18€ ruokaan kuukaudeksi?

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
[QUOTE="siis";23312751]ei todellakaan mitään perunoita tai makaroonia, ei missään nimessä! Ihan hirveää hiilarimössöä. Ja hiilarihöttö-leivät kans pois. Ei kai sellasii oikeasti kukaan enää syö, oli rahaa minkäverran tahansa :O Ostat sikanauta-jauhenlihaa ja munia, niillä pärjää jo pitkälle.[/QUOTE]

No haloo! Hieman kauas on sulta realiteetit karanneet. Tajuatko nyt, että on kyse tilanteesta, jossa täytyy pitää nälkä poissa eikä mistään elämäntapadieetistä?

"a.p"
[QUOTE="tööt";23312766]Öööh...ei siellä kysytä tilinauhaa[/QUOTE]

No ei, mutta ihan jo pelkkä omatunto alkaa ainakin mulla kolkuttamaan, kun tietää, että siellä on ihmisiä, jotka tarvitsevat minua kipeämmin ruoka-apua ja minun vuokseni joku saattaa jäädä vallan ilman :/

"vieras"
[QUOTE="siis";23312751]ei todellakaan mitään perunoita tai makaroonia, ei missään nimessä! Ihan hirveää hiilarimössöä. Ja hiilarihöttö-leivät kans pois. Ei kai sellasii oikeasti kukaan enää syö, oli rahaa minkäverran tahansa :O Ostat sikanauta-jauhenlihaa ja munia, niillä pärjää jo pitkälle.[/QUOTE]

kyllä muuten syö. Ja paljon, rakastan leipää, voisin elää pelkällä leivällä plus voita päällä, tai hilloa. Enkä ole yhtään ylipainoinen, kolesterolit on rajoissa ja verenpaine 95/60, ikää 40.
Syön toki muutakin, lihaa, riisiä, pastaa ja perunaa, mutta en voisi edes kuvitella karppaamista, koska en saattaisi olla ilman leipää.
Olen lisäksi Varsinais-Suomesta, ja täällä syödään makeaa leipää, siirappilimppua yms.

En osaa kyllä neuvoa mikä on edullista, kun olen jo niin pitkään syönyt luomua.
Mutta kehottaisin kyllä ap:ta joko myymään jotain taikka lainaamaan vanhemmiltaan. Eipä ole mitään hienoa siinä, että pyörtyy syömättömyyteen...

"tööt"
[QUOTE="a.p";23312777]No ei, mutta ihan jo pelkkä omatunto alkaa ainakin mulla kolkuttamaan, kun tietää, että siellä on ihmisiä, jotka tarvitsevat minua kipeämmin ruoka-apua ja minun vuokseni joku saattaa jäädä vallan ilman :/[/QUOTE]

Ei siinä mitään. Kaurapuuroa vaan keittelemään. Ja perunoita.

"vieras"
Sori ap, mutta tämä "pitää pärjätä omillaan" -marttyrointi on aika lailla lapsellista ja suhteellisuudentajuntonta, kun siihen ei ole mitään tarvetta. Kun pitää jeesustella ruokajonon apua tarvitsevista, vaikka voisi normaalin ihmisen lailla lainata muutaman kympin vanhemmilta. Onko sinulla joku keinotekoinen kurjuuden ja syvällisyyden kaipuu vai oletko vähän hei hei -kiltti? Jos todella ontäysin normaalit suhteet vanhempiin, niin otat avun vastaan, jos sitä nyt tarvitset.

suututtaa

joo siis ihan oikeesti maailmassa kuollaan nälkään, ja sä kehtaat täällä pilkata ihmisiä jotka syövät energiatehokasta ja siis halpaa ruokaa. Kun tilanne tosiaan on se, että sinun hienostelusi maksaa toisten hengen. Ruualla on yhdet markkinat maailmassa, ja peltoa on rajallinen määrä. Sun eliittidieetti vie enemmän peltoa kuin ei-hienostelijoiden syöttäminen.

Perfektionistit pilaavat sinänsä hyvän asian. Amerikkalaisille tekisi hyvää syödä huomattavasti vähemmän hiilihydraattia. Mutta nyt ei puhuta laihtumisesta, vaan ruokakulujen minimoimisesta. Amerikkalaisille nyt tekisi hyvää syödä ylipäätään vähemmän...

Makaronin kilohinta on halvempi kuin perunan, koska siitä puuttuu vesi.

....
Sä et kyllä 18e pärjää mitenkään joten ehkä suosiolla kannattaisi lainata vanhemmilta tai ystäviltä rahaa. Voisit vähän toimeentulotukeakin saada ja jos ei muuta niin ruoka jonoon. Hätätapaushan tämä on. Eikö sinulla kulu työmatkoihin rahaa, etkö meinaa kuukauteen käydä missään? Nykyäähän melkein kaikki maksaa.

"a.p"
[QUOTE="vieras";23312817]Sori ap, mutta tämä "pitää pärjätä omillaan" -marttyrointi on aika lailla lapsellista ja suhteellisuudentajuntonta, kun siihen ei ole mitään tarvetta. Kun pitää jeesustella ruokajonon apua tarvitsevista, vaikka voisi normaalin ihmisen lailla lainata muutaman kympin vanhemmilta. Onko sinulla joku keinotekoinen kurjuuden ja syvällisyyden kaipuu vai oletko vähän hei hei -kiltti? Jos todella ontäysin normaalit suhteet vanhempiin, niin otat avun vastaan, jos sitä nyt tarvitset.[/QUOTE]

Ihan täysin normaalit välit minulla tosiaan on vanhempiini ja toki otan heiltä avun vastaan kunhan olen ensin yrittänyt itse. Jotenkin nykyään ihmisillä tuntuu aina olevan sellainen asenne, että kyllä joku sut sieltä suosta nostaa, joten minä ihan heti en halua luovuttaa. Ilman muuta lainaus vanhemmilta tulee ennemmin kyseeseen kuin leipäjonoon meneminen (kun siellä on ihan oikeasti niitä tarvitsijoita eikä vaan kaltaisiani jeesustelijoita), mutta katsotaan nyt ensin, että mihin omat konstit riittävät :)

"a.p"
Sä et kyllä 18e pärjää mitenkään joten ehkä suosiolla kannattaisi lainata vanhemmilta tai ystäviltä rahaa. Voisit vähän toimeentulotukeakin saada ja jos ei muuta niin ruoka jonoon. Hätätapaushan tämä on. Eikö sinulla kulu työmatkoihin rahaa, etkö meinaa kuukauteen käydä missään? Nykyäähän melkein kaikki maksaa.
Työmatka minulla on onneksi vain pari kilometriä, että onneksi jalkaisin pääsee hyvin. Kuukauden aikana pääsen kyllä muuallekin, minulla on etukäteen maksettu kuntosalijäsenyys yms. ettei nyt sentään ihan neljän seinän sisällä tarvitse oleskella ja eiköhän sitä ilmaistakin tekemistä löydy kun kerran pakko on :)

Yhteistyössä