2,5kk yhdessä asumista takana - ja kaikki tökkii jo nyt :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unhappy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="gilda";27679618]ja toi tissuttelu, yäk... mä en voisi asua ihmisen kanssa joka ei vo elää ilman alkoholia...[/QUOTE]

ap:n mies taisi löytää koneelta sivuhistorian? En oikeasti ihmettelis yhtään.

[QUOTE="huisi";27679682]ap:n mies taisi löytää koneelta sivuhistorian? En oikeasti ihmettelis yhtään.[/QUOTE]

Meillä ihan omat koneet salasanojen takana.. enkä muutenkaan usko että näistä kaksoplus- sivuista tietääkään. Ja jos tietää, niin toivottavasti tähän keskusteluun törmää (vaikkei se mitään muuttaisikaan, pahentaisi vaan asiaa)

Kuules ap, mikään mitä sinä teet ei oikeuta miehen käytöstä. Mikään mitä hän sanoo, ei muuta sitä asiaa että sinä olet suhteessa onneton. Ei ole olemassa mitään sääntöä, että "kumppanin kanssa pitää olla jos se täyttää kohdat abc vaikka se muuten olisi täysin mätä". Ei ole olemassa sääntöä, että jos sinulla on heikko itsetunto / tupakoit / käytät alkoholia niin toinen saa kohdella sinua huonosti. Jos mies ei kestä tupakointiasi ja tissutteluasi, niin normaali ihminen lopettaisi suhteen, ei käyttäisi sinun huonoja puoliasi tekosyynä henkiseen pahoinpitelyyn! Minäkään en olisi suhteessa tupakoivan tissuttelijan kansas, mutta en minä herranen aika sentään raiskaisi ja alistaisi toista sen vuoksi!

Sinun kannattaisi miettiä, mikä historiassasi on saanut aikaan sen että et ollenkaan luota omiin tunteisiisi. Nytkin yrität koko ajan perustella, miksi on "väärin" että olet onneton, ja miksi sinun ei tarvitsisi uskoa tunteitasi ("ei se ole ihan paha, on minussakin huonot puolet" jne). Miten sinua on kohdeltu lapsena, oletko silloin tullut kuulluksi, onko sinun persoonaasi kunnioitettu ja arvostettu vai onko vanhempasikin harrastaneet samaa mitätöintiä, ehkä sen verran eri tyyliin ettet nyt huomaa yhtäläisyyttä?

Et ole sisäistänyt ilmeisesti tätä ajatusta: sinä olet sinä ja sinuna arvokas. Sinulla on oikeus tunteisiisi, eivätkä tunteet valehtele. Jos sinulla on paha olla sinulla on paha olla, viis siitä mitä joku muu sanoo. Sinun ei tarvitse sietää pahaa oloa, vaan olet itsellesi velkaa sen että ensisijaisesti huolehdit omasta hyvinvoinnistasi. Ja se tarkoittaa sitä, että sinulla on HYVÄ OLLA, ei sitä että toteutat jonkun muun listaa "hyvästä suhteesta" tai "hyvästä elämästä". Hyvä olla SISÄISESTI.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähde jo;27679849:
Kuules ap, mikään mitä sinä teet ei oikeuta miehen käytöstä. Mikään mitä hän sanoo, ei muuta sitä asiaa että sinä olet suhteessa onneton. Ei ole olemassa mitään sääntöä, että "kumppanin kanssa pitää olla jos se täyttää kohdat abc vaikka se muuten olisi täysin mätä". Ei ole olemassa sääntöä, että jos sinulla on heikko itsetunto / tupakoit / käytät alkoholia niin toinen saa kohdella sinua huonosti. Jos mies ei kestä tupakointiasi ja tissutteluasi, niin normaali ihminen lopettaisi suhteen, ei käyttäisi sinun huonoja puoliasi tekosyynä henkiseen pahoinpitelyyn! Minäkään en olisi suhteessa tupakoivan tissuttelijan kansas, mutta en minä herranen aika sentään raiskaisi ja alistaisi toista sen vuoksi!

Sinun kannattaisi miettiä, mikä historiassasi on saanut aikaan sen että et ollenkaan luota omiin tunteisiisi. Nytkin yrität koko ajan perustella, miksi on "väärin" että olet onneton, ja miksi sinun ei tarvitsisi uskoa tunteitasi ("ei se ole ihan paha, on minussakin huonot puolet" jne). Miten sinua on kohdeltu lapsena, oletko silloin tullut kuulluksi, onko sinun persoonaasi kunnioitettu ja arvostettu vai onko vanhempasikin harrastaneet samaa mitätöintiä, ehkä sen verran eri tyyliin ettet nyt huomaa yhtäläisyyttä?

Et ole sisäistänyt ilmeisesti tätä ajatusta: sinä olet sinä ja sinuna arvokas. Sinulla on oikeus tunteisiisi, eivätkä tunteet valehtele. Jos sinulla on paha olla sinulla on paha olla, viis siitä mitä joku muu sanoo. Sinun ei tarvitse sietää pahaa oloa, vaan olet itsellesi velkaa sen että ensisijaisesti huolehdit omasta hyvinvoinnistasi. Ja se tarkoittaa sitä, että sinulla on HYVÄ OLLA, ei sitä että toteutat jonkun muun listaa "hyvästä suhteesta" tai "hyvästä elämästä". Hyvä olla SISÄISESTI.

Kiitos näistä sanoista! ja en... en ole sisäistänyt mitään ajatusta... muuta kuin sen että mun on paha olla... tässä suhteessa. Mies tulee kohta kotiin, täytyy lopettaa. Voi itku että on paha olla!

Oikeasti ap. LÄHDE! Tai siis heitä se mies pihalle. Nyt. Älä jahkaa, älä epäröi, älä kuuntele miehen mahdollisia uhkailuja/lässytystä.

Hänen tekonsa - ja siihen suhtautuminen - oli käytännössä raiskaus.

On aivan sama kuinka paljon miehessä on hyvääkin tai kuinka paljon itse liioittelet - jos edes liioittelet. Jos osakaan kertomastasi on totta, elät onnettomassa, epätasa-arvoisessa ja valitettavan pelottavalta vaikuttavassa suhteessa, jossa kenenkään, KENENKÄÄN ei ole hyvä olla. Kukaan ei ansaitse tulla kohdelluksi noin, ei vaikka kuinka tupakoisi, tissuttelisi jne.

Rakenna elämäsi uudelleen, itsellesi.

Hyi hitto. Helppo tietysti sanoa, mutta kyllä ajattelen niin etten vois katsella sekuntiakaan miestä, joka keskellä yötä tyydyttää tarpeensa minuun, mun mielipiteistä välittämättä!! Hyi!! Juokse jo!!

Paljon halauksia ap, älä soimaa itseäsi siitä että olet ajautunut tuohon tilanteeseen. Yritä keskittyä siihen että sinulla olisi jatkossa voimia ja työkaluja kohdella itseäsi paremmin kuin tähän mennessä. Olet oikeasti ajatteleva ja empaattisen kuuloinen ihminen ja toivon sinulle paljon hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähde jo;27680077:
Paljon halauksia ap, älä soimaa itseäsi siitä että olet ajautunut tuohon tilanteeseen. Yritä keskittyä siihen että sinulla olisi jatkossa voimia ja työkaluja kohdella itseäsi paremmin kuin tähän mennessä. Olet oikeasti ajatteleva ja empaattisen kuuloinen ihminen ja toivon sinulle paljon hyvää.

Kiitos ;(

Ap, voimia!!! Mulla tuli tosi paha mieli sun puolesta. Sulle on pakko olla jotain parempaa jossain, ala nyt menemään sitä kohti. Yhden oven kun sulkee, niin toinen avautuu, elämä on lyhyt! Tuosta ei tuu kuin kärsimystä ja JOKAINEN PÄIVÄ ON LIIKAA!!!

Luin tämän viestiketjun uudelleen läpi ja NYT vasta ahdistaakin :( Ehkä minä vaan liioittelen/ näen asioita omasta näkökulmasta? Miehessä on paljon hyvääkin; on reilu (silloin kun ei riidellä), luotettava (ainakaan vielä ei ole tullut eteen asiaa, että olisi valehdellut/ toiminut toisin kuten luvannut), tekee paljon kotitöitä, hoitaa työnsä hyvin, osallistuu raha- asioihin vähintään tasapuolisesti, ei juo ja on "muutenkin kunnollinen" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakin).
Ja totuuden nimissä sanottava, että tuo narsisti- ajatus on käynyt itsellänikin mielessä, mutta en halunnut mainita alkukirjoituksessa siitä mitään, etten tulisi tahtomattani ohjattua keskustelua tiettyyn suuntaan. Olen kuullut, että miehen edellinen vaimo on jo hänet nimennyt narskuksi, mutta miestä oli helppo uskoa, kun hän väitti naisen olevan aivan hullu (valitettavasti sain siitä naisen hulluudesta itsekin henkilökohtaisen osani).

Älä missään, missään nimessä hanki lasta, asuntolainaa, mene naimisiin yms muuta sellaista KOSKAAN vaan jätä mies. Mitenkään koskaan milloinkaan vaikka kuinka koittaisit ymmärtää, olla tukena, koittaisit auttaa, se ei saa miestä ymmärtämään ja olemaan oikea kumppani sinulle.

Itse aloin muutama vuosi sitten seurustelemaan ihanan, huomaavaisen, hyväkäytöksisen ja muka kunnollisen miehen kanssa. Ajattelin hänen olevan sielunkumppanini, kävi töissä, oli nuoresta iästään huolimatta vakipaikassa, oli auto ja asuntokin oli hyvässä kunnossa vaikkei oma ollutkaan. Kaikki tuntui olevan niin hyvin ja olin onnellinen.

Sitten muutimme yhteen ja helvetti alkoi näyttäytymään vaikka itse en sitä tajunnutkaan. Kuulin häneltä että kaverini olivat ylimielisiä häntä kohtaan ja kaikki miehet, kaverit, serkut, kaikki, kuulemma yrittivät iskeä minua. En saanut enää lähteä baariin yksin ystävieni kanssa, sillä en kuulemma osannut kontrolloida itseäni, saatoin kuulemma antaa humalassa kaikille, aivan kaikille, olisi ollut hänelle kuulemma niiiiin noloa. Aloimme etsimään omaa asuntoa, meinasimme ottaa yhteisen lainan. Onneksi ei löytynyt sellaista asuntoa. Hän yritti kierittää minut itseensä kiinni, joko asuntolainalla, naimisiinmenolla tai lapsella. Naimisiin en halunnut mennä koska olin niin nuori.

Tulin raskaaksi ja helvetti aukeni. Nyt kun olin hänessä "kiinni koko loppuelämäni" hän näytti todellisen luonteensa, alkoi huorittelemaan, kertoi kuinka olin muiden mielestä niin ruma ja läski, mutta hänen mielestään niin kaunis, en kuulemma ikinä saa sellaista miestä kun hän jos hänet jättäisin sillä kukaan, ei kukaan voisi minua rakastaa yyhoona, rumana ja läskinä. Hän oli parasta mitä minulle oli ikinä tapahtunut, hänen mielestään. Omasta mielestäni hän on luonut minulle elinikäisen helvetin, mistä en pääse pois ennenkuin hän suvaitsee. Myöskin minun olisi pitänyt mennä nukkumaan juuri silloin kuin hän meni enkä ainakaan saanut olla koneella tai hän saattoi ratsata sen yhtäkkiä yöllä jos olinkin koneelle eksynyt.

Lapseni syntyi ja niin alkoi tappouhkaukset, julkinen nöyryytys kun en osannut tehdä ruokaa, siivota, olin läski, huonokuntoinen yms, uhkasi tappavansa minut, välillä uhkasi tappaa lapseni jotta jäisin aivan yksin ja katuisin loppuelämäni sitä että olen hänet jättänyt (sillä jos en olisi jättänyt, lapsikin olisi silloin elossa). Kun tulimme synnytyslaitokselta uusi vauvamme mukana, hän sanoi että voisin yhtähyvin kävellä kotiin jottaettäkoska hän haluaa Heselle syömään kun en kuitenkaan osannut alkaa tekemään sellaista ruokaa josta hän tykkäisi... Koko matkan synnäriltä kotiin, hän valitti minun tuhonneen hänen elämänsä koska olin tullut raskaaksi, sillä että se oli yhteinen päätös sillon, ei ollut mitäään väliä koska minun olisi pitänyt tietää paremmin.... (Niin olisi pitänyt tietää paremin näin jälkeenpäin ajateltuna). Itkin koko matkan kotiin.

Niinkauan kuin asuimme yhdessä, häntä ei kiinnostanut vauva, hän ei halunnut olla vauvan kanssa tekemisissä muutoinkin kaupungilla tai vieraiden ollessa kotonamme. "Neljän seinän sisällä" lapsi ei kiinnostanut yhtään ja minäkin olin täys rumaläskihuora joka pilasi hänen elämänsä. Häntä ei pahemmin kotona kyllä näkynyt arkena tai vkloppuna kun oli harrastuksia yms. Mutta jos olimme sukulaisissa, kaupungilla ym. niin oli aivan onnessaan lapsesta joka oli niin ihana ja koko ajan sitä mantrasi sitä "ihana vauva, muruseni, rakkaani, isin kullannuppu". Olin aivan hämilläni. Puulla päähän lyöty.

Tajusin viimein että kaikki ei ole hyvin. Jätin hänet, kerroin etten halua olla hänen kanssaan enää. Hän sanoi että ei halua olla kanssani missään tekemisissä kun oli itsekin jo miettinyt eroa kun en osannut siivota, kokata enkä hoitanut vauvanhoidon ja äidin velvollisuuksiani tarpeeksi hyvin (vauva itki usein ja paljon, vauvalla oli koliikki ja refluksin oireita, olin väsynyt ja pyysin häntä yhtenä yönä viikossa heräämään vauvan itkuun, ei ollut miesten tehtävä). Muutin pois niin johan alkoi hänellä anteeksianelut, meni terapiaan ja oli niiiiin ihana ja ystävällinen. Aloin epäilemään itseäni että olenko ollut vaan niin väsynyt että olen ymmärtänyt monet asiat väärin. Hän alkoi vierailemaan asunnollani, oli välillä yötä, vietti aikaa lapsen kanssa yms. Aloimme puhelemaan uudestaan että alkaisimme varovaisesti seurustelemaan jos hän jatkaisi terapiassa. Hän varmaankin ajatteli kaiken olevan ennallaan ja oli varma omasta paikastaan elämässäni sillä kaikki paska alkoi vähitellen valumaan takaisin. Luki viestit, s-postit, selaushistorian koneelta, tutki facebook-tilini KAIKKI mahdolliset asiat selvitti ja tutki. Kuunteli vieressä kaikki puhelutkin... Ajattelin että ei, en tee uudelleen tätä samaa virhettä ja sanoin hänelle etten halua palata hänen kanssaan yhteen, koskaan emme saisi toista lasta, emme tule muuttamaan ikinä yhteen, emme menisi naimisiin ikinä.

Jätin hänet, lopullisesti. Ja helvetti repesi. Hän muutti perässämme uudelle paikkakunnalle. Hän on käynyt oven takana ja kurkkimassa postiluukusta. Soittelee yöllä. Hän seurailee, tulee paikalle jos saa tietää että menemme tiettyyn paikkaan tiettynä aikana. On sanonut kostavansa. On sanonut koston olevan päällimäisenä hänen prioriteeteissään. On sanonut kostavansa lapsen kautta että joudun varmasti kärsimään loppuelämäni.

Yhtä helvettiä kun en koskaan tiedä milloin hän tulee ovelle, milloin hän seuraa meitä, aikooko hän hakea lapsen leikkikentältä yms. Hän tekee mitä hän haluaa, kunhan vaan ei jää todistusaineistoa. Pelkään että hän sekoaa lopullisesti ja tekee lapselleni jotain kamalaa.. Hän ei juo, ei polta, ei käytä huumeita, ei ole maksuongelmia, hänellä on työpaikka. Kukaan ulkopuolinen ei ikinä uskoisi millainen hirviö hän oikeasti on. Nyt ymmärrän miksi hän halusi niin nopeasti naimisiin, halusi oman talon, lainan ja lapsen.

Ikinä et pysty sitä miestä parantamaan, et milloinkaan. Rakkauttasi pidetään vaan pilkkana ja alistuksen mittarina, miehen vääristyneen itsetunnon kohottajana. Sinä et halua olla mikään lattiamatto, tiskirätti, jätesanko johon kaadetaan kaikki paska. Et halua olla orja joka tiskaa, tekee ruokaa, siivoaa ja palvelee milloin mitäkin. Jätä se mies niin saat vielä elämäsi raiteilleen ja varmasti löydät vielä sellaisen miehen joka arvostaa sinua :)

Eihän tuo mies arvosta sinua pätkääkään. Mikään ei ole hyvin, et saa olla oma itsesi, et puhua mistä haluat etkä edes nukkua! Pois tuollainen mies. Ansaitset parempaa. Ja miehesi tarvitsee hoitoa, jos meinaa koskaan parisuhteessa elää.

Mutta teillähän on vain minun käsitykseni tästä suhteesta.. miten sen silloin voi noin lopullisesti tuomita?

Miehesi on raiskannut sinut. Kun olet yrittänyt puhua hänelle, että se yöllinen seksi ei tuntunut sinusta hyvältä, hän syyllisti sinut. Siis syyllisti sinut siitä, että hän oli raiskannut sinut.

Tässä yksinään on jo tarpeeksi syytä suhteen lopettamiselle.
Siihen kun lisätään vielä, että et saisi käydä yöllä vessassa, päättää itse mihin aikaan menet nukkumaan etkä uskalla puhua arkeenne liittyvistä asioista miehellesi rehellisesti niin kuin ne koet (eri huoneessa nukkuminen), niin kasassa on enemmän kuin tarpeeksi syitä suhteen lopettamiselle.

Ihan sama, mikä on miehesi käsitys ja ihan sama, mitä mahdollisia hölmöyksiä tai epäreiluuksia itse olet tehnyt. Eivät ne oikeuta kohtelemaan ketään ylläkuvatulla tavalla!

Tosiaan nyt suhde poikki!
Suosittelisin myös ottamaan isän, veljen tai miespuolisen ystävän tai pari mukaan siihen tilanteeseen, kun kerrot miehelle, että nyt riittää ja haluat hänen muuttavan ulos.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Ap, opettele sanomaan miehelle näin: "Haluan, että eroamme, koska minusta tuntuu pahalta tässä suhteessa. Haluan, että muutat pois täältä ja että minun ei enää tarvitse olla kanssasi missään tekemisissä, koska minun ei ole hyvä olla kun olet lähellä. Haluan tehdä itse omat päätökseni sen mukaan, miltä minusta tuntuu. Haluan jatkaa omaa elämääni omien toiveideni mukaan. Haluan, että et enää vaikuta minuun millään tavalla."

Sinä olet sen ansainnut! Toteuta se niin pian kuin vain mahdollista!

Ap, onko kaikki kunnossa? Älä jätä tätä ketjua näin, vaan käy kertomassa kun voit, että sulla ei ole hätää. (Pelottaa sun puolesta, jos olet mennyt sanomaan jotain sille miehelles...)

Minulla on myös kokemusta tälläisestä miehestä.

Kerran kun mies oli itse tehnyt jotain väärin ja yritti kääntää asiaa minua vastaan en antanut ja olin sanossa jotain tälläistä "MINÄ en ole tässä nyt tehny väärin vaan...." sitten keräilinkin itseäni lattialta ja mietin mitä ihmettä tapahtui. Mies otti hiuksistani kiinni ja hakkasi lattiaan niin kauan, että myönsin tehneeni väärin (vaikka en tosiaan ollut tehnyt) Väkivalta ei alkanut heti vaan oli tosiaankin noita narsistin piirteitä ensin ja selviä sellaisia.

Yksi juttu oli sellainen, että mies oli ensin todella hellyyttävä ja tuli luokse suuteli yms. Ja oli aktiivinen osapuoli ja ei minulle jäänyt oikein mahdollisuutta mennä miehen luo tai tehdä aloitetta, koska mies oli niin aktiivinen. Ja tästä tuli sitten ongelma ja tästä kaikki alkoi. Mies sanoi, että en tule hänen luo jne jne. Ja mies lopetti sitten myös tämän hellyyden osoittamisen. No sitten kun itse yritin mennä miehen luo, ärähtää ja kääntää katseensa pois tai jos halaan niin työntää pois.

En kerro tarinaa loppuu, koska tarinalla on kuitenkin onnellinen loppu, mutta se kesti monta monta vuotta ja vielä edelleenkin kokoan itseäni noiden aikojen takia. Ap:lle sellaisia terveisiä, että lähde tosiaan pois, koska vaikka miehellä ei nyt ole mitään aggressiivia piirteitä voi ne silti tulla jossain vaiheessa ja lähteminen on silloin vaikeaa, kun mies on saanut sinusta jo sellaisen otteen (vaikka et sitä itse edes tajua)

Jokainen nainen antsaitsee parempaa.

Näin kävi minullekin. Onpa helpottavaa kuulla, etten ole ainoa. Anteeksi, en nauti kärsimyksestäsi!

Minulla meni niin pahaksi, että jouduin hakemaan unilääkkeitä. Muutuin ihan toiseksi ihmiseksi. Muutin omaan asuntooni takaisin 6 kk kipuilun jälkeen ja olo parani yhdessä yössä.

Voimia!

[QUOTE="gilda";27679618]ja toi tissuttelu, yäk... mä en voisi asua ihmisen kanssa joka ei vo elää ilman alkoholia...[/QUOTE]

Oliko tässä nyt kyse siitä, millaisen ihmisen kanssa SINÄ voisit asua, vai siitä, miten ap:n mies käyttäytyy aapeetä kohtaan ja tulisiko aapeen lähteä suhteesta litomaan. Tissuttelu jatkuvalla syötöllä ei ole hyvä asia, mutta eiköhän se ole kuitenkin tässä tapauksessa ongelmista pienin...

Yhteistyössä