19-VUOTIAS ÄITI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisitteko voineet 19-vuotiaana kuvitella saavanne lapsen?
Entä mitä mieltä te olette, onko 19-vuotias nuori äidiksi? (Tietysti riippuu ihmisestä, mutta noin yleensä)

Äitini oli 19v kun sai minut, 21v kun sisko syntyi ja 26 kun kolmas lapsi tuli. Jälkikäteen, itse nyt kolmekymppisenä muistelen lapsuuttani ja tajuan miten nuori kakara äitini on ollut. Siis ihan heidän käytöstään ja elämäntapojaan, elämänkatsomustaan jne ajatellen.

No minä olin täysin valmis äidiksi 19-vuotiaana. Olihan minulla ollut lähes vuosi aikaa valmistautua äidiksitulemiseen ;)

Enkä ole kokenut itseäni nuoreksi äidiksi...

Itse en olisi 19 vuotiaana ollut valmis äidiksi, en todellakaan. Elämä olisitä sun tätä eikä siihen olisi sopinut ipanat millään.

Mutta en ihmettele jos joku toinen 19 vuotiaana on valmis äidiksi ja saakin niitä lapsia.

Täytän kesäkuussa 19v enkä voisi vielä kuvitellakaan itseäni äidiksi =) Olisin mielestäni liian nuori äidiksi, ei sopisi vielä elämäntilanteeseenikään...asun vielä kotona ja villit opiskelijavuodet edessä ;)

Nimittäin itselläni kova vauvakuume, ollut jo vuosia. Tiedän olevani valmis äidiksi nuorena (nyt siis 19 vuotta), ja haluankin lapset nuorena. Mutta ammattia mulla ei ole, lukion olen käynyt, joten tällaiset PERIAATTEESSA sivuseikat mietityttävät. Samassa hyvässä ja vakaassa parisuhteessa olen elänyt 4 vuotta.

En ikinä. Mulla teki mieli nähdä maailmaa, tavata ihmisiä, bailata yms.
Mä olin muutama vuosi aikaisemmin irtautunut lapsuusperheestäni niin viimenen juttu olisi ollut perustaa oma. Pitäähän ihmisen saada elää itselleenkin.
Kyllä lapsia ehtii tehdä myöhemminkin.

On 19 vuotias valmis äidiksi ja riippuu paljon ihmisestä, toiset on kypsiä vaikka 10 vuotiaana äidiksi ja toiset vasta 40 vuotiaana toise ei koskaan... asiasta voi olla monta mieltä

Mutta kuka on valmis äidiksi ennen raskautta? Mä oon sitä mieltä että raskausaika on sen 9kk siksi että äiti ehtii sisäistämään ajatuksen lapsestaan ja valmistamaan itseään äidiksi ja elämäänsä

Monet perustelee vastaustaan "minäkin olin valmis". Mutta siltähän tuntuu takuulla, mutta vasta yksi on kertonut miltä tuntui olla 19v äidin LAPSI. Lapsen mielipidettähän kun ei etukäteen kuule. Varmasti jokainen äiti, myös ne "huonot" kuvittelevat olevansa parhaita ja loistavia äitejä...

En siis tuomitse ketään, haluaisin vaan että katsottaisi sitä toistakin puolta kolikosta.

Yhteistyössä