1v8kk ei syö!!

Tyttö kieltäytyy syömästä kiinteää ruokaa. Kaikkea on tarjottu ja kokeiltu. Pari kk sitten tytölle maistui kaikki, mitä annettiin. Nyt menee vain maito ja mehu. Paino kuitenkin nousee ja tyttö on virkeä mutta mikä neuvoksi?
Onko muilla ollut samanlaista ja miten olette selvinneet siitä???
 
Tuimis
Meillä myös kausia, jolloin juuri mitään ei mene alas... Tyttö on nyt 1 v 5 kk ja välillä saattaa olla esim. viikko, että saattaa syödä vaan vähän jotain hedelmiä, marjoja, ehkä jugurttia ja pikkasen maistaa ruokaa (ehkä pari lusikallista) joka ruokailukerralla, mutta kaiken kaikkiaan tosi vähän menee. Ja sitten vaan jollain ruokailukerralla alkaa taas maistua. Nytkin on monta viikkoa syönyt tosi hyvin, mutta tänään taas alkoi se, että ei syönyt juuri mitään, joi vaan maitoa ja illalla ennen nukkumaan menoa söi puoli banaania.

Oon ajatellu, että hampaiden tulo ehkä vaikuttaa, kun meillä tuo syömättömyys on niin kausimaista, olisko teilläkin sitä? Meilläkään ei paino laske tytöllä, on ihan normaalin kokoinen lapsi, vähän sironpuoleinen, mutta ei mikään laiha.
 
Meillä on myöskin tuollaisia syömättömiä kausia. Itse laitan ruokaa vähän tarjolle ja jos ei syö niin ei syö, en tuputa (paitsi joskus laitan lusikallisen suuhun huomaamatta vaikka laulun säestyksellä :ashamed: ) Nuo lapset kun on viisaita tuon syömisen suhteen, eivät syö huvikseen kuten me aikuiset. Syökö lapsesi kuinka hyvin jo itse? Meillä nimittäin syöminen parani, kun sai syödä itse. Syöttäminen ei kelvannut. Hampaiden tulo vaikuttaa myöskin noihin syömättömiin kausiin. Älä turhaan murehdi lapsesi syömättömyyttä, lapsesi syö vain silloin kun kokee tarvitsevansa ruokaa. Tiedän omastakin kokemuksesta, että tuo syömättömyys on varsinkin meille äideille joskus vaikea asia.
 
Chanel 5
Täällä myös neito joka syö eriäätin huonosti. Tyttö on nyt 1,6v ja painaakin vasta 9kiloa. Usein on aikoja jolloin syö vain muutaman lusikan ruokaa ja käsistä pienen palan leipää. MUTTA kaikki makea kyllä menis oikeen hyvin, keksit, pullat, jäätelö jne.. Joskus kun on ollut oikein pitkä syömättömyyskausi niin olen sortunut antamaan makeaa että saa mahaansa edes jotain. Minulla on kolme lasta ennestään, tosin jo ovat isoja, mutta ei koskaan ollut ongelmia syömisen kanssa, päinvastoin söivät niin ett ihmettelin mihin ne vetää sitä ruokaa.
Iltatähteni onkin sitten erilainen! Mutta kaippa se tästä..
 
Meillä tyttö nyt 1v7kk ja on ollut aina huono syömään. Oli syntyessään pieni kokoinen ja käyrien alapuolella mennään reilusti. Nytkin on kausia, ettei mene mikään lämmin ruoka alas. Puuro onneksi yleensä maistuu sekä viilit, hedelmäsoseet ja jogurtit, sekä tietysti kaikki makea. Itseä huolestuttaa tytön vähäruokaisuus, mutta neuvolassa ei oltu huolissaan,kun kuitenkin kasvaa koko ajan omaa käyräänsä ja on kehittynyt muuten ihan normaalisti.
 

Yhteistyössä