17v. kihloissa 32v. kans?

No joo... ikähän on vaan numero ja niin päin pois, mutta enpä voi sanoa et ilahtuisin jos mun hätinä 17v. lapseni menisi parin kuukauden seukkailun jälkeen kihloihin 32v. miehen kanssa....
Miksi aikuinen mies haluu ton ikäisen teinin? Eikö se muita saa?
Yäk...
Tollanen ikäero menis, jos toinen olis edes parikymppinen, mut eikö toi nyt oo vielä melki kakara....
 
no jaa.. enpä tiedä. Itse tein lapsenkin 18 veenä 17 vuotta vanhemman miehen kanssa. Asuttiin yhdessä mutta suhde kariutui myöhemmin miehen alkoholismiin. Kyllä tuommoinen voikin toimia kunhan ei ole mitään alkoholiongelmaa mukana...
 
mami
Mä olin 17 ku tapasin nykyisen aviomieheni ja hän oli tuolloin 34-vuotias. Reilun vuoden seukkaamisen jälkeen muutettiin yhteen, siitä noin vuosi ja mentii kihloihin, kihloista vuosi ja naimisiiin ja häistä vuosi niin esikoinen syntyi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
monesti nuo miehet jotka seurustelee n 16-17 v tyttöjen kans on itse samalla tasolla henkisesti...tiedän parin jossa tyttö on 17 ja raskaana 47 vuotiaalle miehelle.
Just näin... Mun mielestä ton ikäisessä miehessä, joka seurustelee teinin kanssa, on jotain pahasti vialla. Todennäköisesti se mies on valovuosia normaalista kehityksestä jäljessä - sanotte mitä sanotte. Ei kai kukaan tieten tahtoen halua itselleen puolisoa, joka on TÄYSIN eri kehitysvaiheessa kuin itse? Ja juu, ihmiset kehittyvät eri tahtiin ja jaadajaada, mutta kyllä 17 ja 32 ikävuoden välillä on eroa oltava, jos molemmat ovat normaalisti kehittyneitä ja täyspäisiä.
 
Jim
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Just näin... Mun mielestä ton ikäisessä miehessä, joka seurustelee teinin kanssa, on jotain pahasti vialla. Todennäköisesti se mies on valovuosia normaalista kehityksestä jäljessä - sanotte mitä sanotte. Ei kai kukaan tieten tahtoen halua itselleen puolisoa, joka on TÄYSIN eri kehitysvaiheessa kuin itse? Ja juu, ihmiset kehittyvät eri tahtiin ja jaadajaada, mutta kyllä 17 ja 32 ikävuoden välillä on eroa oltava, jos molemmat ovat normaalisti kehittyneitä ja täyspäisiä.
Ilmeisesti tuo lapseni isä on sitten todella häiriintynyt yksilö kun minunlaiseni kumppanikseen valitsi. :/



 
Alkuperäinen kirjoittaja Jim:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Just näin... Mun mielestä ton ikäisessä miehessä, joka seurustelee teinin kanssa, on jotain pahasti vialla. Todennäköisesti se mies on valovuosia normaalista kehityksestä jäljessä - sanotte mitä sanotte. Ei kai kukaan tieten tahtoen halua itselleen puolisoa, joka on TÄYSIN eri kehitysvaiheessa kuin itse? Ja juu, ihmiset kehittyvät eri tahtiin ja jaadajaada, mutta kyllä 17 ja 32 ikävuoden välillä on eroa oltava, jos molemmat ovat normaalisti kehittyneitä ja täyspäisiä.
Ilmeisesti tuo lapseni isä on sitten todella häiriintynyt yksilö kun minunlaiseni kumppanikseen valitsi. :/
No anteeksi...
Mun mielestä vaan yli 30-vuotiaan nyt tulisi jo olla melkoisesti kypsempi, kuin teini-ikäisen. Ja todella ihmettelen, jos sen ikäinen tahtoo teini-ikäisen kanssa elää. En vaan jaksa uskoa, että tällainen mies on normaalilla kehitystasolla ikävuosiinsa nähden, ellei tämä teini sitten ole joku keskivertoteiniä ääääärimmäisen paljon kehittyneempi yksilö... ehkä sinä olet ollut?
 
Jim
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
No anteeksi...
Mun mielestä vaan yli 30-vuotiaan nyt tulisi jo olla melkoisesti kypsempi, kuin teini-ikäisen. Ja todella ihmettelen, jos sen ikäinen tahtoo teini-ikäisen kanssa elää. En vaan jaksa uskoa, että tällainen mies on normaalilla kehitystasolla ikävuosiinsa nähden, ellei tämä teini sitten ole joku keskivertoteiniä ääääärimmäisen paljon kehittyneempi yksilö... ehkä sinä olet ollut?
Eipä tarvitse anteeksi pyydellä. :D Olen kyllä yleisesti ihan samaa mieltä asiasta kanssasi!
Itse olin aika kehittynyt 19-vuotiaaksi. Oli pakko aikuistua jo turhankin aikaisin.. Ihan normaalilla tasolla tuo mies kuitenkin on ollut mitä ihmisten kommentteja on vuosien varrella kuunnellut. Ihan jo työnsäkkin puolesta ei voi ihan mikään hihhuli olla. :)
 
vieras
Ihminen kehittyy henkisesti vielä pitkään sen jälkeen ku fyysinen kasvu on loppunut, vaikka se 17 v näyttää naiselta niin sitä se ei ole vielä pään sisällä, sanottasko että ku ikää alkaa olla 25 tai yli on kehittynyt vasta jotenkin henkisesti.
Eli on hyvin outoa jos lähempänä 40 oleva mies on kiinnostunut alle 20v tytöistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Ikä on vaa numero. Se on ihan vaa pääkopasta kii kaikki.

Nuori, noin parikymppinen voi olla kypsempi ku joku kolmekymppinen!
Tätä mä juuri tarkoitin, mutta tossa mainitsemassasi tapauksessa se kolmekymppinen on väkisinkin jotenkin jälkeenjäänyt, jos on jumiutunut samalle kehityksen asteelle mitä kaksikymppinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jim:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
No anteeksi...
Mun mielestä vaan yli 30-vuotiaan nyt tulisi jo olla melkoisesti kypsempi, kuin teini-ikäisen. Ja todella ihmettelen, jos sen ikäinen tahtoo teini-ikäisen kanssa elää. En vaan jaksa uskoa, että tällainen mies on normaalilla kehitystasolla ikävuosiinsa nähden, ellei tämä teini sitten ole joku keskivertoteiniä ääääärimmäisen paljon kehittyneempi yksilö... ehkä sinä olet ollut?
Eipä tarvitse anteeksi pyydellä. :D Olen kyllä yleisesti ihan samaa mieltä asiasta kanssasi!
Itse olin aika kehittynyt 19-vuotiaaksi. Oli pakko aikuistua jo turhankin aikaisin.. Ihan normaalilla tasolla tuo mies kuitenkin on ollut mitä ihmisten kommentteja on vuosien varrella kuunnellut. Ihan jo työnsäkkin puolesta ei voi ihan mikään hihhuli olla. :)
Sitten mulle tulee väkisinkin myös sellainen olo, että ehkä tuollaisella miehellä on joku teinityttöfantasia, tai jopa -fetissi. Ja että kun se oma nainen siitä sitten "kypsyy", niin tämä alkaa katsella taas niitä lukioikäisiä kimmoja sillä silmällä. Enkä minä osaa muuta ajatella, kuin että hyi ja yök ja apua, mun mielestäni siinä vaan on jotakin hämärää :/
 
mami
eli kun minä olen nyt 21-vuotias niin en ole vielä kehittynyt henkisesti ku en ole yli 25? :lauhg:

Sori nyt vaan mutta aika suppeakatseista tuommoinen...

Aviomieheni on 38 ja meillä yhteinen lapsi nyt 3kk. Ollaan oltu yhdessä vähä yli 4 vuotta. Ei meidän elämässä tuo ikäero ole näkynyt (ehkä alkuaikoina ku sukulaisilla/ystävillä oli ennakkoluuloja jotka sittemmin ovat haihtuneet tuhkana tuuleen :) ). Onnellisia ollaan yhdessä. Enkä vaihtais. <3

 
mä oon aina miettinyt sitä että se ikäero ei ehkä tunnu viel siinä vaiheessa kun toinen on 25 ja toinen päälle neljänkymmenen.. mutta kun sitä ikää karttuu niin toinen on jo eläkkeellä kun toinen on vielä suht nuori. yhteisiä eläkepäiviä pari tuskin koskaan näkee. ja vaikka itsekin olen kokenut jne, en kykene edes ajattelemaan että alkaisin isäni ikäisen kanssa seurustella. musta se vaan olis omalla kohdalla aika :x
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä oon aina miettinyt sitä että se ikäero ei ehkä tunnu viel siinä vaiheessa kun toinen on 25 ja toinen päälle neljänkymmenen.. mutta kun sitä ikää karttuu niin toinen on jo eläkkeellä kun toinen on vielä suht nuori. yhteisiä eläkepäiviä pari tuskin koskaan näkee. ja vaikka itsekin olen kokenut jne, en kykene edes ajattelemaan että alkaisin isäni ikäisen kanssa seurustella. musta se vaan olis omalla kohdalla aika :x
Mitä sitten? Elämä on! Jokainen taaplaa tyylillään. Ja kuka tässä on isänsä ikäisistä puhunut?
Mulle ei tulis kyseenkään seurustella oman ikäisen "miehen" kanssa, ellei kyseessä sitten olisi joku joka kykenisi henkisesti samalle tasolle jutuissaan..

 
Tumpula
Äkkiseltään tuli ajatus että ohhoh... Mutta sitten tajusin että mä olin 20 ja mies 33 kun me alettiin seurustella ja muutettiin yhteen. Toisaalta 17 ja 20 eroaa toisistaan joskus aika paljon...

Nöppöselle haluaisin sanoa että mäkin ajattelin aina etten koskaan alkaisi suhteeseen itseäni paljon vanhemman miehen kanssa. Kuinkas sitten kävikään... Kun sen oikean löytää, ikä on sivuseikka.
 

Yhteistyössä