Työvuorojen huomioiminen kaverusten tapaamisissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai halusiko ap siis muiden vastaavan, etteivät kaverinsa tahdo häntä tavata? Jos mikään ehdotettu käytäntö ei sovi, niin ei se varmasti sovi. Ymmärrettävää on, että kaveriporukassa ei muut pysty 3 kk ennen menoja sopimaan, jos ei kuitenkaan mistään isoista juhlallisuuksista ole kyse.

Suutuitko sä nyt? Kirjoitit täsmällen samanlaisesta tilanteesta kuin missä ap on, joten tietenkin oletin sinun olevan ap. Anteeksi olettamukseni.

Kyllä minäkin luulin, että tuo vastaaja oli ap. Kirjoitti, kuten olisi ollut ap. Jos ei olisi ollut ap, olisi kerrontakanta ollut hieman erilainen. Esim. "en tiedä, miten ap:n työpaikalla on tapana, mutta meillä on näin x ja y ja z ynnä muuta".

Sekö on ap:n tavalla kirjoittamista jos kertoo omista kokemuksista vuorotyöstä?

Hoitoalalla en tosiaan ole ollut, mutta mitä olen lähipiiristä nähnyt niin aika sujuvasti kuitenkin tuntuu vuoronvaihdot sujuvan. Harmi jos ap:n työpaikassa ei näin ole.

Joka tapauksessa en kyllä osaisi kuvitella sunnittelevani ystävien tapaamista kuuden viikon päähän tietylle päivälle, ellei kyseessä olisi jokin isompi juttu kuten juhlat. Olen itse ehkä sitten liian spontaani tuollaiseen suunnitelmallisuuteen. Ap:llä kuitenkin on varmasti niitä vapaita ja sellasiakin vuoroja jolloin kavereita ehtisi tapaamaan. Jos ystävlillä on päivätyöt eikä kovin paljoa tiettyyn päivään/aikaan sidottuja harrastuksia, niin tapaamisen ei luulisi olevan niin hankalaa kuin mitä siitä ilmeisesti on tehty.

• Tykkää
Reactions: papumössö
Suutuitko sä nyt? Kirjoitit täsmällen samanlaisesta tilanteesta kuin missä ap on, joten tietenkin oletin sinun olevan ap. Anteeksi olettamukseni.
Lähinnä ihmetyttää kun ihmiset eivät osaa tuon vertaa katsoa nimimerkkiä joka on viestin kirjoittanut.

Ja missä mä kirjoitin täsmälleen samanlaisesta tilanteesta kuin ap? Enhän mä kirjoittanut omista kavereista yhtään mitään. Mä kirjoitin siitä, että miten ap voi esittää toiveita kaverien tapaamiseen kun ei niitä tapaamisia ole tiedossa.

Muut ei varmaan ole tottuneet suunnittelemaan asioita noin pitkällä aikajänteellä, harvempi tekee niin ellei sitten tosiaan ole vuorotöissä tai muuten vaikeat aikataulut. Tuskin sen kummempaa, mutta itse kyllä joka kerta ääneen toteaisin että tuli taas mulle liian myöhässä mutta nähkää te muut vaan, mä koitan joskun itse junailla jotain niin että voisin itsekin osallistua. Jos edes vähän vihlaisisi omassatunnossa.

Toisaalta... mulla on yksi kaveri jonka kanssa on ikävä sopia tapaamisia, koska hänen miehensä on vuorotöissä ja kaveri ilmeisesti luulee että sen vuoksi vain hänen aikatauluillaan on väliä. On sen verran rasittavaa, että olen suosiolla jättäytynyt pois näistä tapaamisista.

On se nyt kätevämpää kuin se, että kaikki jäävät ulkopuolelle...
Toisaalta, kuka tai mikä estää aloittajaa itseään järjestämästä näitä tapaamisia? Itse kun järjestää, voi sopia niin aikaisin kun huvittaa. Eikä tarvitse valittaa toisten järjestelyistä (y)
Ap kirjoitti heti aloituksessaan pääsevänsä vain niihin tapaamisiin, jotka on itse järjestänyt.

Ap kirjoitti heti aloituksessaan pääsevänsä vain niihin tapaamisiin, jotka on itse järjestänyt.

Se nyt ei voi pitää mitenkään paikkaansa, jos ap ei ole aina töissä, paitsi silloin, kun tapaamisia järjestetään. Ap liioittelee. Jos tapaamiset tosiaan sattumalta osuisivat ap:n työvuoroihin aina, kannattaisi kaveriporukan lotota ja voittorahojen turvin ap voisi jäädä pois töistä kokonaan.

• Tykkää
Reactions: m1es
Meillä on neljän ystävän porukka,kolme meistä tekee vuorotyötä ja kahdella myös mies vuorotöissä,kaikilla sen ikäiset lapset ettei voi iltaisin jättää yksin/keskenään kotiin.

Tapaamme suunnilleen 1-2 kertaa kuussa,tapaamiset sovitaan joko edellisellä kerralla tai tarvittaessa (jos esim jollain ei ole kalenteria/työvuoroja mukana) viesteillä. Aina sen mukaan miten kaikille sopii. Tai jos joku esim tietää ettei useaan viikkoon sovi (esim Loma,perheellä paljon muita menoja tms),hän vaan jättää sen kerran väliin.
AP,varmasti olisi helpointa tehdä niin kun tässä ketjussa on ehdotettu eli kerro kavereillesi milloin sulle sopii tavata,ja järjestäkää tapaaminen sen mukaan.

Meillä saa vaihtaa vuoroja äärimmäisen harvoin ja silloinkin vain, jos esimies siihen suostuu (yleensä ei suostu).
Ei tarvitse olla koko päivää vapaata, mutta jos työt loppuvat klo 16 niin on vaikea mennä tapaamiseen, joka oli 13-16. Tai vastaavasti jos työvuoro loppuu klo 18 niin ei pääse tapaamiseen, joka on 16-20, koska busseilla paikalle ei pääse noin nopeasti.
ap

Kaikki muut tekevät säännöllistä päivätyötä (klo 7-15 tai 8-16), ei koskaan iltoja, ei viikonloppuja, ei pyhiä.
ap

Onhan sullakin aamuvuoroja arkena ja viikonloppuna niin silloin pitää sopia sellainen kellonaika että se sopii sullekin. Kun tapailette, pidät työvuorosi mukana ja sen mukaan sovitte seuraavan näkemisen. Sulla on kuitenkin 6 viikon työvuorot niin luulisi löytyvän helpomminkin ja ehkä useamminkin aika milloin nähdä. Turhan vaikeaksi teette kaiken.

Onhan sullakin aamuvuoroja arkena ja viikonloppuna niin silloin pitää sopia sellainen kellonaika että se sopii sullekin. Kun tapailette, pidät työvuorosi mukana ja sen mukaan sovitte seuraavan näkemisen. Sulla on kuitenkin 6 viikon työvuorot niin luulisi löytyvän helpomminkin ja ehkä useamminkin aika milloin nähdä. Turhan vaikeaksi teette kaiken.
Nyt ymmärsit väärin. Ap:n töissä piti ilmoittaa mahdollisista toiveista viimeistään 6 viikkoa etukäteen, jotta ne voitaisiin huomioida kun vuoroja tehdään. Esillä ei varmasti ole kuin se lain vaatimat kuluva vko+2 vkoa (näin ainakin meillä).

Yhteistyössä