1v2kk ei syö itse..

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
meillä alkoi ruokapöydässä hillitön huuto syötettäessä noin 1v 1kk iässä kunnes tajusin anataa pojalle oman lusikan. nyt 1v 10kk syö itse mutta enemmän menee ohi kuin perille.

samoin kävi nokkamukin kanssa pojan ollessa 1v4kk. itki ruokapöydässä ja osoitteli mun ja veljen mukeja. pari päivää koitin typeränä "juottaa" tavis mukista kunnes annoin varovasti vähän mukin pohjalle. on siitä asti juonut tavis mukista. vettä juo sellaisista "nuk merkkisistä" silikoninokkaisista juomapulloista. vain ja ainoostaan siitä syystä että vaeltaa usein vetensä kanssa ja tällöin ei kastu sänky/sohva/matot yms.
 
Vieras
En mä ainakaan lusikkaa käteen juuri ees antanut alle puolitoistavuotiaalle, sitä sotkun määrää ei mun hermoni ois kestäneet. ;) Sormiruokia tietty söi kun sellaisia oli.. Parivuotiaana alkoi syömään itse ja siitä asti on syönytkin - ja siististi. :D Toisen kanssa sama juttu.
 
Hanna
Meillä taas 1-vuotisneuvolassa neuvottiin, et pitäisi alkaa syödä jo itse; no en tosiaan vielä sitä vaatinut niin pieneltä. Ei ollut pojalla mitään innostusta siihen hommaan tuolloin:) 1,5 v oli kun annoin hänen kokeilla syömistä itse ja siitä se lähti, tosi nopsaan oppikin. Nyt on 1v 8kk ja hienosti syö jo itse, ei paljoa sotkekaan.
 
Vieras
Kyllä mä hyvin "viitsin" syöttää vielä 2veetäkin, siinä iässä alkoi sit kiinnostamaan ite syöminen ja vähän yli parivuotiaana alkoi syömään aina itse. En tajua mikä kiire tollakin on.. 1-vuotisneuvolassa jos olisi itse kaikkien ruokien syöntiä ehdoteltu, olisin varmaan sanonut et tuu sä sit meille moppaamaan. ;)
 
Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä hyvin "viitsin" syöttää vielä 2veetäkin, siinä iässä alkoi sit kiinnostamaan ite syöminen ja vähän yli parivuotiaana alkoi syömään aina itse. En tajua mikä kiire tollakin on.. 1-vuotisneuvolassa jos olisi itse kaikkien ruokien syöntiä ehdoteltu, olisin varmaan sanonut et tuu sä sit meille moppaamaan. ;)
No niinpä, meillä oli muutenkin kauhean kummallinen 1-v neuvola silloin... yhessä yössä olis pitänyt kasvaa vauvasta lapseksi, eli pullo pois, tutti pois, lusikka käteen.. me kyllä tehtiin tasan niin kun pojalle sopi. ja sit 1,5 neuvolassa kyseli että no joko hän syö nätisti, ja vastasin että nyt vasta on alkanut harjoitella:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä hyvin "viitsin" syöttää vielä 2veetäkin, siinä iässä alkoi sit kiinnostamaan ite syöminen ja vähän yli parivuotiaana alkoi syömään aina itse. En tajua mikä kiire tollakin on.. 1-vuotisneuvolassa jos olisi itse kaikkien ruokien syöntiä ehdoteltu, olisin varmaan sanonut et tuu sä sit meille moppaamaan. ;)
No niinpä, meillä oli muutenkin kauhean kummallinen 1-v neuvola silloin... yhessä yössä olis pitänyt kasvaa vauvasta lapseksi, eli pullo pois, tutti pois, lusikka käteen.. me kyllä tehtiin tasan niin kun pojalle sopi. ja sit 1,5 neuvolassa kyseli että no joko hän syö nätisti, ja vastasin että nyt vasta on alkanut harjoitella:)
Ei munkaan mielestä ole järkeä yrittämällä yrittää saada yksivuotias syömään itse. Mutta ei siitä haittaakaan ole jos toinen haluaa ja osaa :)
 

Yhteistyössä