18e.rahaa ja maanantaina tulee 100e...

  • Viestiketjun aloittaja "mämänen"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vain"
sipuli ja kolme raastettua porkkanaa pannulle kuullottumaan, liemikuutio ja pippuria sekä tomaattimurska päälle ja lopuksi creme fraiche purkki. tadaa parilla eurolla pastakastike.

jos on munia, niin ostat kaveriksi vähän perunoita ja tee perunamunakas.

makaronilaatikko sika-naudasta ja lihaliemestä maksaa alle 3e.

leivo itse sämpylät.

mene mummolaan syömään. :D
 
paksat
[QUOTE="minä vain";27615596]sipuli ja kolme raastettua porkkanaa pannulle kuullottumaan, liemikuutio ja pippuria sekä tomaattimurska päälle ja lopuksi creme fraiche purkki. tadaa parilla eurolla pastakastike.

jos on munia, niin ostat kaveriksi vähän perunoita ja tee perunamunakas.

makaronilaatikko sika-naudasta ja lihaliemestä maksaa alle 3e.

leivo itse sämpylät.

mene mummolaan syömään. :D[/QUOTE]

Parilla eurolla.. Hmm.. Paljonkohan ne ensin ne porkkanat ja sipuli maksaa. Lihaliemikuutiotkin ostaa pitäs.. Tomaattimurskaakaan ei normi varusteista löydy saati creme fraichee... Eipä todellakaan pariin euroon noita kaupasta kotiin kanna.
 
sedfs
Niin, kauanko tuolla summalla pitäisi elää ja ostella bensaa? Viikonloppu? Viikko? 2 viikkoa? Kuukausi? Eihän se auta kuin ryhtyä miettimään ja tutkimaan mitä kaapissa on ja mitä niistä saa tehtyä ja sitten bensaa jos on aivan pakko ja lopuilla kaupasta jotain sapuskaa.
Pulloja keräämään viikonloppuna, pikkujouluaika niin aina niitä löytyy. Onko mitään mitä voi myydä vaikka facebookin kirpparilla? Sitä kautta saattaa saada hyvinkin nopsaan myytyä ja rahat käteen.
 
Parilla eurolla.. Hmm.. Paljonkohan ne ensin ne porkkanat ja sipuli maksaa. Lihaliemikuutiotkin ostaa pitäs.. Tomaattimurskaakaan ei normi varusteista löydy saati creme fraichee... Eipä todellakaan pariin euroon noita kaupasta kotiin kanna.
Muutama porkkana ja sipuli - 50snt
Tomaattimurska (X-tra tms.) - 50snt
Creme fraichea saa varmasti pienen purkin reilulla eurolla (tai korvaa vaikka ruokakermalla, halvimmillaan alle 60snt)
Lihaliemikuution voi jättää pois ja käyttää oikeita mausteita
 
Viimeksi muokattu:
"minä vain"
Parilla eurolla.. Hmm.. Paljonkohan ne ensin ne porkkanat ja sipuli maksaa. Lihaliemikuutiotkin ostaa pitäs.. Tomaattimurskaakaan ei normi varusteista löydy saati creme fraichee... Eipä todellakaan pariin euroon noita kaupasta kotiin kanna.
Kolme porkkanaa maksaaj 0,63e, sipuli 0,28, murska 0,8 ja fraiche 0,99. Kuutio ei pakollinen,
jos ei kaapissa ole. Pastapaketti Lidlissä 0,49. Noi muut on prisman hintoja. 3,5e saan edellä
mainituista hinnaksi ja jos sillä saa koko aterian, niin aika edukasta on.
 
Maalta
Muutama porkkana ja sipuli - 50snt
Tomaattimurska (X-tra tms.) - 50snt
Creme fraichea saa varmasti pienen purkin reilulla eurolla (tai korvaa vaikka ruokakermalla, halvimmillaan alle 60snt)
Lihaliemikuution voi jättää pois ja käyttää oikeita mausteita
Tervetuloa maaseudulle jossa ei todellakaan saa esim. tomaattimurskaa 50 sentillä vaan maksaa n.90 senttiä.
 
Halpismakkarapakettix2 (2e), perunaa kilo (1e), porkkanaa 500g(1e) ja keittovihannespussi(75cent), 4e 74cent ja tosta syo kylla perhe jo vatsan tayteen yhden paivan. Kylkeen leipoo itse pari isoa leipaa (2 pakettia hiivaa 40cent) ja jauhopussi(1e), margariini 80cent. Sitten paketillinen puuroa (1e) ja maitoa pari L (2e).. Sitten vaikka pari pakettia lihapullia (90cent paketti, eli 1,8e) ja vaikka ruokakermaa pari pkt kylkeen ja spagettia (yht 2e)... tossa nyt ainakin vklp ruuat,, rahaa jaa viela vaikka lauantaimakkara pakettiin sampyloiden paalle etc..
 
"mämänen"
On soijarouhetta,makaroonii,kermaa,porkkanaa,jotain marjoja,kaurapuuroa,jauhoja,voita,munia,tonnikalaa,makaroonia,spaghettia,seitiä,tom murskaa yrteillä ja maksaa sen 85 senttiä=)... Ehkä jotain muutakin on viel kaapis. lähinnä maitoon ja bensaan menee,jos ei tuu ylläri menoja!
 
"kirp"
itse samanhenkises tilanteessa joskus ollut. kaapista muumimuki ulos, valokuva, fb-kirppikselle... mukin myymisen keksittyäni meni noin 30min niin oli 50E tilillä... kyllä ne näkyy heti jos sattuu sama pankki olemaan.
 
"vieras"
Vähän myöhäistä tässä kohdalla, muttta tuollaisia tilanteita varten pitäisi aina silloin kun on rahaa ostaa kaapit täyteen ruokaa. Meidän perhe eläis helposti 2 viikkoa kotoa löytyvillä sapuskoilla, ilman että tarvitsisi käydä kaupassa.

Eli rahapäivän kohdalla ostat makaronia, soijarouhetta, sipulia, tonnikalapurkkeja, tomaattimurskaa, hylamaitoa (säilyy pitkään) yms juttuja kaappeihin, vaikka vähän kerrallaan.
 

Yhteistyössä