1v5kk tyttö päivähoitoon 3kk:ksi, järkeä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama -66
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mama -66

Vieras
Kannattaakohan puolitoistavuotiasta tyttöä laittaa päivähoitoon 3 kuukauden ajaksi? Ehdin nimittäin palata hoitovapaalta vain niin lyhyeksi ajaksi töihin, kun olen jäämässä loppuvuodesta uudelle äitiyslomalle (jos raskaus etenee hyvin). Odotamme päätöstä kunnallisesta päivähoidosta, mutta olen alkanut miettiä, pitäisikö meidän kaikin keinoin välttää sitä, että tyttö joutuu totuttelemaan kenties isoonkin ryhmään lapsia ja useampaan aikuiseen, ja sitten jo pian palaakin kotiin - juuri kun kaikki oli alkanut siellä hoitopaikassa sujua.

Yksityinen perhepäivähoito voisi olla näin lyhyeksi ajaksi paras ratkaisu (jos/kun minä tai mieheni ei voida jäädä 3kk:ksi kotiin). Vai onko tämä vain normaalia arkea, että hoitopaikoissa ollaan näinkin lyhyitä jaksoja?

Onko kokeneemmilla tarjota neuvoja tähän?

Meillä poika aloitti hoidon päiväkodissa 1v.2kk iässä. Ekat 2-3 vkoa oli sitä totuttelua ja itkua kun vein hänet hoitoon. Sitten kaikki helpottui. Poika nautti oikein kovasti kun oli kavereita ja paljon kaikkea kivaa tekemistä, mm. askartelua, retkiä, laulua, satuja, jumppaa, nukketeatteria ja kaikkea muuta kivaa. Niin ja isona plussana vielä et poika oppi siellä heti syömään itse, puhuminen puhkesi kukkaan ja muutenkin tuntui et "viisastui" hoidossa ollessaan ihan huimaa vauhtia. (isoista ottaa mallia).
Kyllä mä luulen ainakin et lapsellesi olisi ihan mukavaa olla edes se 3kk muiden lasten kanssa, kun sitten kuitenkin on pitkään kotona kun uusi perheenjäsen syntyy. Tsemppiä vaan teille ja uskallusta!!

Yhteistyössä