1v2kk ei syö itse..

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
millipilli
1v4kk aloitti päiväkodissa ja aika pian oppi syömään itse... kotona sitä ennen ei mitään mielenkiintoo asiaa kohtaan. Nyt ikää 2v9kk ja kotona vieläkin tahtoo takuta ja parhaiten söis jos syötettäis
 
Kyl toi syö kun sitä huvittaa, yleensä jos haluaa esitellä taitojaan jollekin. Itse alkoi syömään jossain 11 kk iässä, mut aika harvoin jaksaa nykyään toi lellipentu nostaa sitä lusikkaa :D Muoks. ja ikää 1v3kk.
 
vieras
Esikoisella annoin lusikan 1½v vasta. Ei ollu kiinnostunu ennemmin. Hyvin meni heti. Kuopus sai jo 1v lusikan omaan käteen. Yritys kova ja nyt 2kk myöhemmin suht hienosti menee...
 
Esikoinen oli reilu 1,5v - vasta kun meni päiväkotiin otti mallia muista. Kakkonen taas ei o lusikasta luopunu enää sen jälkeen kun sen n. 11kk iässä sai käteensä.

Että aika erilaisia veljekset, tässäkin suhteessa.
 
vieras
Häh?? Minulla on samanikäinen tyttö, ja en ole vielä olettanutkaan, että söisi itse! Sotkemistahan se vielä on. Ja ensi vuonna lapsesi pitäisi osata lukea, ilmeisesti..
 
suvi-tuuli
meillä tytsy on syönyt itse jotain 10 kk iästä lähtien, nyt kun 1v2kk niin yhtään ei saa auttaa, vaan haluaa syödä itse keitot ja jugurtit ym. sotkevat jutut...mutta kun ei saa auttaa niin sotkekoon sitten. laita muiden lasten joukkoon syömään niin innostus herää..
 
vieras
1v 7kk osaisi muttei viitsi, eikä halua. Ja kun ei mekään viitsittäisi jättää vaille ruokaa ja vaatia että hänen kuuluu koska osaa. Sen hän tekee ettei myöskään syö jos ei täydy.
 
Kiin
Ei meiänkään 1v2kk syö itse. Lusikka pysyy kädessä ja sillä taputellaan ruokaa lautasella, jonka jälkeen lusikka menee suuhun, mutta se ruoan "kauhominen" lusikkaan ei onnistu.
 
Meillä söi 10kk kaiken itse - suurin piirtein sotkematta :) Lusikka oli kädessä heti kun kiinteät aloitettiin 6kk:n iässä.
Mutta, kaikki ovat yksilöitä - kyllä se teidän lapsikin syömään oppii - ennemmin tai myöhemmin :) Meidän täydellinen syöjä oppi kuivaksi vasta 2v 9kk:n iässä :)
harjoitus tekee mestarin :flower:
 
Suoraan tunnustan, että minä vihaan sotkemista ja räpeltämistä. Inhoan ruokatahroja ja lattialla lojuvia murusia.
Siksipä syötän itse niin pitkään kuin vaan itse viitsin. Kylläpä tuo nuorempi oppii sitten pk:ssa käyttämään lusikkaa. :kieh:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Meillä söi 10kk kaiken itse - suurin piirtein sotkematta :) Lusikka oli kädessä heti kun kiinteät aloitettiin 6kk:n iässä.
Mutta, kaikki ovat yksilöitä - kyllä se teidän lapsikin syömään oppii - ennemmin tai myöhemmin :) Meidän täydellinen syöjä oppi kuivaksi vasta 2v 9kk:n iässä :)
harjoitus tekee mestarin :flower:
juu kyllä oppii en ole huolissani ollenkaaan kunhan kysyin vaan että mites teillä muilla :)
 
vieras
neuvolan tädin mukaan 1veen pitäisi syödä jo itse, mutta ei meillä tosiaankaan syönyt.
vasta nyt kun 2v2kk niin välillä haluaa syödä itse mutta enimmäkseen syötetään edelleen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Meillä söi 10kk kaiken itse - suurin piirtein sotkematta :) Lusikka oli kädessä heti kun kiinteät aloitettiin 6kk:n iässä.
Mutta, kaikki ovat yksilöitä - kyllä se teidän lapsikin syömään oppii - ennemmin tai myöhemmin :) Meidän täydellinen syöjä oppi kuivaksi vasta 2v 9kk:n iässä :)
harjoitus tekee mestarin :flower:
juu kyllä oppii en ole huolissani ollenkaaan kunhan kysyin vaan että mites teillä muilla :)
:hug: Meillä on aina tuo typy ollut ruuan perään ;) Ja kun on ollut laiska äiti niin on joutunu syömään itse :D
 

Yhteistyössä