1v 10kk vanhan päiväunet?

Mihin aikaan saatte lapsenne päikkäreille? Meillä alkaa olla todellisia ongelmia. Aamulla nukkuvat n. klo 8-9 asti. Kuukausi sitten sain heidät vielä päikkäreille heti yhden jälkeen, mutta nyt ei enää millään. Sängyssä vaan riehutaan, heitellään petivaatteet lattialle ja riisutaan vaatteet. Kolmen maissa sitten nukahdetaan ja nukuttaisiin mieluusti pari kolme tuntia. Ja sitten ei taas saada ajoissa yöunille. Äitikin haluaisi niin mielellään muutaman tunnin omaa aikaa!
 
Meillä JUST sama meininki...aikaisemmin kans yheltä petiin...nyt saan teljettyä sen pinnasänkyyn huutamaan ja jossain vaiheessa sinne rauhottuu mutta tosiaan vasta kolmen aikaan ois tarpeeksi väsyny rauhoittumaan helpommin.

Muutamana päivänä ollaan tehty "kompromissi" ja oon laittanu sen kahdelta petiin...ja viiteen asti sitä sitten posotellaan kevyesti...yöunet on meillä hyvin katkonaiset 22.30 - 8 tai joskus jopa 9.

Eli tämä kai kuuluu taudinkuvaan nimeltä 2-vuoden uhma...olipa kiva kuulla, että teilläki! :)
 
Meillä on tuo 1 v ja 10 kk-tyttö kyllä väsynyt klo 12.00 ja nukahtaa heti vaunuihin kun lähtee työntelemään. Nukkuu 1,5-2,5 tuntia. Yöunet noin 20.30-6.30. Mutta meillä ollaankin jo hoidossa viikot, joten rytmi oltava. Hoidossa nukkuu myös ihan hyvin päivällä vaikka nukkuvat sisällä.
 
Meillä poika ja yöunet klo 20-06 tai 07, riipuu onko arki vai viikonloppu. Päikkärit heti lounaan jälkeen klo 11, ja sitte nukutaan 1½h - 3h. Poika on päiväkodissa ja pidämme rytmistä kiinni myös vapaapäivinä. :)
 
Mä en herättäis aamulla. Ennemmin kokeilisin herättää päiväunilta, jos venyy yli 2h mittaisiksi. Meillä poika 1v7kk ja herää aamulla 9 maissa. Päikkäreille alkaa 14-15 maissa ja jos venyy kovin yli 16 niin alan jo avata ovea ja "kolistella" omissa hommissa. Yöunille alkaa 21 jälkeen.
 
samanikäinen tyttö ja sama ongelma. Niinpä meillä jää useimmiten päikkärit väliin. menee sit ajoissa nukkumaan. Yks päivä nukahti autoon neljän aikaan ja valvoi sitte lähemmäs 01... meinas äitiltä pinna loppua.. meillä tosin aamulla nukutaan myöhään, joten ei ihme sinänsä että päiväunet ei aina maita aikaisin. Mutta mä inhoan herättämistä!!
 

Yhteistyössä