2,5kk yhdessä asumista takana - ja kaikki tökkii jo nyt :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unhappy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies voi tosiaan ottaa pultit, jos (tai siis kun, joohan) ap otat eron puheeksi. Hän ei todenäöäisesti ole edes ajatellut, että suhde saattaisi katketa, kunhan puhuu eroamisesta, lähinnä valtaa käyttääkseen. Hän uskoo olevansa sinulle niin tärkeä, että et voisi hänestä luopua, joten helpoin tapa hallita sinua ja saada sinut nöyristelemään, on uhata lähteä. Tositilanteessa, eli jos vastaat hänen uhkailuihinsa, että senkus menet, tai itse käsket hänen häipyä, voi seurata melko voimakas reaktio. Ota siis oikeasti joku avuksesi, kun kerrot, että tämä oli tässä, kiitos ja näkemiin. Älä jää miehen kanssa kaksin, ennen kuin tämä on häipynyt pysyvästi, varmista myös, että saat avaimen eikä sitä ole kopioitu/vaihda lukot. Äläkä mene vanhanaikaiseen ja usko, että mies on tosissaan, jos se ryhtyy liehittelemään sinua ja pyytämään uutta mahdollisuutta palata yhteen.

Olisko se niin että mies on alkanut katua yhteenmuuttoanne ja yrittää tehdä sinusta itselleen syyn muuttaa pois? Jospa hän ei sittenkään ollut valmis vakiintumaan?

Mikään lievempi keino ei sitten auttanut kuin ap:n raiskaaminen. Välillä kun lukee tällaisia kommentteja, ymmärtää niin hyvin miksi kukaan ei koskaan soittanut poliisia vaikka huusin henkeni hädässä apua, välillä jopa rapussa asti... :'(

Juu, täällä ollaan.. en eilen illalla viittinyt tulla enää koneelle. Ilta sujui ihan hyvin, olin etäinen mutta ystävällinen. Mies yritti kerran suukottaa ja halata sohvalla, yritin väistää ne hienotunteisesti.
Menin taas eri huoneeseen nukkumaan, tällä kertaa jo ennen kuin mies meni petiin. Sanoin, että menen nyt nukkumaan, hyvää yötä, mies kysyi, mihin aion tällä kertaa mennä ja näki että menin vierashuoneeseen.
Ei tullut perään eikä kyselemään mitään.

Olen ajatellut tehdä pienen testin; kuinka kauan menee, ennenkuin mies reagoi jotenkin eri huoneessa nukkumiseeni ja MITEN hän reagoi? Voisi kuvitella, että normaalisti ja normaali- ihminen kysyisi hyvinkin pian, miksi nukut täällä eri huoneessa ja tajuta itse, että on itse sinne omalla käytöksellään ajanut ja että kuinka hölmöä se on.
Mutta luulempa, että ei kommentoi mitään vaan odottaa koska itse väsyn ja palaan omalle puolelleni nukkumaan. Tai sitten jos kommentoi, se on jotain tyyliin pitääkö mun tätä riitaa jatkaa nukkumallakin eri huoneessa, eihn tätä suhdetta kukaan kestä jne. jne. Eikä tajua, että on itse aiemmin kommentoinut sellaisia juttuja, että on toisen ajanut makkarista pois.

[QUOTE="vieras";27683228]Sinuna en kyllä testailisi mitään.[/QUOTE]

Joo, eiköhän tuo sun tähän mennessä kokemas jo riitä todisteiksi siitä ettei mies sua oikeasti rakasta. Mä tuun niin surulliseksi kun luen ap:n järjestäen itse kääntävän kaikki miehen temput omaksi syykseen. Muistan niin elävästi kun olin itse tuollainen, mutta silti samaan aikaan en nykyään pysty ymmärtämään kuinka mun exä sai mun ajatusmaailman myös vääristymään tuolla lailla sairaaksi. Nykyään kun normaali-ihmisen kirjoihin päässeenä miettii, niin tajuaa ihan saman tien että toi kaikkihan on vaan aivopesua ja alistamista, mutta ymmärrän kyllä hyvin ettei sitä itse siinä tilanteessa näe samoin kuin ulkopuolinen.

Voi kun voisit ap uskoa että sinussa ei ole mitään vikaa, eikä sun todellakaan kuulu enää odottaa mitä kaikkea muuta mies on vielä valmis sulle tekemään. Siinä ei ole mitään väärää jos nyt pakenet kun vielä voit, sen sijaan se on tosi typerää jos kaikesta huolimatta edes harkitset jääväsi.

On olemassa idiootteja, jotka satuttavat toisia. On olemassa idiootteja, jotka satuttavat itseään olemalla idioottien kanssa niin kauan, etteivät enää osaa lähteä. Sinä, aloittaja, kuulut näihin jälkimmäisiin. En osaa edes tuntea myötätuntoa, koska tiedän, ettei siitäkään ole mitään hyötyä. Sinun kaltaistesi takia turvakodit pursuavat liitoksistaan. Kohta pyöräytät tuolle hirviölle lapsenkin. Sitten itket ja kerjäät sääliä, vaikka olet itse kaiken aiheuttanut jäämällä tuleen makaamaan.

EROA. Olette olleet niin vähän aikaa yhdessä, yhtään enempää aikaa ei kannata haaskata ei-toimivaan suhteeseen. Paremmaksi tuo ei ainakaan odottamalla muutu. Päin vastoin.
Kerronpa nyt ihan omaa kokemusta huonoon / ei tyydyttävään suhteeseen jäämisestä.
Mieheni ei ole mitenkään väkivaltainen, kunhan vaan käyttäytyy huonosti monessa yhteydessä.
Siedin tyhmyyttäni / saamattomuuttani (lähteä) tökerää käytöstä useamman vuoden, vaikka toki aina hyviäkin hetkiä joukkoon mahtui. Nyt olen siinä pisteessä että meillä on oma talo, asuntolainaa sekä kaksi lasta. Naimisissa emme ole, vaan avoliitossa.
Nyt, faktat kädessä, kadun etten jättänyt miestä jo alkuvaikeuksien hetkillä vaan halusin jatkaa yhdessä ja voittaa vastoinkäymiset. Jos olisin jättänyt miehen, minulla voisi nyt olla perhe hyvän ja mukavan miehen kanssa. Nyt minulla on kaksi ihanaa lasta, kiva koti mutta mies jonka kanssa eläminen on ajoittain rankkaa, käymme parisuhdeterapiassa säännöllisesti jonka ansioista elämä on siedettävää - mutta aitoa lämmintä elämänkumppania minulla ei tästä miehestä ole, vaan tavallaan "kämppis" jonka kanssa tullaan toimeen suht ok ja ollaan vanhempia lapsillemme - mies aika pienillä panoksilla. Suurin osa lasteen liittyvistä velvoitteista on minun harteillani ja tiedostan että näin tulee aina olemaan. Olen sen hinnan saamattomuudellani maksanut. Älä itse tee sitä virhettä vaan lähde ennen kuin on liian myöhäistä. Elämäsi tulee todennäköisesti nykyisen miehesi kanssa muuttumaan yhä pahemmaksi, mitä enemmän sidoksia teidän välillenne tulee (yhteistä omaisuutta, lainaa, lapsia...). Älä pilaa elämääsi kun voisit yhtä hyvin löytää oikeilla perusteilla toimivan parisuhteen jossa voit olla oma itsesi = onnellinen.

Juu, täällä ollaan.. en eilen illalla viittinyt tulla enää koneelle. Ilta sujui ihan hyvin, olin etäinen mutta ystävällinen. Mies yritti kerran suukottaa ja halata sohvalla, yritin väistää ne hienotunteisesti.
Menin taas eri huoneeseen nukkumaan, tällä kertaa jo ennen kuin mies meni petiin. Sanoin, että menen nyt nukkumaan, hyvää yötä, mies kysyi, mihin aion tällä kertaa mennä ja näki että menin vierashuoneeseen.
Ei tullut perään eikä kyselemään mitään.

Olen ajatellut tehdä pienen testin; kuinka kauan menee, ennenkuin mies reagoi jotenkin eri huoneessa nukkumiseeni ja MITEN hän reagoi? Voisi kuvitella, että normaalisti ja normaali- ihminen kysyisi hyvinkin pian, miksi nukut täällä eri huoneessa ja tajuta itse, että on itse sinne omalla käytöksellään ajanut ja että kuinka hölmöä se on.
Mutta luulempa, että ei kommentoi mitään vaan odottaa koska itse väsyn ja palaan omalle puolelleni nukkumaan. Tai sitten jos kommentoi, se on jotain tyyliin pitääkö mun tätä riitaa jatkaa nukkumallakin eri huoneessa, eihn tätä suhdetta kukaan kestä jne. jne. Eikä tajua, että on itse aiemmin kommentoinut sellaisia juttuja, että on toisen ajanut makkarista pois.

Tämä viesti on hätkähdyttävä. Ap itsekin pelailet jotain pelejä miehesi kanssa. Miksi IHMEESSÄ tekisit jotain testejä ja katsoisit miten mies käyttäytyi ja reagoi????Wtf???Luuletko vieläkin että saisit jotain normaaleja reagointeja noin sairaalta mieheltä? Usko nyt, hän ei ole normaali, eikä tule käyttäytymään normaalisti. Kuinka kauan aiot nyt hakata päätäsi seinään, kunnes uskot?
Luulen, että tällä tarinalla on huono loppu, et selvästikään ole ottanut opiksesi näistä neuvoista joita olet tässä ketjussa saanut. Vastauksesi on jopa naivin epärealistinen, et näytä tajuavan millaisessa suhteessa olet. Kuinka paljon pahempaa täytyy tapahtua, että silmäsi aukeavat? Jo nyt olet melko sokea, ja toivoisin että otat oikeasti yhteyttä johonkin, jossa voit keskustella ja saada ammattiapua. Lueppa tämä ketju nyt MONEEN kertaan ja mieti oikein urakalla, please, jooko?!

Ei se sun miehesi välttämättä ole väkivaltainen eikä edes muutu mitenkään ihmeellisesti yhtäkkiä väkivaltaiseksi. Täällä on aina näitä tarinoita ja mielipiteitä, joiden mukaan kaikki tökerö käytös johtaa väistämättä myöhemmin väkivaltaan. Sun miehesi on ehkä vaan epäkypsä, ajattelematon ja keskeneräinen eikä osaa asettua parisuhteeseen. Ja ehkä sinäkin olet samanlainen.

Mutta eikö se jo riitä? Pitääkö olla joku ihmeellinen virallinen "syy", jotta eroat? Jos kummallakin on koko ajan periaatteessa paha olla ja arki täyttyy jostain ihmellisista "testeistä" ja peleistä ja sen mittailusta kumpi on tylympi ja tökerömpi, niin eikö tätä elämää voisi elää mujkavamminkin...?

Ei sun miehesi ole varmaan mitenkään yksin syyllinen. Eikä paha. Etkä sä ole mikään uhri. Etkä syyllinen, etkä paha. Ehkä te vaan saatte juuri toisistanne ne ääliöpiirteet esiin; varmaan jopa rakastatte toisianne, mutta ei se aina riitä. TE vaan ette sovi yhteen, oli syy mikä hyvänsä, ja voisit olla onnellisempi yksin tai löytää ihmisen jonka kanssa arki on kivaa.

On olemassa idiootteja, jotka satuttavat toisia. On olemassa idiootteja, jotka satuttavat itseään olemalla idioottien kanssa niin kauan, etteivät enää osaa lähteä. Sinä, aloittaja, kuulut näihin jälkimmäisiin. En osaa edes tuntea myötätuntoa, koska tiedän, ettei siitäkään ole mitään hyötyä. Sinun kaltaistesi takia turvakodit pursuavat liitoksistaan. Kohta pyöräytät tuolle hirviölle lapsenkin. Sitten itket ja kerjäät sääliä, vaikka olet itse kaiken aiheuttanut jäämällä tuleen makaamaan.
Täysin samaa mieltä. Äitini ex-miesystävä käyttäytyi juuri samalailla kuin ap:n mies ja äitini kuulosti ihan ap:lta("riitaan tarvitaan aina kaksi. Osaan olla ärsyttävä ja itsekäs välillä. Hän on oikeasti hyvä mies..." jne.). Ja äitini oli tässä suhteessa melkein kymmenen vuotta! Äitini ja minun välit menivät montaa kertaa rikki, koska tämä mies ei pitänyt minusta ja minä en kuulemma kunniottanut häntä. Niin ja mies alkoi fyysisesti väkivaltaiseksi kun muutin pois kotoa(muutin tämän miehen takia. Uhkasi tappaa koirani, koska se haukkuu...). Jää vain suhteeseen jos haluat muuttua zombieksi, niinkuin äitini oli.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Samat asiat on sanottu tässä ketjussa moneen kertaan ja hyvin. Minkä ihmeen takia jäät suhteeseen vielä testailemaan? Hyvänen aika. Sinun pitäisi tällä hetkellä miettiä sitä, miten ja kenen kanssa saat miehen ulos. Sinua ei tosiaankaan ole kunnioitettu lapsuudessa, koska et itse kunnoita omia tunteitasi ja kokemuksiasi. Olen tosi pahoillani puolestasi - varsinkin kun näyttää siltä, ettet aio lähteä.

Miksi ihmeessä testailet mitään?
Normaali ihminen varmasti olisi jo kysynyt, mikä mättää. Samoin toinen normaali ihminen ei itsekään pelailisi tuollaisia pelejä vaan sanoisi, että mikä on ongelma.

Ahdistavaa luettevaa tämä ketju! Kaiken lisäksi, kun näyttää siltä ettei ap tajua kuinka vakavasta asiasta on kyse. Oma mielenterveys tuossa menee. Ap;n viimeinenkin viesti aivan kumma; elät jossain ihme mileikuvitusmaailmassa ap, nyt herätys!

Toi että saat edes päähäs jotain ihme testailujuttuja saa kyllä epäilemään sun mielenterveyttä.
Tai sitä että tää olikin jonkun pimeän ihmisen mielikuvitusta koko tarina.

[QUOTE="joo";27688502]Joo nyt alkaa tuntua provolta koko kirjoitus...[/QUOTE]

ap:han voi olla esim. erittäin läheisriippuvainen ihminen, semmoiset ei lähde, ei sitten millään, vaikka suhde olis ihan räjähdyspisteessä. ap varmasti rakastaa miestä ja haluaa olla tämän kanssa kaikesta huolimatta ja viimeiseen asti yrittää saada jutun "toimimaan".

musta kuulostaa läheisriippuvaisen ihmisen toiminnalta ihan 100%. ja kokemusta löytyy omasta takaa.

et ny lähde minnekkään,oot koulutus vaiheessa viellä,kyllä se arki siitä suttaantuu kun opit säännöt.joka parisuhteessa on sellaiset ja niitä noudatttamalla onni on ikuista.

No ei ole provo, olisikin :(
Enkä ole päättänyt jäädä suhteeseen. Suoraan sanottuna en ole päättänyt mitä teen. Ja miten teen. En voi yks kaks heittää häntä täältä pihalle, koska miehen lähes koko omaisuus on täällä pitkin varastoja jne. Siitä tulisi vain ongelmia myöhemmin enkä pääsisi hänestä kertaheitolla eroon, pelkään että sitten se ahdistelu vasta alkaa. Ei ole veljeä eikä isää, jotka voisivat olla täällä selustanani.
Enkä halua eroaasiaa ottaa nyt esille, koska miehen lapsi on täällä. Hän on täysin syytön tähän koko juttuun, enkä halua, että hän joutuu keskelle tulilinjaa ja raivoa (jos niin huonosti käy)

Eikä nuo em. ole mitään tekosyitä. Jos en mitään muuta tajua, niin sen ainakin, että mihinkään hätiköityyn mulla ei ole varaa vaan pitää olla hyvä suunnitelma, mikä se sitten ikinä lieneekin. Sen verran itsesuojeluvaistoa kuitenkin löytyy..

Mikset voisi heittää pihalle? Tavarat voi hakea sitten joskus varastoista, mikäs ongelma siinä on?...Kyllä valitettavasti tuo on tekosyy, ja selvästi mmyös pelkäät miten hän reagoi-juurin noin tekee narsisti: hän ahdistaa sinut niin nurkkaan ettet voi edes jättää häntä.

Yhteistyössä