1l tän päivästä kuohukermaa jääkaapissa, apuaaahh... :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tULiLAtVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tULiLAtVA

Jäsen
24.12.2011
141
0
16
Minne mä ne tungen?! Pastaa teen tänään, mut en mä siihen litraa saa tungettua... Ja sitä on siks kun sitä piti mennä paljon enemmän, mutta jätin sit muutamia juttuja pois joulumenyysta..

Kaikkia vinkkejä mihin ne tänään sais käytettyä? =)

(En halua pakastaa, mua jotenkin ällöttää pakastetut maitotuotteet :D )

Ällöttää pakastetut maitotuotteet :O.

Ei muka ällötä sitten litran kerman vetäminen lyhyessä ajassa? Eikun laitat kahden desin verran pakasterasioihin ja syötät vaikka lapsille rahkan muodossa joskus myöhemmin, jos itseä ällöttää

EI se kerma kyllä huonoksi mene kovin äkkiä - hajusta sen tunnistaa -> jos ei haise, niin voi hyvin käyttää, vaikka siinä alkaisikin jo klönttiä olla (ravistaa sitten vaan hyvin).

Namnam :p Meilläkin on onneksi kaapissa kermaa, tosin vain puoli litraa ja juu, minä pystyn helposti syömään puoli litraa kermavaahtoa vaikka ihan silleensä.. Usein vaan hämään possuuttani ja teen sen kanssa myös jotain muuta..

Kermavaahto on kuningasta!

Herranmunjee :p...:ashamed:....Mä tekisin rahkapiirakan ja pienen jäädykkeen ja kermaisen riisipuuron....tai sitten lettuja ja kermavaahtoa..tai....

*nieleskelee kuolakinaa ja hekumoi kaikenmaailman herkuilla*

Tee kermasta riisijälkiruokaa, riisipuuroa pari desiä, sekaan vatkattua kermaa, vähän
sokeria ja vaikka omenakanelihilloa tai muuta hilloa ja 1 prk vaniljarahkaa.

Tosi hyvä, mutta en tiedä voiko tätä taikinaa pakastaa ja kuinka kauan vai tarttisko sun laittaa siitä niitä torttuja tai muita täytettyjä pikkupiirakoita heti. JA TÄMÄ ON VAIN PIENI ANNOS. Kirjoittakaa tämä hyvä resepti ylös!

1,5 dl hyvää kermaa
1/2 tl leivinjauhetta
3,5 dl hienoja vehnäjauhoja
100 g voita tai margariiniä
2 rkl sokeria
150 g luumuja

Kerma vatkataan. Jauho ja leivinjauhe sekoitetaan ja lisätään kermaan. Viimeksi sekoitetaan voi sormenpäillä taikinaan. Taikinaa kovetetaan vähän jääkaapissa. Sitten kaaviloidaan ja laitetaan joulutorttuja. (Paina ympyränmuotoisia, täytä niistä puolet luumulla ja käännä ne puolikuun mallisiksi. Pensselöi munalla. Mulla on sellainen juttu jolla painan puolikuun reunat kiinni ja pysyy hyvin, mutta en tiedä saisikos sellaisia kaupasta mistään.)

Äh, tähän menee vain 1,5 dl - laita kaksi annosta niin pääset eroon 3 dl!

Tee pannari, tosin tarviiko sitä tänään kaikkea käyttää, ei se just tänään huonoksi mene. Itse avasin tänään maitopurkin, joka oli mennyt "vanhaksi" 21.12. ja ihan hyvää vielä oli, ei haissut yhtään milleen vielä.

Yhteistyössä