oli HEIKKO positiivinen. tämän jälkeen tein 2 uutta testiä, joka kerralla viiva vahvistui. lopulta oli todella vahva. sitten menin HCG:h joka oli normaalirajojen sisäpuolella, mutta kuitenkin "haarukan sisällä". olin onnelline, siis TODELLA onnellinen. kuitenkin minun piti käydä vielä yhdessä HCG:ssä ennen kuin sain luvan kunnolla hengähtää, tulos oli jo todella hyvä. sovittiin ultra. ultrassa näkyi, että raskaana olen, mutta sydämensykettä ei näkynyt. seuraavalla viikolla uusinta, ei edelleenkään sydämensykettä. tällöin ruvettiin puhumaan tuulimunasta, seuraavalla viikolla vielä uusinta. tulos edelleen sama, ei sykettä. kyseessä tuulimuna. kuitenkin mulla HCG oli parhaimmillaan n. 21 000. sain lähetteen vielä keskussairaalaan ja sieltä tabletit keskeytystä varten. sairaalalla kuitenkin vielä toinen lääkäri tsekkasi tilanteen ja oli samaa mieltä kuin "omalääkärini". loppu on sitten mitä on, kipeä muisto ensimmäisestä "raskaudesta", joka ei voinut päättyä onnellisesti.
ja tänään soitin hoitopaikkaani ja kerroin, että 2. IVF:n 2. PAS epäonnistui ja rumba aloitettava uudestaan. otan yhteyttä marraskuussa ja sitten suunitellaan eteenpäin.
toivon koko sydämenipohjasta Sara sinulle voimia ja toivon, ettei sinulle käy kuten minulle. palaile kertomaan kuulumisa.
minä kun kurkin täällä päivittäin, vaikka epäonnistuttiin.
 
Sara 80: Pidän peukkuja että heikko positiivinen tulos vain vahvistuu.

Meille testi näytti negatiivista, kävin varmuuden vuoksi myös verikokeessa. Itse asiassa yllättävän tyynesti otimme tuloksen, jatkamme samaan putkeen toisella PAS-hoidolla. Siitä syystä ajattelinkin aloittaa jo lokakuun hoitopinon, kun sitä ei vielä täällä näy...

En tiedä oliko työkiireillä osaa tähän negaan, lääkärin mukaan ei, suurin todennäköisyys on että nega tulee kun alkio ei ole huippuluokkaa eikä vain kiinnity niinkuin pitää.

Tsemppiä vielä teille syyskuun piinailijoille!

t. Saara
 
HelinäKeiju75: Kiitos vastauksestasi. Toivotaan, että näin ei käy. Olen pahoillani puolestanne :hug:

SaaraX: Kiitos myös sinulle Saara!

Täytyy vain jaksaa toivoa ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Kaikenkaikkiaan olemme joutuneet kokemaan 7 kertaa pettymyksen hoidoissa käydessämme (5 tuoresiirto ja 2 pakastesiirto kertaa). En kertaakaan ole päässyt tekemään raskaustestiä, kun kuukautiset ovat alkaneet prikulleen "oikeaan" aikaan. Tällä kertaa siirrettiin 2 alkiota, toinen nelisoluinen ja toinen kahdeksansoluinen (Nyt 35/26-28).

t: Sara (pp15)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina67:
Miten tuo yksityisviestin lähettäminen tapahtuu...??
Sorry en huomannut vastata tähän kysymykseen aikaisemmin. lähettämään yksityisviestin toiselle rekisteröityneelle henkilölle napsauttamalla kentän auki pienestä kirjekuoresta, joka löytyy rekisteröityneen nimimerkin alta (palstan vasemmassa reunassa)

 
Omaa napaa taas: Lekurissä tänään, varattiin perjantaille Tampereelle klo 10 aika punktioon. Jännittää vietävästä. Oli lukematon määrä kasvaneita mutta vain muutama reilun kokoinen. 21 mm yksi ja pari 18-19 mm. Yli kymmenen 15 mm kokoista. Tänään pistän irrotuspiikin. Ei enää muita lääkkeitä ennen perjantaita. Onkohan noi 15 mm liian pieniä? Minkä kokoisia niiden pitäisi olla? Tuli lisäksi tuomio, että jos ei nyt tärppää niin sitten ennne seuraavaa yritystä olisi laihdutettava reilusti. :/ Ymmärrän ja tiedän syyn miksi näin, mutta miksi sitten ottivat koko hoitoihin alunpitäenkään? Pelottaa että ei nyt tärppää ja sitten menee monta kk että saan painoa alas niin paljon että lekurin mielestä voidaan taa yrittää. Sitten on taas jo ensi vuoden puoli ja menee lääkekulut omasta pussista.. Tietty ei saisi rahaa ajatella, mutta on iso asia meidän taloudelle kuitenkin. Tämä syksy on mennyt nyt niin mukavasti kun on ollut kelan lääkekatto täyteen ja on ollut rahaa elääkin.

On kiva lukea teidän muiden ajatuksia ja löytää sieltä ne samat ajatukset kuin omassa päässä. Meistä kai muutama menee aika samaa aikataulua läpi. Ainakin nefeli, tiina ja tuulia löytyi ensi silmäyksellä.
 
hei kaikille meillä oli tänään punktio kaikki meni hyvin eikä oikeastaan tuntunut hirveesti kuvittelin pahemmaksi saatiin saaliiksi 6 munasolua huomenna saa tietää miten ovat alkaneet jakautua, taidan vaan olla aika immuuni noille mulle sallituille kipu lääkkeille kotia tullessa vaikutus alkoi loppua onneksi autossa oli mahdollisuus makoilla niin oli helpompi olla nyt takas pötkölleen ja juomaan nesteitä
 
Punktio takana täälläkin ja tuloksena 11 munasolua. Punktio sujui kivuttomammin kuin edellisellä kerralla, joten olo on ollut melko hyvä. Huomenna kuullaan sitten hedelmöittymis/jakautumisuutiset.

Skorpparille noista rakkuloiden koosta... Mun rakkulat olivat nyt 19-20mm kun lääkäri päätti että ovat tarpeeksi kypsiä punktioon. Viime perjantain ultrassa kun ne olivat 14-15mm, päättivät että follien on vielä syytä kasvaa joten pistoksia jatkettiin viikonlopun yli. Mutta saattavathan nuo vielä kasvaa perjantaihin mennessä ja tuskinpa lääkäri punktiota määräisi jos katsoisi follit liian pienikokoisiksi. =) Onnea matkaan!
 
Mullakin punktio takana ja kipeetä kyllä kävi, sain ekstra kipulääkettä kesken toimenpiteen, mutta ei kyllä paljoa auttanut. Saaliiksi 5 munasolua, ois niin toivottu parempaa saalista, hu sitten kuulee miten ovat hedelmöittyneet ja että milloin on siirto. Maha nyt tosi hellänä.
 
Meillä oli sitten se supressioultra eilen aamulla. Toisella puolen näkyi yksi folli (8mm) ja limakalvo oli vielä liian paksu (vuoto alkoi vasta edellisenä päivänä) 4mm, joten määräsi vielä verikokeeseen. Tulokset kuitenkin oli ok, joten illalla alkoi sitten piikittely. Gonal f:ää 262.5 kolme päivää ja sitten 225 kolme päivää ja sitten ultraan.

Kuinkas sulla Sporty?

Tiina80: mulla taisi käydä ihan päinvastoin ton enanton depot piikin kanssa. Vuoto alkoi tiistai aamuna ja näytti loppuneen eilen iltaan!?! Taitaa johtua tosta eilen alotetusta gonalista.. Vähän vaan jännittää et kuinka limakalvon kanssa käy jos ei kerinnyt tulla vanhat pois ja pitäis uutta alkaa rakentaa.. Toiseksi, mulle toi jarrupiikki aiheutti aivan järkyttävää pahoinvointia, siis pisti oikein oksentamaan, yök! Nyt onneksi helpottanut jo.

Mut tuolla on näköjään alotettu uus pino syys/lokakuisille hoidoille. Taidan siirtyä jatkossa sinne, niin jospa pääsee piinailemaan sitten samaan aikaan muiden kanssa. Onnea kaikille täällä piinaileville, toivottavasti plussia tulee hurjasti!
 
Mari66: Testin tein eilen ja plussaa oli. Mahtava tunne kun viimein plussaa, mutta onhan tässä vielä monta vaihetta edessä ja koskaan ei tiedä mitä tulee, mutta tällä hetkellä täällä ollaan hyvin onnellisia. Peukkuja teille hoitoihin ja toivon kovasti että teitäkin nyt onnistaa. Seurailen tätä palstaa ja kirjoitellaan toisille kuulumisia.
 

Yhteistyössä