18-vuotias tyttö, jolla päälaki ja takaraivo paistaa.. asiaa hiustenlähdöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kyllä me sen lääkeshampoon sitten ostamme" ....voi jumalauta. No, siis provo tai sitten todella yksinkertainen ihminen on aloittaja.

Lapsi on karvainen kuin apina, paitsi päästä kalju...ja äiti miettii ehkä lääkeshampoon hankkimista. Ehkä.

Miten sun elämäsi muuten onnistuu?!

Ei vittu sä oot nolo. Ja lisää provoa. Onko tääkin ihan mielikuvitusta vai onko sulla oikeesti noita vaivoja, tyttö 18v, muttet kehtaa itsenäsi kysyä joten tekeydyt äidiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28601123:
Kyllä mä kuule kaikkeni tuon lapsen eteen edelleenkin yritän! Mikä siinä on niin vitun vaikeaa sinunkin puupään tajuta. Helvetti. Me ollaan juostu lääkärissä ja ties missä.

Epäilen suuresti jos tuota tosiaan on kestänyt jo noin monta vuotta..Mä niin toivon että tämä olis provo..

Tänään lapsella on alkanut päivä vähän huonommin. Itkettää ja ahdistaa ja kyylää koko ajan vessassa peilin kanssa kaljua kohtaa takaraivossaan ja joka aamuseen operaatioon kuuluu kaljun peittäminen...

[QUOTE="...";28601236]Sun haistattelut eivät valitettavasti auta sun tyttöäsi yhtään.

Ihan ekaksi suosittelen hakemaan apteekista nizoral shampoota tai edullisempaa vaihtoehtoa Ketoconazol Ratiopharmia. Hiusväri ei ole esteenä lääkeshampoon käytössä. Ja muistakaa käyttää käyttöohjeen mukaisesti, ei riitä että kerran kokeilee.

Ja ihan ehdottomasti viet sen tytön lääkäriin. En voi käsittää suhtautumistasi asiaan, lääkäri on määrännyt verikokeisiiin, mutta koska tyttö ei halunnut niin ei sitten menty.. Sä olet äiti ja päätät että mennäänkö vai ei :O[/QUOTE]

No hän oli jo sillon teini-ikäinen lapsi, niin ei kai tuollasta voi väkisinkään ruveta pakottamaan. Kun pelkää piikkejä niin paljon ja veren näkeminen ällöttää.

[QUOTE="...";28601776]"Kyllä me sen lääkeshampoon sitten ostamme" ....voi jumalauta. No, siis provo tai sitten todella yksinkertainen ihminen on aloittaja.

Lapsi on karvainen kuin apina, paitsi päästä kalju...ja äiti miettii ehkä lääkeshampoon hankkimista. Ehkä.

Miten sun elämäsi muuten onnistuu?![/QUOTE]

Ihan hyvin kuule.

Pohdin tässä vaan mielessäni eri vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras";28601936]Myös laktoosi-intoleranssi ja keliakia kannattaa tutkia
Hair Loss! - Celiac Disease - Related Disorders & Research - Celiac.com Celiac Disease & Gluten-Free Diet Forum[/QUOTE]

No nämä on tutkittu.

Isällään oli joskus lapsena maidon kanssa vähän ongelmia ja tytölläkin ala-aste iässä, mutta sitten se vaiva katosi siitä itsestään. Joku tuollanen yliherkistymä varmaan oli, mitä pienillä lapsilla saattaa olla useastikkin jotain ruoka-aineita kohtaan mutta sitten ne katoaa. Oli jonkun aikaa maidottomalla sillon ja sit kokeiltiin niitä laktoosittomia tuotteita, mut nyt pystyy syömään ihan normaalejakin ilman mitään ongelmia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28602472:
No hän oli jo sillon teini-ikäinen lapsi, niin ei kai tuollasta voi väkisinkään ruveta pakottamaan. Kun pelkää piikkejä niin paljon ja veren näkeminen ällöttää.

Miksei voi? Äidin tehtävä on huolehtia lapsen terveydestä. Soititko jo lääkäriin?

[QUOTE="vieras";28602152]Kannattais varmaan ihan ensimmäisenä lopettaa se hiusten värjääminen..[/QUOTE]

Ei hänelle ikinä hiustenvärjäämisestä ole tullut mitään ongelmaa tai allergista reaktiota ja olen kuullut, että ei varsinaisesti hiustenvärjääminen aiheuta hiustenlähtöä jos siis ei käsittele hiuksia liian usein ja liian rankasti. Värjäähän nuo monet muutkin teinit tuolla ja tyttö ei oikein tykkää tuosta omasta maantienharmaasta hiusväristä.

Oli hänellä myöskin se 2v jakso kun ei laittanut mitään väriä päähän. Silti ei tuo dilemma kadonnut.

Miksei voi? Äidin tehtävä on huolehtia lapsen terveydestä. Soititko jo lääkäriin?

En ole soittanut, HÄN SOITTAA TÄSSÄ KESÄN AIKANA ITSE.

Kuten edelleen sanoin, hän on täysi-ikäinen nuori aikuinen nyt, enkä minä voi puuttua hänen elämäänsä ja sitten myöskin se, että ei täysi-ikäinen mitään ohjailuja tarvitse, on opittava toimimaan nyt itse ja tuollasen asian varmasti osaa hoitaa kun parhaaksi näkee. Näin on näreet.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28602515:
En ole soittanut, HÄN SOITTAA TÄSSÄ KESÄN AIKANA ITSE.

Kuten edelleen sanoin, hän on täysi-ikäinen nuori aikuinen nyt, enkä minä voi puuttua hänen elämäänsä ja sitten myöskin se, että ei täysi-ikäinen mitään ohjailuja tarvitse, on opittava toimimaan nyt itse ja tuollasen asian varmasti osaa hoitaa kun parhaaksi näkee. Näin on näreet.

Kannatti odottaa 7 vuotta. Nyt ei tarvii enää itse soittaa, kun se soittaminen jännittää. Et ole mikään vuoden äiti.

Jaaha. Tää on taas se sama nuori provottaja, joka tekeytyy milloin keneksikin. Selvästi huomaa tosta lapsellisesta tyylistä vastata negatiiviseen palautteeseen. Onko muut huomanneet? (en jaksanu lukea koko ketjua)

Ei tässä ole kyse mistään provosta, vaan oikeista oireista. Kai sitä nyt lukemalla tajuaa, että tilanne on todellinen!

Pitääkö napata takaraivosta ja sivuilta kuva kaljuuntuvista kohdista?

Ihmeen tarkkaan tiedät tyttäresi nännikarvojen kasvut ja muut vaivat...jos siis on jo aikuinen ja asuu omillaan...

Eihän tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin saada tyttö lääkäriin. Tämä palstoilla arvuuttelu ei johda mihinkään.

Tiedän koska olemme puhuneet asioista.

Mielenterveysongelmat tuskin vaikuttaa hiustenlähtöön? tai voihan masennuskin tiputtaa hiuksia, mutta tuskin on päälimmäinen syy karvojen tippumiseen tai päänahan kutinaan/hilseilyyn tai voihan se olla, mistä sitä koskaan tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28601020:
En usko, että on mitään vilja allergiaa. Ei ole tyttö ollut onneksi taipuvainen allergioihin edes pienenä, ei myöskään hänen isänsä tai minä. Terveenä saanut silloin silleen pysyä. Stressin takiahan ne nuo vatsahermot meni vähän pilalle ja nyt maha oikuttelee sen takia sitten miten sattuu... eli toiminnallinen häiriö. Ei mikään allergia.

En tarkoittanutkaan allergiaa, vaan sitä, että ilman viljaa kannattaa olla ja katsoo sitten, mitä tapahtuu. Eikä se mitään erityistä edes vaadi keneltäkään:-)

Yhteistyössä