1v ei syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
mistäköhän johtuu että tuo meidän 1v ei oikein enää syö. aina ennen syönyt hyvin kaikkea mitä on annettu, mutta nyt syö vaan muutaman lusikallisen ja sen jälkeen sylkee kaiken ulos.

ainoa mikä maistuisi on jugurtti, mutta sitä ei kyllä anneta kuin välipalaksi.

eipä kohta oikein kiinnosta tehdä ruokaa tuolle lapselle kun se jää aina syömättä :(

Meil oli 1v:n paikkeilla samalainen episodi ja niin on ollu muutaman kerran senkin jälkeen.. jokunen päivä tai jopa viikko ollu et neiti syöny todella huonosti tai pakottamalla/houkuttelemalla ja sit taas syöny hyvin.
Mä sit syötin tuota jogurttia siten et korvasin sillä aamu + iltapuuron, mut lisäsin jogurttin sekaan joko leseitä tai puurohiutaleita.. tai laiton puuron päälle jogurttia..
ootko kokeillu innostusko laps syömään ite? laitat perunan/porkkanan palasiksi lautaselle, et saa siittä ite napsia suuhun.

Ikään liittyvä juttu. Saattaa olla parikin kuukautta huonommalla syömisellä. Ja jatkossa on turha odottaa että söisi kaikilla viidellä aterialla. Tarvitsee vähemmän energiaa vanhempana ja osaa itse säännöstellä syömisiään. Sinä tarjoat ruokaa ja lapsi päättää, syökö vai ei. Herkkuruokia voi tarjota vähän useemmin jos kovin huonosyömäinen on mutta pelkkään herkkujen syöntiin ei kannata opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
en ole ainakaan huomannut että olisi hampaita tulossa. 8 hammasta on nyt eikä niiden tuleminen ole ainakaan syömiseen vaikuttanut

Poskihampaiden tulo tekee kipeämpää. Sinuna kokeilin antaa lääkettä, ja sitten tunnin päästä ruoka. Meillä ainakin on toiminut kun lapset ovat tehneet poskihampaitaan..

no herkkuja meillä ei syödä, jos ei herkuiksi lasketa maustamatonta jugurttia, porkkanaa, mustaherukoita, omenaa ja päärynää. noita syö kyllä, mutta ruokaa tosiaan vain sen pari lusikallista

Alkuperäinen kirjoittaja Miiruviiru:
voiko olla ne kuuluisat poskihampaat tulossa, onko syömättömyyttä jatkunut pitkään?

ehkä pari viikkoa on kestänyt. välillä syönyt paremmin ja nyt tuntuu ettei söisi enää mitään ruokaa.

ja siis hedelmiä yms syö kun saa omaan käteen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko olla ne kuuluisat poskihampaat tulossa, onko syömättömyyttä jatkunut pitkään?

ehkä pari viikkoa on kestänyt. välillä syönyt paremmin ja nyt tuntuu ettei söisi enää mitään ruokaa.

anna ruokakin esim. porkkana, pasta, peruna, lihapullat omaan käteen, jos se motivois syömään

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

anna ruokakin esim. porkkana, pasta, peruna, lihapullat omaan käteen, jos se motivois syömään

kokeilin äsken tuotakin niin että annoin lautasen siihen eteen jos olisi sormin syönyt, mutta ei.

Meillä on ihan samanlaista. :) Tuntuu ettei mikään kelpaa. Ainoo et sain nyt syömään suht hyvin kun tein itse kanakeiton alusta asti johon laitoin kermaa ja yrttejä mausteeksi niin sitä suostui syömään. Kandee kokeilla erilaisia itsetehtyjä ruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ihan samanlaista. :) Tuntuu ettei mikään kelpaa. Ainoo et sain nyt syömään suht hyvin kun tein itse kanakeiton alusta asti johon laitoin kermaa ja yrttejä mausteeksi niin sitä suostui syömään. Kandee kokeilla erilaisia itsetehtyjä ruokia.

erilaisia itsetehtyjä ruokia tässä olen yrittänytkin antaa... ja sehän tässä tympiikin kun taas kauhealla stressillä sain lapselle hyvän ruuan tehtyä niin roskiin menee sekin :(

Yhteistyössä