2 IVF elo/syyskuu

Taas pitää ruveta purkaamaan ajatuksia palstalle.

Viime viikolla oli uusi hoidon suunnittelu taas sairaalassa. Kesätauko kun on tulossa niin jatkuu meillä hoidot syksyllä. Nyt on suunniteltu elokuun lopulla piikitys alkamaan.

Tausta on sellainen että vikaa on miehessä. Simppoja vähän ja laiskaa sorttia. Yksi IVF ja yksi PAS takana. Molemmat negaa. Mentiin siinä ekassa lyhyen kaavan mukaan ja tehdään ihan samat sävelet tällä kertaa.

Meille selvisi viime viikolla vastaanotossa että IVF'n aikana viimeksi oli labrassa tapahtunut tekninen virhe...siitä sitten johtuu että alkiot olivat niin huonot :/ . Tällaista tietty tapahtuu, onhan nekin vaan ihmisiä mutta...kyllä täytyy myöntää että oli aika kova pala sulattamaan :'( . Nyt kuitenkin toiveikkaina lähdetään toiseen hoitoon. Kuitenkin tollaisia virheita tapahtuu niin harvoin että tuskin osuu meidän kohdalle toista kertaa.

Hieman kyllä pelottaa sen rumban alkua taas kuitenkin. Olin aika kipeä ennen ja jälkeen OPU'a...Mutta täytyy kestää...Lopputulos on sen arvoinen! :heart: Kun sen oman pienen käärön saa syliin niin...sen puolesta tekee kyllä ihan mitä vaan.

Löytyykö jo tässä vaikeessa kanssapiinailijoita?
 
Meillä on lokakuussa edessä ensimmäinen ivf/icsi ja myös meillä vikaa löytyy miehen huonoista ja vähäisistä siittiöistä.
Onko lääkäri määrännyt miehellesi clomikuuria?
Meillä lapsettomuuslääkäri määräsi miehen 2-3 kuukauden clomikuurille ja sanoi ettei niistä varmaan mitään hyötyä ole...kannattaako niitä sitten edes aloittaa jos lääkärikin jo noin sanoo...
 
Moikka!

Meillä on tulossa toinen ivf-yritys elokuussa, ensimmäinen ei tuottanut toivottua tulosta. Toivottavasti nyt on onni myötä :)
Olen kirjoitellut tuolla puolella "ekaa kertaa ivf".
Taustaa sen verran, että mieheni on 42 ja minä ihan kohta 40, eli olemme julkisen sektorin lapsettomuushoidoista pois ja siis yksityisellä puolella. Lapsettomuuteemme ei ole löytynyt syytä.
Ensimmäinen hoitokierros mentiin lyhyellä kaavalla, eli tokana päivänä vuodosta alkoi Suprecur-sumuttelut ja kolmantenapäivänä GonalF-pistokset (ensin 300 ja sitten 375 päiväannoksena). Nyt pistosannos on 375 heti alusta alkaen.

Kesä pitäisi mennä ajattelematta koko asiaa - luomuunkin on nyt paremmat mahdollisuudet kuin aiemmin.
Mulla on menkkojen siirtoon Primolut-kuurit kahdessa kierrossa, jotta punktio voidaan tehdä vkolla 34.

Hyvää juhannuksen odotusta - ja muutakin odotusta:eek:)
 
Moi!

Ilmoittautuisin mukaan tähän seurueeseen. Olin huhtikuun Ivf/isci/pas pinossa. Silloin nimimerkillä Unelma. Taustoista seuraavaa.... ikää 33 ja mies 38. Miehellä lapsi edellisestä liitosta. Itsellä ei lapsia eikä tietääkseni keskenmenoja. Ensimmäistä rakkauden hedelmää tässä yritellään. Meissä molemmissa hieman vikaa. Lisäksi toinen munatorvi tukossa joten siirryimme heti IVF hoitoihin. Hoidot keskeytyi ennen siirtoa. Punktio tehtiin ja munasoluja tuli paljon, mutta siirto päivänä ei ollut siirrettävää. Seuraavat hoidot alkavat hormoonihoidoilla heinäkuussa. Tällä kertaa syön Primolut-lääkettä ja sitten 1 UÄ:n jälkeen alan pistelemään Gonal-f. Näin ainakin vielä edetään. Aion huomenna soittaa klinikalle ja varmistaa aikataulun.

Olen taustalla lukenut eri pinoja, jotta saan vähän vihiä miten muilla sekä henkistä tukea teiltä. Kyllä välillä on rankkaa ja parisuhde koetuksella mutta rakkaus voittaa aina.

Letkeää Juhannusta!!!!
 
Hei!

Meillä on tulossa ensimmäinen ivf elo-syyskuussa. Ensimmäistä lasta toivotaan, ikä ei meillä liene ongelma mutta pari vuotta on lapsettomuuden kanssa jo eletty. Mulla PCO joka mielestäni tällä hetkellä melko hyvin kurissa ainakin kiertojen perusteella. Silti ivf oli lääkärin mukaan ainoa vaihtoehto.

Julkisella puolella ollaan hoidossa.Sumuttelut alkaa elokuun loppupuolella ja niitä jatketaan pari viikkoa ennen ensimmäistä ultraa, jonka yhteydessä eka piikitys. Onkohan tässä kyseessä se pitkä kaava, vai miten se eroaa lyhyestä? Oon kuullut että pitkä kaava aiheuttaisi enemmän epämukavia oireita :|

Jostain syystä en osaa antaa periksi ja toivon vieläkin että viimeisistä luomukierroista tärppää..toiveikkain mielin silti ollaan :)
 
Moi! Minäkin sit taidan uskaltautua tähän pinoon...meillä toinen IVF saattaisi olla elo/syyskuussa, eka oli nyt kesäkuun alussa, josta nega, (Elina67 kanssa piinailtiinki yht`aikaa :) ). Mulla tuli kamala migreeni ennen siirtoa ja ensin oli puhetta että puol vuotta täytyis oottaa ennen toista yritystä, mutta nyt lääkäri meinas että vois kokeilla lyhyen kaavan mukaan niin ehkä pää kestäis...Meillä kolmisen vuotta yrittämistä taustalla, miehellä 2 lasta edellisestä liitosta, mulla liian lyhyt kierto ovulaatiosta menkkoihin vain 5-8 päivää, hormoneilla yritetty ensin pidentää ilman tulosta, sit huomattiin että aivan liian korkea hb, 165, jota nyt sit yritetty laskea verenohennuslääkkeillä, vielä kyllä ilman tulosta, luomukin vois kuulemma onnistua jos toi hb laskis =)
Me ollaan yksityisellä hoidossa, ku yleisen puolen jonot niin pitkiä.
 
Hei kaikille,
meillä on myös suunniteltu ivf elokuulle. Taustaa sen verran, että meillä on yksi ivf-poika. Hänellä ikää nyt n. 3 1/2 vuotta. Pojan syntymän jälkeen on tehty yksi Pas sekä yksi Ivf jotka molemmat negoja. Nyt sitten taas uusi yritys tuonne elokuulle. Tässä odottelen menkkojen alkua ja siitä sitten 21 pvää eteenpäin ja aloitan sumuttelut. Ivf ajoittuukin sopivasti lomalle (onneksi, eipähän tarvitse töissä mitään sanoa!) Meillä lapsettomuus on miehestä johtuvaa; diagnoosi hypospermia (kirjoitinkohan oikein?) ja viimeksi simppoja oli vähäinen määrä ja myös vähän ns. hyvin liikkuvia normaaleja. Vähän jännittää nyt tuokin jos joudutaan vielä turvautumaan mikroinjektioon. Toivottavasti kaikki menisi ok. Hoidoissa ollaan oltu koko ajan yksityisellä josta on pelkästään hyvää sanomista. Palvelu on ollut erittäin hyvää ja he tekevät todella arvokasta työtä. Tsemppiä kaikille "piinailijoille" ja muillekkin.
 
Heippa!

Sallinette liittymiseni vaikkakin meillä kyseessä PAS?Amelia3:n kanssa piinailtiinkin helmikuussa samaan aikaan jos en väärin muista?Meillä silloin alkoi raskaus joka päättyi rv 11 keskenmenoon. Nyt olis tarkotus siitä helmikuisesta IVF:stä tehdä PAS.Se ajoittuu syyskuulle. Taustasta sen verran että minä 25 mies 30v. Lapsettomuutta takana kohta 3 v.Hoidoissa takana 1 IVF -->plus mutta meni kesken, 1 PAS-->nega ja 2.IVF-->plus mutta sekin meni kesken. Joten nyt on alkanut pelottamaan että jos joskus vielä onnistutaan niin meneeköhän sekin kesken.Ei riitä pelkkä lapsettomuus vaan sitten nää keskenmenotkin... :'( No mutta täytyy nyt vaan uskoa että tällä kertaa onnistutaan! :D Tsemppiä kaikille! :hug:
 
Moikka kaikille !
Meillä on kylläkin jo kolmas hoito alkamassa, edellisistä saldona vain yksi kohdun ulkoinen. Pas olisi pitänyt olla juhannus viikolla, mutta kaikki 3 alkiota menehtyivät sulatuksessa. Selittämättömiä ollaan lapsettomuutta takana reilut 3-vuotta. Jotenkin alkaa hiipiä sellainen epätoivoinen olo, me ei varmaan koskaan saada omaa lasta !
Varasin lääkäriajan samantien kun kuulin, että alkiot menehtyivät.
Olemme hoidossa Helsingin VL:ssä
Tsemppiä kaikille ! :heart:
T:maariaa
 
Tervehdys kaikille!

Juhannuksesta selvitty. Mökillä oltiin ja saatiin nauttia auringosta, puusaunasta ja idyllisestä maalaismaisemasta.
Soitin ennen Juhannusta klinikalle ja varmistelin aikatauluja. Nimittäin viimeksi oli sama juttu, että kun hoidot lähestyvät mulla kierto lyhenee. Ja silloin keväällä sumutteilla pitkitettiin hoitoja jotta päästiin pääsiäisen yli. Nyt on sitten kilinikka kiinni heinäkuun joten ei pääse hoitoihin yhtään aikaisemmin. Elikä edelliset kuukautiset alkoivat aikaisemmin mitä piti ja Primolut-lääkitys alkaa kierron 18 päivä ja 23.7 viimeinen lääke ja 24.7 ultraan. No nyt kierron 18 päivä tuleekin aikaisemmin mitä piti, mutta klinikalta sanottiin (ei oma lääkäri vaan joku toinen) että aloita lääkitys niinkuin on sovittu. Se lääkäri oli sitä mieltä ettei ole mitään hyötyä syödä Primolut-lääkettä sen enempää kuin on sovittu. Eli nyt mä aloitan syömään kierron 22 päivä enkä 18. Toivottavasti ei mene mikään pieleen.
Miten teillä muilla? Minkälaista lääkitystä ja aikatauluja?

Unelma-anelma
 
Hei,

leppoisan juhannuksen jälkeen on kiva jäädä lomalle =). Tämä odottelu alkaa jo sen verran käydä hermoille, että hyvä päästä pois työympyröistä joksikin aikaa.

Mulla alkaa sumuttelut kierron 23. päivä, jonka pitäisi osua elokuun viimeiselle viikolle mutta huonolta näyttää.. varmaankin jännittää jo tuo hoidon lähestyminen niin että kierto vähän temppuilee. Saapa nähdä miten käy.
Osaako joku sanoa, mitä sitten tapahtuu jos sumutteita ei voikaan aloittaa suunniteltuja ajankohtana, siirtyykö hoito paljonkin? Julkisella puolella ollaan. Toivottavasti ei jouduta enää lisää odottamaan :|
 
Mukavaa että löytyy kanssapiinailijoita! Tuki täällä palstalla on aina todella arvokasta kun kukaan muu ei ymmärrä miltä tuntuu niin täältä löytyy aina joku! :heart:

Kun lääkityksestä kysyttiin niin meillä ajoitetaan menkat keltarauhashormoonien kanssa alkaen 15 kp noin pari viikkoa, niin että loppuu lauantaina. Sitten piikittelyt alkaa kun menkat alkaa, usein sitten seuraava torstai. Viimeksi en syönyt keltarauhashormooneja. Irrotuspiikkikin lääkäri vaihtoi toisenlaiseen. Mutta kaikki kuitenkin katsotaan tietysti sitten tilanteen mukaan kun action alkaa.

Alkais jo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Heippa!

Sallinette liittymiseni vaikkakin meillä kyseessä PAS?Amelia3:n kanssa piinailtiinkin helmikuussa samaan aikaan jos en väärin muista?Meillä silloin alkoi raskaus joka päättyi rv 11 keskenmenoon. Nyt olis tarkotus siitä helmikuisesta IVF:stä tehdä PAS.Se ajoittuu syyskuulle. Taustasta sen verran että minä 25 mies 30v. Lapsettomuutta takana kohta 3 v.Hoidoissa takana 1 IVF -->plus mutta meni kesken, 1 PAS-->nega ja 2.IVF-->plus mutta sekin meni kesken. Joten nyt on alkanut pelottamaan että jos joskus vielä onnistutaan niin meneeköhän sekin kesken.Ei riitä pelkkä lapsettomuus vaan sitten nää keskenmenotkin... :'( No mutta täytyy nyt vaan uskoa että tällä kertaa onnistutaan! :D Tsemppiä kaikille! :hug:

Bongasin nimimerkkisi ja halusin vain tulla toivottamaan hyvää kesää ja paljon voimia ja onnea syksyn koitokseen.
Jäit kovasti mieleeni raskaan keskenmenosi tiimoilta tuolta "lapsettomuuspuolen odottajien" pinosta.
Anni 40+1
 
Hei kaikki kanssasisaret!

Tähän pinoon haluaisin myös mukaan tulla, vaikka itselläni on kyseessä ensimmäinen PAS heinä-elokuun vaihteessa. Sallittehan tämän?

Itselläni oli ekan IVF:n tuoresiirron testipäivä 25.6. maanantaina, mutta testiin menin "vastentahtoisesti" sillä olihan jo neljäs vuotopäivä. Tulos siis oli selvillä jo ennen testiin menoa. Vuoto oli runsas ja pitkä verrattuna normaaliin kiertoon. Ja kun taustalla vielä endoa niin kivutkin oli sen mukaiset (ja lääkkeenä vain panadol, joka ei auta mulla yhtään).

No, vuoto ja kivut kärsitty ja katse tulevaan: tämän kierron 15. päivästä eteenpäin (eli 6.7.) kymmenen päivää eteenpäin pitäisi ottaa terolutteja. Ja kun seuraava vuoto alkaa (ehkä 20.7.) alkaakin progynova (tulikohan kirjoitettua oikein?) tablettien popsiminen ja sitten pitäisi varata UÄ aika 10-12 ekasta vuotopäivästä lukien, jolloin tsekattais limiksen paksuus sekä alkionsiirto päivä.

Suhtaudun hiukan pessimistisesti näihin hormooneihin yms. sillä siinä ekassa IVF:ssä synarela sumuttelu aiheutti mulle superharvinaisen "reaktion" eli se alkoi kasvattaa munarakkuloita niin että johtotähti oli 14mm ja siellä oli 20-30 munarakkulaa kasvamassa... Että näinkin voi käydä!!! (oli lääkärit aika ihmeissään myös). Joten katsotaan miten kroppa reagoi tuleviin hormooneihin!!!

Pakkasessa on kahdeksan huuru-ukkoa/huuruakkaa. Mutta ainoa ikävä puoli tässä on se, etten saa käyttää näitä alkioita elokuun jälkeen (anonyymi simpat käytössä). Joten "paineita" lisää hoidon onnistumiseen....

Mutta nyt kaikille oikein hyvää kesää!!!
 
Hieman on hiljaista tällä meidän palstalla. Johtuneeko kesälomista ja siitä ettei hoidot ole vielä täysillä alkaneet. Itse olen lomalla joten ei koneella tule joka päivä istuttua sekä hoitoja odottelen. Viikon päästä maanantaina aloitan Primolut-kuurin. Nyt kun hoitoa ajattelin niin alkoi hieman jännittää. Eipä mulla sen kummempaa tällä kertaa.
Rentouttavaa sunnuntaita!!
 
Tähän pinoon minäkin liittyisin. Eka ivf tehtiin nyt kesäkuussa, mutta siirtoon asti ei päästy, kun munasolut eivät ehtineet kypsyä ja punktio jouduttiin tekemään liian aikaisin Naikkarin labran remontin takia. Olin aika maassa jonkin aikaa tämän kesken jääneen hoidon takia, mutta nyt olen vähitellen alkanut suuntautua elo-syyskuun ivf:ään. Minulla on taustalla vaikea-asteinen endometrioosi, jonka takia toinen munasarja on poistettu, ja toisestakin n. 3cm. Mietin, että tämän takia en varmaankaan voi kovin suurta saalista odottaa eikä välttämättä koskaan tule mahdollisuutta pas:iin, mutta toivottavasti tuoresiirtoon päästäisiin. Endon takia viimeksi ivf alkoi triplajarruilla, jotka saivatkin munasarjat niin lepotilaan, että hoitovaste oli heikko (lääkkeenä silloin Menopur 12 päivää, joka on siis vastaava kuin Puregon). Sain lääkärin puheesta sen käsityksen, että minulla ei jarruteltaisi sitten elokuussa ollenkaan, vaan suoraan aloitettiin Menopur/Puregon tms.

Käymme hoidoissa Naistenklinikalla Helsingissä ja toivon tosiaan, että remontti valmistuisi niin, että elokuussa päästäisiin hoitoihin, niin kuin on suunniteltu. Tässä olisi nyt välissä yksi luomukierto. Enhän kyllä luomutärppiin usko, mutta kaikki pitää tietysti hyödyntää..
 
Terveiset kaikille! Juhannus meni joo ihan rauhaisissa merkeissä möksällä. Juhannusaattona olisi pitänyt menkat alkaa mutta eipä näkynyt ja vähän meinasi jo "ressiä" tulla, kun niin ollaan ajoitettu tuo hoito lomani ajaksi ja jos joku nyt sitten menee pieleen niin eipä sitä sitten lomalla ehdikään... no onneksi ne sitten alkoivat maanantai-iltana. Nyt sitten odottelen sumuttelujen aloitusta, ne alkavat 16.7. ja niitä sitten sumutellaan 4 x päivässä molempiin sieraimiin. Jotenkin jo etukäteen väsyttää ja hermostuttaa, koska tietää mitä tuleman pitää. Viimeksi minulla oli aika vaikea hoito ja siksi jotenkin hermoilen jo tässä vaiheessa. Välillä meinaa iskeä "pessimisti-puoleni" mutta yritän kääntää ajatuksia muualle. Tsemppiä ja terkkuja kaikille, koitetaan jaksaa!
 
Oli aivan pakko rekisteröityä, kun tässä pari päivää olen viestejänne lueskellu. Kuinka ihmeessä te jaksatte olla niin pirun positiivisia, ku ittestä tuntuu että kaikki maailman murheet kaatuu päälle... :'(

No niin siite oman navan ympärille:
Hoidot kyllä aloitettiin jo tammikuussa pistoksilla, ja eka IVF oli 7.2. saaliiksi saatiin 17 munasolua, joista 11 hedelmöittyi ja kymmenen lähti jakautumaan(niistä 2 oli priimaa). alkion siirto epäonnistui hyperstimulaation takia ja ensimmäinen pas oli 25.5.07 joka päättyi keskenmenoon rv:llä 7+3. Itku.

Noniin siis seuraavaa Pas:eek:a ollaan suunniteltu elo-syyskuulle ja siksi ajattelinkin liittyä teidän seuraanne...

Jos vaikka tuo pirteys/sarkasmi tarttuisi minuunkin... :saint:
 
Hei kaikille!

Nostetaanpa meitä listalla ylöspäin!!!

Tässä tein hiukan yhteenvetoa meidän hoitoajankohdista sekä mikä hoito menossa (jos joku tieto virheellinen niin oikaiskaa):

Unelma-Anelma 2.IVF heinäkuu
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS heinä-elokuu
Amelia3 2.IVF elokuu
Elina67 2.IVF elokuu
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Ulpulummukka 1.IVF:n 2.PAS elo-syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Maariaa 3.IVF ajankohta? elo-syyskuu???
Pure love 1.IVF lokakuu

Hoitoja odotellessa nauttikaamme kesästä!!!
 
Minäkin vähän kurkin pinoanne :wave:

Taustaa:
Lapsettomuutta takana 2,5 vuotta, syynä miehen simpat: Paljon kaikessa vikaa, mutta vasta-aineet (89%/98%) kuulemma pahin vika.
1. ICSI helmikuussa, josta km 6+0 (Paristakymmenestä solusta saatiin vaan tuo ainoa alkio)

Seuraavan hoidon suunnittelukäynti elokuussa, joten hoito ehkä syys-lokakuussa?

Ai niin, ja julkisella ollaan.


Tsemppiä kaikille!
 
Hei kaikille!
Voisin tulla mukaan tänne. Ensimmäinen IVF oli kesäkuussa joka päätyi keskenmenoon. Eilen tuli pois :( . No tästä selvitään ja mennään eteenpäin. Olen niin helpottunut että tämä epävarmuus loppui. Vuoto alkoi plussapäivänä ja jatkui vaan joten osasin odottaa tätä. Toivottavasti seuraava sujuisi paremmin. Eli meille tulossa elo-tai syyskuussa ensimmäinen PAS. En tiedä paljonko tämä keskenmeno sotkee suunnitelmia. Piti olla suunnitelmien mukaan elokuussa eka PAS mutta nyt en ole varma. Mut luulisin että viimeistään syyskuussa päästään yrittämään.
Lapsettomuutta takana kolme vuotta. Kolme inssiä tehty tuloksetta. Tämän viikon olen sairaslomalla ja ens viikolla alkaa kolmen viikon loma. Jospa tämä oli nyt tässä että pääsisi nauttimaan lomasta. Ettei tarvitse mitään kaavintoja ruveta tekemään.

Angelina
 
lotta77 ja kalinkka71.... olen nytten tällä sivulla kirjustelemassa.. kiitos vastauksista ja kysymyksistä. minut on leikattu endo 3 kertaa..2002 kun kävin viimeksi,niin lääkäri sanoi että minulla on endoa kohdussa, ja että se pitää varmaan poistaa seuraavan kerran...siis siinä meni silloin minun toive saada enään lapsia...mutta kävin tässä lääkäri käynnillä toukokuun alussa(toinen lääkäri) ja hän ihmetteli että edellinen lääkäri oli edes ehdottanut tällaista, ja hän sanoi että ehdottomasti meidän pitää kokeilla ivf:ää..että mikään ei ole pois suljettu. nå, nytten olen sitten intoa täynnä, mutta pelkään että taas saan pettyä... jepp, minäkin luin tässä joku päivä jostain sivulta että ivf, on ainoa hoitomuoto niille kenellä on ollut ja on endo. :| harmittaa että silloin edes kokeili inseminaatiota! :( nå ehkä tämä palkitaan joku päivä =)
 
Tänään tuli vihdoin aika toiseen ivf:n suunnitteluun, elokuulle!!! Eka hoito oli rankka ja toiseen olen lähdössä sekavin mielin... mutta en ole ajatellut antaa vielä periksi. Luomuihmettä odottelen ja kaikkeni teen sen eteen että josko sittenkin tärppäis :p Mun on todella vaikeaa olla ajattelematta asiaa näin hoitotauonkin aikana vaika tiedän että se olisi parasta ihan itseni takia. Tänään kävin katsomassa ystävän 1kk ikäistä pikkuprinsessaa ja kyllähän se sydäntä riipaisi että miksei minullakin... :ashamed:
 
Aattelin tässä vaan kysästä että onko teillä turvotuksia ton ivf:n jälkeen? siis näinkin pitkän ajan kuluttua (mulla punktio oli 1.6 ja 14.6 tuli menkat ja nega) mulla maha tosi turvonnut ja turpoaa enemmän vielä iltaa kohden ja samoin jalat, sukista jää kauheat painaumajäljet, farkut ei sovi jalkaan jne. Mun oma lääkäri tän ja ens viikon lomalla enkä millään jaksais mennä jollekin oudolle.
 
Hei kaikille!

Aida: Jokainen hoitokerta voi olla erilainen... Kun on lueskellut IVF:läisten kertomuksia niin yleensä muutaman IVF:n läpikäyneillä on joka kerrasta eri tuntemuksia. Joten ajattele asiaa positiivisesti!!! (tosin en tiedä mitä kaikkea olet joutunut kokemaan, joten ei kai kaikkea silti voi yleistää). Ja luomuihmeitä on tapahtunut, joten peukkuja pystyyn tärpin puolesta!!!

Tuulia-76: Mulla kanssa turvotusta vieläkin (punktio 8.6. ja 11.6. siirto ja vuoto alkoi 22.6.) ja todella iltaa kohden vain pahenee. On saanut monet kerrat ihmetellä, että mitkähän housut sitä töihin laittaisi päälle. Eilen herättyäni jalkaterät oli aivan turvoksissa, joten ei aina "vain" illasta ongelmallisempi olo. Ehkä myös lämpimällä ilmalla hiukan osuutta asiaan. Joten täytyy turvotuksesta huolimatta yrittää tankata vettä riittävästi päivän aikana. Tosin hyperikin voi tulla myös hiukan "jälkijunassa", joten pitäisi juoda tämänkin takia riittävästi. Onko sulla hyperin oireita??? Hoidon aikana olin onneksi lomalla, sillä vatsa oli todella turvoksissa ja pohkeetkin niin pinkeät, että olisivat varmaan vuotaneet kudosnestettä jos neulalla olisi tökännyt... Joten et ole ongelman kanssa yksin!!!

Nyt vain odotan mitähän hormonit aiheuttavat, joita aloitan syömään nyt perjantaina. Olisi suotavaa, ettei ainakaan turvotus lisääntyisi sillä sitten on suunnattava ostamaan uusia housuja...(heh heh!)

Joo, kyllä noita raskaus uutisia ja pieniä lapsia tuntuu olevan joka kohdassa. Kuulin juuri tänään, että työkaverini odottaa kaksosia. Mutta näitä lapsettomuus asioita on käsiteltävä itsekseen, jotta jaksaa eteenpäin. Mulle "kova paikka" oli kun vähän aikaa sitten paras ja rakkain ystäväni kertoi odottavansa lasta (hän tietää mun ongelmista lapsen saannissa). Tosin "etukäteen" ajattelin, että murrun täysin tässä kohtaa. Mutta elämä on yllätyksiä täynnä ja olo ei ollutkaan aivan niin surkea kuin mitä olin etukäteen ajatellut. Itseasiassa olin aidosti iloinen ystäväni puolesta!

Lippu korkealle daamit!!!
 

Yhteistyössä