170cm/125kg - itkettää oma tyhmyys:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fatty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22844110]Sinulle sopii noin 1800 kcal:n ruokamäärä näin aluksi. Sillä laihdut aluksi vähän enemmän, mutta myöhemmin noin kilon viikossa, mikä on juuri sopiva tahti. Panosta proteiinin ja hyviin hiilihydraatteihin unohtamatta rasvaa. Runsaasti vihanneksia.[/QUOTE]
Unohda kalorimäärä. Sinähän imetät vielä.

toi hiihto kuulostaa hyvältä,liikunnalla ei muutenkaan kovasti laihduteta vaan kaikki lähtee ruokavaliosta.
.

Juuri toisinpäin! Kaikki lähtee liikunnasta ja sen lisäämisestä. Pelkkä 3x viikossa lenkkki ei riitä vaan liikkuminen pitää ottaa mukaan jokaiseen arkipäivään. Jäät bussista pari pysäkkiä aikaisemmin, menet portaita etkä hissillä, käyt iltaisin edes lyhyellä kävelylenkillä, ja sitten siihen päälle se muutaman kerran hikiliikunta viikossa. Mitä enemmän liikut, sitä terveellisemmäksi ruokailutottumuksesti muuttuvat automaattisesti. Usko pois.
Liikunnan myötä keho alkaa haluta puuttuvia ruoka-aineita ja vitamiineja jolloin automaattisesti tekee mieli terveellisempää ruokaa. Samoin herkkujen syönti vähenee automaattisesti, kun on kunnon nälkä liikunnan jälkeen ja haluaa nimen omaan sitä kunnon ruokaa. Toisaalta kunnon lenkin jälkeen ei halua nollata tuloksia yhden kakkupalan tähden, jolloin herkuista kieltäytyminen on huomattavasti helpompaa.

Mun mielestä on suorastaan kuvottavaa, että ihmiset jotka eivät tiedä mistä puhuvat, tulevat tänne puhumaan totuuksiaan ja ilkkumaan toista.

Voin sanoa ensinnäkin aapeelle, että turhaan teet jotain pikaisia parin kuukauden dieettejä jolla saat painoa pudotettua -30kg. Mun hyvä ystävä laihtui pari-kolme vuotta sitten suurinpiirtein mitoistasi hetkessä -30kg ja vielä päälle melkein lisää kymmenen kiloa.

Meni pari vuotta ja on nyt entistäkin lihavampi, lähes 150kg. Ei vaan sillä pikadieetillä oppinut sisäistämään niitä uusia syömistapoja vaan jatkoi entistä tahtiaan.

Minä suosittelisin linjaa jota jaksat läpi elämän. Syö, jos on nälkä. Älä näe nälkää! Vältä turhia hiilareita, ne ei pidä nälkää poissa. Parin munan munakas kinkulla ja juustoraasteella, se pitää paljon paremmin nälkää kun esim. leipä. Leipäkin on ihan ookoo, mutta älä sitä nälkääsi syö.

Itse painoin vuosi sitten 120kg (olen 175cm). Tälläkin hetkellä vielä yli 100kg. Paino on kuitenkin pudonnut yli kymmenen kiloa vuoden aikana ja olen oppinut sisäistämään uudet ruokailutottumukset. Tällähetkellä paino putoaa n. 1kg/kk. Tahti on minulle riittävä. Aion jatkaa tätä uutta elämääni (terveellistä ruokaa ja liikuntaa) läpi elämän ja minulla on aikaa tähän projektiin.
Vuoden päästä painan alle sata jos sama tahti jatkuu.

Olen ennenkin laihduttanut, sellaisia kymmenen kiloa kuukaudessa dieettejä, ne on aina tullut takaisin, mutta tästä olen varma. Enää ne kilot eivät tule takaisin!

Minulle kävi muuten keskimmäisen lapsen syntymän jälkeen samoin kun sinulle. Synnytyksen jälkeen painoin 90kg ja viisi kuukautta synnytyksestä 105kg. Meillä oli tosin huoli lapsen terveydestä ensimmäiset puoli vuotta ja tunnesyöppönä hain ruoasta lohdutusta. Tuohon päälle aloin odottaa kuopusta jolloin kiloja tuli lisää. Itseasiassa kuopuksen syntymän jälkeen painoin 107kg, mutta ensimmäisen puolen vuoden aikana lihoin silloinkin 13kg lisää. Imetin kyllä, mutta söin varmasti yli tarpeen eikä kolmen pienen kanssa niin vaan lenkillekään lähdetty...

No, mutta nyt olen muuttanut elämäni ja aion pysyä tällä tiellä. Ja mainittakoon vielä, että olen kyllä rakenteeltani roteva jo muutenkin että mitään kuusikymmenkiloista minusta on turha koskaan edes yrittää...

Tsemppiä aapeelle! Ois muuten kiva vaikka vaihtaa joskus ajatuksia sähköpostitse! Niin ollaan samassa jamassa! Tai olen ollut!

Paino ei suostu tippumaan.. alkaa mennä jo usko! Kaksi viikkoa olen hiihtänyt ja vaunuillut monta kertaa, tehnyt ison pihan lumityöt yksin, puolittanut annokset, jättänyt kaikki makeat, vähentänyt maidonjuontia max. 1 lasiin / ateria, jättänyt rasvan pois leivältä..

Syön säännöllisesti kotiruokaa. En edelleenkään vedä eineksiä tms. Suolaa käytämme maltillisesti.

Miksei painossa näy mitään tuloksia? Ensin vaaka näytti kyllä 2kg vähemmän viikon jälkeen, mutta pianpa nekin sitten palasivat. Nyt en ole käynyt puntarilla, enkä käy kuin kerran viikossa tästä lähtien.

Imetys on loppu, joten ei tarvitse siitä huolehtia. Yöhikoilu on jäänyt, en ole koskaan ennen raskautta hikoillut öisin, paitsi nyt. En tiedä, pitäisi varmaan kokeilla jotain tehokuuria, mutta siihen ei riitä hermot. Ostin Nutrilett-keittoa, jolla aion korvata lounaan / päivällisen tästedes. Pakkohan niitä tuloksia on näkyä kohta, vai miksi ruumiini ei palaudu entiselleen?

Raskautta ennen ehdin laihduttaa puolessa vuodessa 10kg enkä edes tehnyt tälläisiä ísompia muutoksia. Palauduin omasta mielestäni synnytyksestäkin tosi nopeasti, ja arvelin, että ruumis reagoi nopeasti näihinkin muutoksiin, vaan ei.

Huomenna kyllä herkuttelen jollain, otan vaikka kupin teetä ja kakkua. Harmittaa niin hemmetisti, kun mitään tuloksia ei ole.

Karppaaminen ei minulle sovellu - en pysty syömään kovin rasvaisia aineksia tarvittavia määriä.

[QUOTE="minä";22844358]Mun mielestä on suorastaan kuvottavaa, että ihmiset jotka eivät tiedä mistä puhuvat, tulevat tänne puhumaan totuuksiaan ja ilkkumaan toista.

Voin sanoa ensinnäkin aapeelle, että turhaan teet jotain pikaisia parin kuukauden dieettejä jolla saat painoa pudotettua -30kg. Mun hyvä ystävä laihtui pari-kolme vuotta sitten suurinpiirtein mitoistasi hetkessä -30kg ja vielä päälle melkein lisää kymmenen kiloa.

Meni pari vuotta ja on nyt entistäkin lihavampi, lähes 150kg. Ei vaan sillä pikadieetillä oppinut sisäistämään niitä uusia syömistapoja vaan jatkoi entistä tahtiaan.

Minä suosittelisin linjaa jota jaksat läpi elämän. Syö, jos on nälkä. Älä näe nälkää! Vältä turhia hiilareita, ne ei pidä nälkää poissa. Parin munan munakas kinkulla ja juustoraasteella, se pitää paljon paremmin nälkää kun esim. leipä. Leipäkin on ihan ookoo, mutta älä sitä nälkääsi syö.

Itse painoin vuosi sitten 120kg (olen 175cm). Tälläkin hetkellä vielä yli 100kg. Paino on kuitenkin pudonnut yli kymmenen kiloa vuoden aikana ja olen oppinut sisäistämään uudet ruokailutottumukset. Tällähetkellä paino putoaa n. 1kg/kk. Tahti on minulle riittävä. Aion jatkaa tätä uutta elämääni (terveellistä ruokaa ja liikuntaa) läpi elämän ja minulla on aikaa tähän projektiin.
Vuoden päästä painan alle sata jos sama tahti jatkuu.

Olen ennenkin laihduttanut, sellaisia kymmenen kiloa kuukaudessa dieettejä, ne on aina tullut takaisin, mutta tästä olen varma. Enää ne kilot eivät tule takaisin!

Minulle kävi muuten keskimmäisen lapsen syntymän jälkeen samoin kun sinulle. Synnytyksen jälkeen painoin 90kg ja viisi kuukautta synnytyksestä 105kg. Meillä oli tosin huoli lapsen terveydestä ensimmäiset puoli vuotta ja tunnesyöppönä hain ruoasta lohdutusta. Tuohon päälle aloin odottaa kuopusta jolloin kiloja tuli lisää. Itseasiassa kuopuksen syntymän jälkeen painoin 107kg, mutta ensimmäisen puolen vuoden aikana lihoin silloinkin 13kg lisää. Imetin kyllä, mutta söin varmasti yli tarpeen eikä kolmen pienen kanssa niin vaan lenkillekään lähdetty...

No, mutta nyt olen muuttanut elämäni ja aion pysyä tällä tiellä. Ja mainittakoon vielä, että olen kyllä rakenteeltani roteva jo muutenkin että mitään kuusikymmenkiloista minusta on turha koskaan edes yrittää...

Tsemppiä aapeelle! Ois muuten kiva vaikka vaihtaa joskus ajatuksia sähköpostitse! Niin ollaan samassa jamassa! Tai olen ollut![/QUOTE]

Moi! Kiitos tsempistä! Voitaisiin vaihtaakin ajatuksia, ehkä saisin lisää pontta! Ja muutenkin rupattelukaverin, äitejä kun ollaan kerran kummatkin:)

Mulla oli synnytyksen jälkeen 162/84 ja olo oli tosi huono. Roskien vienti sattui ja kävely oli kipeää(kohdunlaskeuma). Kun tämä helpotti kesällä aloin vaan kävelemään vaunujen kanssa, 4-5 km päivässä, siinä sai aikaakin kulumaan. Paino tippui 2 kg puolessa vuodessa, mutta olo on todella hyvä! Voin hyppiä rappuset ylös ja lähden liikkeelle tosi reippaasti. Paino ei kuitenkaan tipu, koska minäkin tykkään ruuasta. Mulle sanoi yksi alan ihminen,että kun tulee nälkä,odottaa vielä puoli tuntia, sinä aikana palaa eniten rasvaa. Oon yrittäny tätä nyt,että en syö heti kun tulee nälkä, puoli tuntia kyllä kestää, se menee nopeasti, vaikka järjestää vaatekaappia! Oon vaas yrittäny kokoajan keksii kaikkee mielenkiintoista tekemistä, missä pitää olla vähän liikkeellä. Kunto tosiaan nousee ja näytän paremmalta, vaikka vaan kaksi kiloa pudonnut, koska mulla kuitenkin on lihaksia ja kiinteytynyt. Meillä mies tekee maataloustöitä ja on tosi vahva, mulla mahaa hälläkin, koska ruoka maistuu. Itellä paino ei putoa,ennenkuin vähennän ruokaa, koska paljoa enempää en voi liikkua,teen nyt jo esim. halko ja navettatöitä. Lasten vuoksi on myös oltava aloillaan joskus,vaikka ulkoillaan pari kertaa päivässä. Toivon että töihinlähtö vaikuttaisi, vaikka aion kyllä alkaa laittamaan ylös kaiken minkä syön. Sulla tuo hiihtäminen on varmasti hyvä ja sitä vaan lisää niin paljon, kun jaksaa tai ehtii. Kannattaa lisätä heti viikon jälkeen vaikka 15 min. kun keho tottuu.

Juuri toisinpäin! Kaikki lähtee liikunnasta ja sen lisäämisestä.

Olen eri mieltä. Kannattaa kokeilla itse: Testaa kuinka paljon aikaa ja vaivaa menee siihen, että jättää syömättä kaksi ruisleipää. Itsellä siihen menee n. 0,5 sekuntia. Vaihtoehtoisesti voi syödä leivät, ja liikkua niin paljon että kuluttaa niiden tuoman energian. Siihen kuluukin sitten puoli tuntia.

Liikunnalla on toki merkitystä, mutta sen suuruutta liioitellaan yleisesti. Siinä tapauksessa, jos lähtötilanteessa ei liiku yhtään, eli vain istuu töissä, sohvalla ja autossa, niin pienikin liikunnan lisäys auttaa. Mutta sillä ei ole käytännön merkitystä painonhallintaan, käveleekö 20 vai 40 minuuttia, tai hiihtääkö tunnin vai puolitoista.

Kannttaa myös harkita ihan ammattiavun hankkimista, siis personal trainer, ravitsemusekspertti ja ehkä sille henkisellekki puolelle jotain niinkun terapeutti, pappi tms..

Aina, kun ajattelet ruokaa, syöt porkkanaa, kurkkua tms. Kasviksia saat syödä niin paljon että napa rutisee! Anna mennä vaan! Rasvatonta raejuustoa kyytiin, mutta jätä leipä vähemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Syö vihanneksia ja kasviksia;22901069:
Aina, kun ajattelet ruokaa, syöt porkkanaa, kurkkua tms. Kasviksia saat syödä niin paljon että napa rutisee! Anna mennä vaan! Rasvatonta raejuustoa kyytiin, mutta jätä leipä vähemmälle.

Iltaisin kurkku porkkana kukkakaali paloja kokoajan saataville, niitä popsia tai dipata johonkin itsetekemään kermaviilijuttuun, aamulla greppiä, alkaa virtsa lentää!!! Poistaa nestettä tosi paljon ja sen myötä turvotusta. Ihan oikeesti greippi on hyvä ja kovat kasvikset edeitävät ruoansulatusta. Syö vaikka kilo porkkanaa, kokeile kuinka kauan jaksat syödä porkkanaa, varmasti ruoansulatus toimii.

Mä luovutan kohta! Mies on laihtunut 3 viikon aikaan 2kg. Minä en grammaakaan! Mies sanoi, että mun ruumis on vielä sekaisin raskauden jäljiltä, maitoa erittyy vielä vaikken imetä, ja elimistö varmaan siksi pitää kiinni kiloista. En usko! Jotain kumminkin täytyy olla vialla, koska mitään tulosta ei tule. Paino nousi lisäksi, 127,4 tänä aamuna.

Miehen ei tarvinnut kuin jättää päivittäinen pulla pois. Minä olen remontoinut koko ruokavalioni ja liikun, eikä mitään tapahdu. Itkettää lähes joka päivä.

Olen jo aika maassa tämän asian kanssa. Nukuttaisi vaan kovasti. Eilenkin nukuin 5h päiväunia! Täytyytkö tosiaan jättää hiilihydraatti mahd. vähälle, auttaisiko se edes jotain? Aamulla olin kukonlaulun aikaan jo hiihtämässä.

Äsken tympi niin rankasti että söin monta voileipää. Ei olisi pitänyt.. mutta kun surettaa! Oma kuva yököttää enkä kohta enää ilkeä mennä minnekään. Onneksi mies rakastaa yhä ja näyttää sen.

Nutrilett-keittoa olen vetänyt toisena lämpimänä ruokana, ei sekään auta. Saako sanoa, että masentaa - ja kovasti.

Pitäisi varmaan mennä ihan lääkärille nyt. Ei tästä tule yhtään mitään enää. Multa lähtee ensin järki ennenkuin kilot näköjään. Paino on jälleen noussut! Onko kellään kokemusta näistä laihdutuslääkkeistä - saisi niistä vähän tsemppiä ja motivaatiota jatkaa tähän asti tuloksetonta matkaa.

Oletko käynyt lääkärissä keskustelemassa painostasi ja sen pudottamisesta. Ihan perus testit sinulta varmasti otettaisiin että ei mikään sairaus tms. mistä et tiedä (paino voi aiheuttaa) ole esteenä kilojen lähtemiselle.
Ei ainakaan huonoa tekisi. Ja personal trainerin etsisin sinuna jostain lähialueelta. Vaikka pari tapaamista missä käytte läpi sinulle sopivia liikuntajuttuja ja ruokavaliota. Suosittelen!

Tsemppiä kovasti sinulle. Älä luovuta vaikka heti ei tuloksia näkyisikään.

Kannattaa ap mennä lääkärille. Kuulostaa kyllä siltä, että olet ihan tosissani yrittänyt ja painon pitäisi jo tippua. Suosittelen että ennen lääkärille menoa pidät vaikka viikon ruokapäiväkirjaa niin lääkärin on helpompi katsoa ravitsemustasi ja uskoo ehkä paremmin ettet oikeasti syö yli kulutuksesi ja tekee asialle jotain.

Aion mennä lääkäriin, pää hajoaa kohta. Mies ei ymmärrä myöskään miksei tuloksia näy, ei siis sillä mielellä että olisi pettynyt, vaan vain ihmeissään. Hänelle kelpaan näinkin, mutta terveyteni kannalta kannustaa toki. Osaan laittaa terveellistä ruokaa, ja nykyään laitankin paljon terveellisempää kuin ennen. Salaatteja syödään, vaaleaa leipää ei jne. Nämä perinteiset herkuthan eivät minuun edes uppoa, eli karkit ym.

Olen käynyt aikoinani ravintoterapeutit ja painonvartijat eikä mikään toimi. Kilpirauhasarvot olivat pari vuotta sitten ok, niitäkin epäilin jo. Anteeksi jos puran täällä tätä oloani, mutta pakko jonnekkin on jutella. En uskalla enää kohta liikkua ulkona, kun häpeän itseäni. Veljenikin on laihtunut kymmenen kiloa 3 viikossa ja vi..lee mulle painostani.

toi hiihto kuulostaa hyvältä,liikunnalla ei muutenkaan kovasti laihduteta vaan kaikki lähtee ruokavaliosta.
ihan ekaksi sun pitää pienentää annoskoot roimasti. et enää kertaakaan santsaa ja vaihdat lautasen pienemmäksi.
lisäksi ruoan laatuun pitää panostaa. kasviksia,salaattia ilman kastiketta ja vähän lihaa. riisiä dl tai pastaa.
ruisleipää,ei enää vaaleita. ruisleipääkään ei kannata syödä kun 4 palaa vrk.
syö 6 kertaa päivässä,et mitään niiden välillä. eka viikko on vaikea,ihan varmasti mutta sitten rupee helpottaan. ja kun oot sitkeesti ollu dieetillä viikon ja meet vaa'alle niin et halua ees enää lopettaa.
pidä ruokapäiväkirjaa ja liiku miten kerroitkin ajatelleesi tehdä.

tuo herkuttelu kerran viikossa pitää unohtaa. riittää että kalorivaje syödään nollille yhtenä päivänä!
kerta viikossa voi pilata koko dieetin etkä laihdu ollenkaan.
ootko miettinyt ravitsemus terapeuttia tai personal traineria? personal trainerin voi ottaa kuukaudeksi ja vain painon pudotukseen. heiltä saa kunnon neuvoja henk.koht.
itselläni on personal trainer ja todellakin tulee enempi tehtyä kun on joku joka vahtii :)

tsemppiä laihdutukseen.

Minulla nuo herkuttelupäivät on paremminkin auttanut laihtumisessa. Kun paino on jumittanut ja siitä lannistuneena on syönyt vähän enemmän, se on aina laittanut painon laskusuuntaan. Elimistöä tavallaan huijataan että sitä ruokaa tuleekin ihan reippaasti, ja se päästää läskeistään irti.

Oman tarinani. Olen 179 cm ja painan 115 kg. Tää alko noin vuosi sitten. Kävin salilla ja jumpissa 3-4 päivänä viikossa, pidin rytmistä kiinni ja repsahtelin välillä muutamaksi päiväksi, taas olin kk rytmissä kiinni, ja paino ei ole pudonnut kun 4 kg. Tuolloin siis painoin 119 kg, vaatekoko oli 48, mutta nyt siis vaikka painan 115 kg mun vaatekoko on 44, jotkut 42 takit menee. Ilmeisesti sali on kiinteyttänyt kroppaa, myönnän kyllä itsekkin sen että olen kiintynyt, en näe peilistä 115 kg naisasta, vaan paremmin 90 kg naisen.

Auttaisiko sulle parin viikon haitta- ja kuona-ainepuhdistuskuuri? Detox forttea saa ainaki anttilan vitamiinihyllystä. Ei ole laihdutuskuuri mutta ainakin mulla laittaa ruuansulatukseen vauhtia. Ja vettä muista juoda paljon!

Syy hillittömään lihomiseen ja painonputoamisen hankaluuteen löytyi: paha kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt lääkkeitä nassuun! Toiveikkaana lääkäri sanoi, että ehkä jopa vuodessa voi painonnousu rauhoittua.. voi hitto. Mutta hei, sinnillä sain tiputettua 1,5kg jo!

Eli energiankulutukseni on minimissään, koko keho käy "hitaalla" eli eipä ihmekään, jos ei paino tipu. Nyt jätän leivän edelleen mahdollisimman vähiin ja kaikki feikit kevyttuotteet veks, vähemmän sitten niitä aitoja tuotteita. Karppaaminen ei vielä onnistu, mutta hiilihydraattien vähentäminen hiljalleen kyllä.

Yhteistyössä