:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna voimia ja kärsivällisyyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna voimia ja kärsivällisyyttä

Vieras
Ex.

Kun en jaksa.

Aina yhtä vaikeeta sopia lasten tapaamisista. Mikään ei sovi, mikään ei käy, mihinkään ei voi luottaa. Kun erehdyn sanomaan, että "ihan milloin tahansa muulloin sopii, mutta ei viikolla 5" -niin että exällä on mahis tavata lapset kaikkina muina viikkoina vuodessa, niin ei. Ex sanoo että hän haluaa tavata ne myös viikolla 5, piste.

Tai jos sanon, että meille käy ihan milloin tahansa, ei mitään väliä päivällä. Mutta arkisin pääsen lapsia tuomaan vasta klo 16 jälkeen kun pääsen töistä. Niin tämä ilmoittaa että tahtoo lapset itselleen klo 11. Piste.

Ja sitten kun mikään ei onnistu, niin mentiin oikeuteen exän haasteella. Sovittiin, että 31.5 mennessä pitää ilmoittaa kesän tapaamisista.. niin arvatkaa onko mulle tullut mitään ilmoitusta?
No ei ole.

Kyllä mä sen tiedän, että ex ei ole unohtanut. Kyllä se muistaa tasan tarkkaan tän päivän, mutta se kiusallaankin ilmoittaa tulostaan justiinsa silloin kun sitä sattuu huvittamaan. Ja muuttaa sitä tulopäiväänsä vielä sataan kertaan. Yhden ainoan vuorokauden aikana se muutti tulopäiväänsä 3 kertaa!! Ja seuraavana vuorokautena jo neljännen..

Tää on niin mukavaa tämä touhu. Samapa se mulle, mutta lapset tässä käy sääliksi. Pian on taas mennyt tääkin kesä niinkuin kaikki muutkin: exää ei näy ei kuulu, ja sitten viimeisenä vkl ennen koulujen alkua se ilmoittaa että no nyt minä tulen ja haen lapset viikoksi tai kahdeksi.

Arvatkaa onnistuuko enää siinä vaiheessa koululaisen lähteminen yhtään minnekään?

*erittäinsyväjaraskashuokaus*

kirjoita sille kirje? ihminen käsittelee luettua tekstiä fiksummin kuin puhuttua. kerro sille, että se on saanut mitä on halunnut, oot tosi vittuuntunut, kuten se on halunnut ja sen kettuilu on siis toiminut. mutta voisko se lapsensa takia, sopia ne ajat ja pitää niistä kiinni. ja ehdota että sovitte jonkun muun tavan jolla se voi vittuilla sulle? siis ihan oikeasti. ehdota, että se saa vittuilla sulle miten vaan, jos tapaa lastaan tiettyinä aikoina, tai luovuttaa koko asian suhteen.

Kuulostaa tutulta, vaikkei omalle kohdalle olekaan sattunut. Itsekäs ja kiusanhaluinen p*ska. Voimia jaksamiseen moisen "kanssa". Suru lapsia, jotka innolla saattavat isäänsä odottaa, mutta isä aina "pettää". Kyllä se mieli sitten muuttuu kun lapset jo isoja ja ymmärtävät mitä tapahtuu. Sitten onkin liian myöhäistä katua :(

Mitäs tapaamissopimukset? Jollei homma skulaa niin eikö kannattaisi laittaa mustaa valkoisella niin ei olisi kenelläkään mahd. asettaa lapsia valtataistelun pelinapuuloiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Mitäs tapaamissopimukset? Jollei homma skulaa niin eikö kannattaisi laittaa mustaa valkoisella niin ei olisi kenelläkään mahd. asettaa lapsia valtataistelun pelinapuuloiksi.

No meillä on ne sopparit ja niissä nimeomaan sanotaan että 31.5 mennessä kesälomavierailut pitää olla tiedossa. Muuten ei ole aikatauluja rajattu niihin, esim kellonaikoja tms. Mä oisin ne halunnut just tän vääntämisen ja kääntämisen takia, mutta exän asianajajan mielestä se ois ollut ihan turhaa saivartelua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:

No meillä on ne sopparit ja niissä nimeomaan sanotaan että 31.5 mennessä kesälomavierailut pitää olla tiedossa. Muuten ei ole aikatauluja rajattu niihin, esim kellonaikoja tms. Mä oisin ne halunnut just tän vääntämisen ja kääntämisen takia, mutta exän asianajajan mielestä se ois ollut ihan turhaa saivartelua.

Tosi harmillista..ja ikävää juurikin tosi tarkat sopimukset näissä tapauksissa tärkeitä.
Tsemppiä. Vierestä seuraan samankaltaista kiusantekoa tapaamisista ja aika karua saattaa olla, lapsi parat..ja exä parat :/

Yhteistyössä