Alkuperäinen kirjoittaja anniina:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Te ette sitten ilmeisesti tarvitse mitään muita tarvikkeita lapsellanne, kuin pelkän vaipan... Minä tarvitsin vastasyntyneen navan hoitoon vanupuikkoja, nykyään aamupesuun puhdistuspyyhkeitä, hikoilevaan ja punoittavaan ihoon talkkia, joskus rasvaa, annan ennen ruokailua Cuplatonin hoitoalustan päällä makaavalle vauvalle yms.
Turhan vaikeasti kaiken teet! Hoitopyyhkeitä ei kotioloissa tarvita - vesihanan alla kaikki pesut! Hoitopyyhkeitä korkeintaan reissussa - ihan turhia ylimääräisiä aineita vauvan iholle! Navan voi putsata missä vaan pyyhkeen päällä mihin saa pienen vauvan makuulleen! Se napatynkähän irtoaa viimeistään parin viikon iässä,usein jo aiemminkin - ei sitä varten tarvii hoitopöytiä ostaa! Hoitopöydällä on kyllä alkuun käyttöä jos äidin (tai isän) selkä on niin huonossa kunnossa että on tärkeää työskennellä selkä suorana ja on vaikeaa vaihtaa vaipat sängyllä tms. Muuten sitä ei oikeestaan tarvii. Ja tosiaan riippuu ihan vauvasta miten kauan sen käyttö onnistuu. Mä en ois voinu ajatellakaan että meidän vilkas esikoinen ois pysyny selällään missään hoitopöydällä 3-4 kuukauden jälkeen ainakaan!

Sen sijaan rauhallisemman kuopuksen kanssa se ois saattanu onnistuakin,mutta enpä katsonu sitä silloinkaan tarvitsevani.
Nämä ovat makuasioita (meinasin kirjoittaa, että makuuasioita...) ja on varmaan turha jatkaa tätä. Minulla on kuitenkin todella iso hoitopöytä ja on tosi kätevää kun siinä on kaikki mitä tarvitsen vauvan hoitoon eli yksi kori jossa on vauvan bodyja, sukkia ja muuta pientä vaatetta, yksi kori jossa on vaipat, matala emalinen sanko vaipparoskiksena (koirat syövät kakkavaipat jos pistää lattiaroskikseen), muutama pyyhe pöydän reunalla ja talkit sun muut myös siinä pöydällä.
Sinä vastustat puhdistuspyyhkeitä. Millä sinä teet vauvan aamupesun tai hikien pyyhkimiset kesähelteillä? Entä kun vauva on tehnyt pelkän pissan, vietkö hänet silloinkin hanan alle? Minä pesen myös vauvan kakkapyllyn puhdistuspyyhkeillä, jos kakkaa ei ole niskaa myöten. Syynä on se, että meillä vessan hana on niin matalalla, että vauvan peseminen on jokseenkin vaikeaa.* Neuvolassa on kehuttu vauvan hyvää ihoa, joten mitään haittaa noista pyyhkeistä ei ole ollut. Synnärillä käytettiin märkää talouspaperia vauvan ihon putsaamiseen, mutta minusta se on niin karkeaa, että väittäisin että se on huono iholle. Samoin paperien käyttö on myös hankalampaa.
Meidän hoitopöytä maksoi 16 ?, kun ei ole mikään virallinen hoitopöytä, jotka ovat liian pieniä minun makuuni. Ostimme K-raudasta puisen levyn, jonka nostimme sopivan korkuisen lipaston päälle ja mieheni löi levyyn pari kiinnitystappia liukumisen estämiseksi. Kun hoitopöytää ei enää tarvita, mieheni varmaan askartelee levystä jotakin. Jos emme olisi rakentaneet hoitopöytää tuolla lailla, olisimme hakeneet kirpputorilta jonkun vanhan pikkupöydän. Ei kaiken tarvitse aina olla virallista ja kallista.
*Tuosta pyllyn pesusta esitin yhdessä keskustelussa kysymyksen, mutta ketään ei kiinnostanut vastata, joten olen päätynyt siihen, että puhdareilla mennään.