1v4kk, vieläkö syö tuttia?

Kuinka monella 1v4kk syö vielä tuttia, vai minkä ikäisenä olette vieroittaneet tutista? Mä en keksi millä keinolla mä saisin lapsen luopumaan tutista, kun ei jotenkin pinna riitä meikäläisellä. Oon uudelleen raskaana puolivälissä, ja helppoa ei ole ollut, ja muitakin mieltä painavia asioita on tapahtunut viime aikoina. Kuiteskin haluisin jollain keinolla vierottaa lapseni tutista.
 
Meillä 1v9kk ja varsinainen tuttimaakari! Yleensä on aina ilman tuttia kaupugilla, kerhoissa, ulkona yleensäkin, mutta sisällä tutti suussa melkein poikkeuksetta. En tiedä miten vierottaisi, sanoin, että kesällä viedään tutit Tiri-vauvalle Titi-taloon, mutta taitaa olla vielä liian pieni ymmärtämään sellaista.
 
Meillä söi 1v 3kk ikäiseksi asti. Sit leikkasin tutin imuosan poikki ja näytin vauvalle. Ihmeteltiin yhdessä, kun tutti on mennyt rikki, eikä siitä enään saanut otetta. Vietiin yhdessä tutti roskiin. Yhtenä yönä itki tutin perään. Sit unohtui...
 
tyttöjen äiti
Meidän vanhempi tyttö oli 1,5v kun tutti jäi pois. Tutti oli vain unilla käytössä ja yks ilta vain tutti jätettiin pois eikä tyttö sen perään itkenyt.
 
mä olen 1 vuotiaana ottanu joka lapselta tutin pois. kylmän rauhallisesti heitin ne roskiin. pari yötä huusivat ja siinä se. olen sitä mieltä et mitä kauemmin niitten kans vitkuttaa sitä vaikeampaa se luopuminen on. mitä olen muilta juttuja kuullut.
 
Meillä oli vielä noin kuukausi sitten nukkumaan mennessä tutti (tyttö 1,5 v), mutta yhtenä iltana vain unohdin sen antaa, eikä sen kummemmin kaivannut. Seuraavana iltana kysyi tutin perään ja sanoin vain että ei tarvita enää. Itsekin pelkäsin tuota vieroittamista, kun tyttö on aina itse sitä kysynyt, mutta se kävikin tosi helposti ilman mitään itkuja.
 
Meidän kuopus, samanikäinen, syö yhä tuttia enkä raaski vielä vierottaa koska jotain haluaa jyystää kun noita hampaitakin tulee. Nukkuessa pitää olla tutti muuten en yleensä anna syödä sitä. Esikoiselta otettiin tutti pois 2v. ja se oli kamalaa huutoa, mutta suht'nopeasti sitten tottui uuteen tilanteeseen. Yritetään ottaa kuopukselta aikaisemmin, mutta en tiedä onnistuuko. :whistle: Mutta toistaiseksi saa lutkuttaa tuttiaan unilla. :D
 
Kiitoksia vastauksista. Lähinnähän tuo on vaan nukkumaan mennessä suussa, ja tippuukin aika pian niin ei lapsi siihen herää ja nukkuu loppuyön ilman. Autolla matkustaessa myös usein tutti, kun muuten on matkat melkosta huutoa. Ei kai tässä siis niin hätää, mutta haluisin sen pois ennenkuin toinen syntyy.
 
Meillä tyttö 1v6kk, yritin jo vieroittaa tutista eikä se mikään paha homma ollut, mutta tyttö alkoi vastaavasti imeskellä sormiaan. Annoin sitten tutin takaisin (unitutiksi) ja ajattelin että helpompi on myöhemmin tehdä tuttivieroitus kun sormivieroitus. ;) Loppuihan se sormien imeskely, täytyy nyt sitten katsoa koska yrittäisi tuttia taas pois...
 
vuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:14 salsai kirjoitti:
Nukkuessa syö tuttia enään.
Ennen lussutti kokoajan.
Tarkoitus olis sekin unitutti ottaa ennen kahta vuotta pikkuhiljaa pois. ;)
Näin myös meillä! Jos on muutenkin ap:lla stressiä, voi mun mielestä tutista vieroitusta vielä ihan hyvin siirtää. :)
 

Yhteistyössä