++++++++

Status
Viestiketju on suljettu.
s
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nii no mikäs siinä jos haluu lapsia muttei miestä. jotkut käy hakee pankista ja jotkut baarista. kunhan ei ala sepittää mitään kaunistelustooreja. asioista pitää puhua niinkuin ne on.
Mutta kun toi haluaa miehen, vuoden välein uuden, sehän tässä surullista onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nii no mikäs siinä jos haluu lapsia muttei miestä. jotkut käy hakee pankista ja jotkut baarista. kunhan ei ala sepittää mitään kaunistelustooreja. asioista pitää puhua niinkuin ne on.
Mutta kun toi haluaa miehen, vuoden välein uuden, sehän tässä surullista onkin.
Kukin tyylillään, vai miten se meni :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nii no mikäs siinä jos haluu lapsia muttei miestä. jotkut käy hakee pankista ja jotkut baarista. kunhan ei ala sepittää mitään kaunistelustooreja. asioista pitää puhua niinkuin ne on.
Mutta kun toi haluaa miehen, vuoden välein uuden, sehän tässä surullista onkin.
Mietin tuossa, että kumpaa se Emilyn oikeesti haluaa, vain lapsia, vai lapsia ja miehen? Jos se vaan tuolla puolihuolimattomasti raskautumisellaan haluaa pitää sen miehen, toivoo, että josko tämä jäisi elämään arkea, jo olemassa olevien ja tämän uuden tulokkaan kanssa?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nii no mikäs siinä jos haluu lapsia muttei miestä. jotkut käy hakee pankista ja jotkut baarista. kunhan ei ala sepittää mitään kaunistelustooreja. asioista pitää puhua niinkuin ne on.
Mutta kun toi haluaa miehen, vuoden välein uuden, sehän tässä surullista onkin.
ei välttämättä. hauskaa ainakin pitää. ja varmaan huolehtii lapsistaan. eikä taida olla tilivelvollinen teille.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nii no mikäs siinä jos haluu lapsia muttei miestä. jotkut käy hakee pankista ja jotkut baarista. kunhan ei ala sepittää mitään kaunistelustooreja. asioista pitää puhua niinkuin ne on.
Mutta kun toi haluaa miehen, vuoden välein uuden, sehän tässä surullista onkin.
Mietin tuossa, että kumpaa se Emilyn oikeesti haluaa, vain lapsia, vai lapsia ja miehen? Jos se vaan tuolla puolihuolimattomasti raskautumisellaan haluaa pitää sen miehen, toivoo, että josko tämä jäisi elämään arkea, jo olemassa olevien ja tämän uuden tulokkaan kanssa?
Just noin se kuvittelee, että raskautumalla saa arkeensa miehen. Tai niin mä luulen, siltä se näyttää ulkopuolisen silmään. Ei tuo ole itsenäisen ja vahvan naisen elämää.
 
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei välttämättä. hauskaa ainakin pitää. ja varmaan huolehtii lapsistaan. eikä taida olla tilivelvollinen teille.
Jos mulla ois kaksi pientä lasta, ja oisin vakavahkosti sairas, ei mulle tulis mieleen ensimmäiseks pyöräyttää siihen kolmatta lasta. Keskeytykseen menis ja keskittyisin tärkeämpiin asioihin, kuten lapsiini ja itseni parantamiseen.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei välttämättä. hauskaa ainakin pitää. ja varmaan huolehtii lapsistaan. eikä taida olla tilivelvollinen teille.
Jos mulla ois kaksi pientä lasta, ja oisin vakavahkosti sairas, ei mulle tulis mieleen ensimmäiseks pyöräyttää siihen kolmatta lasta. Keskeytykseen menis ja keskittyisin tärkeämpiin asioihin, kuten lapsiini ja itseni parantamiseen.
turhaa ottaa esiin se "jos minä.."-korttia koska et ole ap. mitä järkeä jossittella?
 
vieras
Veikkaan samaa kuin KKK: E. on ihastunut todenteolla tähän odottamansa lapsen isään joka ei ole valmis sitoutumaan ja sen selvästi kertonut. Mies on kuitenkin hyvä pano ja taloudellisesti hyvä saalis (vakavarainen), E päättää raskautua, hups 'vahinko-ei vahinko', ja nyt odottaa millaisen ratkaisun mies tekee ja jos saa miehen itselleen, tulee tänne kehumaan upealla parisuhteellaan.
 
fd
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Saako esittää vielä muutaman lisäkysymyksen? Kauanko sä oot ollu lasten isien kanssa yhdessä?
kaikkien kanssa yhteensä n. viikon :whistle:

ai sori, toi oli huono (oikein) :LOL: :LOL:
Tuota pieni korjaus, eihän se ole ollut niiden kanssa. Ainakaan viimeisimmän. Ap:han ei halua seurustella, ei halua sitoutua, ei halua parisuhdetta. Eli tuo viikko veikkaus oli yläkanttiin B)
 
vieras
No olipas ketju.... Ihanasti Emilyn kääntää kyllä aiemmat puheensa itelleen suotuisiksi, pisteet siitä. Tosin eipä monikaan vastanneista ollut onnittelu mielessä liikenteessä, miksiköhän....? Voehan jee, sitä niittää mitä kylvää. Tiedän, olen ilkeä, mutta noita emilynin ehdottomia mielipiteitä lukeneena olen kyllä vahingoniloinen. Saa kivittää, oli vaan niin kiva lukea että taas muutama Emilynin _ehdoton_ periaate meni romukoppaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaista se oikeasti lapselle on, kun udellaan kuitenkin, niin kertoa että joo, on mulla 2 sisarusta ja toisen isä on x, toisen y ja omanihan on z? Onko se lapselle itselleen(kään) aivan luonnollista, mukavaa ja eikö kaverit ihmettele saati pilkkaa yhtään?
Niinpä... Onhan se nyt "onnea", kun äiti saa mitä haluaa, mut musta on aika sairasta että tämmönen vaan yleistyy... Kaikilla kolmella eri isät. Ei hitto, ei ihan jokainen pysty tuohon...
Niin ja sitten vielä ne lapsen isovanhemmat miesten puolilta, jokaisella lapsella taas ihan erit mummit ja ukit :D Vai liekkö sinne mitään välejä kun on niin pikaisesti lapset alulle laitettu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Tuota pieni korjaus, eihän se ole ollut niiden kanssa. Ainakaan viimeisimmän. Ap:han ei halua seurustella, ei halua sitoutua, ei halua parisuhdetta. Eli tuo viikko veikkaus oli yläkanttiin B)
:/ :/ :/ On kuitenkin eri asia (kai) hankkia yksi lapsi, siis yksin, kuin tehtailla niitä liukuhihnalla.
 
vieras
juu eiköhän se niin mene että E elää omaa elämäänsä lastensa kanssa eikä ole tekemisissä muuten kuin isien kanssa. tuskin lapset muualla näkee isovanhempia kuin isiensä luona, eihän E vissiin kummosissa väleissä omaan perheeseensä ole. sama pätee varmaan synttäreihin, isät viettänee omat juhlat, ja äiti omat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ads:
Sä vaan saivartelet. Jos sä viihdyt jonkun miehen seurassa, keskustelette, käytte ulkona syömässä, elokuvissa, baareissa, lenkeillä, rannalla ja hässitte kuin pienet kanit... niin ihan sama kutsutko sä sitä seurusteluksi vai ei-seurusteluksi, se on kuitenkin sitä. Ja se on ihan sama teetkö sä tuota 3 miehen kanssa samaan aikaan vai vaan yhden. Seuraa sulla kuitenkin on ja ilman sitä sä et pysty olemaan. Läheisriippuvuutta se tuossakin tapauksessa on. Sua tosin näytti miellyttävän tuo seksiriippuvuus termi paremmin, onko se susta hohdokkaampi? Tekeekö se susta erilaisemman? Et sä osaa olla ilman jonkun miehen huomiota.
Minä seurustelen vain rakkaudesta ja rakkaus merkitsee minulle myös sitoutumista. Seuraa voi olla, vaikka ei seuransa kanssa seurustelisikaan. Sen enempää kuin naispuolisten ystävien kanssa, joskin toki asia on hieman eri tuntuista näin heterona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ads:
Sä vaan saivartelet. Jos sä viihdyt jonkun miehen seurassa, keskustelette, käytte ulkona syömässä, elokuvissa, baareissa, lenkeillä, rannalla ja hässitte kuin pienet kanit... niin ihan sama kutsutko sä sitä seurusteluksi vai ei-seurusteluksi, se on kuitenkin sitä. Ja se on ihan sama teetkö sä tuota 3 miehen kanssa samaan aikaan vai vaan yhden. Seuraa sulla kuitenkin on ja ilman sitä sä et pysty olemaan. Läheisriippuvuutta se tuossakin tapauksessa on. Sua tosin näytti miellyttävän tuo seksiriippuvuus termi paremmin, onko se susta hohdokkaampi? Tekeekö se susta erilaisemman? Et sä osaa olla ilman jonkun miehen huomiota.
Minä seurustelen vain rakkaudesta ja rakkaus merkitsee minulle myös sitoutumista. Seuraa voi olla, vaikka ei seuransa kanssa seurustelisikaan. Sen enempää kuin naispuolisten ystävien kanssa, joskin toki asia on hieman eri tuntuista näin heterona.
 
Ei tajuu ei.
Tuo nainen on uskomaton, eikä hyvällä tavalla! Aivan kauheeta millaiseen rumbaan sen lapset tossa joutuu. Ja mahtaa olla niillä häpeä kasvaessaan selittää perhetilannetta :(
En tajua kuinka toi akka voi mitenkään arvostella toisia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Mä mietin miten toi käytännössä onnistuu. Keskimmäisellä on synttärit. Kenet sä kutsut? Vaan sen lapsen isän puolelta sukua ja omat tietty? Sitten tulee seuraavan lapsen synttärit ja taas kutsut vaan sen lapsen isän puolelta ja omat taas. Siis miten lapsi voi enää käsittää et kuinka mones mummi tämä on ja kenen ja kuinka se on mulle sukua? Puhumattakaan kun omat vanhemmat pitää esitellä taas sen kolmannen miehen isovanhemmille ja tädeille ja serkuilla ja... huh huh... ei tuossa kukaan pysy enää perillä kuka on kukin. Entäs joulu? Miten se vietetään? Sehän on PERHEjuhla.
Itselläni ei ole ikinä ollut kuin muutama sukulainen, eikä minun puoleltani lapsillani ole isovanhempia. Kuvio on siis siltä osin selkeä - lähinnä lasten sukulaiset ovat isiensä puolelta, joita tapaa isiensä luona. Poikkeuksena tulevan vauvan sukulaiset, koska ei ole ollut mitään erohässäköitä, ollaan väleissä ja varmaan tullaan tutustumaankin toisiimme. Joulu on tosiaa perhejuhla ja meidän kohta nelihenkinen perheemme viettää sen yleensä keskenään :heart: Synttäreitä vietetään puolin ja toisin molempien vanhempien luona molempien vanhempien omien läheisten/sukulaisten kesken (siinä missä muissakin eroperheissä). Hyvin yksinkertaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Omasta puolestani voisin ihan hyvin mennä psykiatrille. Psykologikaverini on tosin sitä mieltä, että olen harvinaisen tasapainoinen ja itsensä hyvin tunteva, vahva ihminen ;)

Sä et edelleenkään osaa tuota riippuvaisuusväitettäsi perustella mihinkään faktaan. Seksiriippuvainen varmaan voisinkin olla mutta eipä tuostakaan tarvitse käytännössä paljon kärsiä, kun ei ole aikaa tai mahdollisuuksia sitä niin paljon harrastaa kuin haluaisi :xmas:
Eihän läheisriippuvuus tarkoita sitä, että pitäisi olla parisuhteessa tai pyrkiä parisuhteeseen. Kyllähän siihen riittää sekin, että kokee muilta saadun huomion tärkeäksi, ja jää siihen koukkuun, ja perustaa itsetuntoaan sille.

(Eikä pahalla, tuskin psykologikaverilta kovin asiantuntevia lausuntoja saa, sehän olisi ihan epäammattimaistakin)
Sen verran on tullut joskus läheisriippuvuudesta luettua, että kannattaisi ehkä muittenkin virkistää muistiaan, että sen määritelmäksi ei riitä se, että aikuinen ihminen viihtyy sosiaalisissa tilanteissa aikuisten ihmisten keskenkin :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä