2,6v. yölliset kiukkukohtaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotontako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotontako

Vieras
Meillä poika 2,6v. saa öisin kiukkukohtauksia, huutaa tai sanoo EI, EI, EI, potkii ja riehuu muutenkin sängyssä. Sit jos siihen yrittää mennä rauhottelemaan niin eikun hän vaan työntää pois ja huutaa EI :o Hän nukkuu meidän kanssa vielä samassa huoneessa, joten tämä häiritsee meitä aika paljon. Välillä hän myös itkee tai melkein itkee, ihan omituisia raivareita yöllä :headwall: Onko muilla ollut tällästä? Sit poika haluaa välillä tulla viereemme ja jatkaa sitä kiukuttelua siinä, potkien meitä. Hermot menee kohta :( Onneksi tätä ei ole joka yö, mut sit kun sitä on sitä myös on. Itse nukuin viimeyönä n. 5 tuntia just näitten raivareitten takia.... Toisinaan hän nukkuu koko yön heräämättä aamuun asti :saint: Mitenköhän nää kohtaukset sais loppumaan? Vai loppuuko ne sit ajan kanssa?

en tiiä et miten ne sais loppuu mut mun muksut on 2v4kk ja joskus kans heräävät yöllä itkee tai nouseet unissaan sängystä. luulenpa että ne uneksii vaan päivän tapahtumia...varsinkin jos on ollut oikein vilkas päivä..näin ainaski meillä =) mutta jospas se aikanaan loppuis...en osaa parempaa selitystä antaa..jospas joku muu tietäis mikä auttais =)

voi olla painajaisia. meillä tyttä meni kerran ihan hysteeriseks eikä rauhottunu sit millään vaikka kuinka yritti herättää. tunnin se huus ja nukku sen jälkeen ihan tyytyväisenä.

Ilmeisesti kuuluu ikään, koska meilä on ollut samanlaista. Ilmeisesti kertaa unissaan päivän tapahtumia tai näkee painajaisia. Syli ei kelpaa, mikään ei kelpaa. Joskus olen saanut rauhoittumaan kun olen antanut pillillä vettä vähän. Joskus vaan pitää olla siinä vieressä, tenavat joko sylissä tai sängyssä riehumassa..

Meillä muuten nukkuu omassa huoneessa, mutta kyllä siihen herää silti. Sitten haahuilen silmät puolitangossa .. ei lasta kuitenkaan voi ihan yksinkään jättää yöllä huutamaan, vaikka itse ei mitään juuri voikaan tehdä..

Sama juttu täälläkin, poika 2,5 vuotias. Oli tossa syksyllä enemmänkin näitä kohtauksia, mutta taas ikään kuin muistutukseksi viime viikolla yksi.

Meillä ainakin viimeksi meni ohi ihna itsestään, ilman mitään muutoksia missään. Se on kurjaa katsottavaa, mutta ei niille mitään voi...

Itse olen mennyt pojan viereen ja yrittänyt rauhoitella/herätellä varovasti, jos ei auta niin olen vaan vieressä kunnes rauhoittuu... ja jatkaa uniaan.

Tsemppiä muille yökukkujille!

:hug:

Oujees, tuttuja nuo yölliset raivarit. Meni meillä itsekseen ohi, mutta kyllä siinä hymy hyytyi muutamaankin otteeseen kun neitokainen huutaa yöllä toista tuntia 'KENGÄT JALKAAN! TAKAISIN ULOS!' ja kello on kolme ja ulkona muutama aste pakkasta - melkein teki mieli panna sille ne kengät ja työntää pihalle, mutta en niin kuitenkaan sitten tehnyt ;). Meillä mielestäni kyse siitä että näkee niin hyvin todentuntuisia unia että ei tajua ettei ne ole totta. Joskus vielä aamuisin sama homma.

Ihanaa kuulla että muillakin! Saman ikänen tyttö meillä ja nnukkuu myös samassa huoneessa, koska vauva lasten huoneessa. Meillä kanssa huomattu, että usein liittyy edellis päivän tapahtumiin nää kohtaukset. Jos ollu levoton ja kiire päivä, eikä ole kerenny sylitellä ja rauhottua kunnolla, niin yöllä sen huomaa. Meilläkin huudetaan ja potkitaan. "Mene pois siitä!" on aika yleistä..ja kurkku suorana. Ei siinä auta herättely eikä mikään. Pitää vaan odottaa aikansa. KARMEETA! :heart:

=) samoin kiitos kaikille vastanneille. -Meillä painiskeltu samaisten kiukkukohtausten kanssa muutamia kertoja. Itse ollut ihan ymmälään kun muuten kiltti/rauhaisa 2.11 v riehuu ja kiukkuaa juuri samaisia kengat jalkaan ja ulos juttuja.- Reilu tunnin riehumisen ja huudon jälkeen vasta nukahtanut rauhaisasti. :'( Kamala kokemus ja yöunet jää vähiin mutta huoh, hyvä kuulla ettei meillä uniikkia tapausta... :hug:

kun tajuttiin käyttää pissalla potalla. ELi tässä vinkki, jota kannattaa kokeilla. meinattiin meilläkin tulla hulluiks,kun neiti mökkäs jaust tuos 2,6v iäs, mut nyt on painajaiset loppunu, kun ikää täs kuus jo 3v. Kannettiin vain potalle ja pissan jälkeen vaippa takaisin ja sänkyyn. Voimia! Kannattaa myös harkita eri huoneeseen omaan sänkyyn nukuttamista.

Yhteistyössä